Tere, oman 2000 aasta s80. 103kw 2.5 tdi.
Viga järgmine: sellel masinal peal generaator, mille otsas asuv rullik on leevendiga/siduriga. selle rulliku sidur/leevendi lõpetas töö ja lendas pealt minema, lõhkudes ka keneka rihma. kuna asun ise soomes ja otsustasin ise rulliku vahetada, sai tellitud eestist uus rullik, aga kuna seda rullikut saab ainult spets võtmega vahetada, siis sai ka sõpradel lasta eestist tuua kasutatud genekas koos rullikuga, aga kuna kiire ja sel hetkel oli saada ühe tuttava eluaegse volvo spetsialisti käest vanema tüübi kenekas, mille rullik pole küll leevendiga, siis tema sõnade järgi pidi istuma ja töötama. istus see kenekas tõepoolest ilusti paika ja siis sinna maani see asi jäigi. uuemal ja vanema tüübi kenekal on ainult üks pistik erinev, see on see pistik, milles asuvad 2 niiöelda emast otsikut. sai needgi otsad selle vanematüübi pesale sobitatd, aga kenekas ei lae, näitab kirja ainult, et el. süsteemis viga. aku ei lae, sest aku tuli põleb koguaeg. on keegi sellise asjaga kokku puutunud, et mis pistik see on, mida need kaks juhet endast kujutavad? aku punane- jäme juhe istus ilusti paika ja seal eksida ei saa.
K: s80 generaator- paluks abi
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Kui laadimise tuli põleb ja sellest veel mingit viga peksab , ei pea ilmtingimata genekas mittelaadima. Ergutusvool tuleb genekale temast endast läbi väikeste dioodide ,kui kõik korras-harjad ,"tablett" jm. seal ja akut ka natukenegi on ,et starter veaks ja gene üles ergutaks siis tuleb ja laeb. Laadimise tule ots on genekal väljundiks ja laadimist ei mõjuta.
Asjast ka :vaatasin skeemist ,genekale lähev laadimistule ots (kui on tähistatud geneka peal ,siis L1) on R-W (punane valge triibuga),diislil on lisaks veel üks ots (DF) R-SB (pun.-must) ,läheb mootori "ajju" ja ilmselt võetakse sealt pöörded tahoka osuti nihutamiseks või veel millekski (pole kindel ?).
Laadimist saab mõõta testriga pinget jälgides seisval mootoril,peale käivitust erinevatel pööretel ja koormustel,kui see asi korras siis genekas laeb ,tule ots ja see teine seal tuleb aga õigesti panna- 2 varianti ainult on 2-e juhtme korral.
Asjast ka :vaatasin skeemist ,genekale lähev laadimistule ots (kui on tähistatud geneka peal ,siis L1) on R-W (punane valge triibuga),diislil on lisaks veel üks ots (DF) R-SB (pun.-must) ,läheb mootori "ajju" ja ilmselt võetakse sealt pöörded tahoka osuti nihutamiseks või veel millekski (pole kindel ?).
Laadimist saab mõõta testriga pinget jälgides seisval mootoril,peale käivitust erinevatel pööretel ja koormustel,kui see asi korras siis genekas laeb ,tule ots ja see teine seal tuleb aga õigesti panna- 2 varianti ainult on 2-e juhtme korral.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist