2003 v70 d5 120kw lati tagasivoolu voolik hakkas lekkima ja kuna turbo geomeetriat juhtiv klapp on seal kõrval,
mille "õhufiltrit" on soovitatud puhastada (väikese kandilse katte alla, udupeen nailonvõrk), siis kakkusin maha selle.
VNT Variable Nozzle Turbine või N75 või mis selle klapi õige nimi on.
proovisin ka elektriga ning vaakumkellaga aru saada, millal vaakumit hoiab.
aga nüüd on juhe koos, siin videos tüüp näitab bmw peal sama asja ning hoiab vaakumit ka pärast lühiajalist toitega ühendamist
https://youtu.be/lKnE0RDVXBU?t=373 mul ei hoia üldse vaakumit, kui siis väga vähe samal ajal turbo poolset otsa näpuga kinni hoides.
kakkusin enda oma laiali, võll käib liiga tihkelt, kummimembraan ei jõua tagastada võlli algasendisse, kuigi võll on puhas,
aga mähise seest on oksüdeerunud.
siin teine tüüp räägib puhastamisest ja et võlli sees on veel mingi plunser, https://youtu.be/dkPuEmwP4oQ?t=291
aga kuidas see töötab, see ei ole algasendis vastu vaakumi toru, vähemalt enam mitte,
kui vooliku otsad alla poole keeran siis võlli raskusega vajub ja sulgeb vaakumi.
kruvikaga võlli sees klappi vajutades ja puhudes on tunda et avaneb ja õhk käib läbi,
samas see plunger on suht kõva pealt, ainult kummimembraani ja võlliga püsti keerates hoiab vaakumit ilusti.
ütleks et see plunger on kulunud
auto muidu täitsa sõitis, nagu 18a vana diisel ikka, kui suur see turbo lääg oli, ei oska öelda.
mootoripadjad vahetatud, aga õlikorgi avamisel podiseb, ei ole kõiki voolikuid läbi käinud.
100eur niisama tuulde visata ka ei taha uue Pierburgi eest https://aeromotors.ee/kataloog/search/7 ... 0/pierburg
2,4 D5 vaakumklapp survemuundur N75 puhastamine
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
- kaupz
- Foorumi veteran
- Postitusi: 1435
- Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
- Asukoht: Lääne-Harju vald
- Kontakt:
Re: 2,4 D5 vaakumklapp survemuundur N75 puhastamine
tegin väikse video, kas võlli sees olev klapp peaks tavaolekus vaakumi sulgema?
(tagasi kokku suruda näpitsate ja Knipexitega oli suht tüütu seda roostevaba võru)
auto sõidab, ei oska öelda, kas "turbo lääg" on väiksem.
https://www.youtube.com/watch?v=-UaebBzWoUU
(tagasi kokku suruda näpitsate ja Knipexitega oli suht tüütu seda roostevaba võru)
auto sõidab, ei oska öelda, kas "turbo lääg" on väiksem.
https://www.youtube.com/watch?v=-UaebBzWoUU
Re: 2,4 D5 vaakumklapp survemuundur N75 puhastamine
See väike klapp seal sees juhibki vaakumit membraani ûhele ja teisele poole.seal peabki vahe olema normals asendis,vôrgust siseneb ôhk kui turbol tekib ûlelaadimine.Nagu videos torgib kruvikaga vôib selle Juba rikkuda.
Kui sul hakkas tôôle on ok,sôida veel 18 aastat sellega siis edasi näha””
Kui sul hakkas tôôle on ok,sôida veel 18 aastat sellega siis edasi näha””
V70 2.0 D3 120kw 2012
V70 2.4D 93kw. 2006
V70 2.4D 93kw. 2006
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist