Kliima pumba kiir-remont..

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

rainart
Foorumlane
Postitusi: 14
Liitunud: 20 Juul 2010, 23:24

Re: Kliima pumba kiir-remont..

PostitusPostitas rainart » 14 Juul 2011, 07:51

urki kirjutas:Tegin ka selle töö täna ära.
Mõõtes oli vahe ~0,9mm. Seibe oli kaks, kumbki täpselt 0,5mm.
Üks seib sai asendatud moosipurgikaanest lõigatuga. Seoses sellega -0,25mm.
Paras jebimine on, kuid saab hakkama.

EDIT:
Oli abi. Sai sõidetud 2x100 km ja kliima toimis nagu uuel autol.


Kas võtsid pumba maha või said siduriketta niisama , alt kaudu kätte?

Kasutaja avatar
urki
Kreisi postitaja
Postitusi: 346
Liitunud: 12 Jaan 2008, 22:05
Asukoht: Järvamaa

Re: Kliima pumba kiir-remont..

PostitusPostitas urki » 14 Juul 2011, 08:41

Pääsesin ligi ikka ülevalt (kapoti alt) lähenedes. Ruumiga hõisata pole, kuid teostatav.
Minu masin siiani toimetab korrektselt. Uskumatu, et see 0.25 mm nii tähtis oli.
Tark nagu ämm takkajärgi

rainart
Foorumlane
Postitusi: 14
Liitunud: 20 Juul 2010, 23:24

Re: Kliima pumba kiir-remont..

PostitusPostitas rainart » 14 Juul 2011, 13:21

urki kirjutas:Pääsesin ligi ikka ülevalt (kapoti alt) lähenedes. Ruumiga hõisata pole, kuid teostatav.
Minu masin siiani toimetab korrektselt. Uskumatu, et see 0.25 mm nii tähtis oli.



Aa, ok. Ma uurisin seda elu altpoolt. Võtsin põhjakatte ära ja siis tundus ligipääs nagu parem.

V70 2,5d -98

rainart
Foorumlane
Postitusi: 14
Liitunud: 20 Juul 2010, 23:24

Re: Kliima pumba kiir-remont..

PostitusPostitas rainart » 14 Juul 2011, 19:27

urki kirjutas:Pääsesin ligi ikka ülevalt (kapoti alt) lähenedes. Ruumiga hõisata pole, kuid teostatav.
Minu masin siiani toimetab korrektselt. Uskumatu, et see 0.25 mm nii tähtis oli.



Kas enne kui otsa poldi/mutri lahti keerasid ,kas rihma pidi ka lõdvaks laskma või maha võtma või see nö siduriketas tuleb niisama otsast ära ?

V70 2,5d -98[/quote]

Kasutaja avatar
urki
Kreisi postitaja
Postitusi: 346
Liitunud: 12 Jaan 2008, 22:05
Asukoht: Järvamaa

Re: Kliima pumba kiir-remont..

PostitusPostitas urki » 14 Juul 2011, 20:39

Mina oma aruga kiskusin rihma maha, hiljem paistis, et vajadust selleks ei ole. Ehk veidi lisa ruumi ainult andis. Pärast, kui tagasi panin, siis kirusin :lol:
Tark nagu ämm takkajärgi

rainart
Foorumlane
Postitusi: 14
Liitunud: 20 Juul 2010, 23:24

Re: Kliima pumba kiir-remont..

PostitusPostitas rainart » 15 Juul 2011, 00:40

Oki ! :) Tänud kogemusi jagamast. Võtan asja homme käsile! Edu kõigile!

V70 2,5d -98

rainart
Foorumlane
Postitusi: 14
Liitunud: 20 Juul 2010, 23:24

Re: Kliima pumba kiir-remont..

PostitusPostitas rainart » 15 Juul 2011, 23:27

Tervist jälle Volvistad :). Sain oma kliimapumbal seibid vahelt ära ja nüüd tõmbab ligi ilusti ja veab pumpa ringi....aga ei lähe külmaks asi. Eelmine suvi lasin süsteemi ära täita ja ühenduskohad nuusutajaga ära kontrollida. Peale seda selguski , kala hoopis pumba siduris. Nüüd sai see seibide teema ära lahendatud , aga ei ole ikka õige. Veab paar sekundit pumpa ringi ja siis laseb lahti.Üks toru ,mille küljes pumba lülitus andurit ei ole läheb külmaks ja hakkab nö higistama , aga teine, mille küljes on andur on soe????? Oskab keegi midagi arvata ???

Terv. R
V70 2,5d -98

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kliima pumba kiir-remont..

PostitusPostitas sipelgas » 16 Juul 2011, 01:11

Üks toru peabki olema soe (ülemsurve pool) ja teine külm (alamsurve pool). Kui ta töötab ainult korraks siis võib olla külmutusainet liiga vähe/palju. Kui süsteemi surve läheb liiga madalaks/kõrgeks siis lülitatakse kompressor välja.

Võimalusi loomulikult veelgi.

Kasutaja avatar
birgo99
Kõva postitaja
Postitusi: 228
Liitunud: 06 Juun 2009, 16:39
Asukoht: Tapa/Kadrina, L-Virumaa

Re: Kliima pumba kiir-remont..

PostitusPostitas birgo99 » 16 Juul 2011, 12:00

sipelgas kirjutas:Üks toru peabki olema soe (ülemsurve pool) ja teine külm (alamsurve pool). Kui ta töötab ainult korraks siis võib olla külmutusainet liiga vähe/palju. Kui süsteemi surve läheb liiga madalaks/kõrgeks siis lülitatakse kompressor välja.

Võimalusi loomulikult veelgi.

Kas siis osadel autodel on süsteem erinevalt? Näiteks tuttava S70-l lähevad mõlemad torud jahedaks, nii see kus on andur küljes, kui see millel ei ole?
V70 2.5 TDI 103kW 98a. - müüdud

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kliima pumba kiir-remont..

PostitusPostitas sipelgas » 16 Juul 2011, 13:11

Kõigil on põhimõte sama. Kompressori ja ahendustoru vaheline osa (ülemsurve pool, kondensatsiooniradiaator) on soe/kuum ning ahendustoru ning kompressori vaheline osa (alamsurve pool, aurusti) on külm.

Torusid on seal mitmeid ning mõiste "anduriga ning andurita toru" on tegelikult üsna mittemidagiütlev.

rainart
Foorumlane
Postitusi: 14
Liitunud: 20 Juul 2010, 23:24

Re: Kliima pumba kiir-remont..

PostitusPostitas rainart » 19 Juul 2011, 23:20

sipelgas kirjutas:Kõigil on põhimõte sama. Kompressori ja ahendustoru vaheline osa (ülemsurve pool, kondensatsiooniradiaator) on soe/kuum ning ahendustoru ning kompressori vaheline osa (alamsurve pool, aurusti) on külm.

Torusid on seal mitmeid ning mõiste "anduriga ning andurita toru" on tegelikult üsna mittemidagiütlev.


Tere !
Arvan ,et Birgo pidas selle nö anduriga toru all silmas seda toru mille küljes on pumba sisse -välja lülitamise andur vms. Aga kas on võimalik ,et aastaga ,mitte kasutades, kuna pumba sidur ei toiminud , võib ainet vähemaks jääda, kui eelmine suvi lasin ära täita/kontrollida ?

V70 2,5d - 98

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kliima pumba kiir-remont..

PostitusPostitas sipelgas » 20 Juul 2011, 00:15

Süsteemist lekib gaasi pidevalt ja see on normaalne. Kõik oleneb aga kogusest.
Teinekord lekib seisev süsteem isegi rohkem kuna kõik seisab paigal.

Aga arvestades gaasi kogust seal süsteemis siis aastaga ei saa sealt nii palju lekkida, et enam ei töötaks. Seda muidugi sel juhul kui torustik korras.

rainart
Foorumlane
Postitusi: 14
Liitunud: 20 Juul 2010, 23:24

Re: Kliima pumba kiir-remont..

PostitusPostitas rainart » 20 Juul 2011, 22:55

sipelgas kirjutas:Süsteemist lekib gaasi pidevalt ja see on normaalne. Kõik oleneb aga kogusest.
Teinekord lekib seisev süsteem isegi rohkem kuna kõik seisab paigal.

Aga arvestades gaasi kogust seal süsteemis siis aastaga ei saa sealt nii palju lekkida, et enam ei töötaks. Seda muidugi sel juhul kui torustik korras.



Njah ...ega muud vis üle ei jäägi kui uuesti kontrollimas käia. Aga tänud kõigile :)

V70 2,5d -98

raidu
Foorumlane
Postitusi: 94
Liitunud: 05 Sept 2010, 18:48

Re: Kliima pumba kiir-remont..

PostitusPostitas raidu » 28 Juul 2011, 14:29

Äkki on siduri vahe ikka liiga suur.
Vanal siduril on 0.5mm juba liiga palju. Mähis kipub kuumenema ja ketta lahti laskma.

Kasutaja avatar
birgo99
Kõva postitaja
Postitusi: 228
Liitunud: 06 Juun 2009, 16:39
Asukoht: Tapa/Kadrina, L-Virumaa

Re: Kliima pumba kiir-remont..

PostitusPostitas birgo99 » 30 Juul 2011, 12:14

raidu kirjutas:Äkki on siduri vahe ikka liiga suur.
Vanal siduril on 0.5mm juba liiga palju. Mähis kipub kuumenema ja ketta lahti laskma.
Mis rohtu selle vastu on siis? kui kõik seibid on vahelt ära võetud???
V70 2.5 TDI 103kW 98a. - müüdud


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist