2008 D5 XC70 probleemid käivitamisel

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

k2blik
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 18 Juul 2019, 07:32
Asukoht: Tartu

2008 D5 XC70 probleemid käivitamisel

PostitusPostitas k2blik » 18 Apr 2020, 10:56

Tere.
Pikemat aega juba vaevab autot probleem millele pole siiani lahendust leidnud. Autoks on 2008 XC70 D5 mootoriga.
Kuskil 20-30% ajast ei taha auto esimese matsuga tööle hakata. Tavaliselt esimesel sekundil korraks lubab ja siis hakkab lihtsalt ketrama seni kuni ise lõpetan või auto ise lõpetab. Peale seda proovin uuesti ja enamus ajast läheb probleemideta tööle aga vahel harva teeb uuesti sama jama. Kolmanda korraga läheb vähemalt tööle. Kui auto juba töötab ei ole mingit probleemi - jõudu on, mootor töötab ühtlaselt, ühtegi errorit pole.
Pole täheldanud mingit kindlat olukorda kui see tekib. Vahet pole palju kütust on, mis ilm väljas on, kas auto on seisnud 5min või 2 päeva, kas auto on liikunud 10min või 2 tundi... Täiesti random.
Mis ma siiani teinud olen:
Esimese hooga arvasin et üks eelsüüteküünal on läbi. Võtsin kõik ükshaaval maha ja kõigil oli takistus kuskil 1.3-1.5 ohmi niiet see probleem ei saa olla.
Kõik juhtmed mis küünaldesse lähevad saavad ka ideaalselt kuskil 12.3-12.4 volti.
Aku ise on 12.7 volti.
OBD näitas errorit et väntvõlli positsiooni sensor on kutu. See sai ära vahetatud koos õli, õlifiltri, õhufiltriga ning vead said ka üle vaadatud ja kustutatud. Rohkem ühtegi DTC-d ei ole.
Kõik ühendused/connectorid mis ma kätte sain ja nägin puhastasin ära.
Tegin ecu-le ka reseti (aku juhtmed maha ja kondekad tühjaks). Peale seda auto käitus natuke kummaliselt esimesed minutid (mis ongi normaalne) seni kuni kõik uuesti tundma õppis aga peale paari päeva hakkas jälle jant pihta.
Mõned päevad tagasi ostsin ka kütuselisandi niiskuse ja vee eemaldamiseks paagist aga ka see ei ole aidanud.

Ideed hakkavad vaikselt otsa saama juba...
2008 XC70

Silence is better than bullshit!

martinjev
Kreisi postitaja
Postitusi: 389
Liitunud: 13 Juul 2011, 16:38
Asukoht: Tartu

Re: 2008 D5 XC70 probleemid käivitamisel

PostitusPostitas martinjev » 19 Apr 2020, 12:33

Justkui kütus ikkagi tagasi vajuks...
Kunagi põhjustas sama jama kütusefiltri kaanes olev soojenduselement mille ühenduste kaudu õhk süsteemi pääses. Väljast midagi näha polnud.

Kasutaja avatar
hypnotiza
Volvo Club liige
Postitusi: 3157
Liitunud: 20 Mai 2008, 22:43
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Re: 2008 D5 XC70 probleemid käivitamisel

PostitusPostitas hypnotiza » 19 Apr 2020, 13:19

Vaata akukarbi kõrval juhtmestik üle.
Lisaks - küünaldele ei tohiks küll 12v peale tulla. Sellel mootoril peavad olema 4,4V küünlad (punase triibuga) mis on igaüks eraldi juhitav läbi ühise kontrollrelee.

toinoo
Foorumi veteran
Postitusi: 682
Liitunud: 01 Sept 2011, 21:58

Re: 2008 D5 XC70 probleemid käivitamisel

PostitusPostitas toinoo » 19 Apr 2020, 17:04

Tere! Olen sõnavõtnutega nõus ja lisan ka omapoolsed kogemused-mõtted. Minu suksulgi läbielatud küt. filtri soojend. elemendi "küpsemine" ja selle vahetus: lasti K-paak allapoole, vahetati F-korpus jne, jama kui palju aga... mõjus käivitusele hästi. Samas juhiksin tähelepanu veel M-jõurelee (mootori J-relee) korrasolekule, mul tuli see vahetada ja "kuubiku" avamisel oli näha, et kontaktid olid piisavalt põlenud ehk siis korrektne toimimine küsitav ning minu suksu puhul aitas edasisõitu jätkata nim. relee vahetus (M-jõurelee, õnneks lammarist eelnevalt muretsetud). Samas vaataksin kriitiliselt üle toru-voolik ühendused-kontaktid, kas pole nö "märga" kusagil näha mis viitab otsestele lekete-antihermeetilisuse võimalusele nagu minu suksulgi oli ja mida õnnestus ka kõrvaldada.
Lugupidamisega T.

k2blik
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 18 Juul 2019, 07:32
Asukoht: Tartu

Re: 2008 D5 XC70 probleemid käivitamisel

PostitusPostitas k2blik » 19 Apr 2020, 23:16

Tänud vastuste eest. Eeldan et väga lihtsalt selle soojendi juurde ei pääse? Lisaks @toinoo oskad et öelda selle relee nr?
2008 XC70

Silence is better than bullshit!

toinoo
Foorumi veteran
Postitusi: 682
Liitunud: 01 Sept 2011, 21:58

Re: 2008 D5 XC70 probleemid käivitamisel

PostitusPostitas toinoo » 20 Apr 2020, 10:54

Tere! Mul küll V70, 2,4d, 05a, 93kw ja asub releede blokk kohe õhufiltri korpuse kõrval mootori ruumis kapoti all. R-blokk on plastikkaanega kaetud ja lukustub kahe plastklambrikesega, kaanele seespool on kleebis releede otstarve ja asetusega, lisaks katsmete numeratsioon jne. Minu omal on kolm sellist releed, nelja (4) jalaga kuubikud u 2*2*2 cm mustast plastikust kattega, ühes servas on valge värvainega märgis ++0305 või siis ++0339 või siis mingi teine numeratsioon, oleneb vist mudelite partiist, see minu oletus. Kus XC mudelitel see blokk asub ja kas on ka sarnased releed mina kahjuks hetkel ei tea, loodan tulevikus juba uudishimu pärast teada saada kui see kuri aeg müüda saab. Aga minu suksul oli jah nimet. releega probleem ja lahtivõtmisel oli sisu ikka kannatada saanud olekus küll. Loodan, et on abi kasvõi ideede osas.
Lugupidamisega T.

k2blik
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 18 Juul 2019, 07:32
Asukoht: Tartu

Re: 2008 D5 XC70 probleemid käivitamisel

PostitusPostitas k2blik » 20 Apr 2020, 12:07

XC70-l sama koha peal. Võtsin lahti ja kontrollisin releed üle. Seest paistsid kõik 3 väga ilusad ja puhtad. Puhastasin kontaktid igaksjuhuks ka üle aga ei paistnud aitavat. Ühel releel oli üks jäme vask "juhe" (ei oska eesti keeles nimetust anda sellele. inglise keeles "copper wick" vms) natuke kannata saanud aga katki polnud otseselt midagi.
Oskab ehk keegi öelda kus tartus või tartu kandis kanali peale saaks et ka kütusepaagi juures olevaid ühendusi üle vaadata. Tungiga vähe nõme ligi pääseda.
2008 XC70

Silence is better than bullshit!

toinoo
Foorumi veteran
Postitusi: 682
Liitunud: 01 Sept 2011, 21:58

Re: 2008 D5 XC70 probleemid käivitamisel

PostitusPostitas toinoo » 20 Apr 2020, 15:23

Tere! Sorry, pole ammu seal blokis tuhnimas käinud ja kohkumisega avastasin, et seal on lisaks veel kaks (2) releed ja minu omal on kõige radika poolsem relee (eespoolsem 4 jalgne) nö J-relee mis oli kõvasti kannatada saanud. Nimet. relee on töötaval mootoril ka soojem kui teised releed usun, et saab "vatti" rohkem võrreldes "kolleegidega", kontrolli neid. Minu vollil nim. releed on märgistatud ühe (1) tähekesega (* valge) ja on veel mingi kribu-krabu kirjutis (roheline). Vabandan veelkord oma tahtmatu möödalaskmise pärast. Minu vollil põles kaitse läbi ja seda otsides sai kõik blokid läbi käidud.
Lugupidamisega T.

k2blik
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 18 Juul 2019, 07:32
Asukoht: Tartu

Re: 2008 D5 XC70 probleemid käivitamisel

PostitusPostitas k2blik » 20 Apr 2020, 18:17

Vabandust pole vaja paluda :D Kõik ei peagi meeles olema.
Kiskusin kõik kaitsmed ja releed maha ja puhastasin kontktid ära ning kontrollisin et ikka terved oleks. Eks paistab mis saab. Kiire testsõit näitas et kõik korras aga võimalik et hetkel lihtsalt oli hetk kui kõik toimis
Tänud soovituste ja ideede eest. Proovin ka millalgi voolikud üle vaadata ja muud kontaktid põhja all
2008 XC70

Silence is better than bullshit!

toinoo
Foorumi veteran
Postitusi: 682
Liitunud: 01 Sept 2011, 21:58

Re: 2008 D5 XC70 probleemid käivitamisel

PostitusPostitas toinoo » 22 Apr 2020, 20:52

Tere! Anna teada kuidas olukord on-lahenes. Uudishimust küsin, et millist tehnoloogiat või siis mida kasutasid releede korrastamiseks ? Mina kasutasin suht pehmeid (kõva kummi) lehti-lehekesi ja lisaks leotus/õrnalt lahustavaid kemikaale mis ei rikkunud vajalikke isolatsioonkatteid. Minu volli J-relee-le aitas kontaktide puhul kahjuks ainult liivapaber (100-200). Kuna oli peal doonorilt saadud J-relee siis oli mul aega otsida korralik-sobilik releede komplekt ja..., mingi aeg hiljem saingi lammarist 136kw suksu releede nö täis komplekti mis on kasutusel siiani aga suurest agarusest tingituna on neid rohkemgi hetkel nö "igaks-juhuks".
Lugupidamisega T.

k2blik
Foorumlane
Postitusi: 43
Liitunud: 18 Juul 2019, 07:32
Asukoht: Tartu

Re: 2008 D5 XC70 probleemid käivitamisel

PostitusPostitas k2blik » 23 Apr 2020, 19:24

Võtsin uuesti releed maha ja puhastasin ka peenikese liivapaberiga kergelt kontaktid üle. Lisaks sellele kasutasin puhastusvahendit https://www.elmisrl.it/en/product/g20-d ... ner-200ml/ . Kahjuks aga ei midagi... Täna ikka jamas... Proovin millalgi kütusevoolikud üle vaadata ja ka sealsed ühendused
2008 XC70

Silence is better than bullshit!

timmukas
Kreisi postitaja
Postitusi: 381
Liitunud: 07 Juul 2012, 09:11
Asukoht: Tallinn

Re: 2008 D5 XC70 probleemid käivitamisel

PostitusPostitas timmukas » 23 Apr 2020, 20:30

Võiks ikka kuskile pädevamasse kohta diagnostikasse viia, ega selle ise katsetamisega kuskile ei jõua.Juba nendest soovitutest on näha et pakutakse midagi umbkaudu kobades.

toinoo
Foorumi veteran
Postitusi: 682
Liitunud: 01 Sept 2011, 21:58

Re: 2008 D5 XC70 probleemid käivitamisel

PostitusPostitas toinoo » 24 Apr 2020, 18:24

Tere! Tunnen ennast veidi süüdlasena ja nimelt, jäi minu poolt toonitamata-rõhutamata, et liivapaberit kasutasin ainult nö vigase/vahetatud J-relee kontaktide puhul sooviga veenduda kui tugevad on tööpindade kahjustused. Releede kontakte ei puhastata L-paberiga üldjuhul, sest liivapaber rikub kontaktide tööpinnad. Samuti olen nö aksioomiks võtnud elektri seadmete (releed, el-ajamid jne.) vahetamisel, remont jne. ühendada lahti aku -klemm ja töö lõpetamisel uuesti ühendades ning tingaja (u 10-15 min=aju restart ! ) möödumisel alles lülitan el-süsteemi süütevõtmest sisse, käivitan mootori (vajadusel) jne. Nagu eelnevalt mainisingi oli mul probla ka kütuse F-korpusega ja kindlasti oli seegi üks põhjustest käivitamise defektsusele minugi suksul. On täiesti loomulik rakendada diagnostika seadmeid/diagnostikut kuid kahjuks ei osata neid andmeid sageli (ilmselt on siin ka kaudselt valmistaja tehase huvid "mängus" ehk puudulik tõlgendus "programmidel", see on ainult minu oletus !) korralikult/täpselt/adekvaatselt lugeda-tõlgendada ja see on ka üks põhjustest miks oleme foorumites ning ehitame-leijutame nö "uusi" liikureid aga...kui ei proovi siis teada ei saagi.
Lugupidamisega T.

Ice
Foorumlane
Postitusi: 53
Liitunud: 25 Juun 2011, 17:13
Asukoht: Tartu

Re: 2008 D5 XC70 probleemid käivitamisel

PostitusPostitas Ice » 12 Mai 2020, 11:45

Tere. Panen siia oma nägemuse asjast. Kas ei tule kütet ette, või on Ecu pihustid lukku pannud. Kütte etteandmise kontrolliks kõige kindlam on veenduda Vida või muu analoogse asjaga kõrgsurvepumba surve tõusus. Kui seda pole, siis tuleb ahel sealt paagini üle vaadata ja leitud viga kõrvaldada. Kas on ummistus (nt lägarull või vesi/ või juba jää (see siis oli talve kohta), või tõmbab tõesti õhku vahele. Ebamugav küll, aga viga tuleb välja otsida ikkagi. Kui küttesurve tuleb üles, siis viga pihustite poole peal, ehk siis Ecus, st miskit ei meeldi Ecule ja blokeerib kütuse etteande.
Pakun, et pigem ei saa kütet kätte.
V70
__________________________________________
Loeb kvaliteet, mitte kvantiteet!

Kasutaja avatar
Sax
Kreisi postitaja
Postitusi: 374
Liitunud: 09 Dets 2005, 13:48
Asukoht: TLN

Re: 2008 D5 XC70 probleemid käivitamisel

PostitusPostitas Sax » 17 Mai 2020, 17:10

Kaaperdan võõra teema aga uut ei hakanud tegema, kuna masin ja probleemid analoogsed.
Nimelt peale pikemat seismist (ca 6 kuud) ei taha masin enam ellu ärgata.
Aku täis laetud aga ei võta "lutti suhu"
Vidaga vaadatud veel pole, aga kardan et sellega ühendust veel ei saa.
Nimelt jääb mulje, et voolusi väga peale ei tule (isegi kesklukule mitte, et uksi puldist lahti teha)
Samuti ei ärka armatuur üles (ainuke elumärk on süüte sissekeeramisel, et süttib mootorituli ja spido/tahho seierid korra tõmblevad)
Raadiole (aftermarket) ja salongivalgusele jõuab ainult vool.
Samas starter kerib (muidugi ei luba ka mitte, kuna tundub et ülejäänud süsteemid on vooluta)
Süüte väljakeeramisel roolisamba all nagu mingi relee plõksiks 4-5 korda ja siis on jälle vaikus.
Kaitsmed on kõik kontrollitud ja tundusid terved.
Mida kahtlustada?
Süüteluku põhi?
Mõni oluline relee ei anna ühendust?
CEM plokk on ära kärvanud seismisega?
Ideid?

Terv, Sax


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist