Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

PostitusPostitas tnx » 20 Okt 2015, 10:24

 
tallaploomi kirjutas: ja kindlasti on kokku jooksnud kohe peale atm kasti õlivahetust.


Kui kohe pärast õlivahetust kokku jookseb, siis on see kast juba enne läbi ja õlivahetus ei mängi mingit rolli. Pigem oleks huvitav panna kõrvuti autosid, mis on uuest saadik ühesugustes tingimustes kasutatud, aga ühel õli vahetatud ühe meetodiga, teisel teisega ja kolmandal üldse mitte. Ja siis võrrelda näiteks 300 000 või 500 000 läbimisel, milline kast on paremini korras. Aga seda testi on suht lootusetu tõsiseltvõetava täpsusega teha.

Selle kohta, milliseid kasutajaid kõige rohkem on ja kas nad on õnnelikud, ei oska ma muidugi midagi arvata, kuna vastavat statistikat ei ole keegi maailmas teinud. Foorumi postituste põhjal ei saa adekvaatset tulemust, kuna siia ei kirjuta need, kelle jaoks autoga tegelemine ei ole põnev.

Kasutaja avatar
hypnotiza
Volvo Club liige
Postitusi: 3157
Liitunud: 20 Mai 2008, 22:43
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

PostitusPostitas hypnotiza » 20 Okt 2015, 10:50

Kasti õlifiltrit saab väga kergelt. Kuid seda mitte esindusest ega suvalisest varuosapoest. Automaatkastide varuosadega tegelevad firmad on selleks.

Tegelikult tahaks lahti võtta hoopis kasti millel oli eelnevalt pruuniks läinud õli ja tehtud värskelt pesu. Siis näeb ära kui palju s***a sinna sisse tegelikult jääb. Ja siis veel võtta lahti 3-4x vahetatud õliga kast. Kõik dokumenteerida piltide näol.
TF80SC kastidel on põhiliseks veaks solenoidiplokk. Laiali jooksnud varianti pole veel teha saanud. Aga sol. plokke on mul laual 4tk, samade vigadega.

tallaploomi
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
Asukoht: Haapsalu

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

PostitusPostitas tallaploomi » 20 Okt 2015, 11:06

Aga milline on TF80SC filter,kas see on nagu filter või on see pigem nagu sõel ?
H,s80-2007-d5-136kw

Kasutaja avatar
hypnotiza
Volvo Club liige
Postitusi: 3157
Liitunud: 20 Mai 2008, 22:43
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

PostitusPostitas hypnotiza » 20 Okt 2015, 21:17

TF80SC oma on väljanägemiselt nagu pisut laiali tõmmatud salongiõhufilter. Vanematel on metallist ülipeenikse silmaga lehtsõel.

Kasutaja avatar
hypnotiza
Volvo Club liige
Postitusi: 3157
Liitunud: 20 Mai 2008, 22:43
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

PostitusPostitas hypnotiza » 10 Nov 2015, 02:16

Mõni pildike koos jutuga lubatult:

Nende piltide peal on näha AW50-42LE õlifiltrit mis toimib kui õlivõttur. Süsteem on sama ka AW55-50/51SN ja TF80SC kastide puhul. Kollane on võetud masinalt mille reaalne läbisõit on ca. 700'000km ja viimase 10'000km jooksul vahetatud õli 2x alt välja lastes. Piltidelt on näha, kui palju sodi jääb ka sellisel juhul filtrisse. Kui nüüd läbipesuga vahetus teha, siis välja tuleb ainult õli mis on filtreeritud. Ehk kõik sodi mis seal sees on sinna ka jääb. Alt välja lastes tuleb mingigi osa välja. Kui õigel ajal jaole saada (kuni 300'000km), saab suhteliselt puhtaks kasti.
Lisasin pildi ka lahti võtmata filtrist koos õliskeemiga, on ehk paremini õli teekond aru saadav. Kahe pildi peal on ka näha filtri sõel kus 1 ruut puhas. See ruuduke sai lastud suruõhuga tagurpidi puhtaks, et näidata milline see sõel peaks ligikaudselt olema puhtana.

Link piltidele:
https://www.dropbox.com/sh/7dj2i85r0d7ov0q/AABlJ4HvK_wcRzP1lsO6M9ona?dl=0

Ja kui muidu ei usu, siis võib hüdraulika skeemist ise oma silmaga vaadata, millise teekonna läbib õli ennem kui see cooleri poole teele asub. Aantud skeem AW50-42LE kasti kohta, aga väga sarnane 55-50'nega.

http://www.upload.ee/download/5324198/ac55157d674aec7d2db/50-42Lk.pdf

Millalgi lisan veel materjali.

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

PostitusPostitas Leho » 10 Nov 2015, 07:38

Kummaline on see, et minu kastil AW50-42LE millel tagurpidikäik ära kadus oli filter täitsa puhas. Õhtul otsin pildid üles.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
hypnotiza
Volvo Club liige
Postitusi: 3157
Liitunud: 20 Mai 2008, 22:43
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

PostitusPostitas hypnotiza » 10 Nov 2015, 13:03

Kui ainult tagurpidikäik, siis viga mujal. Eelduslikult C2 cõi B4. Ja sisse piiludes ei ole alati aru saada. Eriti kuna jama koguneb tagumisse otsa.

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

PostitusPostitas Leho » 10 Nov 2015, 20:16

Ei hakkagi vaidlema lihtsalt targutasin kõrval. Aga lubatud pildid....
Pilt
Pilt
Pilt

Mulle meenubki see, et ma pidin selle ükskord sinu juurde tassima.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4389
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

PostitusPostitas gljuk » 10 Dets 2015, 12:51

Veel üks härra vahetas dünaamiliselt õli oma 55-51 käigukastis ja mõne nädala pärast jäi tee peale. Käigukas kutu. Jupsima hakkas suht kohe peale vahetust.
Kurb statistika.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

tallaploomi
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
Asukoht: Haapsalu

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

PostitusPostitas tallaploomi » 10 Dets 2015, 13:19

gljuk kirjutas:Veel üks härra vahetas dünaamiliselt õli oma 55-51 käigukastis ja mõne nädala pärast jäi tee peale. Käigukas kutu. Jupsima hakkas suht kohe peale vahetust.
Kurb statistika.




Ja edasi ?
H,s80-2007-d5-136kw

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4389
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

PostitusPostitas gljuk » 10 Dets 2015, 13:25

Teemat oled lugenud?
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

tallaploomi
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
Asukoht: Haapsalu

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

PostitusPostitas tallaploomi » 10 Dets 2015, 13:43

Olen küll,aga anna mingeid detaile ka läbisõit,auto vanus,viimane käigukasti õlivahetus ning kõige tähtsam, miks mindi selle autoga atm kasti õli vahetama ja kuskohas vahetati ?

Korras ja hooldatud kastiga ei juhtu midagi.
Vana,jupsiva ja hooldamata kastiga suht kindlalt juhtub midagi.


https://www.facebook.com/hobenooloy/
H,s80-2007-d5-136kw

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4389
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

PostitusPostitas gljuk » 10 Dets 2015, 13:52

Detaile ei tea. Tean ainult seost: vahetati dünaamiliselt õli - kast hakkas kohe jupsima (kaotas käiku, paigutas jne) - kuu pärast jättis omaniku tee peale.

Rohkem ma seletama ei hakka, eriti sellisele sügavalt veendunud tüübile nagu Sina. See oli kõikidele teistele postitatid, va Sina :)
Infoks. Mõtlemiseks.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

tallaploomi
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
Asukoht: Haapsalu

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

PostitusPostitas tallaploomi » 10 Dets 2015, 14:06

Vot selllisest jutust need külajutud tekivadki !

Vahetas dünaamiliselt õli ja kohe jooksis kokku,aga seda,et kast juba ennem peetis oli ei ütle keegi.

Ega ise ka ei viitsiks sama veendunud tüübile nagu ma ise olen midagi seletada e. siis Sulle.
H,s80-2007-d5-136kw

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4389
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Xc70ne atm. käigukasti õlivahetus

PostitusPostitas gljuk » 10 Dets 2015, 14:23

Mulle meeldib pigem selline mõtlemine:
Minu enda kast ei sure juba kuuendat aastat. Paigutab vahest vahetamisel ja kogu lugu. Parem on sõita töötava masina ja TÖÖTAVA (olgu see paljuiganes katki nagu sa ütled, aga käike vahetab ka tee peale ei jäta) kastiga ning 800EUR...1400EUR...1800EUR olgu mul parem taskus/arvel kui maksan seda ära ja jään ilma. Ja seda siis ainult selle eest, et auto uuesti liikuma saada.
Mul on 4 käiguline kast. 5-6 käiguline lõpeks küll kiiremini, kuid parem on ikkagi autoga sõita ja rahulikult raha korjata kapitaalremondi (kus tuleb veel parem õlivahetus, sest kasti sisu võetakse välja ja pestakse puhtaks/+vahetatakse) peale, kui maksta enda rahadest õlivahetus kinni. Siis tee pealt evakueerimis/pukseerimistasu ja nii kui nii kasti remont.
Kokkuvõtlikult:
Kasti dün. õlivahetus: 250EUR
Puksiiri abi: palju? 100EUR? Rohkem? Vähem (ei usu)?
Remont: nii kui nii :D Lihtsalt ise oma raha eest kiirendad seda momendi kui pead seda tegema.

Hõbenooli peab siis puksiiriga sõitma, kuna kast täiega kutu.

Mul argumendid otsas. Teistmoodi ennast sõnastada ei oska. Loodan, et isegi kui vastad midagi, siis too ikka fakte, mitte huinaad nagu sa siin teemas rääkinud oled ainult.

Ei tahtnud kedagi solvata ja palun vabandusi.
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline