Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

rents
Foorumlane
Postitusi: 84
Liitunud: 15 Sept 2015, 08:05

Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus

PostitusPostitas rents » 08 Apr 2019, 20:50

Kysiks targemat nou. D5 120kw 2003a xc70. Pärast hammasrihma purunemust vahetasin kaane. Esimene kord seda tööd teha. Koik laks nagu hästi, aga autot käivitades hakkas kohe ploki ja rihma tagumise katte vahelt auru tulema. Kuna vingu lõhna ei tundnud siis eeldan et aur. Ei näe täpset kohta kust tuleb aga arvan et ploki j kaane vahelt pidi tulema. Võtsin uuesti kogu kupatuse lahti. Palun andke mu kysimustele vastused
1. Kuidas kaane poltide pingutamine ikkagi käib. 50nm ja kas 90 kraadi tahendab et keeran antud jõuga selle kraadi võrra?
2. Lekkis ka õli kambrikaane tihendi vahelt pumba polsest nurgast. Kas peab lisaks kasutama ka mingit hermeetikut?
3. Mis on selle tihendi nimi mis asub plokikaane ja mingi toru vahel termostaadist teisel pool plokikaant? Ei leia varuosapoodidest sellist.
4. Kas võin kasutada samu tihendeid, mis juba korraks kyljes olid? Motlesin et puhstan ja kuivatan ja läheb kylge
5. Auto tötas kohapeal äris pikalt. Nimetatud nurgast tuli auru, kui pöördesse lasin siis sellel hetkel uru ei tulnud ja hakkas teisest nurgast tulema:)
Tänan juba ette, kes vitsivad kommenteerida ja nõustada.

Kasutaja avatar
jx
Kõva postitaja
Postitusi: 217
Liitunud: 08 Apr 2009, 13:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus

PostitusPostitas jx » 08 Apr 2019, 21:19

Keeruline seda ühe postitusega kirja panna, tasub natukene videodest uurida mida ja kuidas tasub teha. Kiire otsingu tulemusel leidsin sellise video, kindlasti on neid veel ja usun, et siia hea postitada enese arendamiseks: https://youtu.be/v6TL52R81V0
Aidates teistel saavutada mida nemad soovivad, saad seda mida sina soovid./Zig Ziglar/

Siim
Foorumi veteran
Postitusi: 1750
Liitunud: 13 Juul 2008, 22:24
Asukoht: Viljandi/Rootsi

Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus

PostitusPostitas Siim » 09 Apr 2019, 08:07

Kaanetihendi ikka panid uue? Midagi veel?
Uued (mitte kummist jms) tihendid temperatuuri kasvades eritavadki auru/suitsu m6nda aega.
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95

Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.

j0hanne5
Foorumi veteran
Postitusi: 607
Liitunud: 18 Veebr 2016, 19:57
Asukoht: Tartu

Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus

PostitusPostitas j0hanne5 » 09 Apr 2019, 08:19

Mingit auru/suitsu eraldub nagunii, sest ilmselt oled ju mustade/õliste kinnastega seda tööd teinud ja mootor soojenedes põletab selle jama ploki küljest ära - ei pea tõenäoliseks, et kuskilt mootorist seest seda tuleb.
Vanu tihendeid ei kasutaks never - kui oled juba sellise töö ette võtnud, siis nende pealt küll ei tasu koonerdama enam hakata (kui pole just väga värskelt vahetatud ja isegi siis kaaluks tõsiselt, kas see kokkuhoid on seda riski väärt, et lahtivõttes mõnele tihendile liiga ei teinud.)

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus

PostitusPostitas Iceman » 09 Apr 2019, 09:02

Kui plokikaane tihendit (ploki ja plokikaane vahelist) uut ei ostnud ja polte, siis on tehtud mõttetu töö. Sellise töö puhul ei kasutata mitte kunagi vanasid tihendeid ega polte.

rents
Foorumlane
Postitusi: 84
Liitunud: 15 Sept 2015, 08:05

Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus

PostitusPostitas rents » 09 Apr 2019, 10:55

Tihendite osas oli kysimus, kas võib uuesti kasutada kui uus tuhend oli korraks kyljes. Loomulikult koik tihendud ja poldid olid uued. Mul jäi kripeldama see, et äkki pingutasin polte nõrgalt. Keerasi 50 nm kuni käis võtmel see plõks. Ma ei olnud teadlik siis nendest kraadidest. Äkki keegi oskab selle pingutuse teema lahtikirjutada.

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus

PostitusPostitas allan » 09 Apr 2019, 11:13

Keerad momendivõtmega õiges järjekorras poldid 50Nm kinni ja siis tavalise varrega 90 kraadi ehk veerand ringi veel peale, samas järjekorras.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

Kasutaja avatar
jx
Kõva postitaja
Postitusi: 217
Liitunud: 08 Apr 2009, 13:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus

PostitusPostitas jx » 09 Apr 2019, 11:17

Super, kas kaas ja plokk olid sirged? Üldjuhul on vaja plokikaant lihvida spetsiaalses pingis. Pingutamine on esmapilgul keeruline aga annan oma talupoja arusaama edasi. 50nm keerad võtmega ära kõikidele poltidele nii nagu juhend näitab. Kvaliteetsetel plokikaane tihenditel on järjestus pakendi peal kirjas. Seal edasi keerad nõutud kraadid samas järjekorras, mõnedel mootoritel on nt 90 kraadi ja hiljem veel 90 kraadi peal. Kindlasti jälgida, kas nm võtmega võib seda teha ehk üle tõmmata. Vastasel juhul saab võti haiget. 90 kraadi tähendab siis võtme paned poldile külge ja keerad kellaosuti suunas 90 kraadi. Kindlasti poldid määrida keerme osa, vastasel juhul võivad poldid pingutamise vaheajal kinni jääda ja katki minna.
Aidates teistel saavutada mida nemad soovivad, saad seda mida sina soovid./Zig Ziglar/

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1477
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus

PostitusPostitas amazon86 » 09 Apr 2019, 13:17

1. 20 Nm
2. Keerad lahti
3. 20 Nm
4. 50 Nm
5. 90 kraadi
6. 90 kraadi
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

rents
Foorumlane
Postitusi: 84
Liitunud: 15 Sept 2015, 08:05

Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus

PostitusPostitas rents » 09 Apr 2019, 19:55

Kas kambrikaane tihendile peaks lisama mingit silikooni? Mul pärast paigaldust hakkas kohe nuka hammasrataste poolt nurgast õli lekkima. Voi oli seal ka äkki poltide pingutuse probleem...

Kasutaja avatar
jx
Kõva postitaja
Postitusi: 217
Liitunud: 08 Apr 2009, 13:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus

PostitusPostitas jx » 09 Apr 2019, 21:11

Vanadele tihenditele on silikoon hea asendus kuid järgmine kord neid kehv puhastada silikonist.
Aidates teistel saavutada mida nemad soovivad, saad seda mida sina soovid./Zig Ziglar/

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1477
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus

PostitusPostitas amazon86 » 09 Apr 2019, 22:12

Klapikambri kaane tihendi vahele muidu silikooni ei käi, kuid kaarte nurkadesse võib natuke panna. Nukaratta poolel on poolkuu moodi kork, see peab ilusti pesas olema. Silikoon käib sisselaske kaane vahele.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

rents
Foorumlane
Postitusi: 84
Liitunud: 15 Sept 2015, 08:05

Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus

PostitusPostitas rents » 11 Apr 2019, 15:29

yks oluline küsimus veel. Ma ei markeerinud nookureid ja tõukureid. Kas see on OK, kui panen need tagasi suvalise kombinatsiooniga?

Kasutaja avatar
jx
Kõva postitaja
Postitusi: 217
Liitunud: 08 Apr 2009, 13:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Esmakrdne pokikaane vahetus ebaõnnestus

PostitusPostitas jx » 11 Apr 2019, 16:44

Ideaalis peaks kõik kokku minema sama moodi kui tuli lahti. Kõik liikuvad osad kuluvad natukene erinevalt.
Aidates teistel saavutada mida nemad soovivad, saad seda mida sina soovid./Zig Ziglar/


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist