S80 roolivõimendi

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

AnyWay411
Foorumlane
Postitusi: 90
Liitunud: 10 Nov 2012, 17:49

S80 roolivõimendi

PostitusPostitas AnyWay411 » 27 Juul 2019, 20:10

Tervist

Probleem 2007a S80 roolivõimendiga. Ühel hommikul viisin auto töökotta sillastendi, tagasi saades roolivõimendi sisuliselt ei tööta. Vasakule keerates on veidi kergem, paremale täielikult võimendamata. Sõites väga hull pole aga tühikäigul on raske. Mingeid kõrvalisi helisid ei kostu, ei enne ega ka nüüd, rihm on samuti peal ja pump näib pöörlevat, õlitase on normis. Töökoda omade jõududega ei suutnud välja selgitada, mis juhtus, kuid kirjelduse kohaselt aeti auto tõstukile ja sealt alla, et teise tõstuki peale panna, milles sillastendi teostatakse aga esimeselt alla lastes enam roolivõimu polnud.

Millest alustada - pump, latt, mingid filtrid süsteemis ehk umbes?

Autoks 07a S80, 3.2bens atm

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: S80 roolivõimendi

PostitusPostitas suvechill » 28 Juul 2019, 10:11

Mind ennast on näiteks huvitanud, et kas pump saab minetada tootlikuse sisuliselt hetkega ning kas seda saab kuidagi testida lihtsalt? Seal sees ju lihtsalt labad ja olen aru saanud, et tootlikus väheneb üldiselt pikaaegsema töö käigus ja pumba riknemise sellepärast võib välistada?

Kui tagasivool paagis lahti ühendada ja lasta jooksma otse paaki peaks õli liikuma päris kiirelt ka kohapeal tühikäigul kui ma ei eksi. Sellega peaks vähemalt nägema, et mingit ummistust pole pole enne juhtpeasse jõudmist ning õli jõuab kenasti ringi pealt tagasi. Ei tea kas lati keskmine tihend (kolbi oma) võiks puruneda järsku (pole kuulnud, ka pigem kulub minu loogika kohaselt)? See ju mingi tefloni laadne rõngas üldse.

Ma enda loogikaga prooviks seda, et kui mõlemad rattad maast lahti- kas siis on mingeid poomisi sillas kui keerata ilma mootorit käima panemata mõlematpidi. Oleks nagu jäänd silma internetist sellised pakkumised kui võimendust pole mingis suunas.
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas

AnyWay411
Foorumlane
Postitusi: 90
Liitunud: 10 Nov 2012, 17:49

Re: S80 roolivõimendi

PostitusPostitas AnyWay411 » 29 Juul 2019, 22:31

Proovisin üles tõsta, nagu eelkirjutanu soovitas. Kuskil midagi ei poo ega kiilu kinni. Võtsin õlianuma maha ja puhastasin ära, seal probleeme ei paistnud. Võtsin ka pumba küljest, seal polnud ei lekkeid ega liigseid lõtke. Võtsin pumba lahti, labad olid terved ja liikusid vabalt, tööpinnad olid korralikud. Panin kõik kokku tagasi ja panin uue õli sisse kuid kogu see eelnev töö mingit tulemust ei andnud. Lati juures samuti mehhaanilised vigastused või lekked puuduvad.

Mida tasuks veel kontrollida? Ei tahaks hakata esialgu umbes mingeid juppe kokku ostma.

tallaploomi
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
Asukoht: Haapsalu

Re: S80 roolivõimendi

PostitusPostitas tallaploomi » 30 Juul 2019, 07:21

Mul kunagi oli selline jama,vahetasin pumba ja tulemus null.
Vahetasin lati ja asi lahenes.
Tavaline latt oli,ei olnud el.regullitav auto menüüst.
H,s80-2007-d5-136kw

AnyWay411
Foorumlane
Postitusi: 90
Liitunud: 10 Nov 2012, 17:49

Re: S80 roolivõimendi

PostitusPostitas AnyWay411 » 30 Juul 2019, 22:14

tallaploomi kirjutas:Mul kunagi oli selline jama,vahetasin pumba ja tulemus null.
Vahetasin lati ja asi lahenes.
Tavaline latt oli,ei olnud el.regullitav auto menüüst.


Mis latt maksis? Vaatasid ka, mis latil viga oli? Sinu autol kadus samuti lambist ühel hetkel võimendus?

Minu jaoks on arusaamatu, kuidas selline asi saab ette hoiatamata ja ilma ühegi välise lekketa katki minna sillareguleeringu käigus.

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: S80 roolivõimendi

PostitusPostitas kloox » 31 Juul 2019, 08:08

Kuna silla regullis keeratakse teadaolevalt rattaid mõlemas suunas lõpuni välja,siis on võimalus või lihtsalt kokkulangevus,et läks mingi tihend hingusele,mille tagajärjel õli liigub latis sees otse tagasi.Tasuks uurida ehk remondiga tegelevate kohtade käest,kas on võimalik ja mis remont maksma läheb.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: S80 roolivõimendi

PostitusPostitas PorisedRattad » 31 Juul 2019, 10:42

Ei ole reklaam : ehk Topserv saab diagnosti teha latile ?
XC70 2.5T 2004 154kw

tallaploomi
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
Asukoht: Haapsalu

Re: S80 roolivõimendi

PostitusPostitas tallaploomi » 31 Juul 2019, 20:26

Mul läks Spidani latt külge,natuke alla 500 euri läks kõik kokku(latt,vahetus,regull jne)aga see oli sõbrahind.
Ju seal sees mingid tihendid läbi läksid nagu eespool juba mainiti.
Mu tutvusringkonnas on selliseid juhtumeid veel,et järsku rool raske ja lõpuks lati vahetus.
Kuigi pump võib ka läbi minna ja mitte mingit häält teha,kuid siis peaks gaasi andes ka rool kergemaks minema,tuttaval oli selline juhus oma s80nega.
Kui loksu pole siis võid proovida taastamist.
H,s80-2007-d5-136kw

Kasutaja avatar
Erkn
Foorumlane
Postitusi: 99
Liitunud: 19 Sept 2018, 17:52

Re: S80 roolivõimendi

PostitusPostitas Erkn » 01 Aug 2019, 07:17

Endal oli selline lugu, et külmalt oli rool kerge ja kui mootor soojaks läks, siis kadus roolivõim üldse ära. Kui autoga 30min järjest sõita, siis hakkas pump häält tegema alles. Veaks oli roolivõimu pump. Nüüd asi korras, autoks s80 2007 d5

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: S80 roolivõimendi

PostitusPostitas suvechill » 01 Aug 2019, 13:06

See, et pumba tootlikus langeb soojaks minnes on isegi loogiline (või kolbi tihedus hoopis?). Õli läheb seal tegelikult päris kuumaks ja sellega seoses ka ilmselt vedelamaks ning pääseb paremini pumba labade või kolbist läbi vms. Enda rool on külmalt päris kerge- soojaks ära läheb nõks raskem. Ehk siis ilmselt pump pole päris korras enam (sellest ka huvi, et kui hetkeliselt pump rikneda saab üldse).

Kui otsa tihendid oleks läinud siis oleks ju varsti õli otsas ja kaitsekummid pungil- see õli tagais ei jõua ringilt. Ei taha nagu uskuda, et kolbi keskmine tihend (pilt) purunes, aga minea tea. Juhtpea sees siis midagi umbes/ katki?

Eks see latt tuleb maha võtta ja lahti võtta korra ilmselt ikka.
Manused
kolb-keskmine-tihend.jpg
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas

Kasutaja avatar
Erkn
Foorumlane
Postitusi: 99
Liitunud: 19 Sept 2018, 17:52

Re: S80 roolivõimendi

PostitusPostitas Erkn » 01 Aug 2019, 15:26

suvechill kirjutas:See, et pumba tootlikus langeb soojaks minnes on isegi loogiline (või kolbi tihedus hoopis?). Õli läheb seal tegelikult päris kuumaks ja sellega seoses ka ilmselt vedelamaks ning pääseb paremini pumba labade või kolbist läbi vms. (sellest ka huvi, et kui hetkeliselt pump rikneda saab üldse).


Jutt õige. Mul oli see roolivõimu jama aasta pmst. Nüüd lõpuks viskas kopa ette ja lasin ära teha.

ERN

Re: S80 roolivõimendi

PostitusPostitas ERN » 04 Sept 2019, 19:47

Loll küsimus, aga kas reguleerijad keerasid ehk latil pingutit peale heatahtlikult? Sai võibolla mõni tiir liiga palju ja käibki raskelt?

WoozY
Foorumlane
Postitusi: 95
Liitunud: 05 Juun 2012, 14:37

Re: S80 roolivõimendi

PostitusPostitas WoozY » 05 Sept 2019, 01:38

Millist õli keegi kasutab? Plaan õlivahetus teha.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: S80 roolivõimendi

PostitusPostitas Liiwaannus » 05 Sept 2019, 08:32

Vali vastavalt kasutusjuhendis toodud spetsifikatsioonile.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist