xc70 katkub eriti sooja ilmaga

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

lucczepp
Foorumlane
Postitusi: 31
Liitunud: 09 Dets 2011, 20:03

xc70 katkub eriti sooja ilmaga

PostitusPostitas lucczepp » 09 Juul 2014, 15:44

Tere,

Selline anomaalia siis, et kui ilm on peaaegu 30 kraadi soe ja sõites auto sooajaks hakkab korrpäratult autot katkuma. Auto 2004 D5 124kW automaat.
Sõitsin aasta tagasi Järvamaalt Tallinna hommikul, panin auto Mustamäel parklasse, kus ta seisis päev läbi päikese käes ja nagu häda ei midagi. Õhtul ( 16.00 ) tagasi sõites näitas auto õhutemperatuuriks 33 kraadi. Sõita sain kuni Ülemiste ristini,kui tegi esimese katkumise - kõik kellad korra nulli ja käigukast tegi mingi kerge löögi. Veel sama moodi tegi enne Ardut korda kolm.Matsimäe kandis tegi käigukast juba sellise matsu, mida oli lausa tagumikus tunda ( nagu oleks keegi jalaga läbi istme löönud ja seda täie jõuga ) ja mitte üks kell ei näidanud midagi. Auto raadio töötas ja käigukangi asendi tuli toimis. Ei julgenud autot teeäärde võtta kuna mootor käis, auto sõitis ja ühtegi veateadet ega ohutuld polnud. Kartsin seda,et kui auto teeäärde võtan ja seisma jätan, siis sinna ta ka jääb. Mõne kilomeetri pärast hakkasid näidukid korraks tööle ( naljakas oli ilma töötavate kelladeta enne radarisse sõita ),kus juures kõik näidud olid normis ( jahutusvedeliku temperatuur ).Vahetult enne Annat tegi käigukast taas oma laksu, kadusid taas ära kõik kellad, kadusid ära ka kõik suunatuled, ohutuled, sõidu ja parktuled. Raadio jäi tööle ja proovisin salongi tuld - töötas seegi. Sedasi sõitsin kuni kodu õueni.Auto lasi sisse panna ka tagurpidi käigu ja lasi ka tagurdada. Jätsin auto õue peale,et järgmisel päeval hakata uurima,et mis ja kuidas. Järgmise päeva hommikul proovisin autot käivitada, et kas käivitub või ei. Enne seda vaatasin visuaalselt üle ja katsusin käega, et kuskilt miskit ei ole lahti tulnud ja kõik mahlad on normis. Auto käivitus ja kõik toimis nagu poleks midagi juhtunud.Tegin proovisõidu ringi nii aeglasemat sorti kui ka kiirendusi ja kiiremaid sirgeid - auto nagu muiste, häda mitte midagi.Paari päeva pärast oli sama ots, sama ilm ja autoga samad jamad. Auto on peale seda käinud korduvalt diagnostikas ja hooldustes, kuid midagi pole leitud ja seega ka vahetatud. Pea-aegu aasta olen sõitnud ja pole selle kohapealt mingit probleemi olnud kuni tänaseni. Nimelt oli vaja minna Keila-sse (läksin Türi kaudu, võtsin Keilas kauba peale ja kohe tagasi Kose-Risti kaudu ), õhutemperatuur auto järgi +27 ja anomaalia hakkas pihta tagasi sõidul enne Kose-Rist-it. Kuni koduni nii kolm neli korda - lõi korraks kõik kellad tummaks ja käigukast tegi kerge kopsu ja selline tunne oli, et vahetas ka käigu kõrgemale. Homme vaatan kuidas auto käitub.
Kas kellelgi on miskit sarnast juhtunud ja kuidas sellest lahti saab ? Ise kahtlustan kapoti all olevat aju, mis ilmselt ei talu sellist palavust/kuumust.

J30
Foorumi veteran
Postitusi: 882
Liitunud: 28 Jaan 2011, 19:01
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa
Kontakt:

Re: xc70 katkub eriti sooja ilmaga

PostitusPostitas J30 » 10 Juul 2014, 14:41

Tundub nagu tekiks voolukatkestus. Kui kellad lööb pimedaks, siis kahtlustaks keskaju (CEM) või kaitsmeplokki mis armatuuri vasakus otsas. Ka võid kontrollida üle kasti ja mootori releed, mis asuvad kapoti all õhufiltrist juhi poole. Vaheta näiteks mootori ja kasi releed omavahel ära.

Sitemal juhul on CAN võrgu viga ja seda võib tekitada iga suvaline aju, ning vea leidmine võib olla ülimalt keeruline.

Kas diagnostikat on tehtud Volvo VIDA-ga?
Harteron.ee Näidikuplokkide, elektroonika, ABS ja DEM remont, keelevahetus, diagnostika, ostuabi Harjumaal

lucczepp
Foorumlane
Postitusi: 31
Liitunud: 09 Dets 2011, 20:03

Re: xc70 katkub eriti sooja ilmaga

PostitusPostitas lucczepp » 10 Juul 2014, 19:54

Millega diagnostikat tehti - ei tea. Ei ole ka ise remondi inimene.Lasin veateated üle vaadata korralise hoolduse käigus, sest nagu juba mainisin tekib anomaalia ainult siis kui õhutemeperatuur on 30 kraadi lähedale. Muidu sõidab ilma nurisemata ja pole olnud vajadust viia spetsiaalselt diagnostikale.Kõik ju toimub kuni siinamaani kui ilm läheb kuumaks, siis hakkab pihta.

lucczepp
Foorumlane
Postitusi: 31
Liitunud: 09 Dets 2011, 20:03

Re: xc70 katkub eriti sooja ilmaga

PostitusPostitas lucczepp » 16 Juul 2014, 19:39

Täna siis hakkas uuesti pihta.Kuskil ikka mingi kala sees. Auto järgi õhutemperatuur 23 kraadi. Tallinna ja tagasi Järvamaale - tagsiteel hakkas kergelt käigukastiga kopsima. Alates Kuivajõe kandist ja nii umbes 10 km ja kerge kops. Muud seadmed ja näidikud toimisid. Kuskil Ussisoo kandis viskas taas kõik näidikud nulli ( ja kuni koduni nad nulli jäidki ). Vahetult enne pimenemist oli korraks ka ABS hoiatustuli ( kollane ) ja selle kohal punane ümmargune ring milles hüüumärk sees. Käigukast toimis normaalselt, ei kopsinud enam ja lasi ka kiirendada. Käigukasti ja tulede märkvalgused ei toiminud, suuna- ja ohutuled ei toiminud, esiklaasi kojamehed toimisid, kuid ei toiminud klaasipesurid. Ei toiminud püsikiirushoidja ja autotelefon. Toimisid - raadio, salongi valgusti, ventilaator ( kliimat ei proovinud ). Kodu õue sõites jätsin auto käima, tõstsin kapoti ülesse, võtsin ära kaitsmete ploki katte ja liigutasin kõik releed ja kaitsmed üle - ei muutunud midagi. Kuigi salongis oli kadunud tulede märkvalgus,siis park- ja lähituled toimisid ( kaugtulesid ja udutulesid ei proovinud ) ja ka taga tuled koos esimestega toimisid ( piduritulesid ei tea ).Jätsin auto seisma - aramtuurlauas jäi osa asju tööle ( läbitud kilomeetrid --.--, kütuse näidik ja mootori temp. näidik, ja teade - teil on 0 veateadet. Kui süüde välja keerata,siis ei tohiks ju midagi ette tulla ja näha olla.Panin auto käima ja ei mingeid veateateid, ohumärke. Kõik näidikud mis kohapela käiva auto puhul päevad töötama need ka töötasid. Sõitmist õhtul ei proovinud. Proovin homme hommikul uuesti Tallinna minna ja kui hakkab trikitama, siis üritan panna diagnostikasse aja. On küll puhkuste ja kollektiivpuhkuste aeg,aga ehk õnnestub miskit ära teha.

Kasutaja avatar
tarts70
Kõva postitaja
Postitusi: 102
Liitunud: 05 Dets 2010, 23:19
Asukoht: Harjumaa

Re: xc70 katkub eriti sooja ilmaga

PostitusPostitas tarts70 » 20 Juul 2014, 22:56

Tere

Olin samasuguse murega silmitsi eelmisel aastal suvel kuumalaine ajal. Kelladeplokk lakkas t2ielikut t88tamast koos elektriakende, kesklukustuse ja paljude muude elektroonikaga. Kurja juureks on kellade plokk ise. T2psemalt kellade plokis sees olevad kiipide jooted, mis konsooli all tekkiva kuumusega lihtsalt lahti sulavad(kas siis suvel p2ikese toimel v6i talvel salongi soojendustoru abil mis t2pselt selle ploki tagant l2bi jookseb). Piisab vaid mikrokatkestusest et pool auto elektroonikad 2ra halvata. K6ige esimine asi mille j2rgi selle vea 2ra tunneb on srs aigbagi veateade. See ei kustu iseenesest ja mikrokatkestusega kipub just seda esimesena n2itama kuni siis l6puks kelladeploki enese kella countown, odomeetri iseeneslik nullimine etc etc. S6itsin paar astat selle aeg ajalt esineva airbagi veateatega ringi kuini jah Jaanip2eva kuumalaine auto t2itsa hulluks ajas.
See on ysna tyypiline viga ja usun et enamus volvoomanikke aastavahemikes 2000-2004 on sellega silmitsi seisnud. 2005- muutis volvo ploki sisemust ja ylekuumenemisest tekkivad kahjud elimineeriti.
Rohi selle vastu on chipide pealt liim maha pesta ja jalad yle joota. Sellega peaksid mitmed foorumlased tegelema, kui endal ramm peale ei hakka :)
V70 D5 AWD '03

J30
Foorumi veteran
Postitusi: 882
Liitunud: 28 Jaan 2011, 19:01
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa
Kontakt:

Re: xc70 katkub eriti sooja ilmaga

PostitusPostitas J30 » 22 Juul 2014, 23:43

tarts70 kirjutas:Tere

Olin samasuguse murega silmitsi eelmisel aastal suvel kuumalaine ajal. Kelladeplokk lakkas t2ielikut t88tamast koos elektriakende, kesklukustuse ja paljude muude elektroonikaga. Kurja juureks on kellade plokk ise. T2psemalt kellade plokis sees olevad kiipide jooted, mis konsooli all tekkiva kuumusega lihtsalt lahti sulavad(kas siis suvel p2ikese toimel v6i talvel salongi soojendustoru abil mis t2pselt selle ploki tagant l2bi jookseb). Piisab vaid mikrokatkestusest et pool auto elektroonikad 2ra halvata. K6ige esimine asi mille j2rgi selle vea 2ra tunneb on srs aigbagi veateade. See ei kustu iseenesest ja mikrokatkestusega kipub just seda esimesena n2itama kuni siis l6puks kelladeploki enese kella countown, odomeetri iseeneslik nullimine etc etc. S6itsin paar astat selle aeg ajalt esineva airbagi veateatega ringi kuini jah Jaanip2eva kuumalaine auto t2itsa hulluks ajas.
See on ysna tyypiline viga ja usun et enamus volvoomanikke aastavahemikes 2000-2004 on sellega silmitsi seisnud. 2005- muutis volvo ploki sisemust ja ylekuumenemisest tekkivad kahjud elimineeriti.
Rohi selle vastu on chipide pealt liim maha pesta ja jalad yle joota. Sellega peaksid mitmed foorumlased tegelema, kui endal ramm peale ei hakka :)


Jootekohtade sulamiseks on vaja suuremat kuumust, kui seda pakub päike või salongi soojendus. Nii umbes 300 kraadi. Kelladeplokis on teisi põhjusi, miks see ei toimi. Jah, kelladeplokk (katkenud CAN side) mõjutab aknaid, uksi, venti jne. aga mitte mootori või käigukasti tööd. Seega probleem võib olla märksa sügavam.
Harteron.ee Näidikuplokkide, elektroonika, ABS ja DEM remont, keelevahetus, diagnostika, ostuabi Harjumaal

lucczepp
Foorumlane
Postitusi: 31
Liitunud: 09 Dets 2011, 20:03

Re: xc70 katkub eriti sooja ilmaga

PostitusPostitas lucczepp » 23 Juul 2014, 09:34

Diagnostikas käidud. Viga ei leitud, kuid kustutati ära kõik,mis kustuda oli ja öeldi,et kui tuleb tagasi,siis kohe uuesti diagnostikasse. Käigukasti ajus polnud ühtegi veateadet. Käigukasti paugutas ka ainult nii kaua kuni lõi kõik kellad tummaks.Kui kellad ega muud ellpool kirjeldatud seadmed ei töötanud, siis käigukast toimis korrektselt ja ei ´´paugutanud ´´ enam kordagi. Ka töötas käigukast korrektselt siis kui oli ees SRS AIRBAG tedade ja kollane ohukolmnurk.Ka töötas teatega kõik muu süsteem.
Kui järele mõelda,siis võib olla viga kellade plokis,sest alati on olnud väga soe ilm ja päike on otse autole peale paistnud. Nimelt eile linnast koju sõites sõitsin keskilinnast Laagri, kus auto seisis tund aega päikese käes. Hakkasin sealt koju sõitma ja armatuuris olev taust valgus oli nii tuhm,et ei näinud midagi. Kellad ja kogu auto toimis. Sõidu suund oli Järvamaa ja seda Kiili kaudu Tartu maanteele. Kuni Tallinna ringteel olnud burgeri kohani läks paar korda ka armatuur valgus korralikult tööle ja sealt kuni Kiili ristini tegi käigukast paar kopsu koos näidikute ärakukkumisega ja alates Kiilist kuni Paideni tuli sõita taas pimesi ( õnneks sai tom-tomi järgi kiirust valida ).Ei töötanud lisaks eelpool kirjeldatule ka elektriline iste ja elektrilised akanad.Pimedalt sõites ei teinud mootor enam ühtegi kopsatust, olenemata sellest, kas oli vaja kiirendada või sõita ühtlase kiirusega. Koju jõudes jätsin auto seisma ja keerasin süüte välja, panina auto uuesti käima. Kõik toimis taas ja ees muidugi teade SRS AIRBAG.

lucczepp
Foorumlane
Postitusi: 31
Liitunud: 09 Dets 2011, 20:03

Re: xc70 katkub eriti sooja ilmaga

PostitusPostitas lucczepp » 23 Juul 2014, 12:07


ermik
Kõva postitaja
Postitusi: 148
Liitunud: 15 Nov 2010, 22:21

Re: xc70 katkub eriti sooja ilmaga

PostitusPostitas ermik » 23 Juul 2014, 20:10

Mul vist sõbral oli just sama jama s80ga, tal oli viga põlvede juures olevas ajus või mis iganes see on. Näitan talle videot äkki saab targemaks

J30
Foorumi veteran
Postitusi: 882
Liitunud: 28 Jaan 2011, 19:01
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa
Kontakt:

Re: xc70 katkub eriti sooja ilmaga

PostitusPostitas J30 » 23 Juul 2014, 23:10

Siin on suur oht ajada segi sarnaseid asju. Põlvede juures olev CEM plokk muutus 2004 aastal, samuti ka kellade plokk. Palju sõltub auto tootmisajas, 2004 võib esmaregistreerimine olla. Alates 2004 tootmisest on oht, et kojameeste vanni äravool on umbe läinud ja sinna kogunenud vesi on juhtmekimpu pidi CEM plokki jooksnud...

Video põhjal julgeks pakkuda ikka ka mingit voolukatkestust. Mass kaob ja tuleb taas...

Huvitav oleks kuulda, et mida auto teeb soojal, kuid vihmase ilma korral. Või siis kui eelnev päev/öö on sadanud ja seejärel kuiv ja kuum.

Eks aeg annab arutust.
Harteron.ee Näidikuplokkide, elektroonika, ABS ja DEM remont, keelevahetus, diagnostika, ostuabi Harjumaal

lucczepp
Foorumlane
Postitusi: 31
Liitunud: 09 Dets 2011, 20:03

Re: xc70 katkub eriti sooja ilmaga

PostitusPostitas lucczepp » 25 Juul 2014, 10:35

Viimast varianti peaks proovima kui on võimalust. Aga mis puutub vihmase ilmaga sõitmisse,siis nädala päevad tagasi õnnestus sõita sellisesse äikesevihma tsooni, et tuli kiirust maha võtta. Lihtsalt kojamehed ei jõudnud alla tulevat vett eest ära lükata ja pikirööpad olid vett nii täis,et oleks nagu piki merekallast sõitnud. Osa autosid seisid tee ääres oodates ilmselt valingu lõppu. Ja selline sõit võis kesta ehk oma 6 ... 7 km. Auto käitus nagu õige auto peab käituma - sõitis normaalselt. Ei ole olnud küll ennem põhjust saju ajal või peale sadu auto anomaaliatega tegeleda. Aga eks nüüd pööran vesise ilmaga sõites võimalikele detailidele rohkem tähelepanu ja annan teada mis ja kuidas.

lucczepp
Foorumlane
Postitusi: 31
Liitunud: 09 Dets 2011, 20:03

Re: xc70 katkub eriti sooja ilmaga

PostitusPostitas lucczepp » 29 Juul 2014, 16:37

Panen siia ülesse video vihmasest ilmast. Lühidalt - viga tekib siis ka vihmaga, vähemalt seekord oli nii. Suurem osa jutust on videos. SRS-AIRBAG on ees eelmisest korrast ( 23.07.14).

http://youtu.be/F5i7kLm4K4E

attrs
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 19 Mär 2009, 13:05

Re: xc70 katkub eriti sooja ilmaga

PostitusPostitas attrs » 29 Juul 2014, 19:42

Tunduks, et niiskusega ei saa erinevad ajud omavahel korralikult suheldud. Kõige tüütum viga mida taga otsida. Võimalik, et viga vaid ühes sõlmes, kus erinevate komponentide info ristub kuid suht kohvipaksult ennustamine.
'88 AZLK 2141 -> '90 Nissan Sunny -> '96 Golf -> '99 Focus -> '05 Multipla -> '07 6 -> '05 XC90 -> '07 Freelander 2 -> '04 S80

lucczepp
Foorumlane
Postitusi: 31
Liitunud: 09 Dets 2011, 20:03

Re: xc70 katkub eriti sooja ilmaga

PostitusPostitas lucczepp » 05 Aug 2014, 21:28

Tänase seisuga ( 5.08.2014 ) pole enam neid trikke teinud ega ka SRS teadet ette mananud. Sai teist lasta natuke näppida. Eks aeg näitab kas sattusime kohe õige asja peale või mitte, aga väemalt on üks võimalik põhjus likvideeritud. Kui peaks ( ptüi, ptüi, ptüi ! ) uuesti jamama hakkama, siis tuleb viga mujalt otsida. Kellade ploki veast võib siis üle libiseda.

lucczepp
Foorumlane
Postitusi: 31
Liitunud: 09 Dets 2011, 20:03

Re: xc70 katkub eriti sooja ilmaga

PostitusPostitas lucczepp » 08 Aug 2014, 13:36

No viga ei ole kellade plokis :( Sõitnud siis 688 kilomeetrit peale kellade ploki kohendamist ja jälle sama jama.Tegin täna tiiru Paide-Tapa-Tallinn-Paide ja seda väikeste vahepeatustega, ehk sisuliselt ühe jutiga. Jamama hakkas Ardu kandis ja kuni Annani umbes korda kaheksa viskas näidikut nulli ja tagasi tööle kuni Annas kustutas taas kõik totaalselt ära ja seda kuni koduni välja ( sõitu pimedana 15 minutit ).
Paar sekundit enne totaalset kustumist oli paariks sekundiiks ees kiri: BREMSAUSFALL SICHER ANHALTEN ( vist midagi, et piduri süsteem ütles üles, peatu ohutul kohal ( kriitiline viga )).Samal ajal põlesid ka punane ümmargune ring,milles hüüumärk ja selle all kollases ringis ABS märk. Paar-kolm sekundit nad põlesid ja siis kustusid ära koos kelladega. Koju jõudes jätsin auto seisma ja taas käivitades oli ees SRS AIRBAG ja kollane kolmnurk milles hüüumärk. Muid asju ei näidanud.Preguse seisuga on mõistus otsas.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist