Kõrin käigukastis. Sidurisüsteem vahetatud.
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
-
- Foorumi veteran
- Postitusi: 514
- Liitunud: 10 Aug 2012, 23:13
- Asukoht: Rakvere
Kõrin käigukastis. Sidurisüsteem vahetatud.
Tere,
Olen ammu sellest rääkinud, kuid nüüd juhuslikult avastasin täpsustava asjaolu. Algatuseks tüüpiline jutt.. mootor tiksub tühikäigul, käigukasti poolt kostub imelikku kõrinat. Siduri alla vajutan, jääb vait. Üldjuhul ju tegemist kahemassilise hoorattaga, kuid see on koos siduriketta, -korvi ja survelaagriga vahetatud. Juhuslikult avastasin sellise huvitava asja - auto tiksub tühikäigul sidur üleval, kõrin sees, siis väikse sõrmega natuke surun käigukangi üles, kolmanda käigu poole, sidurit ei puuduta ning kõrin kaob. Olen saanud eelnevalt arvamusi, et äkki oli uus hooratas või sidur praak või siis käigukasti laagrid jne. Kuid äkki nüüd... umbes poolteist aastat hiljem, kui seda teemat sai arutatud, on keegi inimene sama asja läbi teinud ja teab täpset probleemi. Vibratsiooni siiamaani ei ole, ainult see tüütu kõrin, mis sooja mootoriga peaaegu ära kaob. Samas, kohapealt äraminek võiks sujuvam olla. Aegajalt on normaalne, kuid vahel paneb küll auto väristama. Uus hooratta ja siduri komplekt on praegu sõitnud umbes 50000km ning kõrin algas juba alatest teisest päevast pärast vahetust, kuid tol ajal võis hooratta kolin sellest kõrinast lihtsalt üle olla.
Olen ammu sellest rääkinud, kuid nüüd juhuslikult avastasin täpsustava asjaolu. Algatuseks tüüpiline jutt.. mootor tiksub tühikäigul, käigukasti poolt kostub imelikku kõrinat. Siduri alla vajutan, jääb vait. Üldjuhul ju tegemist kahemassilise hoorattaga, kuid see on koos siduriketta, -korvi ja survelaagriga vahetatud. Juhuslikult avastasin sellise huvitava asja - auto tiksub tühikäigul sidur üleval, kõrin sees, siis väikse sõrmega natuke surun käigukangi üles, kolmanda käigu poole, sidurit ei puuduta ning kõrin kaob. Olen saanud eelnevalt arvamusi, et äkki oli uus hooratas või sidur praak või siis käigukasti laagrid jne. Kuid äkki nüüd... umbes poolteist aastat hiljem, kui seda teemat sai arutatud, on keegi inimene sama asja läbi teinud ja teab täpset probleemi. Vibratsiooni siiamaani ei ole, ainult see tüütu kõrin, mis sooja mootoriga peaaegu ära kaob. Samas, kohapealt äraminek võiks sujuvam olla. Aegajalt on normaalne, kuid vahel paneb küll auto väristama. Uus hooratta ja siduri komplekt on praegu sõitnud umbes 50000km ning kõrin algas juba alatest teisest päevast pärast vahetust, kuid tol ajal võis hooratta kolin sellest kõrinast lihtsalt üle olla.
S60 2005; 2.4D 96kw (D5244T2); manuaal 5 käiku (M56L2)
Re: Kõrin käigukastis. Sidurisüsteem vahetatud.
Kas siduri survelaager ka ära vahetati? See on tavaline nali sellise ülikalli töö puhul. Et ei vahetata seda 20 eurost juppi ära. Ja siis see sureb ära ning kõriseb (ja see hääl läheb aina hullemaks). Teine variant kui vahetati, siis uus survelaager ei pandud korrektselt paika. Igaljuhul kogu nalja point on see, et terve see kasti mahavõtmise töö tuleb uuesti ette võtta, et see laager ilusti paika(uus asemele) saada.
-
- Foorumi veteran
- Postitusi: 514
- Liitunud: 10 Aug 2012, 23:13
- Asukoht: Rakvere
Re: Kõrin käigukastis. Sidurisüsteem vahetatud.
Siduri survelaager vahetati ka ära, aga mismoodi saab olla nii, et ei pandud korrektselt paika? Kusjuures meelde tuli ka see, et kui sõidu ajal natukene sidurit vajutada, siis see tuntavalt väriseb jala all. Kas see on normaalne? Tänud!
S60 2005; 2.4D 96kw (D5244T2); manuaal 5 käiku (M56L2)
Re: Kõrin käigukastis. Sidurisüsteem vahetatud.
No ikka väga vabalt saab olla nii. Ei lükatud korralikult sidurikäpa taha ja ongi tulemus käes. Kui juba teise käivitusega algas kõrin ja see jääb vait peale siduri alla vajutamist (survelaagrile surve avaldamist), siis on asi survelaagris. Olen seda jama ühe korra oma metsamasinal ise lohakusest teinud kui käigukasti vahetasin.
Re: Kõrin käigukastis. Sidurisüsteem vahetatud.
Pole küll autot kirjas aga teema autori allikas oleval masinal ilmselt survelaager nn hüdrauliline. Seda vist raske valesti panna.
-
- Foorumi veteran
- Postitusi: 514
- Liitunud: 10 Aug 2012, 23:13
- Asukoht: Rakvere
Re: Kõrin käigukastis. Sidurisüsteem vahetatud.
Hüdrauliline on survelaager jah. Aga see tõsiasi, et kui käigukangi vaikselt suruda kolmanda käigu poole ja sidur üleval ning vait jääb, kas see ei tähenda midagi? Minu meelest see hääl on sama nagu käigukasti hoovastikul, mis käiku vahetades klõpsu teeb, aga hästi kiire.
S60 2005; 2.4D 96kw (D5244T2); manuaal 5 käiku (M56L2)
-
- Foorumi veteran
- Postitusi: 514
- Liitunud: 10 Aug 2012, 23:13
- Asukoht: Rakvere
Re: Kõrin käigukastis. Sidurisüsteem vahetatud.
See jäi ka mainimata, et välja suretamisel kostub metalset klõbinat.
S60 2005; 2.4D 96kw (D5244T2); manuaal 5 käiku (M56L2)
Re: Kõrin käigukastis. Sidurisüsteem vahetatud.
Kahemassilise hooratta paigaldusel on protseduurid ka. Kas selline protseduur tehti? Ehk kas hooratas keerati pingesse ka. Kui pandi niisama külge, siis võib see ka lagiseda.
http://www.schaeffler.com/remotemedien/ ... _de_en.pdf
http://www.schaeffler.com/remotemedien/ ... _de_en.pdf
-
- Foorumi veteran
- Postitusi: 514
- Liitunud: 10 Aug 2012, 23:13
- Asukoht: Rakvere
Re: Kõrin käigukastis. Sidurisüsteem vahetatud.
No seda ma teada vist ei saa, kas pingutati. Küsima ka pole mõtet vist kahe aasta tagust asja minna. Aga kas see sidurisüsteem nüüd kahjustunud ei või olla? Muidu lammutaks lahti ja pingutaks ära, kui vaja.
S60 2005; 2.4D 96kw (D5244T2); manuaal 5 käiku (M56L2)
Re: Kõrin käigukastis. Sidurisüsteem vahetatud.
Tere! Kas ei vaja äkki käiguvah. mehanism (trossid-hoovad) reguleerimist-- nimetasid nagu, et käigukangi lükkamisel ettepoole III käigu suunas kõrin nagu kaoks, man. k/k-ga ikka tegu või sain valesti aru. Aga edu!
Lugupidamisega T.
Lugupidamisega T.
Re: Kõrin käigukastis. Sidurisüsteem vahetatud.
Põhiline millest ma aru ei saa on see, et kui teisest päevast saadik juba kõrises, siis sai ikkagi 50k km ära sõidetud 2 aastaga ja nüüd siis hakkad probleemiga tegelema?
Müstika
Müstika
-
- Foorumi veteran
- Postitusi: 514
- Liitunud: 10 Aug 2012, 23:13
- Asukoht: Rakvere
Re: Kõrin käigukastis. Sidurisüsteem vahetatud.
toinoo kirjutas:Tere! Kas ei vaja äkki käiguvah. mehanism (trossid-hoovad) reguleerimist-- nimetasid nagu, et käigukangi lükkamisel ettepoole III käigu suunas kõrin nagu kaoks, man. k/k-ga ikka tegu või sain valesti aru. Aga edu!
Lugupidamisega T.
Olen ise ka trosside ja hoobade peale mõelnud. Manuaal kast on jah.
S60 2005; 2.4D 96kw (D5244T2); manuaal 5 käiku (M56L2)
-
- Foorumi veteran
- Postitusi: 514
- Liitunud: 10 Aug 2012, 23:13
- Asukoht: Rakvere
Re: Kõrin käigukastis. Sidurisüsteem vahetatud.
Iceman kirjutas:Põhiline millest ma aru ei saa on see, et kui teisest päevast saadik juba kõrises, siis sai ikkagi 50k km ära sõidetud 2 aastaga ja nüüd siis hakkad probleemiga tegelema?
Müstika
Olen täiesti nõus, kuid parem hilja kui mitte kunagi.
S60 2005; 2.4D 96kw (D5244T2); manuaal 5 käiku (M56L2)
Re: Kõrin käigukastis. Sidurisüsteem vahetatud.
kõik sümptomid viitavad praagile hoorattale. jah, vale paigaldusega ei ole vaja päevagi,et uus ketas tuksi panna. klõbin seisma jäämisel on hooratas. vibra pedaalis, kui alla vajutad, on hooratas..
tee nii, et pane auto käima, jäta tühikäigule, ja jaluta auto taha otsa, kui kõlin läheb tugevamaks, siis hooratas kindla peale. Aga võib ka olla mingi loksuv polt. paljudel autodel kohanud poolikult sisse keeratud kasti- või starterpolte, mis lõpuks kõbisema jäävad. Ühel autol oli rooliotsa külge jäetud silmusvõti rippu ja tegi ka kõlinat vastu keret..
kõrvalpõikena mainin ise ühe seiga ära, kus tuli reklamatsioon, kui olin ühel V70'l vahetanud kogu kompoti. Läks ka 3 päeva mööda, vana ukse taga, et (tõlkimatu rõve sõim) tööd tegite, kallis asi nüüd jälle katki.
Ajasin siis auto ohates sisse, meister tuli, et ära näe vaeva, et vana oli eelmisel õhtul Raadil käinud usinalt kiirendamas, ta oli ise näinud. Ja saigi garantii jutt otsa. Igatahes lahtivõtmisel oli hooratas kõik määrde väljutanud, seda sousti sai sidurikojast kulbi ja lusikaga välja kougitud.
tee nii, et pane auto käima, jäta tühikäigule, ja jaluta auto taha otsa, kui kõlin läheb tugevamaks, siis hooratas kindla peale. Aga võib ka olla mingi loksuv polt. paljudel autodel kohanud poolikult sisse keeratud kasti- või starterpolte, mis lõpuks kõbisema jäävad. Ühel autol oli rooliotsa külge jäetud silmusvõti rippu ja tegi ka kõlinat vastu keret..
kõrvalpõikena mainin ise ühe seiga ära, kus tuli reklamatsioon, kui olin ühel V70'l vahetanud kogu kompoti. Läks ka 3 päeva mööda, vana ukse taga, et (tõlkimatu rõve sõim) tööd tegite, kallis asi nüüd jälle katki.
Ajasin siis auto ohates sisse, meister tuli, et ära näe vaeva, et vana oli eelmisel õhtul Raadil käinud usinalt kiirendamas, ta oli ise näinud. Ja saigi garantii jutt otsa. Igatahes lahtivõtmisel oli hooratas kõik määrde väljutanud, seda sousti sai sidurikojast kulbi ja lusikaga välja kougitud.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!
-
- Foorumi veteran
- Postitusi: 514
- Liitunud: 10 Aug 2012, 23:13
- Asukoht: Rakvere
Re: Kõrin käigukastis. Sidurisüsteem vahetatud.
https://www.youtube.com/watch?v=pUJoG__Wy0o
Vot täpselt sama jant ongi. Ei pea ise videot tegema hakkama. Isegi jutt kattub: "This is the sound of a brand new, one day old installed dual-mass flywheel"
Vot täpselt sama jant ongi. Ei pea ise videot tegema hakkama. Isegi jutt kattub: "This is the sound of a brand new, one day old installed dual-mass flywheel"
S60 2005; 2.4D 96kw (D5244T2); manuaal 5 käiku (M56L2)
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 14 külalist