2. leht 7-st

Re: Kliima pumba kiir-remont..

Postitatud: 14 Juul 2011, 07:51
Postitas rainart
urki kirjutas:Tegin ka selle töö täna ära.
Mõõtes oli vahe ~0,9mm. Seibe oli kaks, kumbki täpselt 0,5mm.
Üks seib sai asendatud moosipurgikaanest lõigatuga. Seoses sellega -0,25mm.
Paras jebimine on, kuid saab hakkama.

EDIT:
Oli abi. Sai sõidetud 2x100 km ja kliima toimis nagu uuel autol.


Kas võtsid pumba maha või said siduriketta niisama , alt kaudu kätte?

Re: Kliima pumba kiir-remont..

Postitatud: 14 Juul 2011, 08:41
Postitas urki
Pääsesin ligi ikka ülevalt (kapoti alt) lähenedes. Ruumiga hõisata pole, kuid teostatav.
Minu masin siiani toimetab korrektselt. Uskumatu, et see 0.25 mm nii tähtis oli.

Re: Kliima pumba kiir-remont..

Postitatud: 14 Juul 2011, 13:21
Postitas rainart
urki kirjutas:Pääsesin ligi ikka ülevalt (kapoti alt) lähenedes. Ruumiga hõisata pole, kuid teostatav.
Minu masin siiani toimetab korrektselt. Uskumatu, et see 0.25 mm nii tähtis oli.



Aa, ok. Ma uurisin seda elu altpoolt. Võtsin põhjakatte ära ja siis tundus ligipääs nagu parem.

V70 2,5d -98

Re: Kliima pumba kiir-remont..

Postitatud: 14 Juul 2011, 19:27
Postitas rainart
urki kirjutas:Pääsesin ligi ikka ülevalt (kapoti alt) lähenedes. Ruumiga hõisata pole, kuid teostatav.
Minu masin siiani toimetab korrektselt. Uskumatu, et see 0.25 mm nii tähtis oli.



Kas enne kui otsa poldi/mutri lahti keerasid ,kas rihma pidi ka lõdvaks laskma või maha võtma või see nö siduriketas tuleb niisama otsast ära ?

V70 2,5d -98[/quote]

Re: Kliima pumba kiir-remont..

Postitatud: 14 Juul 2011, 20:39
Postitas urki
Mina oma aruga kiskusin rihma maha, hiljem paistis, et vajadust selleks ei ole. Ehk veidi lisa ruumi ainult andis. Pärast, kui tagasi panin, siis kirusin :lol:

Re: Kliima pumba kiir-remont..

Postitatud: 15 Juul 2011, 00:40
Postitas rainart
Oki ! :) Tänud kogemusi jagamast. Võtan asja homme käsile! Edu kõigile!

V70 2,5d -98

Re: Kliima pumba kiir-remont..

Postitatud: 15 Juul 2011, 23:27
Postitas rainart
Tervist jälle Volvistad :). Sain oma kliimapumbal seibid vahelt ära ja nüüd tõmbab ligi ilusti ja veab pumpa ringi....aga ei lähe külmaks asi. Eelmine suvi lasin süsteemi ära täita ja ühenduskohad nuusutajaga ära kontrollida. Peale seda selguski , kala hoopis pumba siduris. Nüüd sai see seibide teema ära lahendatud , aga ei ole ikka õige. Veab paar sekundit pumpa ringi ja siis laseb lahti.Üks toru ,mille küljes pumba lülitus andurit ei ole läheb külmaks ja hakkab nö higistama , aga teine, mille küljes on andur on soe????? Oskab keegi midagi arvata ???

Terv. R
V70 2,5d -98

Re: Kliima pumba kiir-remont..

Postitatud: 16 Juul 2011, 01:11
Postitas sipelgas
Üks toru peabki olema soe (ülemsurve pool) ja teine külm (alamsurve pool). Kui ta töötab ainult korraks siis võib olla külmutusainet liiga vähe/palju. Kui süsteemi surve läheb liiga madalaks/kõrgeks siis lülitatakse kompressor välja.

Võimalusi loomulikult veelgi.

Re: Kliima pumba kiir-remont..

Postitatud: 16 Juul 2011, 12:00
Postitas birgo99
sipelgas kirjutas:Üks toru peabki olema soe (ülemsurve pool) ja teine külm (alamsurve pool). Kui ta töötab ainult korraks siis võib olla külmutusainet liiga vähe/palju. Kui süsteemi surve läheb liiga madalaks/kõrgeks siis lülitatakse kompressor välja.

Võimalusi loomulikult veelgi.

Kas siis osadel autodel on süsteem erinevalt? Näiteks tuttava S70-l lähevad mõlemad torud jahedaks, nii see kus on andur küljes, kui see millel ei ole?

Re: Kliima pumba kiir-remont..

Postitatud: 16 Juul 2011, 13:11
Postitas sipelgas
Kõigil on põhimõte sama. Kompressori ja ahendustoru vaheline osa (ülemsurve pool, kondensatsiooniradiaator) on soe/kuum ning ahendustoru ning kompressori vaheline osa (alamsurve pool, aurusti) on külm.

Torusid on seal mitmeid ning mõiste "anduriga ning andurita toru" on tegelikult üsna mittemidagiütlev.

Re: Kliima pumba kiir-remont..

Postitatud: 19 Juul 2011, 23:20
Postitas rainart
sipelgas kirjutas:Kõigil on põhimõte sama. Kompressori ja ahendustoru vaheline osa (ülemsurve pool, kondensatsiooniradiaator) on soe/kuum ning ahendustoru ning kompressori vaheline osa (alamsurve pool, aurusti) on külm.

Torusid on seal mitmeid ning mõiste "anduriga ning andurita toru" on tegelikult üsna mittemidagiütlev.


Tere !
Arvan ,et Birgo pidas selle nö anduriga toru all silmas seda toru mille küljes on pumba sisse -välja lülitamise andur vms. Aga kas on võimalik ,et aastaga ,mitte kasutades, kuna pumba sidur ei toiminud , võib ainet vähemaks jääda, kui eelmine suvi lasin ära täita/kontrollida ?

V70 2,5d - 98

Re: Kliima pumba kiir-remont..

Postitatud: 20 Juul 2011, 00:15
Postitas sipelgas
Süsteemist lekib gaasi pidevalt ja see on normaalne. Kõik oleneb aga kogusest.
Teinekord lekib seisev süsteem isegi rohkem kuna kõik seisab paigal.

Aga arvestades gaasi kogust seal süsteemis siis aastaga ei saa sealt nii palju lekkida, et enam ei töötaks. Seda muidugi sel juhul kui torustik korras.

Re: Kliima pumba kiir-remont..

Postitatud: 20 Juul 2011, 22:55
Postitas rainart
sipelgas kirjutas:Süsteemist lekib gaasi pidevalt ja see on normaalne. Kõik oleneb aga kogusest.
Teinekord lekib seisev süsteem isegi rohkem kuna kõik seisab paigal.

Aga arvestades gaasi kogust seal süsteemis siis aastaga ei saa sealt nii palju lekkida, et enam ei töötaks. Seda muidugi sel juhul kui torustik korras.



Njah ...ega muud vis üle ei jäägi kui uuesti kontrollimas käia. Aga tänud kõigile :)

V70 2,5d -98

Re: Kliima pumba kiir-remont..

Postitatud: 28 Juul 2011, 14:29
Postitas raidu
Äkki on siduri vahe ikka liiga suur.
Vanal siduril on 0.5mm juba liiga palju. Mähis kipub kuumenema ja ketta lahti laskma.

Re: Kliima pumba kiir-remont..

Postitatud: 30 Juul 2011, 12:14
Postitas birgo99
raidu kirjutas:Äkki on siduri vahe ikka liiga suur.
Vanal siduril on 0.5mm juba liiga palju. Mähis kipub kuumenema ja ketta lahti laskma.
Mis rohtu selle vastu on siis? kui kõik seibid on vahelt ära võetud???