Loff kirjutas:PorisedRattad kirjutas:tallaploomi kirjutas:Ma olen enda 2007.a. S80nel 3 dünaamilist teinud,esimene kui auto ostsin ja Ls oli 105000 nüüd on 300000 ees ja ikka kõik töötab ideaalselt.
Suure läbisõiduga ja juba pekkis kastiga pole mõtet dünaamilist teha,aga inimesed ei saa aru ja pärast ongi jutud,et kui halb see dünaamiline on.
Kui sa teaksid , mis see dünaamiline õlivahetus su käigukasti filtriga teeb, siis sa seda ilmselt ei jätkaks. Kui uskuda ainult müügijuttu ja mitte praktilist mehaanikat, siis ma saan aru.
On autod, millele see on hea ja on autod millele see on halb.
Ma siin hakkasin mõtlema, et kuidas Hõbenooles see dünaamilise protsess käib ja ei suutnud välja mõelda, mida see dünaamiline õlivahetus Aisin-Warner TF80SC kastis sees asuvale filtrile halba teeb?
Või mida dünaamiline rohkem halba teeb kui kasti enda pump?
Kas tohib?
Huh, ma ei tea kust alustadagi. Ehk sellest, et dünaamilise puhul kehtib 2 kuldset reeglit:
1. Selle vahetusega vahetatakse ka õlifilter
2. Kui punkt 1 ei ole võimalik, siis tuleks teha seda tüüpi õlivahetust iga 60-100tkm tagant ja korraliselt alates masina ostust või kasti remondist (loe: uuest filtrist alates)
Asjal oleks mingigi jume kui PÄRAST dünaamilist lastaks veel korra alt õli välja...
Jah, õigus on selles, et õli vahetamata on lõppu nii ehk naa oodata. Dünaamilise puhul ongi probleemiks see, et kastis olev kõnts pestakse liikuma ja see surutakse pumba abil filtrisse. Välja ju tuleb torudest filtreeritud õli. Tean, et ennem dün. tegemist lastakse alt õli välja. Kõik on ju hästi sellega. Aga ühekordse väljalaskmisega ei tule filtrist just palju pahna välja.
Kui teha tavalist, osalist "pehmet" õlivahetust mitmeid kordi ja hiljem perioodiliselt (soovituslikult mootoriõli välbaga koos), siis tuleb iga korraga filtrist ködi välja. Kuna tegemist on osalise õlivahetusega, siis värske õli ei pese ka kohe kõike kastist esimese suure hurraaga lahti.
Panin ka hulga pilte ühest TF80-SC kastiõlifiltrist. Seal näha, kuidas filtrisse on jäänud kõnts kinni. Ka on näha ühelt videolt, kuidas vaba tagasivooluga tuleb osa sellest jamast sealt lahti.
Mis puudutab solenoidplokki, siis õlivahetused teevad sellele pigem head. Kui miski on seal juba piisavalt kulunud, siis vähemasti dol. ploki vahetuse ajaks peab kasti seest ikkagi puhtaks saama.
Pildid ja videod:
https://www.dropbox.com/sh/l0xmxmsfcqrm ... B8Hwa?dl=0Üritan ka skeemi peal näidata maamehelikult:
Ehk siis õli välja lastes alt
Ja läbipesuna (vasakule käib läbi sol. ploki, paremal siis välja-sisselaksmine)
Katsun ka otsida üles pildid kastist, millele sai tehtud kokku 5 õlivahetust. Esialgne õli oli ikka väga kole, tükid sees ja tumepruun. Aastake hiljem tuli kast maha kuna oli vaja mootori õlipunni vahetada (teadagi D5 mootori hädane vigur). Omaniku soovil kontrollisime siis ka juba kasti sisu üle ja vahetsime filtri kui juba kast maas. Filtrit polnuks vaja vahetadagi, sedavõrd puhas oli. Kast ise ka läikis seest ning õligi oli kui uus.
Ei ürita kedagi vihastada vms. Lihtsalt hea oleks, kui Volvod sõidaksid ja omanikud rahul oleks. Muidu muud pole kui ainult üks suur jutt, kuidas Volvo kastid on nõrgad.
Ilusat kevadist päeva ja muretuid kilomeetreid teile!