1. leht 1-st

Kuidas testida, kas ulub tagadiffer või nurkreduktor?

Postitatud: 29 Mär 2018, 16:04
Postitas tokintmash
Juba pikemat aega ulub miski asi. Enamasti jääb maanteel mõne aja möödudes vait. Enamasti on ka nii, et kui vedu taga, siis on vait ning uluma hakkab vabajooksul. Sama nii linna- kui maanteekiirustel.

Heli kostab justkui tagant ja arvasin, et on tagadiffer, aga kuna sel masinal on ka ees reduktori ja kasti vahelise muhvi tüüpprobleem (ehk, et aeg-ajalt kostab kõlks ja siis jääb ka ulumine korraks vait), siis tuli mõte, et äkki polegi tagumine differ, vaid ulub hoopis nurkreduktor ning see kostab lihtsalt õõnsa kardaani tõttu nagu tuleks tagant.

Difrivahetus on piisavalt suur töö, mida ei tahaks tühja ette võtta. Kuidas saaks testida, kus probleem on?

Kuna veoga jääb enamasti vait, siis mõtlesin, et kas äkki saaks testida ilma kardaanita sõites? Ehk, et kui siis ulub kogu aeg, siis on teada, et viga seal.

Samas, kui maanteel peaks nagunii tagasild järelt ära olema, aga ka seal jääb veoga (ntx mäest üles sõites) vait, siis kas ehk võibki arvata, et süüdlane nurkreduktor? Et kuna seal on nuutides lõtk, siis jäävad võllid pinge alla, mistõttu ulubki?

Re: Kuidas testida, kas ulub tagadiffer või nurkreduktor?

Postitatud: 23 Sept 2019, 19:36
Postitas vile
Tere!

Küll aegunud teema, aga kuidas said asjale lahenduse? Mind painab suhteliselt sarnane probleem.

Tänud info eest. :idea:

Re: Kuidas testida, kas ulub tagadiffer või nurkreduktor?

Postitatud: 23 Sept 2019, 21:07
Postitas hendrikmm
Mis autoga täpsemalt tegu, P3 kerel on undavad tagadiffrid väga levinud. Lihtsaim viis testida on tõstukil rattad õhus sõita.

Re: Kuidas testida, kas ulub tagadiffer või nurkreduktor?

Postitatud: 23 Sept 2019, 21:22
Postitas vile
auto on xc90 2007 a diisel.
Täna oli tõstukil 2h, uurisime ja puurisime. Ainuke mis leidsime oli ees käigukasti, reduktori piirkonnas kõrinat/raginat/hõõrdumist. Ka lihtsalt rattaid ringi ajades kostis selline õrn kragisev heli aga täpselt aru ei saa kust tuleb, kuulasime erinevate vahenditega. Arvame et reduktor.
Probleem algas sõidu ajal undamisest. Eriti kui gaasipedaal maha lasta. Suurel kiirusel suureneb heli. Sõidu ajal tundub et tagantpoolt tuleb heli, aga ehk kandub see edasi võlli kaudu? Tõstukil ei tuvastanud väliselt probleeme tagaosas.

Müstika!

Re: Kuidas testida, kas ulub tagadiffer või nurkreduktor?

Postitatud: 24 Sept 2019, 09:45
Postitas Udupasun
Ehk on abiks...

On ka minul juba praeguseks läbikäidud tee - oli kosta ulgumist, aru ei saanud, kust täpselt tuleb. Esialgu oli vaid kiirusel 80-95 km/h, mis ajapikku süvenedes järjest madalamatel kiirustel algas. Probleemiks oli tagumine reduktor oma laagritega, mis on üsna levinud probleem. Kuna heli levib kardaanitunneli kaudu igale poole, siis on seda võimalik defekteerida vaid tõstukil rattaid ringi ajades ja stetoskoobiga täpsemalt kuulates.

Mina sain abi Swecar OÜ-st, kus mul vahetati tagumise reduktori laagrid.

Re: Kuidas testida, kas ulub tagadiffer või nurkreduktor?

Postitatud: 24 Sept 2019, 13:32
Postitas vile
Jah abiks muidugi, uurin ka tagasilla lähemalt läbi.

Aga kas tagumine üldse peaks ringi käima maanteesõidul kuna siis ju on ainult esivedu?
Minul ulub ka madalatel kiirustel ja aru ei saa üldse kas tuleb heli eest või tagant.
Kas oleks lahendus võtta kardaan lahti, et saaks aru kas on tagasillas asi või ei?

Kuulsin kuskilt varianti et kas on selline asi võimalik, et nelivedu on pidevalt taga, ehk et miski annab vale signaali ja tagasild koguaeg rakkes?

Tänud igaljuhul

Re: Kuidas testida, kas ulub tagadiffer või nurkreduktor?

Postitatud: 24 Sept 2019, 15:28
Postitas Hajameelne
Kui diferentsiaali laager (laagrid) läbi, siis teevad nad häält ikkagi, kuna veetakse ringi läbi rataste.

Re: Kuidas testida, kas ulub tagadiffer või nurkreduktor?

Postitatud: 28 Sept 2019, 11:57
Postitas Seits
Tere!

Sai soetatud S60R ja viimase paari päeva jooksul vaevlen täpselt sama probleemi otsas, eriti hästi on undamist kuulda samuti gaasi maha lastes, sai tõstukile aetud ja õlitaset esimeses diffris kontrollitud, praktiliselt õli puudus diffrist, väike tilk pruuni metallik õli oli sees, nüüd mõtlen kui suure jama otsas istun kas tuleks uus differ otsida, või tuleb odavam vana taastamine(kui saab?),millest tuleks alustada?

Igasugune nõu ja info on väga teretulnud!

Re: Kuidas testida, kas ulub tagadiffer või nurkreduktor?

Postitatud: 04 Okt 2019, 08:57
Postitas vile
Mina endiselt ootel, oktoobri lõpus hakatakse lahti kakkuma. Õli oli minul normis, küll aga rattaid ringi keerutades kostus kragisev heli, ilmselt laagrid vms. Ilmselt kasutatud diffri otsimine võib lõppeda sama asjaga, kunagi ei tea mis seal sees on. Parem lase kellegil lahti võtta ja ehk laagrite vahetusest piisab. Ise ka endiselt ootan veel infot kui on kellegil sarnaseid asju. Eks ole huvitav näha mis lõpuks kõigil saab. Annan teada paari nädala pärast kuidas asi mul edasi läheb. Hetkel undan edasi, ja hullemaks läheb.

Re: Kuidas testida, kas ulub tagadiffer või nurkreduktor?

Postitatud: 04 Okt 2019, 20:23
Postitas janar103
vile kirjutas:Mina endiselt ootel, oktoobri lõpus hakatakse lahti kakkuma. Õli oli minul normis, küll aga rattaid ringi keerutades kostus kragisev heli, ilmselt laagrid vms. Ilmselt kasutatud diffri otsimine võib lõppeda sama asjaga, kunagi ei tea mis seal sees on. Parem lase kellegil lahti võtta ja ehk laagrite vahetusest piisab. Ise ka endiselt ootan veel infot kui on kellegil sarnaseid asju. Eks ole huvitav näha mis lõpuks kõigil saab. Annan teada paari nädala pärast kuidas asi mul edasi läheb. Hetkel undan edasi, ja hullemaks läheb.

Kui lisaks laagritele difri nuudid ka siledaks lased siis jokk. Minul tehti Cranki kaudu korda

Re: Kuidas testida, kas ulub tagadiffer või nurkreduktor?

Postitatud: 17 Okt 2019, 08:55
Postitas Karel
Suhteliselt paljudel P3 masinatel teemaks reduktori undamine. Aitab laagrite vahetus, mida paljud ei tea ja teised IA esindused ei tee, siis Tartu IA's saab ka need laagrid vahetatud.

Re: Kuidas testida, kas ulub tagadiffer või nurkreduktor?

Postitatud: 01 Nov 2019, 09:28
Postitas vile
Hetkel jõudsime niikaugele et nurkreduktori nuudid olid osanisti läinud. Taastame nuudid ja vahetame laagrid. Annan tulemustest teada.
Tagaosa veel puutunud pole. On keegi vahepeal lisainfot saanud või on veel variante mis läbi elatud?