S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

zinek
Foorumlane
Postitusi: 29
Liitunud: 23 Apr 2010, 20:24

S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

PostitusPostitas zinek » 23 Dets 2023, 21:36

Tervitused

Nädal tagasi sai tehtud autol ülevaatus, läbis puhtalt kõik. Sel neljapäeval , hommikul käivitus auto poolest pöördest, siis aga suri kohe välja. Käivitasin uuesti, tahtis pisut käiamist , kuid läks kenasti tööle. 8 tundi hiljem aga enam käima minna ei tahtnud, korra läks,siis suri välja,siis pikk käiamine ja käivitus taas , jõudu oli vähem ja kogu aeg pidi gaasi peal hoidma, et välja ei sureks. Sain kodus garaaži juurde . Ajasin masina sinna. Võtsin maha kõsrgsurvepumba rihma katte ja avastasin, et rihmal hunnik hambaid kadunud . umbes 10 cm ala, kus järjest hambad läinud . Tellisin uue rihma, juhtrulli ja pinguti . Aeromotorsile aitähh, saatsid kaks juhtrulli ja uut pingutit ei saanud ( pean peale pühi otsima ). Mõtlesin, et üritan ikkagi masina tööle saada, et panen esialgu vana pinguti ( paistis igati toimivat veel ) ja jaanuaris siis panen uue peale . Hakkasin siis märke paika ajama. Hoorattal sai kenasti paika. Lasin pinguti järgi ja ka juhtrulli , eemaldasin vana rihma . Leidsin ka märgi kõrgsurvepumbal ja pumba rihmarattal( sellel sisse pressitud selline ristkülik väike ) Keerasin pumba märgi paika ja fikseerisin pumba . Uus juhtrull kluge ja pinguti kah peale, pingutasin vajalike nm- deni kinni, lasin pumba lukust lahti ja proovisin käivitada. Isegi mitte ei lubanud , vahet pole , pikalt käiata . Katsetasin mitmeid kordi seda märkide paika ajamist uuesti.Ka selliselt, väntvõll selle hooratta järgi paigas ja siis pumbal keerasin 5 mm üle selle märgi ( sai ka paari mm ja pisut rohkemaga proovitud ) . No ei luba kah mitte. Kui käima ei saa,siis pole ka arvutiga seal midagi vaadata, et mis kraadid näitavad ja kas on lubatud vahemikus . Mul mõistus täiesti otsas ☹ Mida ma valesti teen, tegemata jätan jne. Kui kellelgi vähegi mõtteid,siis oleks abiks
rihma rulli märk.jpg
pumba märk.jpg

Kasutaja avatar
marko1975
Kreisi postitaja
Postitusi: 409
Liitunud: 07 Mai 2022, 08:25
Asukoht: aespa

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

PostitusPostitas marko1975 » 23 Dets 2023, 22:41

pole.eriti pädev sell teemal aga niipalju kui ma olen saanud kohal viibida siis kõik hammasrihma/keti vahetuses siis peale paigaldamist (märgid paika ka ) tegelased ennem kui käima ajavad liigutavad nn käsitsi kuskil vähemalt ühe tiiru
( märgid uuesti paika) ja vaatavad märkide täpsust peale seda siis lasevad starteriga tööle.
Volvo XC90 - 2004
Volvo XC60 - 2011

Volvo777
Foorumlane
Postitusi: 66
Liitunud: 08 Juun 2023, 19:58

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

PostitusPostitas Volvo777 » 24 Dets 2023, 00:33

Käsitsi ikka paar tiiru peale jah, sest vahest juhtub ikka, et kui kõik tundub paigas, siis peale rihma paika pingutamist tegelikult ikka ei ole päris paigas.
Käivitamise "hääl" on normaalne? Kui 10cm uluatuses juba rihm sile oli, siis pakun, et kui päris tükid taga pole, siis vähemalt pooled klapid on kõverad ja kaaneremont.

zinek
Foorumlane
Postitusi: 29
Liitunud: 23 Apr 2010, 20:24

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

PostitusPostitas zinek » 24 Dets 2023, 10:51

Pumba rihma rike ei tohiks ju klappe mõjutada , kuna nukk vaid pumpa veab ? See klapi teema aktuaalne siis, kui hammasrihmaga jama ?

Volvo777
Foorumlane
Postitusi: 66
Liitunud: 08 Juun 2023, 19:58

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

PostitusPostitas Volvo777 » 24 Dets 2023, 14:07

Seda mootorit isiklikult polegi näppinud, aga kuidas seal siis asi käib? Rohkem kui 1 hammasrihm?
Kui nii, siis küll jah.

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4313
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

PostitusPostitas Iceman » 24 Dets 2023, 16:58

Jah seal on kaks hammasrihma. 1 mootrile, teine pumbale. Seal võib see teema ka olla, et eelmine rihmavahetus on suvaliste märkidega vana maha võetud ja uus peale pandud nende suvaliste (näiteks markeri märkide) järgi. Ja sul nüüd läks rihm ja ajasid tehase märgi järgi paika ja võib vabalt täitsa puitu olla. See minu teooria lihtsalt.
Ühel d24 700sel sai nii kunagi pumba rihm vahetatud, kuna ei leidnud märke üles.

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1480
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

PostitusPostitas amazon86 » 25 Dets 2023, 09:43

Ju on nukkvõll veel vale koha peal, ehk 180 kraadi nihkes. Nukkvõlli täispöördeks on vaja kahte väntvõlli pööret. Nukkvõlli pumbapoolses otsas on tsentrist väljas soon, selle järgi saab nukkvõlli paika. Soon peab jääma klapikambrikaane pinnast ülespoole.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

Kasutaja avatar
sodimees
Kreisi postitaja
Postitusi: 448
Liitunud: 08 Apr 2014, 13:48
Asukoht: Järvamaa

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

PostitusPostitas sodimees » 25 Dets 2023, 12:24

Pane väntvõll O asendisse,nukvõlli otsast ratas maha ja siis soon jääb plokikaane pinnaga näha.Siis on esimene rihm õieti paigas.
Märgi see rihmaratta poolt.
Keera pump lukku :märgid paigas.
Nüüd pumba ratas koos rihmaga tagasi /ära kinni keera/ja (tagumine pinguti pane kesk asendisse) saad hiljem korrigeerida arvutiga
pinguti pinguta noole otsad kohakuti :esimene
Keera pinguti/esimene/polt kinni.
Keera rihmaratas kinni aga veendu ,et O asend pole liikunud paigast
Keera pumba Lukk lahti
Nüüd peaks elu mootorisse saabuma
Edu :)
V70 2.0 D3 120kw 2012
V70 2.4D 93kw. 2006
:roll:

aix76
Kõva postitaja
Postitusi: 215
Liitunud: 29 Juul 2013, 08:41
Asukoht: kose

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

PostitusPostitas aix76 » 25 Dets 2023, 19:13

Ma siit ei lugenud välja nukkvõlli hammasrihma seisukorra kohta. Kui pumba pool selline jama siis on parem teine pool rihm ka kontrollida,vahetada. Muidu nii väntvõll margi järgi paika,nukkvõll spets rakisega pumba poolt lukku,enne klapikambri kaas maha ja pump lukku siis uued rihmad peale. Hammasrattad õige njuutoniga kinni,pingutid samuti. Kui ei taha kohe käivituda siis keerad pumpa varasemaks niikaua kui käivitub, siis alles arvutiga näed süütenurka. Siiani kõik nii käima saadud.

Kasutaja avatar
sodimees
Kreisi postitaja
Postitusi: 448
Liitunud: 08 Apr 2014, 13:48
Asukoht: Järvamaa

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

PostitusPostitas sodimees » 27 Dets 2023, 02:05

Mida annab klapikambri mahavõtmine,kui seal soon mille lukustad””Pärast kaant tagasi pannes näed [-o< “”
V70 2.0 D3 120kw 2012
V70 2.4D 93kw. 2006
:roll:

zinek
Foorumlane
Postitusi: 29
Liitunud: 23 Apr 2010, 20:24

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

PostitusPostitas zinek » 27 Dets 2023, 14:27

Niih. Masinal elu sees. Oligi nii, et pumba märgid puus. Nende tehase märkide järgi ei mingit elu. Leidsin pumba rattal justkui õhkõrna kriipsu ja pumba kinnituskronsal kah. Justkui oleks metalli markeerimise teraga tehtud. Kaotada polnud midagi ja katsetasin need kokku ajada . Ja käivitus kohe. Tehase märkidest oli see pea pool pumba rihmaratta pööret nihkes. Nüüd vaja veel arvuti külge panna ja süüde paika häälestada.

zinek
Foorumlane
Postitusi: 29
Liitunud: 23 Apr 2010, 20:24

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

PostitusPostitas zinek » 27 Dets 2023, 14:32

Ahjaa. Väntvõlli märk oli paigas ja nukkvõll oli kah õiges asendis. Pump täiesti puus


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist