Eelsoojendi anomaaliad

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

part24
Foorumlane
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 19:15

Eelsoojendi anomaaliad

PostitusPostitas part24 » 26 Nov 2019, 08:02

Huvitav nähtus. Volvo V70 Volvo enese originaalsoojendi. Kui käivitada sundkäivitusega või panna taimer- läheb tööle ja töötab normaalselt. Kui käivitada mootor (d5), ka siis läheb tööle kui välistemp alla 5 kraadi. Kui soojendi käivitub koos mootoriga- kõik normaalne. Kui aga ilma, ehk siis nõnda nagu see hädavajalik, tekib jahutusvedeliku kadu. Jahutusvedelik kaob (tase alaneb) nõnda, et hoiatusmärguanne armatuuris. Ei haise tagant, ei ole kapoti all ühtki jälge lekkinud jahutusvedelikust, ei ole ka auto all kui koha peal seisnud, kuid iga kord kui soojendi mootori töötamata järele pandud, tuleb mõne aja pärast 0,5-1,0l jahutusvedelikku lisada. Seejuures soojendis töötab tsirkulatsioonipump normaalselt- salong läheb soojaks kiiresti.
Jahutussüsteemi survestatud ülerõhuga- lekkeid ei ole. Imetud vaakumiga- õhku ei tule. Väljalasketorus kuiv tahm.
Kuhu krt see vedelik kaob, on kellelgi mingit aimu või sarnast ette tulnud ?

part24
Foorumlane
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 19:15

Re: Eelsoojendi anomaaliad

PostitusPostitas part24 » 26 Nov 2019, 15:18

Tuleb välja, et samasugune jama olnud paljudel?
https://www.volvoforums.org.uk/archive/ ... 45507.html
Soojal ajal ei kao jahutusvedelik kusagile. Nii nagu kasutada eelsoojendit, jahutusvedelik kaob?

part24
Foorumlane
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 19:15

Re: Eelsoojendi anomaaliad

PostitusPostitas part24 » 27 Nov 2019, 05:32

Selgitus anomaaliale paras peamurdmine. Konsensus mitme murtud pea vahel jõudis järelduseni, et ahi on liiaste võimas ning programmeeritud vendi töö ei suuda soojust piisavalt ära juhtida. Nõnda tekivad aurukorgid väljakeevast veest (segu 50/50) ning need pressivad jahutusvedeliku 1 atm ületades paisupaaki, kust see lihtsalt korgi alt välja pääseb. Jälgi pihkumisest aga lihtsalt ei olnud märgata enne kui maa külmus. Härmatises oli selgesti näha, kuidas tõusul (see tükk maad eemal) tekkis järele peenike ja mittekülmuv rada. Ilmselt jooksnud alumise mootorikatte peale (see nõgus), ja sealt kallakul maha.
Eksperimendi korras tehtud katse süüde sees ventilaatori pöördeid tõstes ahju sundkäitamist- anomaaliat ei tekkinud. See kinnitanud, et järeldusel on pigem alus.
Kuidas aga seda vendi tööd ümber programmeerida, see ajuragistamine alles algab, kuna kogu see kupatus töötab aku pealt ning külmal ajal tunnike diislipõletamist koormab akut tugevasti nõnda, et koormuse lisamine võib päädida kenaste sooja mootori ja salongiga Volvoga, millise starter aga diislit enam käivitada ei jäksa.
Kinnitab ka veel see, et "longlife" 50/50 on juba tugevasti 60/40 tänu lisatud 50/50-le.

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: Eelsoojendi anomaaliad

PostitusPostitas kloox » 27 Nov 2019, 06:59

Kust sa võtad ,et üle 1 bar läheb surve?Mõõtsid ära.Eelsoojendis ei saa vedelik keema minna,kuna seal peaks olema 2 tembi andurit,mis peaks sellise asja välistama.Aga äkki on paisupaagi kork vahetamist väärt?
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

part24
Foorumlane
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 19:15

Re: Eelsoojendi anomaaliad

PostitusPostitas part24 » 27 Nov 2019, 07:21

Võtan seda kalibreeritud manomeetrist, milline ühe seadme küljes, mida kasutanud survestamiseks ning vaakumi tekitamiseks. Korgi avanemissurve on 1bar, kork on töökorras, vahetamisi ei vaja, kuna see kõikjal soovitatud "universaalmeetod" kõikide jahutussüsteemi hädade puhul võib olla põhjuseks 1 juhul 999-st. Korgi mõte on hoida ülerõhku selleks, et jahutusvedelik koormusel keema ei läheks. Võiks ju panna ka 1,5 bar korgi, aga mida see muudab? Võib-olla seda, et kui tõepoolest koormus taga, siis võib surve lüüa kuskilt hüdrolöögiga või muud moodi mõne plastividina või vooliku auf wieder nahher? Andurid on küll ja need välistaksid tingimata kui oleks ahju juures mingi anomaalia, lülitades ahju välja. See uhub aga mõnuga. Kui kliima töötab, siis kliima vendi 3 "kriipsuke" välistab nähtuse. Kui aga kliima ei tööta, siis see vent annab üsna vähe õhku. See ilmselt viga ongi. Ahi ise annab seda va energiat ikka kõva 5kW ja peale. See energia võiks kuidagi muunduda kasulikuks, seni neil tingimustel olnud pigem kahjulik. :)
See asi ka muidugi, et kui sundkäivitada see soojendi, siis see uhub tund aega jutti või sinnamaani kuni mootor töösoe. See tähendab aga rohkem kui 5 kWh soojusenergiat. Sellise soojushulgaga võib selle jahutusvedeliku puhtaks etüleenglükooliks "keeta" kui seda soojust ära ei juhi.
Viga ongi selles ilmselt, et ka see ahi päris pikkade voolikutega tükk maad paisupaagist eemal. See ei võimalda tahes-tahtmata tekkival veeaurul vedelikust välja saada.

part24
Foorumlane
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 19:15

Re: Eelsoojendi anomaaliad

PostitusPostitas part24 » 27 Nov 2019, 07:50

Muidugi veel üks tähelepanek- kõik niisugused sarnased anomaaliad on tekkinud justnimelt soojema kliimaga maades- Inglismaal, Belgias jms., kuid mitte Rootsis ega Soomes. Ehk on värgi juures hoopis kõik õige? Et põle mõtet niisugusi müüsreid enne õiget külma kasutadagi, ei sunniviisi ega taimeriga?

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: Eelsoojendi anomaaliad

PostitusPostitas kloox » 27 Nov 2019, 11:28

Kero pump ei tohiks küll sellis survet sisse suruda,pole vähemalt kohanud sellist asja.Aga kas kasutusjuhendis kirjas pole ,mis asendisse peab vent ja klapid jääma,kui kero järgi panna.Webasto puhul on igaljuhul nõuded olemas.Ja see ei tohiks küll akut meeletult koormata,mul pole veel oma masinatega sellist juhust olnud,et aku oleks sellepärast tühjaks saanud,et kero kasutan(peaaegu 8 aastat kasutanud ja 20 km tööle ja 20 tagasi igapäevaselt).Ega ta terve selle aja täisvõimsusel küta.Ning ta ei tohi jah.vedelikku keema ajada.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Eelsoojendi anomaaliad

PostitusPostitas PorisedRattad » 27 Nov 2019, 11:49

kloox kirjutas:Kero pump ei tohiks küll sellis survet sisse suruda

Kuumus suurendab survet. Kinnise süsteemi puhul suureneb kuumenedes vedeliku ruumala.
part24 kirjutas:Kui kliima töötab, siis kliima vendi 3 "kriipsuke" välistab nähtuse. Kui aga kliima ei tööta, siis see vent annab üsna vähe õhku
Webasto õigeks töötamiseks peab jätma armatuuril kliima auto peale. Vastasel juhul ta jah annab täpselt sama palju õhku kui sa oled sealt lubanud.
Kui webasto hakkab tööle külma mootoriga, siis salongi vent on päris pikalt vait, sest prioriteediks on mootori soojendamine.
Vent hakkab mingi hetk lausa täisvõimsusel puhuma, eeldusel et mootori temperatuur on saavutatud. Elektrikulu mõistes peaks vendi mootor jääma ca 30w kanti, mis on aku suhtes tühine.
XC70 2.5T 2004 154kw

part24
Foorumlane
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 19:15

Re: Eelsoojendi anomaaliad

PostitusPostitas part24 » 27 Nov 2019, 14:12

Kliima on kogu aeg auto olnud, aga sellegipoolest jah, liiga võimas ahi, või vähemasti on selle kliima progemine kuidagi imelik. Ülehomme saan selle proge värgi järele uurida. Webasto see ei ole. Mingi Ardic, ilmselt see 912D, kuid jah- üsna nigelate töötundidega, miskit alla 100. Võib olla ka vahetatud, pagan seda teab. Igastahes mingi "rahustusprotseduur" tuleb ette võtta, millist ka pärast kahetseda (võib-olla).
Kero pump seda survet ei tekita. Tekitab vedeliku soojuspaisumine koos auruga, mis tekib olenevalt vedeliku kuumutamisest, ja seda kaugelt kõrgematel temperatuuridel kui seda mootoriplokk või mõni muu jahutatav agregaat anda suudaks.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Eelsoojendi anomaaliad

PostitusPostitas Liiwaannus » 27 Nov 2019, 15:37

Vb rumal küsimus, aga kas pump töötab korralikult, aeglane ringlus võiks ka ülekuumenemist põhjustada, kuigi see ei sobitu liiga hästi vendi kiiruse mõjuga.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: Eelsoojendi anomaaliad

PostitusPostitas kloox » 27 Nov 2019, 16:46

PorisedRattad kirjutas:
kloox kirjutas:Kero pump ei tohiks küll sellis survet sisse suruda

Kuumus suurendab survet. Kinnise süsteemi puhul suureneb kuumenedes vedeliku ruumala.

Seda ma tean,et jah vedelik soojenedes paisub.Eber kütab ju kuni 70 kraadini,kuidas on siis võimalik,et jah.vedelik paisub rohkem,kui töö temp-l?Järelikult kui surve liiga suureks seal sees läheb siis peab kuskil olema takistus,aga õhu mulle ei saa seal sees olla kuna siis oleks kohe viga sees.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

part24
Foorumlane
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 19:15

Re: Eelsoojendi anomaaliad

PostitusPostitas part24 » 28 Nov 2019, 11:52

Kogu soojendi töötab laitmatult. Ja muud moodi see ei olekski võimalik. Kui pumpade või vendi või mille tahes töö ei vasta etteantud parameetritele, siis see ahi tööle ei lähekski või kui viga tekiks töö käigus, siis lülitaks aju ahju koheselt välja.
Eks need voolikud igasugused, need parajasti pikad, igasuguseid käänusid, ühendusi ja kõike muud täis, kindlasti on seal takistusi, juba konstruktsioonist tingituid, aga siiski on kõik "põlvedeta", kuhu aurul või õhul koguneda võimalik.
Homme tõe hetk. Ehk õnnestub natuke progemisega asju parandada. Siiski kasulikum ka sellise 0-5 kraadi välisõhu juures auto probleemideta soojaks saada, eriti just mootor, milline jahedast peast armatuuris kütuse kuluna üsna rasvaseid numbreid eksponeerib. No ja ka õlid liiguvad vedelast peast paremini ja üleüldse?

part24
Foorumlane
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 19:15

Re: Eelsoojendi anomaaliad

PostitusPostitas part24 » 16 Dets 2019, 08:36

Oh seda inimse lollust! Sai arstitud nii ja naa, tulemusi ei andnud arstimine mitte mingisuguseid. Anomaalia jäi. Sai edasi uuritud. Ja lõpuks avastatud kogu selle jama põhjus- keegi hea inime oli termostaati vahetanud ning torganud selle korpusesse valepidi- õhutusauguke allapoole. Ju siis sinna kogunes üles see aurukorgike. Termostaat ise töökorras. Igastahes peale termostaadi vahetust täiesti värske vastu asi enam peavalu ei tekita.
Nõndaviisi. :)

part24
Foorumlane
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 19:15

Re: Eelsoojendi anomaaliad

PostitusPostitas part24 » 01 Veebr 2020, 16:58

Kuna see on talve teema, siis vaja ka veidi tagantjärele tarkust lisada, mis võiks kellelegi olla kasulik kui sarnasega kohtub. Nimelt on see proosaline tegelikkus selline, et selle konkreetse peamine põhjus on väga lihtne ning labane. Jahutusvedelikud on segu etüleenglükoolist ja veest. Vee soojuspaisumine on väike. Etüleenglükoolil aga väga suur. Euronormi järele on jahutusvedelikud 50/50 külmakindlusega -36 kraadi C.
Volvo D5-l on seda jahutusvedeliku üldmahtu koos ahjuga 13,2 liitrit, seda paisupaagi korgini. Kui seal 12,5l sees, see lihtsalt...ei mahu ära.
Kuumutatav jahutusvedelik täidab soojuspaisumise tõttu kogu jahutussärgi paisupaagi korgini, ja mis ära ei mahu, see pressitakse korgi alt välja. Pärast tõmbub jahutusvedelik kokku ja armatuuris tekib punane hädakisa. Mu juhtumil kõik muu aitas ainult põhjusele kaasa.
Kuna siinses "talves" -36 lähemate kuude jooksul ei ohusta, kui üleüldse, siis võib jummala julgelt seda 50/50 lahjendada omakorda destilleeritud veega 50/50 ehk pooleks. Nõnda tehtudki. Ja mis tulemus? Jahutusvedelik ei kao enam kusagile. :)

Seda muidugi lisada, et suuresti oleneb kõik ka sellest praaktihendist rooli ja istme vahel. Nimelt tohib töösooja mootori puhul lisada vajadusel jahutusvedelikku "max" tasemeni, külma mootori puhul aga alati ja ainult "min" tasemeni. Tavaliselt on aga sedasi, et enne sõitu "kontrollitakse" vedelike olemasolu ja uhatakse ikka kindla peale "max". Siis saab kah sama tulemus, et mis liiast saanud, see välja pressinud ja pärast punased hädakisad armatuuris.

Kasutaja avatar
no1
Foorumi veteran
Postitusi: 2172
Liitunud: 19 Juun 2010, 22:01

Re: Eelsoojendi anomaaliad

PostitusPostitas no1 » 13 Mär 2021, 15:56

Sama probleem päevakorral. Olen enam, kui kindel, et jahutusvedelik satub põlemiskambrisse vms. Hais on kohutav, toss kaasliiklejaid hirmutav ja vedeliku kadu pidev. Kui ahi välja lülitada, ei kao enam ka vedelik.
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist