DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

hendrikmm
Foorumi veteran
Postitusi: 612
Liitunud: 19 Mär 2013, 18:32

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas hendrikmm » 08 Okt 2014, 22:32

arulage112 kirjutas:Enne kui hakkate kübemefiltreid välja lõikama masinatel... http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.php?f=3&t=32496

"Tänane seadusloome selle filtri olemasolu kontrolli juba käsitleb aga hetkel puuduvad ülevaatuspunktidel vahendid kübemefiltri töötamise mõõtmiseks. Maanteeameti tehnoosakond andis mõista, et nad plaanivad hakata ka kübemefiltri olemasolu kontrollima diagnostikaseadmega. See aga tähendab, et autod, millel kübemefilter on eemaldatud, enam ülevaatuselt läbi ei saa. Nende autode omanikud peavad soetama autole uue kübemefiltri, mis maksab olenevalt automargist ja mudelist umbes 1500-2000€."

Ei tea kas see on reaalne oht lähitulevikus, et hakataske kontrollima? Igaljuhul tasub valvel olla :D


Hiljuti sai ühe Maantee ameti ametnikuga juttu räägitud ning see dpf-i olemasolu kontroll tuleb aastal 2018. Pikemas plaanis pole dpfi eemaldamine just kõige arukam mõte.

hendrikmm
Foorumi veteran
Postitusi: 612
Liitunud: 19 Mär 2013, 18:32

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas hendrikmm » 08 Okt 2014, 22:46

evald112 kirjutas:
J30 kirjutas:Filtriga või ilma, saaste on ikka sama. Küsimus ainult, et kus see saastamine toimub. Filtriga auto hoiab linnaõhku puhtamana ja põletab selle tahma maanteel välja. Välja see saast tuleb igal juhul.


Õiget juttu ajad.


Siiski on väga suur erinevus kas tahm lastakse otse atmosfääri peenikeste osakestena(auto ilma dpf-ta) või kui kogunenud tahm põletatakse suurel temperatuuril korraga( auto töökorras dpf-ga).

J30
Foorumi veteran
Postitusi: 882
Liitunud: 28 Jaan 2011, 19:01
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas J30 » 09 Okt 2014, 12:59

hendrikmm kirjutas:Siiski on väga suur erinevus kas tahm lastakse otse atmosfääri peenikeste osakestena(auto ilma dpf-ta) või kui kogunenud tahm põletatakse suurel temperatuuril korraga( auto töökorras dpf-ga).


Kurat, pole keemik, aga ehk see DPF-is põletatud peenike osa lendab just atmosfääri ja lõhub osoonikihti. Põletamata suur tahmatükk kukub aga tolksti maha ja tekitab kartulimädanikku.

Ja huvitav kuidas see maanteeametnik seda DPF-i kontrolli näeb? Visuaalne olemasolu kontroll? Tarkvaraline kontroll või saaste normi vähendamine?
Harteron.ee Näidikuplokkide, elektroonika, ABS ja DEM remont, keelevahetus, diagnostika, ostuabi Harjumaal

hendrikmm
Foorumi veteran
Postitusi: 612
Liitunud: 19 Mär 2013, 18:32

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas hendrikmm » 09 Okt 2014, 16:49

J30 kirjutas:
hendrikmm kirjutas:Siiski on väga suur erinevus kas tahm lastakse otse atmosfääri peenikeste osakestena(auto ilma dpf-ta) või kui kogunenud tahm põletatakse suurel temperatuuril korraga( auto töökorras dpf-ga).


Kurat, pole keemik, aga ehk see DPF-is põletatud peenike osa lendab just atmosfääri ja lõhub osoonikihti. Põletamata suur tahmatükk kukub aga tolksti maha ja tekitab kartulimädanikku.

Ja huvitav kuidas see maanteeametnik seda DPF-i kontrolli näeb? Visuaalne olemasolu kontroll? Tarkvaraline kontroll või saaste normi vähendamine?


Ilmselt sama süsteem nagu hetkel UKs toimub, visuaalsest ja tarkvaralisest kontrollist saab lihtsalt mööda minna aga saaste norm on see mis ainukesena ära näitab kas DPF on olemas või mitte.

Igaksjuhuks mainin, et pole tulihingeline dpfi pooldaja aga kui ta seal juba on siis võiks ta sinna jääda.

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas tnx » 10 Okt 2014, 10:06

Mõlemad jutud õiged, põletamine pole lihtsalt klapi avamine ja tahmatükkide väljalaskmine. Samas ka mina olen varasemalt kusagilt kuulnud või lugenud seisukohta, et moodsad diiselmootorid on ohtlikumad, kui vanad. Tookord viidati küll inimese tervisele: peenike osa läheb paremini kopsudes kudede sisse, jämeda tüki köhid välja või siis näed/tunned juba kaugelt ära, et sissehingatav asi pole õhk.
Kuivõrd see peenike tahm osoonikihti lõhub, on muidugi omaette huvitav teema. DPF tühjaks põletamiseks pannakse mootor käima režiimil, mis tõstab heitgaaside temperatuuri ja tekitab seeläbi rohkem NO2, mis reageerivad filtrisse kogunenud tahmaga. Ka minu keemia-alased teadmised ei küüni tasemele, et kohe mõista, mis selle tulemusel torust väljub. Samas NOx iseenesest on just see, mis osooniauke ja happevihmu tekitab ning EGR klappe ja katalüsaatoreid kasutatakse nimelt nende ühendite vähendamiseks.

Kasutaja avatar
no1
Foorumi veteran
Postitusi: 2172
Liitunud: 19 Juun 2010, 22:01

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas no1 » 10 Okt 2014, 10:15

Kui seadused liiga ülespuhutud saavad diisli, dpf'i ja jms. siis tuleb bensukas kõrvale/asemele võtta!
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006

tallaploomi
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
Asukoht: Haapsalu

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas tallaploomi » 20 Veebr 2015, 14:17

Kuidas teha kindlaks,et dpf-i rõhuandur läbi on.Kas viskab mingid veakoodid või näitab rõhku vigaselt ?
XC70 2006a ja sai regenereerimine tehtud vida-ga.Põhjus,Dpf-i tule lõi põlema.
Vidaga näitab tahmaosakeste kogust filtris ja siis rõhku.Rõhu näit nagu ongi imelik.Peaks olema 1-20 hPa tühikäigul,aga näitab 65948 hPa suuruseid numbreid.
Mitte ühtegi veakoodi andurite kohta polnud.

Vaatasin ka enda auto tahmafiltri üle vidaga ja kõik numbrid olid ok.
H,s80-2007-d5-136kw

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4387
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas gljuk » 20 Veebr 2015, 14:40

Jah, kui andur läbi on, ei pruugi veakoodi tabloole visata. Üldiselt kaob tõmme ära.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

tallaploomi
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
Asukoht: Haapsalu

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas tallaploomi » 21 Veebr 2015, 01:26

Selles asi ongi,et autol minek väga hea ja kõik nagu ok.
Ainult see dpf-i rõhunäit paneks nagu vigast.
Tahakski teada,et kuidas kindlaks teha,et rõhuandur töötab,kui veakoodi pole.
H,s80-2007-d5-136kw

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4387
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas gljuk » 21 Veebr 2015, 12:23

Kas 65948 hPa ei pane kahtlema anduri/selle ahelate korrasolekus?
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

ivoK
Foorumlane
Postitusi: 49
Liitunud: 01 Mär 2012, 20:16

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas ivoK » 02 Mär 2015, 22:21

Mis diislikütte õli lisandi nimetus oli, mis sobib kõigeparemini euro 5 diislile ?

nope
Uustulnukas
Postitusi: 8
Liitunud: 26 Apr 2012, 17:15

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas nope » 18 Juul 2016, 16:18

2 aastat ilma filtrita. Selle kuu alguses ülevaatusest läbi. Enne seda oli filter ikka väga tihti täis. Inchcape tühjendas seda meeleldi. Hiljem filtrit eemaldades tuli välja, et rõhu andur oli tegelt läbi. Ilmselt parim asi filtri eemaldamisel on see, et mootori "õli" ei teki enam juurde. Lühemate otsade peal jäi ikka päris korralikult jääke õlisse ja pidi kord õlivahetusvälba puhul õli vähemaks võtma. 3. gen v70.

TheKris79
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 24 Sept 2015, 12:41

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas TheKris79 » 05 Aug 2016, 11:54

Tere,

Huvitav lugemine, et niipaljudel on muresid nende DPF filtritega.

Omal oli 2006 S60 D5 mudel koos DPF-iga ning ei mingit probleemi kuni 220 tuh läbisõiduni mil auto välja vahetasin. DPF'i lõi umbe koheselt vaid korra siis kui turbo toru tihend (see punane ülemine plastiktoru ühendus) saksa kiirteel purunes. Sedapsi sai 40nega tiksutud bahnil 40 km enne kui esindusse sain ning korda kohe tehti. Kollase kolmnurgaga sõitsin 5 kilomeetrit pärast tihendi vahetamist ja mure kadunud (see oli 180tuh juures). Kordagi ei tulnud tagasi. Enamus sõidust oli 60% linna ja ülejäänud maanteed.

2006 XC90 D5 samuti koos DPF'iga läbis minu käes umbes 130 tuh km ja ei mingeid probleeme.

Praegusel 2012 XC90nel oli osuthetkel kolmnurk aktiivne (60tuh läbisõitu) aga peale 10 km maanteel kadus samuti ning nüüdseks 50 tuh maha sõitnud ilma igasuguse probleemita. Kuna auto põhiliselt naise kasutuses siis tema tegi viimase talvega ainult 5 km otsi linnavahel (ise olin ära seetottu ka vähem maantesõitu) ja ei mingit ummistust.

Huvitaval moel oli mul ka 2002 aasta S60 D5'el DPF peal (selle tõin saksast omale 2005) ning ka sellega sai sõidetud oma 70 tuh maha ning ei mingeid probleeme. Ei tea kas sellel oli mingi hiljem paigaldatud aga olemas ta oli ja töötas, sest ei mingit tahma ka parema tahtmise juures ei saanud torust välja ning kopsik oli ilusti silmaga näha põhja all.

2012 - 2013 sain täiesti uue rendi V70 tööasjus D4 AWD (5 km üleandmise hetkel) millega ma läbisin 65 tuh km ( pikad otsad Rootsist Rotterdami ja ka Eestist Rotterdami paar 3 korda aasta jooksul) aga enamus lühikesed otsad Hollandis Rotterdami ümbruses ning ei mingeid DPF ummistusi - päris palju ummikutes lihtsalt tühikäigul seistes.

2014-2015 sain täiesti uue rendi XC70ne tööasjus D4 AWD (6km üleandmise hetkel) millega ma läbisin 45 tuh km (Rootsi ja Norra vahet sõitsin mõned korrad) aga enamus Stavangeri ümbruses ning ikka väga palju päevi oli väga väike läbisõit ja ei mingit DPF probleemi.

Kuidagi kahtlane on see paljudel ummistumine aga joo vist mul siis on siiani õnneks läinud või väga head isendid kätte sattunud. Või siis on teistel ikka midagi ka mootoris valesti, et niimoodi ummistuvad need DPF'id (teades, kui ruttu ta umbe läks kui tihend purunes, siis võib oletada, et kui kusagilt midagi natuke lekib võib seda kolmnurka üsna tihedalt näha. Ei ole ma veel siiani mingit erilist spets maantee sõitu harrastanud et DPF'i puhastada aga kuna ma päris kerge jalaga ei ole siis üsna tihti on kõrged pöörded olemas et käivitada puhastust.
Seda peab tunnistama, et päris mitmel korral olen mootori häälest ja minekust tunnetanud, et kas siis toimub filtri puhastus või on kohe täitumas, sest hääled on teistlaadi ja hing oleks nagu kinni küll aga siis, kui asi oma toimetused ära teinud on kõik jälle endine.
2016 XC90 First Edition D5
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design

arny
Foorumi veteran
Postitusi: 1427
Liitunud: 02 Apr 2006, 09:53
Asukoht: tartu
Kontakt:

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas arny » 06 Aug 2016, 20:12

pakun, et viga enamusel vales õlis.

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4312
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: DPF ehk tahmafilter (soot filter) ning sellega seonduv

PostitusPostitas Iceman » 07 Aug 2016, 00:27

arny kirjutas:pakun, et viga enamusel vales õlis.


+1.

3 aastat ja 100k km s60 d5-ga. Ja tahmafiltri probleeme ei olnud. Alati Castroli 0w30 A5B5 kasutanud. Ja ma pakuks seda ka veel, et see õlivahetusvälp 20 või 30k mida Volvo praegu jahub on ka BS. Mina vahetasin oma dislal maksimum 10k tagant ja siis oli ka selline süsimust vesi, et paha hakkab.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist