1.6 80kw DPF probleemid

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

keiok97
Uustulnukas
Postitusi: 7
Liitunud: 12 Veebr 2022, 12:30

1.6 80kw DPF probleemid

PostitusPostitas keiok97 » 27 Apr 2022, 12:06

Tervist,

V50 2010 1.6 80kw manu kütusekulu muutub ajutiselt suureks. Väljendub nii linnas, kui ka trassil, tundub, et kuskil 50-100km jooksul korra on 2-5minutiks kütusekulu ligi kaks korda suurem tavalisest kompuutri näidu järgi. Silma hakkab see, et kui pedaal vabastada ja gaasi üldse ei anna, siis normaalsena kukub kulu kompuutris suht momentaalselt nulli, aga selle anomaalia esinemise ajal hakkab lihtsalt kukkuma ja peale paarisajameetrist veeremist jääb näit kuhugi liitri kanti, nulli ei lähegi. Kas dpfiga seoses ei või midagi olla, mingi põletus? Mingil ajal üritan kuskil arvuti ka taha saada, aga seni kuulaks, älki kellegil sama mure olnud. Mootori töös anomaaliad puuduvad, jõud-ühtlus-hääled on kogu aeg head.

Tänan ette
Viimati muutis keiok97, 18 Mai 2022, 16:59, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: 1.6 80kw kütusekulu ajutine suurenemine

PostitusPostitas suvechill » 27 Apr 2022, 13:01

Konkreetse mootori kohta ei tea kahjuks, aga endal D5244T7 näiteks ka DPF põletuse ajal tõstab küttekulu suuremkas nii 1-2L / 100km võrra kompuutri järgi. Nimelt lastakse lisakütet väljalaskesse põletamiseks, et tahmafilter saaks oma 600C kraadi kätte.
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas

keiok97
Uustulnukas
Postitusi: 7
Liitunud: 12 Veebr 2022, 12:30

Re: 1.6 80kw kütusekulu ajutine suurenemine

PostitusPostitas keiok97 » 27 Apr 2022, 13:27

Korda kaks oli äkki kerge liialdus, aga no 1,5 korda kindlasti. Ja kuna need numbrid on suht väiksed selle 1,6 mootori puhul, siis jah, äkki kaks liitrit tuleb juurde küll. Kas see 50-100km vahemik kuidagi väike pole põletuse jaoks, eriti kui sõidan piisavalt trassi ka? Kas trassisõidul ei peaks põletus iseenesest toimuma?

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: 1.6 80kw kütusekulu ajutine suurenemine

PostitusPostitas Liiwaannus » 27 Apr 2022, 14:08

Nu põletus toimub siis kui aju anduritelt saadud parameetrite järgi otsustab, et oleks vaja aeg on sobiv. Seega kui DPF hakkab umbe minema ha põletusi korralikult ei suuda lõpuni teha, siis võibki see sagedus kasvada. Võid käia kuskil kaabli otsas oma DPF seisus kontrollimas ja vajadusel lasta üks põletustsükkel seal teha ning seejärel vaadata, et kas sai parem või mitte. Eks oleks ka küsimus, et mis on piisavalt trassi? Enda, V70 ga sõidan 2x30+km trassi päevas ja natuke linna, mul hoiab puhtana ei ole täheldanud üleliigseid põletamisi ja kaabli otsas käidud kordadel on ka DPF is oleva tahmakoguse hinnang olnud okei.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

keiok97
Uustulnukas
Postitusi: 7
Liitunud: 12 Veebr 2022, 12:30

Re: 1.6 80kw kütusekulu ajutine suurenemine

PostitusPostitas keiok97 » 27 Apr 2022, 15:33

Nt sõidan ühe päeva puhtalt linna (20km) ja järgmisel päeval Tallinn-Tartu otsal kuskil peale 100km maantee läbimist toimub see eeldatav põletamine. Tartus ~10km linna ja Tartu-Tallinn sõidul jälle kuskil suvalises kohas trassil peale mingi maa läbimist pōletus. Nats liig nagu :D

janekP
Foorumlane
Postitusi: 78
Liitunud: 02 Sept 2018, 13:11
Asukoht: Harjumaa

Re: 1.6 80kw kütusekulu ajutine suurenemine

PostitusPostitas janekP » 27 Apr 2022, 17:38

See on suure probleemi algus! Naisel sama masin ja jama hakkas sügisel, pidevalt tegi põletus protsessi, kuni moto läks avarii reziimi. Meie autol on see kuramuse kusiaine paak ja kuskil ei näita et vaja lisada (ise ei saagi teha). Veremonis tehti vastavad protseduurid, tehti sund põletus ka, sai natuke aja sõita kui hakkas pull jälle pihta ja moto avarii reziimis, suurt edasi ei liikunud. Pakuti kas uus DPF või see jama eemaldada, otsustasin viimase kasuks ja peale seda auto hingab palju kergemini.
NB! vaata mootori õli taset, ma ei abland välja, et selle jama kaasnemisega suureneb mootori õli taseme tõus pea topelt. Peale vigade eemaldamist tegin moto õli vahetuse ja see on siiani ok.
Vast on abiks, aga alg nähud samad.

keiok97
Uustulnukas
Postitusi: 7
Liitunud: 12 Veebr 2022, 12:30

Re: 1.6 80kw DPF probleemid

PostitusPostitas keiok97 » 18 Mai 2022, 17:06

Tänan kaasamõtlejaid! Muutsin teema pealkirja ka ära, kuna viga ikka DPFis. Vahepeal lasin teha sundpõletuse, see asja ei muutnud. Iga 70-100km tagant põletus, kuigi enamus sõite on olnud trassil. Kas keegi seda läbipesu varianti on proovinud, mida kambris tehakse? Eemaldada ei tahaks, kaalun variantide pesu vs uue paigaldus vahel, kas see pesu võib pikemaajaliselt aidata, või võib olla mingi variandina lihtsalt filter niivōrd otsa saanud, et aitab ainult uue paigaldus?

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4383
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 1.6 80kw DPF probleemid

PostitusPostitas gljuk » 18 Mai 2022, 17:21

Või on viga mujal, ja mootor jõuab dpf täis tahmata selle 100km jooksul.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist