3. leht 10-st

Re: xc60 käigukast

Postitatud: 03 Dets 2018, 20:58
Postitas aspiriin
tallaploomi kirjutas:Ma olen suht kindel,et tegemist on Import Autoga Pärnust,täpselt nende käitumine ja mulli puhumine,olen selle asja nende juures läbi teinud,küll aga seoses mootoriga.
Ennem nad ei tee midagi,kui lähed ja lased pädevas kohas ise vea tuvastada ja paberile ja siis lähed nende juurde.Mul nii oli,niikaua puhuvad mulli ja ajavad pläma tarkvaravärskendusest.



Kahjuks kipun ka arvama Import autoga tegu.
Olen ka nende suhtumisest teadlik.

Re: xc60 käigukast

Postitatud: 29 Mär 2019, 12:33
Postitas bnd
Update:
Läänerindel muutusteta.
Jaanuari alguses käis auto Lätis, väidetavalt siis selle õnnetu hüdraulikaploki vahetuses. Kuna olen autoga korra Norra sõitnud külmaga, ja käruga, siia ei täheldanud suuri "peksmisi". Praegu tagasiteel kaob vedu tagant iga kord foori taga seistes. Tõstad jala pidurilt, ootad, "kolaki" käik sees ja sõidad edasi.
Pakkusin täna Import Autole teist korda välja, et leian ise töökoja, mis oleks võimeline viga tuvastama.
Siit ka asjakohane küsimus, kuna masin on väidetavalt 2x Recros käinud, kas leidub mõnda muud töökoda, mis oleks ka reaalselt pädev.
On tehtud õlivahetus, tarkvara värskendus ja nüüd ka väidetav ploki vahetus. 0 tulemit. Mis järgmiseks? Uus kast ainus lahendus? Paistab, et viga lööb eriliselt välja soojemate ilmadega. Kast kulunud? Juba ostes 170000km-ga oli kast tegelt kutu?

Re: xc60 käigukast

Postitatud: 29 Mär 2019, 12:53
Postitas gljuk
Lugesin juttu Recro pädevuse kohta ja siis tekis mõte, ega kast ei ole dünaamilist õlivahetust saanud ja voila, leidsingi.

Kas on üldse kedagi Recrost pädevamat meil siin Baltikumis?

Re: xc60 käigukast

Postitatud: 29 Mär 2019, 17:16
Postitas bnd
Sain Recrost vastuse esinesele küsimusele üllatavalt kiirelt, ehk mida on mu autoga tehtud. Täpsustavale küsimusele, kas uus või taastatud plokk, pole veel vastust tulnud. Kuna sõidan hetke Soomet pikuti läbi, siis aega helistada ja rääkida erinevate inimestega. Üks huvitav väide oli selline, et osasid plokke ei saa taastada, ehk gen3? omad. Aga üritatakse ja ei trehva alati. Teine väide oli see, et Recro plokkide diagnosti seade pole kõige täpsem ja uuem ja moodsam jne. Et isegi Eestis leiduvat täpsem seade. Soovitati alla ronida ja vaadata koode ploki pealt, siis olla pilt kohe selge, millega tegu. On see nii lihtne ligi pääseda?

Aga kes siis on ikkagi see kõige targem, kes ütleb, et mis toimib? Recro pole 2korraga viga leidnud. Mõned juba arvavad kindlasti, et mul on luulud ja nõuan korras asja korda tegemist.

Norras on tuttaval käigukastidele spetsialiseerunud töökoda. Peaks küsima, kui suur arve tuleb, kui lahti lõhuvad ja ükshaaval pulgad üle käivad.

Re: xc60 käigukast

Postitatud: 02 Apr 2019, 00:01
Postitas Tanel313
Ma nüüd mainiks jällegi siinkohal, et minu sama käigukastiga Peugeot evis täpselt samu sümptomeid, millele ei aidanud ei õlivahetus, tarkvaravärskendus ega hüdroploki vahetus ning viimaks võeti kast Hõbenooles juppideks kolm korda, kuni viimaks veale (tehasepraak?) jälile saadi.

Nüüd juba kaks aastat muretult ringi sõitnud, esialgse hüdroplokiga.

Re: xc60 käigukast

Postitatud: 03 Apr 2019, 22:25
Postitas martinjev
Tea kas aitab aga mul oli aw55-51 kastil ka neutral controliga sama jama. Fooritaga lylitas neutraalile ja kui pidurilt jala võtsin siis 2-3 sek pärast lylitus pauguga. Sama n-d ja r-d lylitustel. Aitas hyrdoploki puhastus ja c1 ketaste vahetus. (Kumb tegelikult aitas, ei teagi). Ajutiselt sain paugutamisest lahti sellega et hoidsin käiguvalitsat manuaalreziimil. Siis neutral control ei toimi ja fooritaga paugutamisi polnud.

Re: xc60 käigukast

Postitatud: 12 Apr 2019, 11:34
Postitas bnd
Olen nüüd vahetanud palju e-maile ja kõnelenud inimestega. Hüdroplokk pandi uus, kuna jah, seda gen3 plokki ei anna edukalt remontida.
Hetkel pakub Recro kasti pulkadeks võtmist, kuna ploki vahetus ei aidanud.
Väike vihje anomaalia kohta on veel selline, et kui sõidan lühikesi otsi ja kast nn külm, siis kohal seistes tunnen, et käik sees ja paugutamist ei ole.
Kui aga sõita pikemalt ja anda just koormust, nt pikk-pikk tõus, kiirtee vms, kus koormust rohkem, siis garanteeritult hakkab jebima. Ja samas võib kast paugutada ja peale mõningast seismist, ehk süüde välja - sisse, toimib ok, kuni järgmise käivitamiseni.
90% ajast on need "pauguga" löömised suht "leebed" ja need 10% on tõsise kolakaga, et kaasreisijad küsivad, et WTF?!?!?! Pigem hakkab see jama peale peale suuremaid koormusi.
Olen ka mänginud piduripedaaliga ristmikel/foori taga, et kas on vedu või mitte, pigem lasen natuke masinal liikuda, kuna arvatavasti need paugud muudele detailidele just head ei ole. Samuti käik välja/sisse foori taga. Aga vahest ei aita seegi, kuna D peale tõmmates lajatab ikkagi.

Re: xc60 käigukast

Postitatud: 29 Apr 2019, 10:54
Postitas J30
Kas see jama algas peale õlivahetust, või oli juba enne? Kas õli kogus ja mark on õige?

Re: xc60 käigukast

Postitatud: 30 Apr 2019, 12:27
Postitas hypnotiza
Loff kirjutas:
PorisedRattad kirjutas:
tallaploomi kirjutas:Ma olen enda 2007.a. S80nel 3 dünaamilist teinud,esimene kui auto ostsin ja Ls oli 105000 nüüd on 300000 ees ja ikka kõik töötab ideaalselt.
Suure läbisõiduga ja juba pekkis kastiga pole mõtet dünaamilist teha,aga inimesed ei saa aru ja pärast ongi jutud,et kui halb see dünaamiline on.


Kui sa teaksid , mis see dünaamiline õlivahetus su käigukasti filtriga teeb, siis sa seda ilmselt ei jätkaks. Kui uskuda ainult müügijuttu ja mitte praktilist mehaanikat, siis ma saan aru.
On autod, millele see on hea ja on autod millele see on halb.


Ma siin hakkasin mõtlema, et kuidas Hõbenooles see dünaamilise protsess käib ja ei suutnud välja mõelda, mida see dünaamiline õlivahetus Aisin-Warner TF80SC kastis sees asuvale filtrile halba teeb?
Või mida dünaamiline rohkem halba teeb kui kasti enda pump?



Kas tohib?

Huh, ma ei tea kust alustadagi. Ehk sellest, et dünaamilise puhul kehtib 2 kuldset reeglit:
1. Selle vahetusega vahetatakse ka õlifilter
2. Kui punkt 1 ei ole võimalik, siis tuleks teha seda tüüpi õlivahetust iga 60-100tkm tagant ja korraliselt alates masina ostust või kasti remondist (loe: uuest filtrist alates)

Asjal oleks mingigi jume kui PÄRAST dünaamilist lastaks veel korra alt õli välja...

Jah, õigus on selles, et õli vahetamata on lõppu nii ehk naa oodata. Dünaamilise puhul ongi probleemiks see, et kastis olev kõnts pestakse liikuma ja see surutakse pumba abil filtrisse. Välja ju tuleb torudest filtreeritud õli. Tean, et ennem dün. tegemist lastakse alt õli välja. Kõik on ju hästi sellega. Aga ühekordse väljalaskmisega ei tule filtrist just palju pahna välja.
Kui teha tavalist, osalist "pehmet" õlivahetust mitmeid kordi ja hiljem perioodiliselt (soovituslikult mootoriõli välbaga koos), siis tuleb iga korraga filtrist ködi välja. Kuna tegemist on osalise õlivahetusega, siis värske õli ei pese ka kohe kõike kastist esimese suure hurraaga lahti.
Panin ka hulga pilte ühest TF80-SC kastiõlifiltrist. Seal näha, kuidas filtrisse on jäänud kõnts kinni. Ka on näha ühelt videolt, kuidas vaba tagasivooluga tuleb osa sellest jamast sealt lahti.
Mis puudutab solenoidplokki, siis õlivahetused teevad sellele pigem head. Kui miski on seal juba piisavalt kulunud, siis vähemasti dol. ploki vahetuse ajaks peab kasti seest ikkagi puhtaks saama.

Pildid ja videod:
https://www.dropbox.com/sh/l0xmxmsfcqrm ... B8Hwa?dl=0



Üritan ka skeemi peal näidata maamehelikult:
Ehk siis õli välja lastes alt
Oil out.jpg


Ja läbipesuna (vasakule käib läbi sol. ploki, paremal siis välja-sisselaksmine)
Oil wash.jpg


Katsun ka otsida üles pildid kastist, millele sai tehtud kokku 5 õlivahetust. Esialgne õli oli ikka väga kole, tükid sees ja tumepruun. Aastake hiljem tuli kast maha kuna oli vaja mootori õlipunni vahetada (teadagi D5 mootori hädane vigur). Omaniku soovil kontrollisime siis ka juba kasti sisu üle ja vahetsime filtri kui juba kast maas. Filtrit polnuks vaja vahetadagi, sedavõrd puhas oli. Kast ise ka läikis seest ning õligi oli kui uus.

Ei ürita kedagi vihastada vms. Lihtsalt hea oleks, kui Volvod sõidaksid ja omanikud rahul oleks. Muidu muud pole kui ainult üks suur jutt, kuidas Volvo kastid on nõrgad.

Ilusat kevadist päeva ja muretuid kilomeetreid teile!

Re: xc60 käigukast

Postitatud: 30 Apr 2019, 18:05
Postitas kloox
Ma oma rumala meelega loeks seda teemat https://www.searchautoparts.com/motorag ... rol-valves ja keeraks mõnda kruvi seal solenoidide ploki juures vajadusel oma autol.Mõnel korral on aidanud sama tootja kastil.

Re: xc60 käigukast

Postitatud: 01 Mai 2019, 09:07
Postitas hypnotiza
kloox kirjutas:Ma oma rumala meelega loeks seda teemat https://www.searchautoparts.com/motorag ... rol-valves ja keeraks mõnda kruvi seal solenoidide ploki juures vajadusel oma autol.Mõnel korral on aidanud sama tootja kastil.


Nende kallale soovitan mitte minna. Need on kasti järgi paika timmitud. Kui plokk ja kast ise on korras ning solenoidid ka puhtad seest, siis alles võib neid keerata.
Nende hilisem reguleerimine on mõeldud vedru väsimise kompenseerimiseks. Ploki vahetusel kui tulemus pole ideaalne, siis võib ka neid keerata. Aga igal juhul iga viimane kui muudatus kirja panna, et vajadusel saaks taastada algse olukorra.

Re: xc60 käigukast

Postitatud: 01 Mai 2019, 09:51
Postitas kloox
Aga äkki kasutajaga porter77 ühendust võtta ja proovida tema pakutud lahendust,millest kirjas selle lehe peal viewtopic.php?f=18&t=53756&p=353720#p353720

Ja kirjutasingi,et oma autol.St et igaüks teeb seda omal vastutusel ju.
Eelmisel aastal recrot külastades oli seal (täpselt ei mäleta)kas mannoli või ravenoli vaate.Minus see väga usaldust ei äratanud,et seal oma masina kasti vahetada lasta-remontida võivad.Läbipesuks vast kõlbab,aga eelistaks ikkagi tootja poolt ettenähtud õli.Sest universaalse asjaga tihtilugu ikka kipub nii olema,et mis sobib kõigeks,see tegelikult pole suurem asi.

Re: xc60 käigukast

Postitatud: 01 Mai 2019, 12:31
Postitas bnd
Auto läheb 7.05 uuesti Recrosse, kus siis lõhutakse kast laiali, kuna ploki vahetus tulemust ei andnud. Järelikult viga kuskil mujal.
Paar postitust ülalpool küsitud küsimusele, et kas jama hakkas peale dün õlivahetust, siis vastus on "ei". Kast jebis pmst alates ostust, kohe ei osanud tähelepanu pöörata, auto veel võõras, jne. Siis saigi tehtud garantiiandja algatusel õlivahetus, hiljem tarkvara uuendus, siis plokivahetus ja nüüd uuele katsele, kas siis nn neutral control või kastissiu, ehk siis kast võetakse nüüd lõpuks reaalselt maha ja vaadatakse, mis viga.

Re: xc60 käigukast

Postitatud: 01 Mai 2019, 12:38
Postitas hypnotiza
kloox kirjutas:Aga äkki kasutajaga porter77 ühendust võtta ja proovida tema pakutud lahendust,millest kirjas selle lehe peal viewtopic.php?f=18&t=53756&p=353720#p353720

Ja kirjutasingi,et oma autol.St et igaüks teeb seda omal vastutusel ju.
Eelmisel aastal recrot külastades oli seal (täpselt ei mäleta)kas mannoli või ravenoli vaate.Minus see väga usaldust ei äratanud,et seal oma masina kasti vahetada lasta-remontida võivad.Läbipesuks vast kõlbab,aga eelistaks ikkagi tootja poolt ettenähtud õli.Sest universaalse asjaga tihtilugu ikka kipub nii olema,et mis sobib kõigeks,see tegelikult pole suurem asi.


Mis see tootja asjasse puutub? Specid peavad paigas olema. "Kõlbab läbipesuks" väide nime baasil näitab teadlikkust õlidest ja ei ärata just usaldusväärsust kui sedasi liigitatkse õlisid. Hind ei ole alati määraja. Ja kui kuskil on peale trükitud soovitatud tootja, siis tea, et see soovitus on sinna ostetud.

Re: xc60 käigukast

Postitatud: 01 Mai 2019, 13:59
Postitas kloox
hypnotiza kirjutas:
kloox kirjutas:Aga äkki kasutajaga porter77 ühendust võtta ja proovida tema pakutud lahendust,millest kirjas selle lehe peal viewtopic.php?f=18&t=53756&p=353720#p353720

Ja kirjutasingi,et oma autol.St et igaüks teeb seda omal vastutusel ju.
Eelmisel aastal recrot külastades oli seal (täpselt ei mäleta)kas mannoli või ravenoli vaate.Minus see väga usaldust ei äratanud,et seal oma masina kasti vahetada lasta-remontida võivad.Läbipesuks vast kõlbab,aga eelistaks ikkagi tootja poolt ettenähtud õli.Sest universaalse asjaga tihtilugu ikka kipub nii olema,et mis sobib kõigeks,see tegelikult pole suurem asi.


Mis see tootja asjasse puutub? Specid peavad paigas olema. "Kõlbab läbipesuks" väide nime baasil näitab teadlikkust õlidest ja ei ärata just usaldusväärsust kui sedasi liigitatkse õlisid. Hind ei ole alati määraja. Ja kui kuskil on peale trükitud soovitatud tootja, siis tea, et see soovitus on sinna ostetud.



Kui keegi leedus trükib toiduõlile vastava speci peale,kas see tähendab,et kõlbab siis kohe masina juures kasutada?Ja miks mõned masinad siis nö söövad õli kuigi spec paigas?Mobilit kulus 5000 peale liiter,aga castrolit kulub 15000 peale paarsada grammi.(5 autol samamoodi,ls ka sarnane).Sellest järeldus,et õlil ja õlil on ikkagi vahe,olgugu,et spec paigas.Igalühel meist on välja kujunenud oma arvamus asjadest,kes mida kasutab.Ja kui aus olla,siis mina pole leidnud odavat ja kvaliteetset asja.Ma ei kritseeri kedagi,lihtsalt avaldan oma arvamust ja see ei pruugi 100 protsenti tõele vastata.Samuti ei puutu igapäev kokku volvodega vaid rasketehnikaga ning olen ka mitmeid õliproove elus näinud ning õlimüüatega kohtunud.Päris rumalaks ma ennast selle koha pealt ei pea.