Kontaktivaba TPS

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Taies
Foorumlane
Postitusi: 51
Liitunud: 05 Mai 2012, 18:15

Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Taies » 23 Sept 2012, 18:34

Tere!
Lugu järgmine, mul on tulemas väike portsjon kontaktivabasid TPS-e ning uurin siit kas on huvilisi. Müügile siia tuleb 4tk koos paigaldusjuhenditega. Tootja on Sacer ltd. ning tükihinnaks tuleb 110€ tk. Ennem paigaldamist kindlasti lugeda paigaldusjuhendit ning soovitatav on uurida välismaistest foorumitest paigalduse kohta. Kui huvilisi tuleb rohkem siis soovikorral saab minukaudu tellida.
NB! Kuna tegemist on masstoodanguga, siis võib esineda ka defektseid tps-e.

Kuna see TPS on kontaktivaba ja puudub hõõrdumine siis selle kestvus on eluaegne.

Sobib see toode siis järgnevatele mudelitele: S60, V70, S70, C70, S80 aastast 1999-2002.
Ning drosselklapidele mille tootekood on: 9186793, 8644347, 30650013, 30677202, 8644344, 8644345, 8644346.

Toode ise on selline:

Pilt

ebay.com-is maksab selline toode 160USD+saatmine (130-140€).

Kui on huvilisi siis antke teada, kaup tuleb järgmine nädal ja seda ainult 4tk.

PS! ENNEM OSTU LUGEGE KA JÄRGNEVAID KOMMENTAARE, PAIGALDAMINE OMAL VASTUTUSEL. MINA EI VASTUTA DEFEKTSE TOOTE EEST KUID AITAN GARANTIID PUUDUTAVATE ASJAAJAMISTEGA.

Lugupidamisega,
Raivo.
Viimati muutis Taies, 23 Sept 2012, 20:56, muudetud 6 korda kokku.

J30
Foorumi veteran
Postitusi: 882
Liitunud: 28 Jaan 2011, 19:01
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa
Kontakt:

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas J30 » 23 Sept 2012, 19:48

Tore ja kena jutt algatuseks.

Ka mina olen sama tootja ETM andureid kasutanud. Kahjuks pole kõik nii lilleline. Esiteks, et seda andurit vahetada, pead sa füüsiliselt lõikama vana küljest ära (kontaktid on keevitatud). Peale vana anduri eemaldamist sa seda sinna enam kunagi tagasi ei saa. Miks see vana tagasi saamine oluline on? Sellel põhjusel, et minu tellitud viimane partii on 100% praak. Kui enne auto käivitus ja sõitis, siis hiljem vaid lonkas tühikäigul. Paigaldus ei ole lihtne, sest jootmine on väga keeruline. Minu jaoks pole mingi kunst joota 212 jalaga protsessorit, kõik vahendid ja keemia on olemas. Selle ETM anduri jootmine on aga katsumus. Eks julgemad ise proovivad. Asi pole suuruses vaid metallis...

Taies, räägi kuidas garantii toimib? See pole norimine või naljaküsimus. Kui asi peetis, siis kes defekteerib ja kannab kaasnevad kulud?
Harteron.ee Näidikuplokkide, elektroonika, ABS ja DEM remont, keelevahetus, diagnostika, ostuabi Harjumaal

Taies
Foorumlane
Postitusi: 51
Liitunud: 05 Mai 2012, 18:15

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Taies » 23 Sept 2012, 20:18

J30 kirjutas:Tore ja kena jutt algatuseks.

Ka mina olen sama tootja ETM andureid kasutanud. Kahjuks pole kõik nii lilleline. Esiteks, et seda andurit vahetada, pead sa füüsiliselt lõikama vana küljest ära (kontaktid on keevitatud). Peale vana anduri eemaldamist sa seda sinna enam kunagi tagasi ei saa. Miks see vana tagasi saamine oluline on? Sellel põhjusel, et minu tellitud viimane partii on 100% praak. Kui enne auto käivitus ja sõitis, siis hiljem vaid lonkas tühikäigul. Paigaldus ei ole lihtne, sest jootmine on väga keeruline. Minu jaoks pole mingi kunst joota 212 jalaga protsessorit, kõik vahendid ja keemia on olemas. Selle ETM anduri jootmine on aga katsumus. Eks julgemad ise proovivad. Asi pole suuruses vaid metallis...

Taies, räägi kuidas garantii toimib? See pole norimine või naljaküsimus. Kui asi peetis, siis kes defekteerib ja kannab kaasnevad kulud?


Tere! Garantii on Sacer ltd. enda garantii. Kui asi on tõesti peetis siis olen mina sunnitud võtma selle triangli enda peale võtma ja aitan garantiiga. Kahjuks ei ole minul defekteeriat tutvusringkonnast võtta ja ei saa ka lahtivõtmisel kaasnevate probleemidega aidata, kuna ei ole kontrollitav kuidas keegi midagi teeb. Väga hea, et kirjutasid selle kirja siia, kuna selle partii tellisin ma tegelikult endale ning kuna miinimum tellimus on 5 siis minul jääb 4tk üle. Ehk oled meid valmis aitama oma teadmiste pagasiga. Ja räägid ehk lähemalt, mis on sellel metallil nii omapärast, et seda keeruline joota on. Mujalt olen lugenud välismaiseid foorumeid ja inimesed on hakkama saanud omal käel ja lugedes nende kommentaare on vaja hoolsust ja kannatlikkust kuid see ei ole lihtsa inimese jaoks võimatu.
Piltide pealt ja teksti järgi ei tundunud see asi teab, mis keeruline. Praktika on mul endal veel ees.

Ehk valgustad meid kõiki natuke. Kuidas defekteerida vigast TPS-i. On seda visuaalselt võimalik teha ilma, et hakkaks kohe vana lammutama. On mingid nõksud või nipid mida peaks ennem lahti võtmist teadma? Mis värk selle jootmisega on?

Küsin seda sellepärast, et kui need saabuvad siis minu oma S60-l see parandus ees.

Lugupeetud J30, krjeldage ka palun seda partiid lähemalt, mis oli teil 100% praak?

Lugupidamisega,
Raivo

J30
Foorumi veteran
Postitusi: 882
Liitunud: 28 Jaan 2011, 19:01
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa
Kontakt:

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas J30 » 23 Sept 2012, 21:16

Praaki ja vigast ETM moodulit visuaalselt tuvastada pole võimalik. ETM mooduli puhul on 90% vigade põhjuseks PS1 või PS2 viga (ja/või nende erinevus üle 12 kraadi), ülejäänud 10% põhjuseks kurat teab mis ja see on ravimatu.

Kui vana PS on maha võetud, siis on võimalik viga tuvastada, kuid siis on ka hilja midagi muud ette võtta.

Jah, lahtivõtmisel on nõksud. Pead teadma, et mida ja mis järjekorras lammutata. Kui valest otsast alustad, siis lõhud ehk liigselt ja hiljem pole miskit teha. Joonis on rohkem väärt kui 1000 sõna.

Jootmisega on nii, et mina kasutan kõige kallimat tehnikat ja keemiat mis Eestis saada. Sellest kahjuks jääb antud jootmise puhul väheks. Mine tea, ehk nõukaaegse keemia/tinaga õnnestub paremini. Üldiselt on jootmisega nii, et see on jootja ja metalli vaheline suhe. Iga mees teab oma tugevat ja nõrka külge. Ma ei ütle, et metalliga peab päris rääkima, aga teineteise mõistmine on vajalik. Leida vastav temperatuur ja keemia... :)

Kui sul TPS käes, siis jooksvalt suhtleme.
Harteron.ee Näidikuplokkide, elektroonika, ABS ja DEM remont, keelevahetus, diagnostika, ostuabi Harjumaal

Taies
Foorumlane
Postitusi: 51
Liitunud: 05 Mai 2012, 18:15

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Taies » 24 Sept 2012, 07:23

Senikauaks inimestele kasulikku lugemist.
http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... 12&t=38504

Aare85
Kõva postitaja
Postitusi: 205
Liitunud: 27 Juul 2011, 15:19

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Aare85 » 24 Sept 2012, 12:09

Tundub vist, et ETM remondi businessil on surve hinda alla ajada, kui ma sama asja aasta tagasi tegin, maksis see veel 220 eurot.
Pärast selgus, et polnudki ETM viga, lihtsalt diagnostik lasi puusalt, kuna mälus olid sees puhastamisest jäänud koodid (tekivad sellest, et siiber ei jää õigesse asendisse ja aju fikseerib selle, kuid check enginet põlema ei panda. Kui elektroonikute juurde asja on olnud, olen huvi pärast alati koodide väljatrüki leidnud, Eestis pandud kontaktivaba TPS pole aastaga ainsatki kala tekitanud. Seejuures polnud õnneks ka ETM reloadi vaja IA-s teha (60 euri). Aga jah, mina ei julgeks ise üritada :(

Taies
Foorumlane
Postitusi: 51
Liitunud: 05 Mai 2012, 18:15

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Taies » 24 Sept 2012, 19:44

ETM reloadi ei ole vaja teha, kui see pannakse tagasi autopeale kust see võetud on. Ja sama siin, et ei ole kuulnud, et kellelgi on selle tootega probleeme olnud. Olen selle kohta uurinud ka välismaistelt lehtedelt ja olen saanud positiivset tagasisidet. Mina igatahes võtan selle töö enda masinal varsti ette. Ei tahaks kuidagi uskuda, et asi nii hull on. Kuid ennem ei tea kui ära ei proovi. :)
Minu silmis on see jälle üks "DIY" ettevõtmine. Tegemise käigus kavatsen ka pilte teha, mida hiljem võin siin jagada ka mõne omapoolse kommentaariga.

Lugupidamisega,
Raivo.

Aare85
Kõva postitaja
Postitusi: 205
Liitunud: 27 Juul 2011, 15:19

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Aare85 » 25 Sept 2012, 09:06

2000-üles Volvodel on teoorias enamik asju DIY, ainult selle konksuga, et eeldavad keskmisest suuremat kogemust ja spetsiaalseid abivahendeid, vastasel juhul muutub töö tegemine tõsiselt piinarikkaks ja ajakulukaks.

Taies
Foorumlane
Postitusi: 51
Liitunud: 05 Mai 2012, 18:15

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Taies » 25 Sept 2012, 21:52

Aare85 kirjutas:2000-üles Volvodel on teoorias enamik asju DIY, ainult selle konksuga, et eeldavad keskmisest suuremat kogemust ja spetsiaalseid abivahendeid, vastasel juhul muutub töö tegemine tõsiselt piinarikkaks ja ajakulukaks.


Kogemusi ei tule kui ise ei tee ning kui esimest korda ära teed on järgmine kord lihtsam ja kiirem, seda siis tänu kasvanud kogemuste pagasile. Minu silmis kehtib see kõigi "DIY" ettevõtmistele. Tuleb lihtsalt hoolas olla, eeltööd teha ning 9 korda mõõta ennem kui 1 kord lõikad. :) Ja sedasi võib tulevikus nii mõnegi kopika oma rahakotti alles jätta + juurde lisada veel enese arendamine ning pidevalt täienev kogemustepagas.

Mainin siinkohal ära ka, seda toodet kasutavad kõik ETM renoveerijad üle maailma kaasa arvatud Eestis, kuna kontaktivabasid TPS-e ei tooda mitte ükski firma maailmas peale Saceri. See peaks näitama midagi toote usaldatavuse kohta, minu jaoks igatahes näitab.

Asjahuvilistele veel natuke teemakohast lugemist: http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=153741 ja http://www.volvoxc.com/forums/showthrea ... ion-Sensor

Tuleb välja, et tegemist on väga nõutud kaubaga ning ainsa lahendusega ETM-i ümber tegemisel kontaktivabaks. Küsimus on ainult, kas lased kalli raha eest teha või säästad ja teed ise. Inimesed üle maailma on seda iseseisvalt teinud ning teevad ka edasi ja olen kindel, et mitte kõik ei ole ärimehed(kallite vahenditega) ega insenerid.

Lugupidamisega,
Raivo.

Aare85
Kõva postitaja
Postitusi: 205
Liitunud: 27 Juul 2011, 15:19

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Aare85 » 26 Sept 2012, 08:51

Selleks, et teine kord tegemiseks oskusest kasu oleks, peab olema 2000ndate alguse Volvode krooniline ostja.
Hiljem tulid juba Boschi omad, millel taolisi probleeme pole (omased üksnes 2000ndate hakul paigaldatud Magnetti Marelli ETM-le).
Keskmisest keerukama töö ettevõtmiseks puudub mõte, kui seda oskust hiljem kasutada ei anna ning seejuures säilib oluline asja pekki keeramise risk (kooliraha).

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas tnx » 26 Sept 2012, 10:01

Taies kirjutas:Mainin siinkohal ära ka, seda toodet kasutavad kõik ETM renoveerijad üle maailma kaasa arvatud Eestis, kuna kontaktivabasid TPS-e ei tooda mitte ükski firma maailmas peale Saceri. See peaks näitama midagi toote usaldatavuse kohta, minu jaoks igatahes näitab.


See võib näidata ka konkurentsi (nõudluse) puudumist. Eriti kui arvestada seda, et Saceri on pakkunud seda toodet ka alles paar aastat ja pikaajalise kestuse kohta andmeid pole. On ainult veendumus, et kontaktivaba on põhimõtteliselt parem, kui originaal. Esimesed 10 aastat ei olnud üldse võimalik neid hädiseid ETM-e eriti remontida. Monopol aga ei ole just parim usalduse etalon (muidugi alati on erandeid).

J30
Foorumi veteran
Postitusi: 882
Liitunud: 28 Jaan 2011, 19:01
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa
Kontakt:

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas J30 » 26 Sept 2012, 12:47

Raivo, Esmalt oota oma kaup ära ja tee katsetused. Teooria on lihtne, praktika võib osutuda märksa keerulisemaks. Enne enda ja teiste rahustamist ja õhutamist tee selgeks kõik kaasnevad riskid:

1. Sinu esimesel lingil olevatel piltidel on näha ka ETM-i elektroonikaplokk mille külge klemmid lähevad. See plokk on keraamikal asuvaid komponente täis, komponentide omavaheline ühendus kullast traatidega, mis ultraheliga keevitatud. Kui nüüd uus andur klemmidele joota, siis liigne kuumutamine kindlasti kasuks ei tule.

2. Klemmid, mille külge uus andur joota on küll suured, kuid iga liigne liigutamine võib need murda - päris habras värk.

3. Enne remonti peaks maksimaalselt veenduma, et viga on üldse anduris. Vastasel juhul teed remondi ja midagi ei muutu. Seega võib jääda mulje, et andur ei tööta ja peaksid selle tagasi ostma?!

4. Kui anduri vahetus tulemust ei anna - on muu ETM viga, siis jääb ikka ainus võimalus, et peab uue ETM-i ostma esindusest. See aga eeldab üldiselt, et annad vana ETM-i neile tagasi. N.n. vahetusfond. Paraku remonditud ETM selleks aga ei sobi ja võib taas lisakulusi kaasa tuua.

Ma ei kirjuta seda hirmutamiseks. Aga kindlasti on oluline, et sa ise ja võimalikud ostjad, teaksid riske. See on tõesti suhteliselt ebameeldiv töö. Nõuab oluliselt rohkem kogemusi ja vahendeid kui näiteks piduriklotside vahetus. Ometi enamus inimesed lasevad piduriklotsid vahetada remonditöökojas. Miks küll?

Aga nagu ikka, olen arvamusel, et paljud inimesed on väga osavad, leidlikud ja asjalikud. Ikka tuleb ise asju proovida. Nii mõnigi töö võib hästi õnnestuda.
Harteron.ee Näidikuplokkide, elektroonika, ABS ja DEM remont, keelevahetus, diagnostika, ostuabi Harjumaal

Taies
Foorumlane
Postitusi: 51
Liitunud: 05 Mai 2012, 18:15

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Taies » 26 Sept 2012, 21:54

Täiesti arusaadav J30, ma ei vaidle sinu jutule ültse vastu. Võibolla ma alahindan töö keerulisust/mahukust ning ülehindan ennast.

Lugupeetud lugejad, ärge palun saage valesti aru. Ma ei ürita teile midagi pähe määrida ega õhutada kedagi selle toote ostmisele, ma saaksin neist ka ebay-s või uk foorumites lahti. Kõik on täiskasvanud inimesed, suudavad oma võimeid ise hinnata ning teha omasid järeldus ja seoseid lugedes selle teema postitusi ning ka välismaised foorumeid, kus need teemad läbi on nämmutatud.

Siin teemas ei olnud mul eesmärk midagi müüa, ma tahtsin teada kas nendele on huvilisi. Kuna teadagi on ETM volvo omanikele(1999a.-2002a.) tundlik teema siis pakuksin neid oma kaasmaalastele enne teisi. Kuulutus oleks nagu iga teine varuosa kuulutus: "Mul kodus on auto varuosa üle, kes tahab saab ära osta".

Niisiis, tulles tagasi teemasse. TPS-id saabusid ilusti ja kenasti tänu DHL-ile minu uksetaha. Odavad nad ei olnud ja nende tellimine oli paras peavalu ning bürokraatia, rääkimata tollitasudest ning formaalsustest. Võibolla oli asi selles, et olen eraklient ja töödates ise masstoodangu laos tean, et eraklientidega ei viitsi mitte keegi jännata. Igatahes on mul jootekolb, minifrees ning kõik muu enda arust vajaminev valmis. Tundub, et võin varsti tööga pihta hakata. Kallid kaasmaalased, kui mul läheb midagi tuksi ja keeran oma ETM totaalselt peeti siis võite kindlad olla, et annan sellest teile üksikasjalikult teada. Ja sama kehtib ka siis kui mul see ettevõtmine õnnestub ja masin sõidab nii nagu ta juba ammu sõitnud ei ole.

Võibolla on mul pea pilvedes arvates, et saan sellega hakkama. Kuid ma ennem ei tea kui ma ei ole proovinud.
Kaks kätt, pea ja kümme sõrme on jumal meile kõigile võrdselt jaganud. Saavad teised hakkama siis ehk saan ka mina.

Kes tahab leiab võimaluse, kes ei taha leiab põhjuse.

Pilt

Lugupidamisega,
Raivo.

python
Kõva postitaja
Postitusi: 200
Liitunud: 07 Jaan 2007, 17:02
Asukoht: Tallinn

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas python » 27 Sept 2012, 09:09

Kui midagi tuksi läheb siis minult on saada üks töökorras ETM moodul "mõistliku" hinnaga. :D
Volvo C70 2,4T

Taies
Foorumlane
Postitusi: 51
Liitunud: 05 Mai 2012, 18:15

Re: Kontaktivaba TPS

PostitusPostitas Taies » 27 Sept 2012, 20:58

python kirjutas:Kui midagi tuksi läheb siis minult on saada üks töökorras ETM moodul "mõistliku" hinnaga. :D


Panen kõrva taha. :) Loodan, et mul seda vaja ei lähe.

:D


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 43 külalist