DIY: Autopesu, autokosmeetika - oma auto eest hoolt kandmine

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

SanderE
Kõva postitaja
Postitusi: 157
Liitunud: 25 Juul 2013, 16:21
Asukoht: Tapa/Rakvere

Re: DIY: Autopesu, autokosmeetika - oma auto eest hoolt kandmine

PostitusPostitas SanderE » 14 Mär 2016, 22:36

Atsss kirjutas:Küsiks tarkadelt meestelt nõu. Kui autos on lagi natuke mustaks läinud, siis see on vist tekstiil eks, millega seda puhastada saaks? Kas keegi oskab nõu anda mida osta?

Või pigem keemilisse viia ainult lae jms pärast, et mitte istmeid teha? Istmed nahast..



Lage võimalik puhastada üldpuhastiga, (ing.k All Purpose Cleaner) (kasutatakse üldiselt ka keemilise tegemisel), mikrofiiber lapiga ning vajadusel ka tekstiiliharjaga, oleneb mustuse astmest. Kui juhuslikult on aurumasin käepärast võtta, siis on võimalik eelnevaga koostöös ka seda kasutada. Nii või naa peaks tulemus jääma üsna hea.
APC'st on võimalik osta valmissegu http://meguiars.ee/tooted/car-care/muud ... e-cleaner/ (ei tea, mis töösegu täpselt on) või maksta 12€ rohkem ning osta kohe kanister http://meguiars.ee/tooted/professional/ ... -tw-378-l/
Viimasega saad ise lahjendamisega mängida ning vaadata, mis sinu olukorra jaoks kõige paremini toimib. Samuti jagub toodet ka oluliselt kauemaks ning saab kasutada ka muude asjade puhastamiseks. Alustada võib ca 10:1 töösegust (vesi:kontsentraat).

APC'ga olen saanud enda autol istme tekstiilpinnalt pleki välja.

Kui keemilisse viia, siis üldiselt nahkistmeid ei tehta, ainult tekstiilpinnad. Otsisin natuke netist ja tõesti pakutakse ka ainult laele märgpuhastust. Laele tehakse keemilist muidu sellise tööriistaga http://shop.smartguru.eu/et/tornador-pu ... iist-z-010, mille sisse käib samuti APC või tekstiilipuhastusaine.

Kui tekkis küsimusi või jäi midagi segaseks, võib julgelt küsida.
2007 Volvo V70 93kW manuaal
2004 Volvo V70 D5 120kW manuaal - müüdud
2000 Volvo V40 1.9TDI manuaal - müüdud

Abiks VIDA'ga Rakveres/Tapal.

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: DIY: Autopesu, autokosmeetika - oma auto eest hoolt kandmine

PostitusPostitas taavi » 15 Mär 2016, 13:22

lae puhul liiga palju nõhkides on suht reaalne et nühid omal lae lonti ja siis aitab vaid laepolstri vahetus.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
swop
Kõva postitaja
Postitusi: 235
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:05
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Re: DIY: Autopesu, autokosmeetika - oma auto eest hoolt kandmine

PostitusPostitas swop » 17 Mär 2016, 20:11

Päris mõnus video, ei ole küll nüüd step by step kuidas asjale läheneda, kuid saab aimu kui palju peab tegema ,et auto täiesti puhtaks saada :)
https://vimeo.com/52345467#
Volvo S60 2.4D
Volvo S80 T6 AWD
Volvo 245 Turbo “Krokodill”
Volvo S60 T5
Volvo 242 Turbo
Volvo 740 Turbo

SanderE
Kõva postitaja
Postitusi: 157
Liitunud: 25 Juul 2013, 16:21
Asukoht: Tapa/Rakvere

Re: DIY: Autopesu, autokosmeetika - oma auto eest hoolt kandmine

PostitusPostitas SanderE » 17 Mär 2016, 22:16

swop kirjutas:Päris mõnus video, ei ole küll nüüd step by step kuidas asjale läheneda, kuid saab aimu kui palju peab tegema ,et auto täiesti puhtaks saada :)
https://vimeo.com/52345467#



Päris muhe on sellist videot vaadata, tänud jagamast! :)
2007 Volvo V70 93kW manuaal
2004 Volvo V70 D5 120kW manuaal - müüdud
2000 Volvo V40 1.9TDI manuaal - müüdud

Abiks VIDA'ga Rakveres/Tapal.

janar103
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 19 Dets 2013, 14:43

Re: DIY: Autopesu, autokosmeetika - oma auto eest hoolt kandmine

PostitusPostitas janar103 » 18 Mär 2016, 14:52

SanderE kirjutas:
swop kirjutas:Päris mõnus video, ei ole küll nüüd step by step kuidas asjale läheneda, kuid saab aimu kui palju peab tegema ,et auto täiesti puhtaks saada :)
https://vimeo.com/52345467#



Päris muhe on sellist videot vaadata, tänud jagamast! :)

RedBulli jõid nad seal vist ikka ise? :)
MB A-class AMG style

Kasutaja avatar
swop
Kõva postitaja
Postitusi: 235
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:05
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Re: DIY: Autopesu, autokosmeetika - oma auto eest hoolt kandmine

PostitusPostitas swop » 18 Mär 2016, 20:47

janar103 kirjutas:
SanderE kirjutas:
swop kirjutas:Päris mõnus video, ei ole küll nüüd step by step kuidas asjale läheneda, kuid saab aimu kui palju peab tegema ,et auto täiesti puhtaks saada :)
https://vimeo.com/52345467#



Päris muhe on sellist videot vaadata, tänud jagamast! :)

RedBulli jõid nad seal vist ikka ise? :)

Ma arvan küll :D Oleks coca siis veel saaks aru, et eemaldasid roostet :D
Volvo S60 2.4D
Volvo S80 T6 AWD
Volvo 245 Turbo “Krokodill”
Volvo S60 T5
Volvo 242 Turbo
Volvo 740 Turbo

SanderE
Kõva postitaja
Postitusi: 157
Liitunud: 25 Juul 2013, 16:21
Asukoht: Tapa/Rakvere

Re: DIY: Autopesu, autokosmeetika - oma auto eest hoolt kandmine

PostitusPostitas SanderE » 28 Mär 2016, 22:54

Hiljuti sai soetatud Meguiars APC 3,78L kanku, kuna kevad koputab uksele ning oleks vaja miskit head üldpuhastit. Tegin endale pudelitesse 4:1 ja 10:1 töösegud. Kuna toode on kontsentraat, saab teda 10:1 lahjendamisel 37,8L, ehk minul jagub teda mitmeks aastaks.

Juba sama nädala lõpus võtsin ette tolle sama auto, mis paar postitust tagasi mainitud sai, pikalt ilma nahahoolduseta. Töövahenditeks oli APC, vesi, ämber, pehme saapahari ning pintsel, mille sain k-rauta'st https://www.k-rauta.ee/ehituspood-productimages//big/5/500/500632/500632031_1.jpg.

Istmenaha puhastamine iseenesest keeruline pole, pihustad aine mõistliku suurusega alale (et vältida aine kuivamist), pihustad paar korda harja peale ning hakkad nühkima, kasutades kerget survet. Pintsliga puhastamisel pihustad ainet pintsli sisse. Puhastuse aeg käib tunde järgi, kuid ära lase ainel kuivada. Peale puhastamist pühi mikrofiiber lapiga üleliigne aine koos mustusega ära ning loputa vees pintsel/hari. Kui istmel on nüüd kerge mattläige, on see tõenäoliselt mustusest ning rasvast puhas. Kindlasti tuleb peale puhastust ka pinnad uuesti niisutada.

Igatahes, kui selle auto puhul kasutatud mikrofiiber lappe pesema hakkasin, tuli sealt esimesel kahel väänamisel välja ainult tumepruun vesi!

Ise leidsin ennast kasutamas rohkem seda pintslit, just esiistmete, käetoe ning ning naha ümber, mis asus lähedal akendele, sest see ei pritsi nii nagu hari. Pintsel tekitas pinnale mõnusa vahu, mis kergitab mustuse pooridest pinnale ning lihtsustab puhastamist.

Miks All Purpose Cleaner? Tahtsin enda jaoks natuke lihtsustada kogu seda puhastamise teemat, et mul ei oleks mustmiljon erinevat toodet iga asja jaoks. See toode saab hakkama praktiliselt kõikide puhastustöödega, sellest ka nimi, üldpuhasti. Siinkohal tasuks ka mainimist, et kõik tänapäeval tehtud autode nahkistmed on kaetud sünteetilise kaitsva kihiga, ehk istmenaha puhastamisel ei puhasta te nahka, vaid seda sünteetilist kaitsvat kihti. Seetõttu ei ole ka vajadust kasutada special naha puhastusaineid, vaid sobib ka All Purpose Cleaner.
2007 Volvo V70 93kW manuaal
2004 Volvo V70 D5 120kW manuaal - müüdud
2000 Volvo V40 1.9TDI manuaal - müüdud

Abiks VIDA'ga Rakveres/Tapal.

SanderE
Kõva postitaja
Postitusi: 157
Liitunud: 25 Juul 2013, 16:21
Asukoht: Tapa/Rakvere

Re: DIY: Autopesu, autokosmeetika - oma auto eest hoolt kandmine

PostitusPostitas SanderE » 29 Mär 2016, 16:26

Täna sai ka enda auto üle pika aja lõpuks puhtaks pestud :D

Kuna suvekad läksid alla, sai ka nende küljeseinad puhtaks pestud 4:1 APC'ga, et värske kiht rehviläiget kaitseks peale panna. Muudele välispindadele läks peale CarPro Reload vedel nanovaha, läige on meeletu.

Pilt
2007 Volvo V70 93kW manuaal
2004 Volvo V70 D5 120kW manuaal - müüdud
2000 Volvo V40 1.9TDI manuaal - müüdud

Abiks VIDA'ga Rakveres/Tapal.

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: DIY: Autopesu, autokosmeetika - oma auto eest hoolt kandmine

PostitusPostitas Margus_ » 31 Mär 2016, 12:38

Päris bling. Samas oli ilmselt selle auto värvipind enne vahatamist ka üle keskmise heas korras :p Palju vaha kulus Volvo tegemiseks? Lubatakse, et keskmiselt 28g auto peale aga reaalselt? 8€ kopikatega ei ole üldse paha hind, kui sellest 100ml pudelist 3 korda välja venitaks nii suure auto puhul.

SanderE
Kõva postitaja
Postitusi: 157
Liitunud: 25 Juul 2013, 16:21
Asukoht: Tapa/Rakvere

Re: DIY: Autopesu, autokosmeetika - oma auto eest hoolt kandmine

PostitusPostitas SanderE » 01 Apr 2016, 15:02

Margus_ kirjutas:Päris bling. Samas oli ilmselt selle auto värvipind enne vahatamist ka üle keskmise heas korras :p Palju vaha kulus Volvo tegemiseks? Lubatakse, et keskmiselt 28g auto peale aga reaalselt? 8€ kopikatega ei ole üldse paha hind, kui sellest 100ml pudelist 3 korda välja venitaks nii suure auto puhul.


Võin julgelt öelda, et kui päikese käes vaadata, siis leiab swirl mark'e ja tüüpilisi pesust tulenevaid jälgi :D , kuid tundub, et sellel toode kaotab ka kergemad swirl'id ära. Ütleme nii, et mul kulus ära võib-olla veidi üle veerandi pudelist. Kulu on objektiivne, kuna lisaks värvile katsin ka kõik klaasid, mis jäävad B-piilarist tahapoole. Fakt on see, et palju seda toodet ei kulu palju. Täpse koguse saan öelda homme näiteks, kui ka teise Volvo ära katan.
2007 Volvo V70 93kW manuaal
2004 Volvo V70 D5 120kW manuaal - müüdud
2000 Volvo V40 1.9TDI manuaal - müüdud

Abiks VIDA'ga Rakveres/Tapal.

SanderE
Kõva postitaja
Postitusi: 157
Liitunud: 25 Juul 2013, 16:21
Asukoht: Tapa/Rakvere

Re: DIY: Autopesu, autokosmeetika - oma auto eest hoolt kandmine

PostitusPostitas SanderE » 02 Apr 2016, 15:29

Järjekordne kevadine pesu ning vahatamine tehtud, kiire telefoniga tehtud timelapse ka juurde.
https://www.youtube.com/watch?v=804D4WPiM5k
Kogu protsess võttis aega 2 tundi.

Kasutatud keemia:
CarPro Reset (lumevahuna 50ml, shampoonina 25ml)
Meguiar's APC 4:1 (veljed ja rehvid, ~300ml)
Autoglym Bodywork Shampoo (velgedele, 25ml)
CarPro Reload vaha (32g terve auto, v.a rataste, vahatamiseks)

Põhimõtteliselt saab ühest 100ml Reload pudelist teha auto 3 korda küll üle.
2007 Volvo V70 93kW manuaal
2004 Volvo V70 D5 120kW manuaal - müüdud
2000 Volvo V40 1.9TDI manuaal - müüdud

Abiks VIDA'ga Rakveres/Tapal.

SanderL
Kõva postitaja
Postitusi: 249
Liitunud: 24 Veebr 2016, 23:19
Asukoht: Saaremaa

Re: DIY: Autopesu, autokosmeetika - oma auto eest hoolt kandmine

PostitusPostitas SanderL » 22 Apr 2016, 00:34

Kasutan ise:
Meguiars - Puhastusvahend, poleerimispastad (6 erinevat), 2 poleerimismasinat (tavaline ketas ja vibra), püsivaha.
Presta - Puhastusvahend, nahahooldus.
Colorlock - Nahahooldus
Inimesed teevad ikka vigu, kuni lõpuks ostavad Volvo

rdl
Uustulnukas
Postitusi: 4
Liitunud: 22 Veebr 2014, 01:17

Re: DIY: Autopesu, autokosmeetika - oma auto eest hoolt kandmine

PostitusPostitas rdl » 06 Juun 2016, 21:37

Kuna peale Volvo V8 kvartsidega üle katmist on mu fb postkast Volvo klubiliste poolt ära ummistunud erinevate küsimuste, siis kopeerin sama teksti ka siia, mis sai eevaldile edasi mainitud.
Me ise oleme praktiseerunud vaid Gyeon ja Gtechniq keraamilistele/kristalliseeruvatele kvartsvahadele, siis konkurentide poolt Eestis pakutavate Tenzi, Hikari, Ceramic Pro jne toodete kohta ei oska me midagi rääkida ega teagi neist midagi ja pole ka mittemingisugust kokkupuudet olnud.

Kvartsvahad ja nende omadused saab jagada mitmesse erinevasse gruppi.
1. Kvartspinnatöötlus ained - Meie kasutame selleks Gyeon Cancoat toodet. Cancoat on teistest kvartsvahadest niipalju õhem, et ta kulub sealt aja ja keskkonna mõjude tõttu maha ning lakipind hakkab uuesti kõikvõimalikku reostust enda külge pookima. Cancoati järgi saab aru, kui vesi enam pinna pealt maha ei jookse. Üldiselt kontrollitakse seda auto külgede järgi, mis poogivad rohkem igasugu mustust enda külge, kui näiteks kapott või katus.
2. Kristalliseeruvad/Keraamilised kvartsvahad seovad end lõplikult ja keemiliselt lakipinnaga. Kristalliseeruvate(muutuvad pinnal tahkeks) vahade kihtide omadused saab jagada 3ks: keemiline kõvadus, libedus ning hüdrofoobsus. Kristalliseeruvad kvartsid vajavad lisaks hüdrofoobset kaitsekihti, Gyeon Prime ja Mohs. Oma olemuselt ning keemiliselt on nad küll sarnased tooted, kuid Mohs on veel kõvema keemilise koostisega, veel paksem ning vastupidavam, kui Prime. Kaitsetoime on kihil lõplik/igavene - Hüdrofoobsus või selle puudumine, ei näita midagi.
Iseenesest need 2 maha ei kulu, Prime ja Mohs. Hüdrofoobne kaitsekiht on ainus, mis aja ja keskkonnatingimuste mõjul väheneb. Kui pind on aja jooksul kriimustunud, tuleks see uuesti ära poleerida. Kui pind kriimustunud pole, siis pole ka poleerimist vaja. Poleerimine võtab maha ka kristalliseerunud kaitsekihi lakipinnalt, ning mis pärast tuleb uuesti alusvahana pinnale kanda ning alusvahale ka hüdrofoobne kaitse peale kanda. Päris nii ikka ei saa, et puhtale lakipinnale kanda peale ainult hüdrofoobne kaitsekiht. Ta ei ole kuigi vastupidav ja kulub sealt suht kähku maha.
Poleerimise juures, see on ka üks põhjuseid, miks me pakume kristalliseeruvaid kvartsvahasid vaid minimaalselt 2e astmelisele poleerimisele. Lihtsalt läigestav poleerimine keskmiselt sügavamaid kriime maha ei niida ja ma ei näe mitte mingit mõtet kriimulisele pinnale kristalliseeruvat kaitsekihti peale kanda. See käib nii esteetiliselt, kui ka põhimõtteliselt meie tegevuse vastu ja sellist ...... me teenusena ei paku. Kvartsvahad kriime ei peida, pigem toovad need veel paremini esile. Sama jutt käib ka eespool mainitud Cancoati kohta. Liigub linnalegend, et kvartsvahad ei läigi nii efektselt, kui tavalised carnauba vahad. Täiesti rumal jutt. Kvartsvahad just toovad esile peegel efekti, mille lähedale ei saa ka Swissvax Concorso 50% sisalduv carnauba kõvavaha ja kvartside eelis vs tavaliste püsivahadega. Kui selle eest hoolitseda(korrektselt autot pesta ning hüdrofoobset kaitsekihti uuendada), jääb see peegeldus sul aastateks, mitte mõneks kuuks nagu seda on tavaliste püsivahade puhul.
Antud Volvo oli mu majas esimene, millele sai selline vähe kõvem kompott peale uhatud ja, kui võrdluseks toon Swissvax Concorso, mis on maailma mastaabis üks parimaid carnauba vahasid, siis võin enda hämmelduseks öelda, et õues päikse käes näeb see Volvo täiesti mindblowing välja. Polnud see auto ka tehasest liini pealt välja tulles nii läikiv ja seda pole ka tegelikult mitte ükski uus auto. Alati saab paremaks ja nii, et need asjad ka kestaksid seal peal.
Kamikaze Collection Detailer

SanderE
Kõva postitaja
Postitusi: 157
Liitunud: 25 Juul 2013, 16:21
Asukoht: Tapa/Rakvere

Re: DIY: Autopesu, autokosmeetika - oma auto eest hoolt kandmine

PostitusPostitas SanderE » 08 Juun 2016, 13:59

rdl kirjutas:Kuna peale Volvo V8 kvartsidega üle katmist on mu fb postkast Volvo klubiliste poolt ära ummistunud erinevate küsimuste, siis kopeerin sama teksti ka siia, mis sai eevaldile edasi mainitud.
Me ise oleme praktiseerunud vaid Gyeon ja Gtechniq keraamilistele/kristalliseeruvatele kvartsvahadele, siis konkurentide poolt Eestis pakutavate Tenzi, Hikari, Ceramic Pro jne toodete kohta ei oska me midagi rääkida ega teagi neist midagi ja pole ka mittemingisugust kokkupuudet olnud.

Kvartsvahad ja nende omadused saab jagada mitmesse erinevasse gruppi.
1. Kvartspinnatöötlus ained - Meie kasutame selleks Gyeon Cancoat toodet. Cancoat on teistest kvartsvahadest niipalju õhem, et ta kulub sealt aja ja keskkonna mõjude tõttu maha ning lakipind hakkab uuesti kõikvõimalikku reostust enda külge pookima. Cancoati järgi saab aru, kui vesi enam pinna pealt maha ei jookse. Üldiselt kontrollitakse seda auto külgede järgi, mis poogivad rohkem igasugu mustust enda külge, kui näiteks kapott või katus.
2. Kristalliseeruvad/Keraamilised kvartsvahad seovad end lõplikult ja keemiliselt lakipinnaga. Kristalliseeruvate(muutuvad pinnal tahkeks) vahade kihtide omadused saab jagada 3ks: keemiline kõvadus, libedus ning hüdrofoobsus. Kristalliseeruvad kvartsid vajavad lisaks hüdrofoobset kaitsekihti, Gyeon Prime ja Mohs. Oma olemuselt ning keemiliselt on nad küll sarnased tooted, kuid Mohs on veel kõvema keemilise koostisega, veel paksem ning vastupidavam, kui Prime. Kaitsetoime on kihil lõplik/igavene - Hüdrofoobsus või selle puudumine, ei näita midagi.
Iseenesest need 2 maha ei kulu, Prime ja Mohs. Hüdrofoobne kaitsekiht on ainus, mis aja ja keskkonnatingimuste mõjul väheneb. Kui pind on aja jooksul kriimustunud, tuleks see uuesti ära poleerida. Kui pind kriimustunud pole, siis pole ka poleerimist vaja. Poleerimine võtab maha ka kristalliseerunud kaitsekihi lakipinnalt, ning mis pärast tuleb uuesti alusvahana pinnale kanda ning alusvahale ka hüdrofoobne kaitse peale kanda. Päris nii ikka ei saa, et puhtale lakipinnale kanda peale ainult hüdrofoobne kaitsekiht. Ta ei ole kuigi vastupidav ja kulub sealt suht kähku maha.
Poleerimise juures, see on ka üks põhjuseid, miks me pakume kristalliseeruvaid kvartsvahasid vaid minimaalselt 2e astmelisele poleerimisele. Lihtsalt läigestav poleerimine keskmiselt sügavamaid kriime maha ei niida ja ma ei näe mitte mingit mõtet kriimulisele pinnale kristalliseeruvat kaitsekihti peale kanda. See käib nii esteetiliselt, kui ka põhimõtteliselt meie tegevuse vastu ja sellist ...... me teenusena ei paku. Kvartsvahad kriime ei peida, pigem toovad need veel paremini esile. Sama jutt käib ka eespool mainitud Cancoati kohta. Liigub linnalegend, et kvartsvahad ei läigi nii efektselt, kui tavalised carnauba vahad. Täiesti rumal jutt. Kvartsvahad just toovad esile peegel efekti, mille lähedale ei saa ka Swissvax Concorso 50% sisalduv carnauba kõvavaha ja kvartside eelis vs tavaliste püsivahadega. Kui selle eest hoolitseda(korrektselt autot pesta ning hüdrofoobset kaitsekihti uuendada), jääb see peegeldus sul aastateks, mitte mõneks kuuks nagu seda on tavaliste püsivahade puhul.
Antud Volvo oli mu majas esimene, millele sai selline vähe kõvem kompott peale uhatud ja, kui võrdluseks toon Swissvax Concorso, mis on maailma mastaabis üks parimaid carnauba vahasid, siis võin enda hämmelduseks öelda, et õues päikse käes näeb see Volvo täiesti mindblowing välja. Polnud see auto ka tehasest liini pealt välja tulles nii läikiv ja seda pole ka tegelikult mitte ükski uus auto. Alati saab paremaks ja nii, et need asjad ka kestaksid seal peal.



Väga hea postitus, tore et selle siia panid.

Lähiajal kirjutan valmis ka lühikokkuvõtte CQuartz UK'st, mille oma autole peale panin.

Üldiselt on vist Cancoat'i mugavam kasutada, kohtades kuhu on ebamugav muud kaitsekihti paigaldada? Näiteks Audi/Volvo esistange iluvõred jne?

Kuidas Volvot muidu poleerida oli? Enda kogemuse järgi võiks öelda, et Volvol on keskmisest kõvem lakk (õnneks ka keskmisest paksem lakikiht) ning mõned kohad pidi 2-3 korda üle käima. Sellegipoolest ei suutnud pasta ja padja combo sügavamaid kriime välja võtta ning oleks pidanud minema vähe abrassiivsema comboga tagasi. Kolmeastmelise poleerimisega saite kindlasti ka orange peel'i vähemaks, seega ilmselt ka see tõstis kõvasti läikeastet.

Kas teilt saab Gyeon'i ja Gtechniq tooteid osta ka? Ma tean, et suur osa nende tootevalikust on mõeldud autoriseeritud paigaldajatele, aga mingi osa peaks olema ka kättesaadav tavatarbijale?
2007 Volvo V70 93kW manuaal
2004 Volvo V70 D5 120kW manuaal - müüdud
2000 Volvo V40 1.9TDI manuaal - müüdud

Abiks VIDA'ga Rakveres/Tapal.

SanderE
Kõva postitaja
Postitusi: 157
Liitunud: 25 Juul 2013, 16:21
Asukoht: Tapa/Rakvere

Re: DIY: Autopesu, autokosmeetika - oma auto eest hoolt kandmine

PostitusPostitas SanderE » 10 Juun 2016, 11:08

Teen väikese lühikokkuvõte CarPro CQuartz UK kasutuskogemusest.

Mis on CQuartz UK? CQuartz on keraamiline kvarts (või paremini ehk tuntud nimega vedel klaas), mida kasutadakse sõiduki värvipinna kaitsmiseks kahjulike keskkonnaelementide eest. Samuti suudab see vähendada pinnakriimustuste teket, mis on tingitud tavalisest pesust või parklas tekkivatest kergematest kriimudest. CarPro CQuartz UK'd, CarPro Reset'i ning CarPro IronX'i on võimalik osta Smartservice esindusest või e-poest shop.smartguru.eu.

Eelkõige otsustasin keraamilise kaitsekihi autole panna seetõttu, et lihtsalt ei viitsinud enam autot peale igat pigipesu vahatada. Ning kuna meie teedel tekivad autole pigitäpid väga kiirelt, siis on pigipesu vaja teha üsna tihti.

CQuartz UK paigaldamisele eelnenud töö nimekiri:

    1. Pigipesu käigus eemaldasin auto välispindadelt kõikvõimaliku pigi ning bituumeni. Viimasel ajal on hakanud auto pinnale tekkima ka mustad täpid, mida isegi pigileotusaine ei lahusta.
    2. Leotuspesu Concept Delta Force (1:4) eemaldas kõik rasva ja maanteemustuse, mis eelnevalt auto pinnale jäi.
    3. Snowfoam pesu, mis leotab lahti viimasegi mustuse ning kannab selle vahu sees autolt maha. Toimib väga hästi ka leotuspesu asemel, kui auto välispinnad on eelnevalt hooldatud.
    4. Käsipesu CarPro Reset shampooniga. See on vahavaba shampoon ning vaha pole praegu enam autole vaja.
    5. CarPro IronX pesu, eemaldamaks rauapuru auto pinnalt. Auto pinnal tekkis värvimuudatus väga kiirelt, rauapuru oli autol palju peal. Ilmselt on auto seisnud kuskil linnas/tööstuspiirkonna lähedal.
    6. Auto saviga ületegemine, et eemaldada viimnegi mustus, mis tavapesuga välja ei tule.
    7. Poleerimine Scholl Concepts S20 Black ning lilla spiderpad'iga.
    8. Pindade puhastamine denatureeritud piirituse ja vee seguga (50:50, tuntud ka kui isopropüülalkoholi asendusena).
    9. CQuartz UK kandmine värvi- ning plastpindadele. Kogukulu kuskil 10ml/kiht ainult värvile. Kokku läks kuskil 22ml, 2 kihti värvile ning 1 kiht plastikutele. Ülejäänud 8ml on võimalik katta juhist tahapoole jäävad klaasid näiteks.
    10. Tund aega peale CQuartz UK pealekandmist CarPro Reload pealekandmine, et CQuartz saaks probleemivabalt pinnaga seonduda.

Nagu näha, siis töö on üsna mahukas ning kokku läks mul selle teostamiseks 14 tundi. Kahe- või kolmeastmelise poleerimisega oleks see aeg kõvasti pikem, aga kuna auto värvipind oli üsna heas seisukorras, siis süvapoleerimist vaja ei olnud. Peale CQuartz UK aplikatsiooni ei tohi autot pesta 7 päeva. Kuna aega niikuinii ei olnud, siis esimene pesu sai tehtud kuskil kaks ja pool nädalat peale aplikatsiooni. Kuna mustus enam pinnale ei kogune, siis oli ka pesu lihtne. Lahtine mustus ära loputada, snowfoam peale, veega loputus ja käsipesu CarPro Reset'iga. Pesta oli autot väga lihtne, midagi nühkima ei pidanud, pesukinnas libises üle värvi väga lihtsalt ning üleüldine kogemus oli kõvasti rohkem meeltmööda, kui tavaliselt.

Nüüd on paigaldusest möödas üks kuu ja mõningad päevad peale. Siiani pole täheldanud ühtegi pigitäppi. Minu jaoks on see oluline kokkuhoid, sest pigipesu ei pea enam tegema nii tihti, kui ennem. Varem tegin pigipesu korra kuus, nüüd saab näha, millal esimese pigipesu tegema peab. Üldiselt püsib auto ka niisama juba paremini puhtana, läige on oluliselt parem, vesi voolab lihtsalt auto pealt maha, hoovihmasadu on võimeline autot puhtaks pesema, jätmata veetäppe :D

Kindlasti soovitan keraamilist kaitsekihti kõigile, kel vähegi vahendeid see paigaldada/lasta paigaldada. Mina arvan, et asi on seda väärt.

PS! Ei tee reklaami Smartservice'ile ega CarProle. Kuna tegemist on lihtsasti kättesaadavate toodetega, mida ei pea kuskilt internetisügavustest taga otsima ning kuna Smartservice'il on lai valik väga head autokeemiat, siis olen lihtsalt oma ostud sealt teinud.

Kel huvi snowfoami oma auto peal kasutama hakata, siis Eestist on võimalik osta seda http://www.motonet.ee/et/toode/603516/M ... uaine-25-l ning oma survepesurile vastava otsaga foam lance'i http://www.aliexpress.com/store/group/S ... 31882.html
2007 Volvo V70 93kW manuaal
2004 Volvo V70 D5 120kW manuaal - müüdud
2000 Volvo V40 1.9TDI manuaal - müüdud

Abiks VIDA'ga Rakveres/Tapal.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist