XC90 D5 136kW õlikulu

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Huntt
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 06 Dets 2015, 23:43
Asukoht: Tartu

XC90 D5 136kW õlikulu

PostitusPostitas Huntt » 03 Mai 2016, 15:53

Tere,
Probleem järgmine: Peale õlivahetust ca 2500km süttis õlituli ja liiter õli kadunud, valasin juurde, sõitsin ca 1500km ja jälle liiter. Nüüd intervall järjest lüheneb, juba kulub liiter 600 km kohta. Peale pikemat seismist käivitades (hommikuti) on umbes 30 sekundit sinist tossu taga, edasi ei suitse.
Autol on nüüdseks tahmafilter eemaldatud ja ajust välja programmeeritud (ummistus ilmselt õlipõletamise tagajärjel).
Kust alustada põhjuse otsimist? Kas tasub loota, et pääseb klapisääretihenditega või miskit hullemat?
On keegi sarnase murega kokku puutunud?
XC90 06' D5 136kw atm

tallaploomi
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
Asukoht: Haapsalu

Re: XC90 D5 136kW õlikulu

PostitusPostitas tallaploomi » 03 Mai 2016, 19:16

Ennem oli siis nagu kõik korras ja jama hakkas peale õlivahetust ?

Kas oled kindel,et mingit õlileket kuskil pole ?
H,s80-2007-d5-136kw

Huntt
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 06 Dets 2015, 23:43
Asukoht: Tartu

Re: XC90 D5 136kW õlikulu

PostitusPostitas Huntt » 03 Mai 2016, 20:28

Enne ei tea, mis seis oli, sest ostsin auto ja vahetasin üsna kohe õli, mootor on kuiv ja laiku ka all pole olnud.
XC90 06' D5 136kw atm

tallaploomi
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
Asukoht: Haapsalu

Re: XC90 D5 136kW õlikulu

PostitusPostitas tallaploomi » 03 Mai 2016, 21:50

Krt ma enda 2007 s80 d5 136kw ei pea küll hooldusvälba ajal õli juurde valama.
Igaljuhul ei ole see normaalne,et niipalju õli läheb,pigem kolvirõngad kui klapisääre tihendid.
H,s80-2007-d5-136kw

Huntt
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 06 Dets 2015, 23:43
Asukoht: Tartu

Re: XC90 D5 136kW õlikulu

PostitusPostitas Huntt » 03 Mai 2016, 21:58

Mõtlesin pigem sääretihenditele kuna nn. õlipõletamise suitsu tuleb tagant ainult peale pikemat seismist umbes poole minuti jagu. Ehk siis minu loogika järgi vajub suurem kogus õli mööda klapisäärt silindrisse ja mootor suitseb kuni õli ära põleb. Peale seda suitsu tagant ei tule.
XC90 06' D5 136kw atm

tallaploomi
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
Asukoht: Haapsalu

Re: XC90 D5 136kW õlikulu

PostitusPostitas tallaploomi » 03 Mai 2016, 22:27

See ka muidugi variant.
Ise olen kunagi ammu oma sierral sääretihendid vahetanud ilma plokikaant maha võtmata,aga kasu polnud.
Aga kuidas nüüd täpselt kindlaks teha,seda ei oska õelda.
H,s80-2007-d5-136kw

J30
Foorumi veteran
Postitusi: 882
Liitunud: 28 Jaan 2011, 19:01
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa
Kontakt:

Re: XC90 D5 136kW õlikulu

PostitusPostitas J30 » 03 Mai 2016, 23:13

Võiksid silindrite surved ära mõõta.
Harteron.ee Näidikuplokkide, elektroonika, ABS ja DEM remont, keelevahetus, diagnostika, ostuabi Harjumaal

Huntt
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 06 Dets 2015, 23:43
Asukoht: Tartu

Re: XC90 D5 136kW õlikulu

PostitusPostitas Huntt » 04 Mai 2016, 13:23

Pakkusin ka, aga kuulsin, et kui õli tuleb kolvi vahelt üles siis võib see paremat kompressiooni näidata kui tegelikult, seega ära petta. Proovida vast ikka tasub.
XC90 06' D5 136kw atm

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: XC90 D5 136kW õlikulu

PostitusPostitas Mario_L » 04 Mai 2016, 20:45

mis õli üldse sees on? kas ikka 0w-30?
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

Huntt
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 06 Dets 2015, 23:43
Asukoht: Tartu

Re: XC90 D5 136kW õlikulu

PostitusPostitas Huntt » 04 Mai 2016, 21:09

Õli on 0w30 jah, esialgu oli liqui moly, edasi see, mida lähimas tanklas müüdi, aga alati 0w30 A5/B5 märgisega.
Täna lasin igaks juhuks sõbral taga sõita ja andsin natuke talda, et kontrollida, kas sõidu ajal sinist ei viska. Aga ei viska kuidagi.
XC90 06' D5 136kw atm

toinoo
Foorumi veteran
Postitusi: 684
Liitunud: 01 Sept 2011, 21:58

Re: XC90 D5 136kW õlikulu

PostitusPostitas toinoo » 05 Mai 2016, 01:11

Tere! Kur,t, kangesti ronib pähe mõte karteri tuulutuse defektist-umbsusest, õli kaoks nagu ikkagi rõõmsalt tagant välja.
Lugupidamisega T.

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: XC90 D5 136kW õlikulu

PostitusPostitas tnx » 05 Mai 2016, 17:41

Bensiinimootor suudab 1L õli 1000km jooksul ära põletada nii, et ei ole mingit silmaga nähtavat suitsu taga ei külmalt ega soojalt. Miks diisel erinev peaks olema.

toinoo
Foorumi veteran
Postitusi: 684
Liitunud: 01 Sept 2011, 21:58

Re: XC90 D5 136kW õlikulu

PostitusPostitas toinoo » 08 Mai 2016, 01:08

Tere! Ja lisaks, Su isend peaks olema vist pöörisklapiga ja kas arvuti mingeid muid lisavigu ei näidanud--- kas pööriskl. süst. korras? Tõsi, mul kippus õli juurde hoopiski siginema !?
Lugupidamisega T.

Huntt
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 06 Dets 2015, 23:43
Asukoht: Tartu

Re: XC90 D5 136kW õlikulu

PostitusPostitas Huntt » 17 Mai 2016, 14:16

Pöörisklapid paistavad korras olevat, vähemalt arvutiga juhtides liigub nähtav osa ilusti.
Veakoodidest veel:
ECM - 6661 kuni 6665 - Glow plug control - Faulty signal - tekivad kõik suvalises järjekorras ca. nädala jooksul küünlad muidu terved.
ECM - 664A - Glow plug control - faulty signal - tekkinud hiljuti, kas relee viga
ECM - 2670 - Output stage injector 1 - faulty signal - ostust saati
ECM - 28E0 - Lambda sensor - Faulty signal
ECM - 28D0 - Lambda sensor - Faulty signal - Lambda vead seotud õli põletamisega?
Lisaks veel niipalju, et auto on hakanud kiirendamisel musta tossu ajama, varem pole seda täheldanud.
Kas sinine suits käivitusel võib olla mittetöötavast eelsüütesüsteemist, kuigi ilmad on soojad?
Kas tuleks alustada EGR-i, turbo torustiku ja turbo enda üle vaatamisest? Ehk on kellelgi paremaid ideid. Mure suur, õli endiselt kulub, äkki kamba peale leiab midagi lahenduseks?
XC90 06' D5 136kw atm

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: XC90 D5 136kW õlikulu

PostitusPostitas tnx » 18 Mai 2016, 09:57

Sinine suits käivitusel on pigem selle õlikuluga seotud - õli valgub silindrisse ja käivitades põleb ära.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist