PostitusPostitas TheKris79 » 05 Aug 2016, 11:54
Tere,
Huvitav lugemine, et niipaljudel on muresid nende DPF filtritega.
Omal oli 2006 S60 D5 mudel koos DPF-iga ning ei mingit probleemi kuni 220 tuh läbisõiduni mil auto välja vahetasin. DPF'i lõi umbe koheselt vaid korra siis kui turbo toru tihend (see punane ülemine plastiktoru ühendus) saksa kiirteel purunes. Sedapsi sai 40nega tiksutud bahnil 40 km enne kui esindusse sain ning korda kohe tehti. Kollase kolmnurgaga sõitsin 5 kilomeetrit pärast tihendi vahetamist ja mure kadunud (see oli 180tuh juures). Kordagi ei tulnud tagasi. Enamus sõidust oli 60% linna ja ülejäänud maanteed.
2006 XC90 D5 samuti koos DPF'iga läbis minu käes umbes 130 tuh km ja ei mingeid probleeme.
Praegusel 2012 XC90nel oli osuthetkel kolmnurk aktiivne (60tuh läbisõitu) aga peale 10 km maanteel kadus samuti ning nüüdseks 50 tuh maha sõitnud ilma igasuguse probleemita. Kuna auto põhiliselt naise kasutuses siis tema tegi viimase talvega ainult 5 km otsi linnavahel (ise olin ära seetottu ka vähem maantesõitu) ja ei mingit ummistust.
Huvitaval moel oli mul ka 2002 aasta S60 D5'el DPF peal (selle tõin saksast omale 2005) ning ka sellega sai sõidetud oma 70 tuh maha ning ei mingeid probleeme. Ei tea kas sellel oli mingi hiljem paigaldatud aga olemas ta oli ja töötas, sest ei mingit tahma ka parema tahtmise juures ei saanud torust välja ning kopsik oli ilusti silmaga näha põhja all.
2012 - 2013 sain täiesti uue rendi V70 tööasjus D4 AWD (5 km üleandmise hetkel) millega ma läbisin 65 tuh km ( pikad otsad Rootsist Rotterdami ja ka Eestist Rotterdami paar 3 korda aasta jooksul) aga enamus lühikesed otsad Hollandis Rotterdami ümbruses ning ei mingeid DPF ummistusi - päris palju ummikutes lihtsalt tühikäigul seistes.
2014-2015 sain täiesti uue rendi XC70ne tööasjus D4 AWD (6km üleandmise hetkel) millega ma läbisin 45 tuh km (Rootsi ja Norra vahet sõitsin mõned korrad) aga enamus Stavangeri ümbruses ning ikka väga palju päevi oli väga väike läbisõit ja ei mingit DPF probleemi.
Kuidagi kahtlane on see paljudel ummistumine aga joo vist mul siis on siiani õnneks läinud või väga head isendid kätte sattunud. Või siis on teistel ikka midagi ka mootoris valesti, et niimoodi ummistuvad need DPF'id (teades, kui ruttu ta umbe läks kui tihend purunes, siis võib oletada, et kui kusagilt midagi natuke lekib võib seda kolmnurka üsna tihedalt näha. Ei ole ma veel siiani mingit erilist spets maantee sõitu harrastanud et DPF'i puhastada aga kuna ma päris kerge jalaga ei ole siis üsna tihti on kõrged pöörded olemas et käivitada puhastust.
Seda peab tunnistama, et päris mitmel korral olen mootori häälest ja minekust tunnetanud, et kas siis toimub filtri puhastus või on kohe täitumas, sest hääled on teistlaadi ja hing oleks nagu kinni küll aga siis, kui asi oma toimetused ära teinud on kõik jälle endine.
2016 XC90 First Edition D5
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design