D5 EGR puhastus - on keegi teinud?

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
Tuul
Foorumlane
Postitusi: 76
Liitunud: 19 Apr 2010, 18:58
Asukoht: Tallinn

Re: D5 EGR puhastus - on keegi teinud?

PostitusPostitas Tuul » 29 Mai 2010, 10:50

Aga kuidas jahutit puhastatakse ja kui palju jahutusvedelikku välja voolab?
Volvo S80 2.4D 2003a.
Volvo V50 1.6D 2009a.

Kasutaja avatar
Tuul
Foorumlane
Postitusi: 76
Liitunud: 19 Apr 2010, 18:58
Asukoht: Tallinn

Re: D5 EGR puhastus - on keegi teinud?

PostitusPostitas Tuul » 29 Mai 2010, 23:24

Ise küsin, ise vastan: jahutusvedelikku voolab välja umbes pool liitrit, kui voolikutele punnid ette panna peale nende eemaldamist ja jahuti ning klapi puhastasin mõlemid piduripuhastajaga.
Minul võttis see töö aega 5 tundi ja ikka kõva võimlemine oli. Kõige hullemin olid kinni poldid, mis hoiavad egr klappi jahuti küljes, ja mõlemad olid päris nõgised, sellest järeldan et keegi pole kunagi seda tööd teinud minu autol.
Volvo S80 2.4D 2003a.
Volvo V50 1.6D 2009a.

maiko
Foorumlane
Postitusi: 10
Liitunud: 03 Veebr 2012, 17:40

Re: D5 EGR puhastus - on keegi teinud?

PostitusPostitas maiko » 22 Juul 2012, 20:26

hmm seal peaks mingid tihendid ka olema nood jätsid vanad või hankisid uued? tahan ise ka seda tööd kunagi ette võtta olen uurind neid tihendeid ei müüa kusagil vb ia-st saab sealt pole uurinud aga vb pole vajagi?

Kasutaja avatar
Linntamm
Kõva postitaja
Postitusi: 189
Liitunud: 10 Mai 2012, 07:52
Asukoht: Rakvere/Tallinn

Re: D5 EGR puhastus - on keegi teinud?

PostitusPostitas Linntamm » 28 Aug 2012, 15:09

EGM ja jahuti vahel on metallist tihend ja klapi ja jahuti vahel on ka kaks metallist tihendid. Mina ei näinud vajadust neid vahetada, kuna nad olid terved ja läikisid :) Pead lihtsalt ettevaatlik olema et neid kortsu ei keera. Ja jahutusvedelikku ei pea jah välja laskma, piisab sellest et võtad jahuti küljest torud lahti ja topid punnid juurde, hiljem kalla paisupaagist juurde niipalju kui vaja.

Edu
Lauri
Volvo V70 2.4 D5 120KW 2002 a.
Volvo V70 2.4 D5 120KW 2007 a.

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: D5 EGR puhastus - on keegi teinud?

PostitusPostitas suvechill » 28 Jaan 2018, 00:40

Kavas ka EGR puhastada korralikumalt- tekib garaashi ja ajavõimalus. Sai suvel sisselaske lõdvikusse vaadatud ja pilt oli päris "kena"- sai natuke ka puhastatud, aga kõik mis jääb sinna jahutuse poolde jäi kättesamatuks. Tundub, et tasub kogu EGR siis maha võtta kui soov ka sealt puhtaks teha. Milline see jahuti seest väja näeb? Ei suutnud ühtegi pilti nagu esmapilgul internetist leida. Kas seal on lihtsalt jahutusvedeliku särgist mõned torud läbi? Suured need augud seal on? Pudeliharjaga läbitavad või pigem mingid peenikesed? Endal siis D5244T7 mootor.
Manused
EGR-skeem-D5244T7-s60-model-year-2007.jpg
2017-suvel-sisselaske-lodvik.jpg
2017-suvel-egr.jpg
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas

SanderL
Kõva postitaja
Postitusi: 249
Liitunud: 24 Veebr 2016, 23:19
Asukoht: Saaremaa

Re: D5 EGR puhastus - on keegi teinud?

PostitusPostitas SanderL » 28 Jaan 2018, 11:16

Kuidas teil need nii hulluks lähvad? Olen ka mõnikord uurinud lõdvikuid, siiani päris puhas olnud.
Inimesed teevad ikka vigu, kuni lõpuks ostavad Volvo

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: D5 EGR puhastus - on keegi teinud?

PostitusPostitas suvechill » 28 Jaan 2018, 12:16

Ise pakuks, et liialt palju lühikesi otsi / linnasõitu ja liiga vähe rasket jalga. Ei tea ka eelnevate omanike sõiduharjumusi, et mingit eripära aimata võiks. Enda kätte sattus väidetava lõbisõiduga 317000 ja umbes siis sai ka sinna vaaatud (eelneval pildil).

Kas keegi oskab aimata miks sellel asjal 2 klappi üldse on? Teine on seal jahuti otsas ning sinna läheb ka vaakum.
Manused
d5-egr-jahuti-kuljes-klapp.jpg
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas

Kasutaja avatar
stonestick
Kõva postitaja
Postitusi: 131
Liitunud: 04 Okt 2014, 15:43

Re: D5 EGR puhastus - on keegi teinud?

PostitusPostitas stonestick » 28 Jaan 2018, 14:38

See on aktuaator (mitte klapp), mis EGRi sees olevat klappi liigutab. Juhitakse vaakumiga.

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: D5 EGR puhastus - on keegi teinud?

PostitusPostitas suvechill » 28 Jaan 2018, 15:01

Tõsi- mu lauseehitus oli halb. Ei pidanud seda aktuaatorit klapiks- vaid seda mida ta liigutab seal egr jahuti otsas, aga see selleks. Küsimus pigem oli, et miks EGR-is klappe 2 tükki on. Jupid nr 9 ja 7 skeemil mis paar posti tagasi panin. Iseensest pole tähtis, aga huviyav oleks teada.
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas

arny
Foorumi veteran
Postitusi: 1427
Liitunud: 02 Apr 2006, 09:53
Asukoht: tartu
Kontakt:

Re: D5 EGR puhastus - on keegi teinud?

PostitusPostitas arny » 28 Jaan 2018, 17:42

mul talviti väga palju lühikest linna sõitu ja nädalake tagasi autoekspertis võeti egr jahutuse kontrolliks asi maha ja egr olla puhas olnud. Mingi väike tahm oli ikka aga ilma ei olegi võimalik päris. Ei teagi kas tänu kütuselisanditele aga vähemasti hea teada, et oli korras.

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: D5 EGR puhastus - on keegi teinud?

PostitusPostitas suvechill » 29 Aug 2019, 10:10

Tookord kui teha plaanisin selleni ei jõudnud, aga jõudsin selleni mingi kuu tagasi peale tahmafiltri probleemi. Aga endal tekkis kohe 1 probleem EGR eemaldamisega. Kõik oli senimaani lill ja tundus, et saab maha kuni jõudsin selle lõdvikuni (pilt nooltega). Kas keegi teab rääkida nende klambrite hingeelust lähemalt. Tundub, et seal on lõdvik valtsitud nagu ümber krae mis on väljalaske kollektoril ja samamoodi EGR enda küljes. Eriti huvitab kas neid annaks peale tagasi pressida, et ei jääks lekkima. Ma neid lahti kangutama ei julgend hakata kuna tundub ebareaalne seda toru tagasi panna pärast tihedalt.

Tegelikult oleks huvi ikka EGR maha võtta kunagi una natuke ei anna rahu teadmatus selle sisu olukorrast. Kas EGR probleemid annavad alati veateateid ka (pole seni ühtegi olnud). Kas ka ilma teadeteta võib asi olla väga halvas seisus?

Infoks ehk tulevikus kellegile. Kõige rohkem segas maha võtmist turbo lõdvik mis õhufiltrist tuleb. Pidi alt lahti laksma. Kuidagi õnnestus seda liigutada, aga seal on lisaks küljes ka karteri tuulutusest tulev voolik ja selle nipli soojendus (jahutusvedelikuga mul- lisatud pilt ringiga). Ei tahtnud seal kitsas kohas neid voolikuid lahti ühendama hakata. Õnnestus kudiagi pisiavalt kõrvale tõmmata, et EGR-i voolikuid lahti ühendada. Lisaks ilma eemaldamata poleks ligipääsu selle valtsitud klambrini.

Pildid masinalt : S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, MY2007
Manused
volvo-S60-diisel-manuaal-D5244T7-93kW-MY2007-katerituulutuse-nipli-soojendus.jpg
egr-connecting-pipe-volvo-S60-diisel-manuaal-D5244T7-93kW-MY2007.jpg
Viimati muutis suvechill, 01 Sept 2019, 10:03, muudetud 1 kord kokku.
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas

hendrikmm
Foorumi veteran
Postitusi: 612
Liitunud: 19 Mär 2013, 18:32

Re: D5 EGR puhastus - on keegi teinud?

PostitusPostitas hendrikmm » 29 Aug 2019, 12:15

Neid klambreid koduste vahenditega enam peale ei saa, kõige lihtsam on nad risti läbi lõigata ning hiljem tavaliste lõdvikuklambritega asendada.
Egri puhul ei saa kindlasti väita et kui veakoodi pole siis järelikult korras, põhjustavad igasugu probleeme ilma et ühtegi veakoodi salvesatud oleks.

Mafka
Kreisi postitaja
Postitusi: 351
Liitunud: 20 Okt 2016, 16:03
Asukoht: Viljandi/Pärnu/Tartu

Re: D5 EGR puhastus - on keegi teinud?

PostitusPostitas Mafka » 29 Aug 2019, 15:45

EGR klappi saab VIDAga aktiveerida ja testida õhulugeja massinäidu abil.
Ise ei viitsiks niisama maha kiskuda.

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: D5 EGR puhastus - on keegi teinud?

PostitusPostitas suvechill » 31 Aug 2019, 12:24

Mafka kirjutas:EGR klappi saab VIDAga aktiveerida ja testida õhulugeja massinäidu abil.
Ise ei viitsiks niisama maha kiskuda.


Kas selle protseduuri kohta mingit infot on anda? Või mismoodi see välja näeks. Et kui klapp avaneb siis muutub lihstalt õhumassikogus- mõtlen kas mingeid numbreid vms mida saaks võrrelda pole? Egr klapi activation-it olen proovind, aga see nagu ei teinudki midagi- mootori hääles ei muutunud nagu miskit.

Maha tahaks võtta kuna "throttle body" ja sisselaske kollektori lõdvik varasemalt on olnud korralikult 1cm tahma kihi all (pildid samas teemas minult). Kõik seal on kenasti puhtaks löödud. Kardan, et EGR klapid ja sisu on ka tegelikult parajalt tahma täis ja lugenud, et võiks ka mõjutada mootori tööd negatiivselt. Aga jah hetkel jääb nii kuna pole isu lõdvikuga majandada. Mõtlesin tegelikult küsida lihtalt, et ehk kellegil kogemusi selle tagasi ühendamisega. Kujutan, ette et suht võimatu nii tihkelt saada ja srigelt, et pärast kapotialune hoopis tahma ja suitsu täis pole.

Keegi reaalselt tavalise lõdvikuklambriga on kinni tõmmand selle? On keegi eemaldanud ja tagasi pand kuidagi lõdviku?
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas

Mafka
Kreisi postitaja
Postitusi: 351
Liitunud: 20 Okt 2016, 16:03
Asukoht: Viljandi/Pärnu/Tartu

Re: D5 EGR puhastus - on keegi teinud?

PostitusPostitas Mafka » 31 Aug 2019, 12:52

Jah, MAF õhukulu tühikäigul langeb kui EGR klapp avaneb ja lugeja kõrvalt lisa õhku annab.
VIDAs olemas eraldi test sellle jaoks kus kirjas ka oodatavad näidumuutused kuid peast ei oska öelda mille all see asub.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist