XC/AWD nelikvedu

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
bnd
Foorumlane
Postitusi: 36
Liitunud: 23 Apr 2017, 13:45
Asukoht: Paikuse/polaarjoone taga

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas bnd » 29 Apr 2017, 00:40

Täna vahetati siis siin Haldexi õli ja puhastati filter. Nn klassikalist filtrit tal polegi? on ainult sõel pumba ees. Lõunast tulin taas mägedesse ja lumme, ning sellest õlivahetustest polnud abi. Saaga jätkub. PS! Hoian seda teemat üleval ainult info mõttes, kui kellegi peaks sama anomaalia esinema. Nädala keskel tagasi Eestis ja siis müüja töökotta sisse. Küsimus aga endine, kas pump saab kuidagi "pool tööd teha", rullikutel on tagasild olemas, aga koormusel jääb lahjaks. Ehk siis midagi ta teeb, aga mitte piisavalt.
XC60 R-Design Polestar

Kasutaja avatar
bnd
Foorumlane
Postitusi: 36
Liitunud: 23 Apr 2017, 13:45
Asukoht: Paikuse/polaarjoone taga

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas bnd » 17 Mai 2017, 16:10

Update
Asi oli ikkagi pumbas, käisin müüja juures, võeti pump maha, pandi laual käima ja olidki miskid anomaaliad, kuigi surveandur jne vigu ei näidanud. Pandi garantiikorras uus pump peale ja asi toimib.
XC60 R-Design Polestar

jaapanlane
Uustulnukas
Postitusi: 5
Liitunud: 26 Veebr 2015, 00:25

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas jaapanlane » 31 Okt 2017, 12:48

Huvitav, kas II ja III gen. haldexi õlipump töötab pidevalt, või ainult siis, kui vaja. St. kui süüde sees, peaks olema kuulda, et pump töötab.

ruslanpro
Foorumlane
Postitusi: 54
Liitunud: 29 Jaan 2013, 11:16

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas ruslanpro » 05 Nov 2017, 21:16

Töötab siis, kui mootor töötab.

Kasutaja avatar
motorexx
Kõva postitaja
Postitusi: 163
Liitunud: 23 Nov 2011, 22:51
Asukoht: Jõhvi/Rakvere/Tallinn

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas motorexx » 30 Nov 2017, 12:26

Sai endale soetatud 2008a XC70, kuna eelmine omanik polnud auto asjade pealt väga teadlik siis järeldasin seda, et tõenäoliselt remontis autot alles siis kui midagi alt ära kukkus või häält tegema hakkas. Õnneks autol hetkel töötab nelikvedu (sai seda proovitud siin esimese lumega), aga minu mõte on, et peaks kõik nelikveo komponendid üle käima, et see jääks ka tööle (eelnevate nelikveo hoolduste kohta info puudub).

Kuna see auto on mul esimene nelikveoline, siis teadmised sellel alal on vähesed. Lugesin siin teema läbi ja mida edasi jõudsin siis aina segasemaks läks. Kuna siin teemas käivad mitme põlvkonna süsteemid läbisegi jutuks, siis otsustasin küsida konkreetselt oma masina kohta käivat.

Kuna süsteem hetkel töötab siis hoolduse võtaks esialgu ette õlide vahetamises. Esimeses postituses on juttu õlidest. Kas need eelpool mainitud õlid käivad iga auto sisse olenemata aastast, haldexi generatsioonist või milleski muust mida tuleks konkreetse auto juures tähele panna? Ehk siis tuleks ära vahetada 1)nurk-ülekande õli 2)haldexi õli koos filtriga 3)taga diffri õli.

Ma ei tea kas ma mõtlen liialt üle või jääb mingi oluline koht kahe silma vahele on minu postituse eesmärk.

Ette tänades!
VOLVO XC70 2008 2.4 D 136kW
VOLVO V70 2000 2.5 D 125kW
VOLVO S80 1998 2.8 B 200kW
VOLVO 850 1992 2.5 B 125kW

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 3726
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas Iceman » 30 Nov 2017, 12:51

Hoolduse käigus tasuks kindlasti kriitilise pilguga üle käia ka nurkreduktor. Kui on lõtk sees, siis hakkavad varsti laagrid otsa saama. Siin foorumis on mõned mehed neid lasknud vahetada ka. Samuti on nurkreduktoril nõrk koht kastiga ühenduse muhv. Kui see on juba kulunud, siis palju pole vaja kui viskab nuudid siledaks ja nelikvedu enam pole. Pikemajalise auto omamise plaanis tasuks ka see ära vahetada uue vastu.
Ex: Volvo 855 T5, 94a
Ex: Volvo 854 R AWD, 97a
ExVolvo S60 D5 , 07a
ExVolvo 945 , 93a
Nissan King Cab D21 , 90a
Volvo S80 V8 , 07a

Kasutaja avatar
motorexx
Kõva postitaja
Postitusi: 163
Liitunud: 23 Nov 2011, 22:51
Asukoht: Jõhvi/Rakvere/Tallinn

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas motorexx » 04 Dets 2017, 08:49

Millised õlid oleksid alternatiivid IA-st pakutavatele, jällegi siit teemast on nii mõnedki läbi käinud?

Uurisin ka natukene välismaa lehekülgi ja sooviksin teilt üle küsida sellist asja, et kuidas komenteerite seda, et kui uus õli sisse lisada nurk ja diffrisse kuniks hakkab august välja voolama siis tuleb välja võtta nurkülekandest 100ml ja diffrist 50ml õli, et saavutada õige tase?
VOLVO XC70 2008 2.4 D 136kW
VOLVO V70 2000 2.5 D 125kW
VOLVO S80 1998 2.8 B 200kW
VOLVO 850 1992 2.5 B 125kW

Kasutaja avatar
SinineVagun
Foorumi veteran
Postitusi: 714
Liitunud: 14 Sept 2011, 21:30
Asukoht: Järvamaa

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas SinineVagun » 14 Dets 2017, 22:45

Väike mure nelikveoga. Tagasild ei lülita igakord järgi, vahepeal oleks nagu täitsa esivedu, vahepeal gaasi andes toimib nelik normaalselt ja mõnikord lülitab viivitusega ja suurema jõnksuga. Auto XC90 06/07.

Vida näitab veakoodi: DEM-P188974 oil pressure pump performance - mechanical failures - actuator slipping

Juurde ka paar graafikut live dataga
Pilt

Pilt

Mõlemal graafikul kujutatud see hetk, kui gaasi andes tuleb nelik järgi viivitusega ja suurema jõnksuga. Roheline siis pumbale peale tulev pinge ja sinine see hetk kui õlirõhk tõuseb ja nelik rakendub. Tühikäigul ja kui nelik ei ole rakendunud, näitab rõhku ka 0,08 aga peaks olema >0,3
Teise auto pealt mõõtes, millel nelik toimib, liiguvad mõlemad näidud päris sarnaselt ja minimaalse vahega, umbes nagu eelnevatel graafikutel peale seda suuremat jõnksu. Tühikäigul rõhk 0,36.

Siit olekski küsimus, et kui pump ise välistada (arvete järgi eelmine suvi koos haldexi õli ja filtriga vahetatud), kas peaks kahtlustama õlirõhu andurit või haldexi solenoidi? Või ehk DEM ise vigane? Keegi äkki kokku puutunud või siis niisama natuke targem ja oskab midagi soovitada.
Veel küsin, kui DEM haldexi küljest lahti võtta, kas sealt kaudu jookseb õli ka välja? Solenoidi ja anduri otsad ilmselt puutuvad õliga kokku, aga kui palju sealt õli välja tuleb? Kas peaks enne varuma uue õli.
V70 2,5TD ´99
940 ´94 2,3b :arrow: MÜÜDUD
V70R AWD ´03
XC90 V8 MY´07 Executive

j4nx
Foorumlane
Postitusi: 56
Liitunud: 31 Dets 2013, 14:14
Asukoht: Viljandi

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas j4nx » 19 Dets 2017, 00:15

Täpselt sama teema mul. Veakoode ei ole mul ainult.. Sain läpakale aku ja käisin väljas proovimas. Külma mootoriga toimib asi kenasti, aga nii kui soojemaks läheb, siis hakkab viivitusega järgi tulema. Anna teada kui targemaks saad enda auto poole pealt! :)

Kasutaja avatar
SinineVagun
Foorumi veteran
Postitusi: 714
Liitunud: 14 Sept 2011, 21:30
Asukoht: Järvamaa

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas SinineVagun » 19 Dets 2017, 21:13

Olen ka viimasel ajal tähele pannud, et tagasilla rakendumine on seotud sellega, kas olen alles sõitu alustanud või juba pikemalt sõitnud. Algul kõik toimib, hiljem tuleb viivitus sisse.
Samuti panin tähele, et kui vidaga DEM alt vaadata rataste kiiruseid (velocity), siis parema tagumise ratta näit on vähe võssa, kui teised on seal 25km/h kanti, siis selle näit on üle 100 000km/h :D Mingil kiiremal sõidul nägin isegi üle 300 000km/h numbreid. ABSiga seotud bloki alt vaadates on rataste kiirused kõik korras. Ma ei tea kas see on kuidagi selle tagasilla rakendumisega seotud või mitte, aga lihtsalt selline tähelepanek. Varsti hakkab puhkus, siis saab asja tõsisemalt käsile võtta, saab ehk kunagi korda ka.
V70 2,5TD ´99
940 ´94 2,3b :arrow: MÜÜDUD
V70R AWD ´03
XC90 V8 MY´07 Executive

j4nx
Foorumlane
Postitusi: 56
Liitunud: 31 Dets 2013, 14:14
Asukoht: Viljandi

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas j4nx » 23 Dets 2017, 20:23

Mul arvatavasti ikkagi temperatuuri/rõhuandur läbi..täna kolasin veel VIDAga veidi ringi ning "unselected CSC" alt võtsin "4-wheel/all wheel drive, Does not work, MU" ning klikkisin update peale. Enne seda oli DEM rohelise täpiga ning pärast update oli punane jällegi ning veakood DEM - 0007 Hydraulic pressure Faulty value. Ehk siis viitab rõhuandurile. Jusiis sain Ebayst kasutatud andurit ostes tünga ning sain rikkis anduri :(

mihkli
Uustulnukas
Postitusi: 2
Liitunud: 02 Jaan 2018, 14:03

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas mihkli » 02 Jaan 2018, 18:47

2005 aasta xc70 ja nelivedu ei ole. Kardaan käib ringi ja diagnostika ei näidanud haldexi veakoode ehk siis suure tõenäosusega muhvi teema (+vahekasti nuutvõlli taastamine). Mul küsimus neile, kes asja läbi teinud: palju muhvi vahetuse ja võlli taastamise eest olete maksnud? Kelle juurde tasub minna?
Kas lammutusest vahekasti otsimist on mõtet ette võtta?

mattu
Foorumlane
Postitusi: 31
Liitunud: 20 Mai 2013, 20:54

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas mattu » 04 Jaan 2018, 20:55

Oled kindel et võll ka vaja taastada? tavaliselt läheb muhv, see mingi paarisaja ringi.

mihkli
Uustulnukas
Postitusi: 2
Liitunud: 02 Jaan 2018, 14:03

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas mihkli » 04 Jaan 2018, 21:43

Targemad mehed arvasid, et 90% tõenäosus, et võlli vaja ka taastada, kuna teadmata aeg juba esiveolisena ringi kimanud. Ega enne teada ei saa, kui on lahti võetud...
No vast tuleb aegamööda veel arvamusi siia.

mattu
Foorumlane
Postitusi: 31
Liitunud: 20 Mai 2013, 20:54

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas mattu » 05 Jaan 2018, 12:22

eks lahti võtmisel selgub jah, aga siiski enamasti on muhv, kuna vanemad muhvid oli õrnemad siis tõmbas nukad maha, uuemad pidid tugevamad olema. Nii et üsna suur tõenäosus on, et pääsed kergemalt. Ise käisin Autovivas.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist