Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus
Kysiks targemat nou. D5 120kw 2003a xc70. Pärast hammasrihma purunemust vahetasin kaane. Esimene kord seda tööd teha. Koik laks nagu hästi, aga autot käivitades hakkas kohe ploki ja rihma tagumise katte vahelt auru tulema. Kuna vingu lõhna ei tundnud siis eeldan et aur. Ei näe täpset kohta kust tuleb aga arvan et ploki j kaane vahelt pidi tulema. Võtsin uuesti kogu kupatuse lahti. Palun andke mu kysimustele vastused
1. Kuidas kaane poltide pingutamine ikkagi käib. 50nm ja kas 90 kraadi tahendab et keeran antud jõuga selle kraadi võrra?
2. Lekkis ka õli kambrikaane tihendi vahelt pumba polsest nurgast. Kas peab lisaks kasutama ka mingit hermeetikut?
3. Mis on selle tihendi nimi mis asub plokikaane ja mingi toru vahel termostaadist teisel pool plokikaant? Ei leia varuosapoodidest sellist.
4. Kas võin kasutada samu tihendeid, mis juba korraks kyljes olid? Motlesin et puhstan ja kuivatan ja läheb kylge
5. Auto tötas kohapeal äris pikalt. Nimetatud nurgast tuli auru, kui pöördesse lasin siis sellel hetkel uru ei tulnud ja hakkas teisest nurgast tulema:)
Tänan juba ette, kes vitsivad kommenteerida ja nõustada.
1. Kuidas kaane poltide pingutamine ikkagi käib. 50nm ja kas 90 kraadi tahendab et keeran antud jõuga selle kraadi võrra?
2. Lekkis ka õli kambrikaane tihendi vahelt pumba polsest nurgast. Kas peab lisaks kasutama ka mingit hermeetikut?
3. Mis on selle tihendi nimi mis asub plokikaane ja mingi toru vahel termostaadist teisel pool plokikaant? Ei leia varuosapoodidest sellist.
4. Kas võin kasutada samu tihendeid, mis juba korraks kyljes olid? Motlesin et puhstan ja kuivatan ja läheb kylge
5. Auto tötas kohapeal äris pikalt. Nimetatud nurgast tuli auru, kui pöördesse lasin siis sellel hetkel uru ei tulnud ja hakkas teisest nurgast tulema:)
Tänan juba ette, kes vitsivad kommenteerida ja nõustada.
Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus
Keeruline seda ühe postitusega kirja panna, tasub natukene videodest uurida mida ja kuidas tasub teha. Kiire otsingu tulemusel leidsin sellise video, kindlasti on neid veel ja usun, et siia hea postitada enese arendamiseks: https://youtu.be/v6TL52R81V0
Aidates teistel saavutada mida nemad soovivad, saad seda mida sina soovid./Zig Ziglar/
Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus
Kaanetihendi ikka panid uue? Midagi veel?
Uued (mitte kummist jms) tihendid temperatuuri kasvades eritavadki auru/suitsu m6nda aega.
Uued (mitte kummist jms) tihendid temperatuuri kasvades eritavadki auru/suitsu m6nda aega.
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95
Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95
Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.
Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus
Mingit auru/suitsu eraldub nagunii, sest ilmselt oled ju mustade/õliste kinnastega seda tööd teinud ja mootor soojenedes põletab selle jama ploki küljest ära - ei pea tõenäoliseks, et kuskilt mootorist seest seda tuleb.
Vanu tihendeid ei kasutaks never - kui oled juba sellise töö ette võtnud, siis nende pealt küll ei tasu koonerdama enam hakata (kui pole just väga värskelt vahetatud ja isegi siis kaaluks tõsiselt, kas see kokkuhoid on seda riski väärt, et lahtivõttes mõnele tihendile liiga ei teinud.)
Vanu tihendeid ei kasutaks never - kui oled juba sellise töö ette võtnud, siis nende pealt küll ei tasu koonerdama enam hakata (kui pole just väga värskelt vahetatud ja isegi siis kaaluks tõsiselt, kas see kokkuhoid on seda riski väärt, et lahtivõttes mõnele tihendile liiga ei teinud.)
Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus
Kui plokikaane tihendit (ploki ja plokikaane vahelist) uut ei ostnud ja polte, siis on tehtud mõttetu töö. Sellise töö puhul ei kasutata mitte kunagi vanasid tihendeid ega polte.
Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus
Tihendite osas oli kysimus, kas võib uuesti kasutada kui uus tuhend oli korraks kyljes. Loomulikult koik tihendud ja poldid olid uued. Mul jäi kripeldama see, et äkki pingutasin polte nõrgalt. Keerasi 50 nm kuni käis võtmel see plõks. Ma ei olnud teadlik siis nendest kraadidest. Äkki keegi oskab selle pingutuse teema lahtikirjutada.
Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus
Keerad momendivõtmega õiges järjekorras poldid 50Nm kinni ja siis tavalise varrega 90 kraadi ehk veerand ringi veel peale, samas järjekorras.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus
Super, kas kaas ja plokk olid sirged? Üldjuhul on vaja plokikaant lihvida spetsiaalses pingis. Pingutamine on esmapilgul keeruline aga annan oma talupoja arusaama edasi. 50nm keerad võtmega ära kõikidele poltidele nii nagu juhend näitab. Kvaliteetsetel plokikaane tihenditel on järjestus pakendi peal kirjas. Seal edasi keerad nõutud kraadid samas järjekorras, mõnedel mootoritel on nt 90 kraadi ja hiljem veel 90 kraadi peal. Kindlasti jälgida, kas nm võtmega võib seda teha ehk üle tõmmata. Vastasel juhul saab võti haiget. 90 kraadi tähendab siis võtme paned poldile külge ja keerad kellaosuti suunas 90 kraadi. Kindlasti poldid määrida keerme osa, vastasel juhul võivad poldid pingutamise vaheajal kinni jääda ja katki minna.
Aidates teistel saavutada mida nemad soovivad, saad seda mida sina soovid./Zig Ziglar/
- amazon86
- Foorumi veteran
- Postitusi: 1477
- Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
- Asukoht: Tallinn/Viljandi
- Kontakt:
Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus
1. 20 Nm
2. Keerad lahti
3. 20 Nm
4. 50 Nm
5. 90 kraadi
6. 90 kraadi
2. Keerad lahti
3. 20 Nm
4. 50 Nm
5. 90 kraadi
6. 90 kraadi
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.
Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus
Kas kambrikaane tihendile peaks lisama mingit silikooni? Mul pärast paigaldust hakkas kohe nuka hammasrataste poolt nurgast õli lekkima. Voi oli seal ka äkki poltide pingutuse probleem...
Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus
Vanadele tihenditele on silikoon hea asendus kuid järgmine kord neid kehv puhastada silikonist.
Aidates teistel saavutada mida nemad soovivad, saad seda mida sina soovid./Zig Ziglar/
- amazon86
- Foorumi veteran
- Postitusi: 1477
- Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
- Asukoht: Tallinn/Viljandi
- Kontakt:
Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus
Klapikambri kaane tihendi vahele muidu silikooni ei käi, kuid kaarte nurkadesse võib natuke panna. Nukaratta poolel on poolkuu moodi kork, see peab ilusti pesas olema. Silikoon käib sisselaske kaane vahele.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.
Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus
yks oluline küsimus veel. Ma ei markeerinud nookureid ja tõukureid. Kas see on OK, kui panen need tagasi suvalise kombinatsiooniga?
Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus
Ideaalis peaks kõik kokku minema sama moodi kui tuli lahti. Kõik liikuvad osad kuluvad natukene erinevalt.
Aidates teistel saavutada mida nemad soovivad, saad seda mida sina soovid./Zig Ziglar/
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist