XC90 kohaltvõttq
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
1. kui seisad paigal (näit foori all), lülitab kast end automaatselt vaba peale. Piduri pedaali vabastamisel lülitab ta esimese sisse. Siit tuleb esimene viivitus sekundi murdosa. Kui nobe mees oled, jõuad jala pidurilt tõsta ja gaasi suruda veel enne kui esimene sisse lülitatud. Selle vastu aitab auto vaikselt liikuma laskmine ja gaasi lajatamine alles siis kui käik sees on (ole siis mees ja ennusta, et millal seda ootamatult vaja on... ).
2. peamine viivitus on ikkagi turbost tulenev. U 1800 pöörde peal saabub "turboabi", enne seda ongi see õudusunenägu. Minu karvane tagapale igatahes ei erista, kas vajutada vaikselt või järsku ja palju. Talla seda gaasi kuidas tahad, enne turboabi tikub Unemati vägisi kallale.
3. Juhtelektroonikal on samuti oma käitumisloogika erinevate gaasivajutuste (pedaaliasendite) puhul ja kuigi ma kardan elektrit ja elektroonikat, siis pakun, et võib tõesti võtta veidi aega, et seadistada mootor ja kast ette peagi saabuva meeletu kiirenduse pakkumiseks...
4. Teadsid juba vanad eestlasedki, et põldu kündes ja naisele hagu andes kulub aeg kiiremini, kui niisama pikutades lakke tatistades. Eksole. Ja nii tundubki sirge jalaga gaasipedaalil sündmusi oodates lihtsalt pikem aeg kui käigukangi ja pedaalidega veheldes. Loogiline!
2. peamine viivitus on ikkagi turbost tulenev. U 1800 pöörde peal saabub "turboabi", enne seda ongi see õudusunenägu. Minu karvane tagapale igatahes ei erista, kas vajutada vaikselt või järsku ja palju. Talla seda gaasi kuidas tahad, enne turboabi tikub Unemati vägisi kallale.
3. Juhtelektroonikal on samuti oma käitumisloogika erinevate gaasivajutuste (pedaaliasendite) puhul ja kuigi ma kardan elektrit ja elektroonikat, siis pakun, et võib tõesti võtta veidi aega, et seadistada mootor ja kast ette peagi saabuva meeletu kiirenduse pakkumiseks...
4. Teadsid juba vanad eestlasedki, et põldu kündes ja naisele hagu andes kulub aeg kiiremini, kui niisama pikutades lakke tatistades. Eksole. Ja nii tundubki sirge jalaga gaasipedaalil sündmusi oodates lihtsalt pikem aeg kui käigukangi ja pedaalidega veheldes. Loogiline!
Endalgi käis mõte peast läbi BSR-i hüppersupper sportprogramm peale panna, aga BSR-i kodulehel jäin mõtisklema selle jutu üle:
"Transmission – tuning effects on manual and automatic?
The ECU operates after the same parameters whether the transmission is manual or automatic. The automatic transmission "tells" the engine system how much torque is required for each situation.
In general BSR tunings for cars with automatic transmission has approximately 10-30 Nm lower torque than the corresponding type with a manual transmission.
Vehicles equipped with torque limitation can only reach full torque in third gear and over."
Saan ma õieti aru, et automaadi puhul nuditakse seda võimsusvaru esimese kahe käigu puhul ja alates kolmandast päästetakse peletis lahti? Põhiliselt on seda jõu lisandumist tunda siis maanteel ja kuna ma 90% sõidan linnas siis ei tundund see väga mõistlik "tjuunimine" olevat. Samuti on sellele mootorile ennustatud kuidagi vähevõitu võimsuse kasvu. Minul huvi kadus ühesõnaga... Oleks manuaal, siis oleks huvitavam mõte see BSR programm
"Transmission – tuning effects on manual and automatic?
The ECU operates after the same parameters whether the transmission is manual or automatic. The automatic transmission "tells" the engine system how much torque is required for each situation.
In general BSR tunings for cars with automatic transmission has approximately 10-30 Nm lower torque than the corresponding type with a manual transmission.
Vehicles equipped with torque limitation can only reach full torque in third gear and over."
Saan ma õieti aru, et automaadi puhul nuditakse seda võimsusvaru esimese kahe käigu puhul ja alates kolmandast päästetakse peletis lahti? Põhiliselt on seda jõu lisandumist tunda siis maanteel ja kuna ma 90% sõidan linnas siis ei tundund see väga mõistlik "tjuunimine" olevat. Samuti on sellele mootorile ennustatud kuidagi vähevõitu võimsuse kasvu. Minul huvi kadus ühesõnaga... Oleks manuaal, siis oleks huvitavam mõte see BSR programm
zwanes kirjutas:Saan ma õieti aru, et automaadi puhul nuditakse seda võimsusvaru esimese kahe käigu puhul ja alates kolmandast päästetakse peletis lahti? Põhiliselt on seda jõu lisandumist tunda siis maanteel ja kuna ma 90% sõidan linnas siis ei tundund see väga mõistlik "tjuunimine" olevat. Samuti on sellele mootorile ennustatud kuidagi vähevõitu võimsuse kasvu. Minul huvi kadus ühesõnaga... Oleks manuaal, siis oleks huvitavam mõte see BSR programm
Mis rallit sa siin linnas siis nii väga sõita tahad kus piirkiiruseks on 50 km tunnis?
Ei ole üldse huvi rallitada, ära minust valesti aru saa. Olen väga rahuliku sõidustiiliga. Just see tüütu viivituse likvideerimine ja teatud olukordades kiiremini liikuma saamine oli põhjus, miks ma seda BSR-i uurisin. Aga tundub, et sellest pole linnaliikluses eriti abi. Nagu just siia kirja pandi, et viivitus jääb samaks ja järgnev kummivilin suurem - see ei ole eesmärk.
deejay kirjutas:Njaa -- ega see tuunimine käigukasti tööd kiiremaks tee. 1 sek ootamist ja siis on lihtsalt kummivilinat rohkem. Soovitan harjuda, et D5 + XC90 kooslus on pigem rahulikuks kulgemiseks ning eeldab oskust näha asju liikluses pisut rohkem ette. Iseõppiv käimakast küll, kuid ju sa siis ei õpeta teda piisavalt äkiliseks.
Muide, Soovitan käia ja proovida esinduses V8-t koos 6k automaadiga.
ei tea kas ongi mõtet ennat ärritada V8'ga.
S40 2.4
zwanes kirjutas:tõesti võtta veidi aega, et seadistada mootor ja kast ette peagi saabuva meeletu kiirenduse pakkumiseks...
Seadistamine käib nagu välk ja pauk, elektroonika probleem on hoopis see, et tema ei näe ümberringi toimuvat ega tunne juhi plaane ja seetõttu teeb oma otsused kõik tagantjärgi. Analüüsib juhi käitumist ja kohandab kasti seadistuse siis sellele sobivaks. Siis juhtubki nii, et üksik äkiline kiirendus on kõige vastikum - algul ei saa vedama ja pärast ei saa pidama.
Kuidas ühe käigu piires elektroonikal üldse on võimalik kasti käitumist muuta? Lastakse mingeid sidured rohkem või vähem libisema?
Ehh...zwanes, tegelt ei ole see viivitus turbost ju. Kui pedaali põhja vajutab siis ta hakkab tegema seda nn "Kickdowni" ja selle arusaamiseni lähebki masinal ala 1,5 sekki aega. Kuna Minul on T6 ja automaat, siis täpselt sama asi et jääb korraks justkui hingetuks ristmikul. Selle vastu lülitan enne ohtlikule ristmikule minemist DTSC välja ja panen "manualile" ning kui siis gaasi põhja vajutada liigub kohe minema. Ja turbosid on mul 2, nimelt kui ma ei eksi on üks madalsurve turbo ja teine on kõrgsurve turbo. Tänu sellele polegi mul tunda seda kuna turbo taha tuleb ja pole mingit viivitust et jääb turbot ootama. Tunne nagu oleks kompressor mootor oleks kapoti all, madalatel pööretel ja startides puhub madalsurve turbs ja siis läheb sujuvalt üle kõrgsurvele!
S80 T6 EXECUTIVE
Liikumise peal kick-downi kasutades tekib jah viivitus, kuna ta hakkab kiiresti käike alla vahetama, aga see pole praegu teema ju?!
Me räägime ikkagi koha pealt startimisest (millest me siin ju pikemalt juba räägime, eksole), siis ikka on küll põhisüüdlane turboviivitus. Kikc-down ei mõjuta spurti kohalt kuidagi kiiremaks, proovi ise järgi. Kick-downi põhimõte on ju kiirendusel vägisi käik alla vahetada, aga kohalt liikudes mida sa alla vahetad kui sul on I sees? Ei ole vahet, kas gaas on 3/4 või kick-asendis paigalstardist, ühtemoodi laisk on ta enne turbo sekkumist. Testitud. Korduvalt. Selline on elu automaadi D5-ga .
Ja T6 reageerib kindlasti teistmoodi just nende kahe erineva turbo pärast, millest üks on loodud puhuma madalatel pööretel. D5-l seda pole...
Me räägime ikkagi koha pealt startimisest (millest me siin ju pikemalt juba räägime, eksole), siis ikka on küll põhisüüdlane turboviivitus. Kikc-down ei mõjuta spurti kohalt kuidagi kiiremaks, proovi ise järgi. Kick-downi põhimõte on ju kiirendusel vägisi käik alla vahetada, aga kohalt liikudes mida sa alla vahetad kui sul on I sees? Ei ole vahet, kas gaas on 3/4 või kick-asendis paigalstardist, ühtemoodi laisk on ta enne turbo sekkumist. Testitud. Korduvalt. Selline on elu automaadi D5-ga .
Ja T6 reageerib kindlasti teistmoodi just nende kahe erineva turbo pärast, millest üks on loodud puhuma madalatel pööretel. D5-l seda pole...
zwanes kirjutas:Me räägime ikkagi koha pealt startimisest (millest me siin ju pikemalt juba räägime, eksole), siis ikka on küll põhisüüdlane turboviivitus.
Selle turbo murega tuleks vist remonti pöörduda. Mis need ajad nüüd olidki... aa... 1-1½ sek... ? See nüüd kohe kindlasti ei ole turbo viivitus.
Ja usu mind, T6 reageerib täpselt samamoodi. Mul näiteks ei olegi turbot ja ka käitub samamoodi. See ongi nii mõeldud juba auto arendusprotsessis.
terv
alkap
s80
alkap
s80
Viivitas nii vana 850T5 kui praegune xc70 D5, kui nüüd päris aus olla, siis pole seda kuni selle teema lugemiseni tähele pannud, see pole häirinud ja isegi praegu mõtlen, et minul selle viivitusega muret pole kindlasti mitte. Meenus veel siin öö jooksul (kurat magada ei lasta oma viivitusega ) et ka uus T5 mootr koos atm kastiga viivitab täpselt samamoodi.
440SE 2,0bens V40SE 1,6bens & S90 D5 AWD
sunny kirjutas:ps. jeep chrysler 3,0 CDI asemel mõtled ikka ilmselt 3,1 diisel mootorit. CRD on ainult 2,7 mersu diisel mootor (peal ka jeepidel). 3.1 on itaallaste kummimootor ja üks ebaõnnestunumaid üldse.
Offtopic aga siiski, 3.1 ei olnud CRD ja oli vanal grand cherokeel mis vahetati siis 2.7CRD mersu diisli vastu (ntx mersu ML270 sama mootoriga). 2.7 CRD ülimõnus ja käbe asjandus, omal Jeebul siuke. 3.0 CRD on nüüd kõige viimastel Grand Cherokeedel ja Commanderil, kah tore mootor.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist