Xenon esituled

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Xenon esituled

PostitusPostitas Liiwaannus » 05 Okt 2022, 10:35

Iceman kirjutas:...


Klaaside poleerimist saab harrastada ka teatud arv kordi. Peale seda on see plastik juba nii õhuke, et võtab igast saasta sisse. Ise ostsin aliexpressist 50.-/tk uued tuleklaasid oma P3-le. Pole veel viitsinud külge panna, aga lähiajal tegelen.

eks anna teada kuidas istuvad, kuulutuses mainitud mõõdutäpsus +- 1-3cm kõlab ikka väga jõhkralt.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

aku27
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 13 Mär 2020, 16:29

Re: Xenon esituled

PostitusPostitas aku27 » 29 Okt 2022, 14:48

sai siis tuleklaasid tellitud. deliveri time oli 28 dets aga tulid kaks kuud enne kohale. 5 tundi mässamist ja oleks nagu uued tuled. see +-1-3ehk ikka mm, igatahes sobisid väga ilusti. võite julgelt katsetada.

ookeanivõidusõit
Foorumlane
Postitusi: 62
Liitunud: 24 Aug 2022, 20:43

Re: Xenon esituled

PostitusPostitas ookeanivõidusõit » 29 Okt 2022, 15:53

Kirjeldad äkki ka tööprotsessi? Teistele edaspidi abiks!

aku27
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 13 Mär 2020, 16:29

Re: Xenon esituled

PostitusPostitas aku27 » 29 Okt 2022, 18:28

https://youtu.be/fk8GjEf6O1E.
Umbes nii. Lõikasin multitööriistaga ja võimalikult lähedalt vana klaasi eest. Kipsinoaga mõlemast servast lõigates sain allesjäänud klaasiserva kätte (paras nikerdamine). Puhastasin vanast liimist, lasin suruõhuga puhtaks ja liimisin uue ette. Proovisin algul veidi fööniga ka vana liimi sulatada aga mõtetu üritus. Muudab musta kestaplastiku pehmaks aga liimi ei sulata.

tallaploomi
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
Asukoht: Haapsalu

Re: Xenon esituled

PostitusPostitas tallaploomi » 29 Okt 2022, 19:11

Olen nii mõnelgi P3 Volvol esituleklaase vahetanud,see +- 3mm on kirjelduses antud mõõdud,mis võetud enam- vähem.Siiamaani on kõik klaasid ideaalselt sobinud ja mitte ainult Volvo omad.Pole ükski veel mõne aasta jooksul koledaks läinud.Tööriistaks sobib dremeli laadne asi või siis multitööriist,pärast lapiku kruvikaga sooned puhtaks,fööniga pole mõtet tulekorpust soojendada,läheb rabedaks.
H,s80-2007-d5-136kw

mihkel2
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mär 2016, 10:32

Re: Xenon esituled

PostitusPostitas mihkel2 » 30 Okt 2022, 19:29

aLLaN86 kirjutas:Mul olid ka S80-l jubedas seisus mõlemad esituled (samuti luubiga xenon ja kurvifunkts.) ja uusi kuidagi osta poleks tahtnud. Mõeldud-tehtud. Ostsin vajalikud liivapaberid, 2K aerosool laki (UV ja keemia kindel) ning hakkasin pihta. Elus esimest korda tegin ja õnnestus uuesti ellu äratada. 1 pilt on puudu, kui peale lakkimist esinenud "apelsinikoor" maha lihvitud vesilihviga ja üle poleeritud ning keraamilise kaitsevahendiga üle tehtud, aga lihtsalt lakitud tuli annab juba aimu lõpptulemusest. Enne ja pärast pildid on küll erinevatest tuledest, lihtsalt unustasin õigel ajal pilti teha, aga annan oma sõna, et mõlemad olid algselt sama hullud :D


Mul XC70l samas seisus esituled, proovisin täna Philipsi esitulede taastamise komplekti Motonetist ja tulemus ei jäänud väga hea.
Õnneks võtsin lisaks 600/1500/2000 liivapaberi lehed, kuna eeldasin, et pakis olevast liivapaberi hulgast ei piisa sellise seisukorra taastamiseks ning nii oligi, seega vedas :) Kogu protsessi tegin käsitsi.

Kuna piltide järgi jäi sinu tulemus päris asjalik, kas saad oma protsessi detailsemalt kirja panna, st kas tegid käsitsi või masinaga?
Mis etapini lasid kuivalt ja kust maalt märjaga ning kas proovisid seda võtet, et iga karedusastme muutusega muuta ka lihvimissuunda? Osad komplektid pakuvad ka trelli otsa panna, aga sedasi ei õnnestu ju seda nõuannet üldse järgida...

Ilmselt teeksin ühe katse veel ise tehes(st enne kui uute klaaside peale mõtlen) ning üsna kindlalt arvan, et peaks miski masina appi võtma, et protsessi veidi kiiremalt ja vähem "väsitavalt" läheks.

Kasutaja avatar
Voldemor
Kõva postitaja
Postitusi: 107
Liitunud: 22 Mär 2021, 15:15

Re: Xenon esituled

PostitusPostitas Voldemor » 30 Okt 2022, 22:15

Et said matiks, siis lakkisid aga ikka tuhm?

Kasutaja avatar
aLLaN86
Foorumi veteran
Postitusi: 571
Liitunud: 03 Veebr 2013, 22:31

Re: Xenon esituled

PostitusPostitas aLLaN86 » 31 Okt 2022, 08:46

mihkel2 kirjutas:
aLLaN86 kirjutas:Mul olid ka S80-l jubedas seisus mõlemad esituled (samuti luubiga xenon ja kurvifunkts.) ja uusi kuidagi osta poleks tahtnud. Mõeldud-tehtud. Ostsin vajalikud liivapaberid, 2K aerosool laki (UV ja keemia kindel) ning hakkasin pihta. Elus esimest korda tegin ja õnnestus uuesti ellu äratada. 1 pilt on puudu, kui peale lakkimist esinenud "apelsinikoor" maha lihvitud vesilihviga ja üle poleeritud ning keraamilise kaitsevahendiga üle tehtud, aga lihtsalt lakitud tuli annab juba aimu lõpptulemusest. Enne ja pärast pildid on küll erinevatest tuledest, lihtsalt unustasin õigel ajal pilti teha, aga annan oma sõna, et mõlemad olid algselt sama hullud :D


Mul XC70l samas seisus esituled, proovisin täna Philipsi esitulede taastamise komplekti Motonetist ja tulemus ei jäänud väga hea.
Õnneks võtsin lisaks 600/1500/2000 liivapaberi lehed, kuna eeldasin, et pakis olevast liivapaberi hulgast ei piisa sellise seisukorra taastamiseks ning nii oligi, seega vedas :) Kogu protsessi tegin käsitsi.

Kuna piltide järgi jäi sinu tulemus päris asjalik, kas saad oma protsessi detailsemalt kirja panna, st kas tegid käsitsi või masinaga?
Mis etapini lasid kuivalt ja kust maalt märjaga ning kas proovisid seda võtet, et iga karedusastme muutusega muuta ka lihvimissuunda? Osad komplektid pakuvad ka trelli otsa panna, aga sedasi ei õnnestu ju seda nõuannet üldse järgida...

Ilmselt teeksin ühe katse veel ise tehes(st enne kui uute klaaside peale mõtlen) ning üsna kindlalt arvan, et peaks miski masina appi võtma, et protsessi veidi kiiremalt ja vähem "väsitavalt" läheks.

Tegin nn. musta tööd Makita ekstsentrikuga, ümmargused lihvtallad. Kasutasin pabereid karedusega 80>100>120>180>240>400>600>800 ja siis käsitsi kergelt ka 1000-sega enne lakkimist, et oleks pind võimalikult sile ja lihvimisest kriime ei jääks. Laki alla kindlasti ka läbipaistev plastiku nakkekrunt, ilma selleta pole seda vaeva mõtet isegi ette võtta, siis tõesti maksimaalselt aasta-kahega koorub maha vms., aga eks näis, kaua mul kestab. Mingit lihvimissuuna muutust pole vaja, sest sa ei lihvi ju ühesuunaliselt,just sellepärast et vältida juttide sissejäämist, alati sellise töö puhul ringikujulised liigutused (pole siis "Karate Kid'i" vaadanud või? "wax on, wax off", ringikujulised liigutused :D ). Kui pahtlit lihvid siis jah ühtepidi ja siis kordamööda "vastukarva", et paremini lõikaks ja ei jääks ühesuunalisi sirgeid triipe sisse, lõpuks ikkagi ringikujuliselt lihvid ju üle, et pind jääks ühtlasem, aga see selleks. Kui tuled olid lakitud, siis järgmisel päeval lihvisin käsitsi vesilihviga (1200>1500>2000 karedus) pinna siledaks ja poleerisin peenpastaga, kasutades masinat, mitte käsitsi. Kvaliteetset nakkekrunti ja peenemaid liivapaberid leiad tõenäoliselt vaid autovärvidega tegelevast poest, mina ühestki ehituspoest taldlihvija jaoks ei leidnud ühtegi 320-400-sest peenemat lihvtalda, 2K laki sain Automaailmast https://automaailm.ee/2-komponentne-aer ... s120-11012. Ilmselt rahaline sääst maksimaalselt ühe uue klaasi jagu (oleneb materjali kulust, võimalik et väga säästu polegi) ja ajakulu terve päev kogu töö peale lakkimisega ja järgmisel päeval pisut lihvimist-poleerimist, aga juba professionaalsest huvist tahtsin ikkagi taastamist proovida, kui poleks nii hullu seisu lasknud minna, oleks vaev kindlasti oluliselt väiksem olnud.
'13 Volvo S80 T6 (MY14)
'98 Volvo S40 T4
'99 Mitsubishi Galant 2.0
'96 Mitsubishi Lancer 1.6
'82 Opel Ascona C 1.6


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist