milline õli?

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
terashiir
Foorumlane
Postitusi: 23
Liitunud: 10 Okt 2007, 09:11
Asukoht: Tallinn

milline õli?

PostitusPostitas terashiir » 16 Okt 2007, 13:47

kas keegi oskaks õelda milline õli oleks kõige parem kuna auto just ostetud siis vist oleks õig õli kah ära vahetada praegu on mootoris mingi adinol sae10 w40 pool sünt. kas täis sünti on mõttet sisse panna kuna mootoril juba vanust päris palju kuigi täis sündiga peaks talvel kergemini käivituma kuna tegemist esimese autoga siis ei ole enne ise selliseid asju teinud. autoks on siis volvo 740 2,4 turbo diisel 90kw 1990.a

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4031
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

PostitusPostitas taavi » 16 Okt 2007, 13:54

kui ei leki, on täissünt parem jah, aga kui lekib, on odavam poolsünt panna. Täsissündilt poolsündile üleminekul pole muud kui õlifiltri vahetus teha, aga vastupidi, poolsündilt täissündile peab tegema mootoripesu.
turbole on täissünt muidugi parem, 5w40 oleks ideaalne, aga see oleneb kas tahad panna seda sinna, eriti kui on mootor hõre, aga kui pole, siis 5w40 täissünt sisse ja see peaks olema enamvähem parim :)
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
Kustav
Chick magnet
Postitusi: 800
Liitunud: 11 Aug 2007, 02:00
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Kustav » 16 Okt 2007, 13:56

Pole mõtet täis sünti panna, kuna vana mootor ja täis ünt peseb sita lahti siis pärast kanalid umbes.

Lisaks Adinoli isiklikult küll ei soovita ! Halvad kogemused !
Volvo 940 2.3 ATM 1992

Kasutaja avatar
terashiir
Foorumlane
Postitusi: 23
Liitunud: 10 Okt 2007, 09:11
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas terashiir » 16 Okt 2007, 15:17

ise mõtlesin et mobili õli peaks olema täitsa ok

Kasutaja avatar
terashiir
Foorumlane
Postitusi: 23
Liitunud: 10 Okt 2007, 09:11
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas terashiir » 16 Okt 2007, 15:19

Kustav kirjutas:Pole mõtet täis sünti panna, kuna vana mootor ja täis ünt peseb sita lahti siis pärast kanalid umbes.

Lisaks Adinoli isiklikult küll ei soovita ! Halvad kogemused !


kui mootoripesu ära teha kas se saasta ära ei võta?

Kasutaja avatar
Kustav
Chick magnet
Postitusi: 800
Liitunud: 11 Aug 2007, 02:00
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Kustav » 16 Okt 2007, 15:51

terashiir kirjutas:
Kustav kirjutas:Pole mõtet täis sünti panna, kuna vana mootor ja täis ünt peseb sita lahti siis pärast kanalid umbes.

Lisaks Adinoli isiklikult küll ei soovita ! Halvad kogemused !


kui mootoripesu ära teha kas se saasta ära ei võta?

Ega seda pesugi pole soovitadav teha!
Vaheta lihtsalt regulaarselt õli
Volvo 940 2.3 ATM 1992

Kasutaja avatar
margus84
Foorumlane
Postitusi: 79
Liitunud: 25 Juul 2006, 12:18
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas margus84 » 16 Okt 2007, 16:42

:lol:

Täissünt ja mootoripesu kartmine on minu arust veidi imelik. Kui palju on vähemalt teie enda tuttaval selle pärast mootor kokku jooksnud, et mootor on sisepesu saanud? Ei mõtle selliseid olukordi, et tuttava tuttav kuulis, et kuskil jooksis mootor kokku. Omast kogemusest võin õelda, et tegin kuu aega tagasi mõlemad trikid läbi viis aastat vanema 2,3 diisel sierra peal, mis pärast seda on sõitnud juba paar tuhat kilomeetrit. Tegu oli samuti täiesti tundmatu ajalooga sõidukiga, mille 1500 krooni eest soetasin 8) . Kuskilt midagi ei immitse ja mootor on tänu paremale õlile soojalt suhteliselt vaiksem :) (tõukurvarrastega diisli kohta :roll: )

Minu soovitus on mootor pesuõliga läbi pesta ja panna sisse korraliku kvaliteediklassiga õli, seda enam, et sul on turboga mootor. Talvele mõeldes viskkoossusega mitte üle 5W... Koonerdamine ei ole kokkuhoid.

Kui ei ole soovi turbost enneaegselt lahti saada, siis soovitan pärast sõitu vähemalt paarkümmend sekundit tühikäigul tuksuda lasta (pärast aktiivset sõitu kauem).

Palju lugemist leiad ka auto24.ee foorumist, näiteks
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=1495#13754

Kasutaja avatar
Mati
Volvo Club liige
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Jaan 2006, 18:02
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Mati » 16 Okt 2007, 18:46

terashiir kirjutas:ise mõtlesin et mobili õli peaks olema täitsa ok
on küll OK

Kasutaja avatar
terashiir
Foorumlane
Postitusi: 23
Liitunud: 10 Okt 2007, 09:11
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas terashiir » 17 Okt 2007, 00:00

margus84 kirjutas::lol:

Täissünt ja mootoripesu kartmine on minu arust veidi imelik. Kui palju on vähemalt teie enda tuttaval selle pärast mootor kokku jooksnud, et mootor on sisepesu saanud? Ei mõtle selliseid olukordi, et tuttava tuttav kuulis, et kuskil jooksis mootor kokku. Omast kogemusest võin õelda, et tegin kuu aega tagasi mõlemad trikid läbi viis aastat vanema 2,3 diisel sierra peal, mis pärast seda on sõitnud juba paar tuhat kilomeetrit. Tegu oli samuti täiesti tundmatu ajalooga sõidukiga, mille 1500 krooni eest soetasin 8) . Kuskilt midagi ei immitse ja mootor on tänu paremale õlile soojalt suhteliselt vaiksem :) (tõukurvarrastega diisli kohta :roll: )

Minu soovitus on mootor pesuõliga läbi pesta ja panna sisse korraliku kvaliteediklassiga õli, seda enam, et sul on turboga mootor. Talvele mõeldes viskkoossusega mitte üle 5W... Koonerdamine ei ole kokkuhoid.

Kui ei ole soovi turbost enneaegselt lahti saada, siis soovitan pärast sõitu vähemalt paarkümmend sekundit tühikäigul tuksuda lasta (pärast aktiivset sõitu kauem).

Palju lugemist leiad ka auto24.ee foorumist, näiteks
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=1495#13754


kuda pesuõli kasutatakse ja mis on ta umbkaudne hind. kui kõik mootor pestud kas siis sisse sobiks näiteks Mobil 1 5W-40 Higher Mileage Formula , Mobil Synt S 5W-40 või Mobil 1 Rally Formula 5w50

Kasutaja avatar
margus84
Foorumlane
Postitusi: 79
Liitunud: 25 Juul 2006, 12:18
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas margus84 » 17 Okt 2007, 08:53

Pesuõli on saada igaltpoolt:
Lukoili oma lukoili tanklast, autotarvetepoed, isegi Koduekstras olen näinud. Hind tavaliselt 4 L kanku 100-200 krooni. Minu mootoril oli õli vajadus küll 5,5 liitrit tehase andmetel, aga kuna jätsin pesuõli jaoks vana filtri alles, siis ka neljast liitrist piisas, et õlitase oleks üle miinimumi.

Kuna pesuõli mõte ongi mootor puhtaks saada, siis sobib sinna sisse ükskõik mis õli, peaasi, et kvaliteediklass C... soovitavalt ületab valmistaja miinimumnõudeid. Täissündi (fully syntetic, mitte syntetic e poolsunt) valisin ise sest teoreetiliselt peaks PAO baasõli olema stabiilsem aja ja läbisõiduga kaasnevatele muutustele võrreldes mineraalõliga.

Juhin tähelepanu ka sellele, et selles 2,4 L VW mootoris, mis Volvol peal, soovitab tehas õlivahetust vähemalt iga 6000 km takka.

Õlivahetus on küll selline asi, millega iga autojuht peaks ise hakkama saama, protsessi käigus saab muuhulgas autole altpoolt pilgu peale visata, kas kuskilt midagi immitseb jne :)

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

PostitusPostitas tnx » 17 Okt 2007, 09:07

margus84 kirjutas:Omast kogemusest võin õelda, et tegin kuu aega tagasi mõlemad trikid läbi viis aastat vanema 2,3 diisel sierra peal, mis pärast seda on sõitnud juba paar tuhat kilomeetrit.


Minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt ei ole paar tuhat kilomeetrit kogemust oluliselt usaldusväärsem kui tuttava tuttava jutt.

Ega siis pesuõli seda mustusetükki ise käi kuhugi ette toppimas, see ummistumine ikka pikapeale võib juhtuda. Või veel tõenäolisem, et kanal ummistub vaid osaliselt ning puudulik õlitus kulutab mootori tavapärasest kiiremini läbi. Või tekivad probleemid kõva külmaga kui õli paks vms.

Pesuõli kasutamise õpetus peaks purgi peal kirjas olema. Paned vana õli asemel töösooja mootorisse ning lased mingi aeg tühikäigul käia ja siis uus puhas õli sisse.

Kasutaja avatar
terashiir
Foorumlane
Postitusi: 23
Liitunud: 10 Okt 2007, 09:11
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas terashiir » 17 Okt 2007, 12:45

milliseid õi filtreid on mõtekas kasutada pean silmas firmat
Volvo 740 2.4 TDI 90 kW 1990.a

Kasutaja avatar
Demis
Foorumi veteran
Postitusi: 1250
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:08
Asukoht: GSM 534 86974
Kontakt:

PostitusPostitas Demis » 17 Okt 2007, 12:49

MANN, FRAM, KNECHT

Kasutaja avatar
Mati
Volvo Club liige
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Jaan 2006, 18:02
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Mati » 18 Okt 2007, 08:23

kuda pesuõli kasutatakse ja mis on ta umbkaudne hind. kui kõik mootor pestud kas siis sisse sobiks näiteks Mobil 1 5W-40 Higher Mileage Formula , Mobil Synt S 5W-40 või Mobil 1 Rally Formula 5w50[/quote] pakuks sulle M1HMF 5/40 5l-558,36+1L 155,59 või M Synt S 4l-470,66 +1L 147,44. hinnad sisaldavad km.vabandan,et risustasin valet alafoorumit müügi pakkumisega.

Kasutaja avatar
margus84
Foorumlane
Postitusi: 79
Liitunud: 25 Juul 2006, 12:18
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas margus84 » 18 Okt 2007, 08:41

pesuõli kaitseks :) mina eelistan ühekordset riski pesuõli näol õlituskanalite umbeajamiseks, seeeest võib edaspidi veidi rahulikum mootori puhtuse osas olla eeldades, et kasutatakse ikka korralikku kvaliteediga õli, mis sisaldab piisavalt pesuaineid.

Kuna tegu on diisliga, siis vajab see mootor rohkem pesu, kas teha seda pesuõliga või palju pesuainet sisaldavate õlidega, mida esiti iga paari tuhande järel (mustaksminekul)vahetada, on igaühe oma valik :roll:

igatahes soovitan enda harimise eesmärgil lugeda auto24 foorumi postitusi, mis õlide kohta käivad, hiljem vaatad õli kankusid hoopid teise pilguga :evil:


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist