XC/AWD nelikvedu

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas KuldarA » 31 Dets 2014, 09:17

Facelift XC90(2007+) sai pikalt pealhoides piisavalt maha võtta stabiilsuskontrolli. Eks väga pika liu peale auto ikka sekkus, aga parklas küljetamiseks oli piisavalt vabadust.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
Inferno
Uustulnukas
Postitusi: 8
Liitunud: 23 Dets 2013, 18:24
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas Inferno » 31 Dets 2014, 17:19

See sekkub vist vastavalt kiirusele jah, parklas saab tõesti külge lasta . Mida kiirem hoog seda rohkem sekkub ehk jäärajal ka läks külge ees minema aga siis ikka üritab koguaeg piduriga korrigeerida. Libeduse tõttu see muidugi hästi ei õnnestu aga ega tegelt ikka vastik,kui auto koguaeg korrigeerib. Nüüd on ikka normaalne.
Volvo XC 90 - 6.2L Chevy Camaro 2011

licht88
Foorumlane
Postitusi: 63
Liitunud: 24 Apr 2014, 19:43

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas licht88 » 13 Veebr 2015, 19:22

Nii sain siis täna oma 4 veost lahti. Paigalt start, üks kõvem jõnksatus ja edasi sain lumisel teel aru, et liikumine toimub 2 ratta jõul. Roomasin alla ja kardaani keerates käis see lõdvalt ringi. Loogiliselt arvates on viga ees pool ehk siis ilmselt see muhvi õnnetus. Küsimus tarkadele kust seda vidinat endale sebida. Netist, koha pealt, suht kiirelt oleks vaja. Ise vahetus tundub reaalselt tehtav, kuid küsimus selle kohta, et kas on mõtet ise jebida.

licht88
Foorumlane
Postitusi: 63
Liitunud: 24 Apr 2014, 19:43

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas licht88 » 13 Veebr 2015, 20:11

Nii sain siis täna oma 4 veost lahti. Paigalt start, üks kõvem jõnksatus ja edasi sain lumisel teel aru, et liikumine toimub 2 ratta jõul. Roomasin alla ja kardaani keerates käis see lõdvalt ringi. Loogiliselt arvates on viga ees pool ehk siis ilmselt see muhvi õnnetus. Küsimus tarkadele kust seda vidinat endale sebida. Netist, koha pealt, suht kiirelt oleks vaja. Ise vahetus tundub reaalselt tehtav, kuid küsimus selle kohta, et kas on mõtet ise jebida.

Kasutaja avatar
junga
Foorumi veteran
Postitusi: 558
Liitunud: 20 Veebr 2013, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas junga » 13 Veebr 2015, 22:26

Kardaan ei tohiks sellegi poolest vabalt ringi käjja, taga differ ei laseks ju!

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas ants » 14 Veebr 2015, 10:30

junga kirjutas:Kardaan ei tohiks sellegi poolest vabalt ringi käjja, taga differ ei laseks ju!


Kardaan ei ole tagasillaga jäigalt ühendatud, küll aga hammasülekandega käigukastiga.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4316
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas Iceman » 14 Veebr 2015, 10:37

Nurkreduktoril viskas ühendusmuhvil hambad maha või siis on nurkreduktor ise peetis. Ja kardaan saab vabalt sel juhul ringi käia. Haldex või Visco on ju vahel.

okira
Foorumlane
Postitusi: 18
Liitunud: 31 Aug 2012, 07:52

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas okira » 07 Sept 2015, 14:41

Tere kõigile. Vahepeal on palju üle elatud ja kogemusi saadud. Muhvi vahetasin, haldexi õli koos sõelaga.Korras.Haldexi pumba puhastamine ja harjade vahetus.Jälle korras.Paaril, kolmel korral on tagavedu ära olnud, kuid kui juhe taga, viga otsitakse, siis kustutatakse samas vead ära ja oh imet AWD jälle olemas. Analüüsisin enda vahepealseid tegevusi.Oli üks jama kesklukuga,järgmine kord tagakojamees lakkas töötamast.Kõik need asjad sain ise korda, aga selleks proovisin taga kaitsmeplokis õiget releed üles leida.Ja igakord peale neid toiminguid viskas ette kirja ANTI SKID SERVICE REQUIRED.Juba on aru saada,et AWD ei toimi.Ei maksa kõike asju ise huupi näppida. Nüüd siis viskas lambist maantee sõidul selle kirja ette.Lähen õhtul ühe tüübi juurde, kes saaks selle vea kustutada.Olen kindel, et kõik jälle toimib.
Nüüd siis küsimus suurele ringile,kas on võimalik haldex käsijuhtimise peale ehitada? Siis oleks vajadusel auto kohe 4WD.Ei ole ju vaja, et esirattad libisevad enne natuke läbi ja rõhuandur reguleeriks haldeksi siduri survetugevust ja bla bla bla.
Ah jaa, autoks on ikka veel 2003 XC70.

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas tnx » 08 Sept 2015, 09:33

Kui mõtled käsijuhtimise all seda, et teed nagu maasturi jäigalt neliveoliseks, siis sellisena ta eriti pikka sõitu vastu ei pea ja juhitavus pole ka suurem asi. Kui tahad päris neliveolist sõiduautot, osta selline, millel keskel hammasratastega differ.
Kui lambist või relee liigutamise järel viga viskab, siis on ikka midagi katki ja lihtsalt vea kustutamine on agoonia pikendamine.

okira
Foorumlane
Postitusi: 18
Liitunud: 31 Aug 2012, 07:52

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas okira » 08 Sept 2015, 13:20

Käisin eile viga kustutamas ja jälle toimib.Arvutis võis viga tõlgendada nii, et ABS ja käigukasti vaheline side on katkenud. Aga vea lasi ära kustutada.Mis se tähendab? Et hakkab vist ABS aju üles ütlema (kunagi).Ometi sirge ühtlase sõidu ajal ABS ei toimeta ju.
Käsijuhtimist oleks kasutanud maastiku oludesse minnes, juhtimist ei tohiks mõjutada, kuna tal ei ole difriblokki. ............ Nüüd sain aru, millest ilma jään.Difribloki osa mängivad pidurid, millesse ka ABS segatud.On vist nii? Öeldakse,et räägi inimestega.
Aga see iseehitatud käsijuhtimine oleks revolutsioon.

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas tnx » 09 Sept 2015, 09:32

Kui siduri jäigaks teed, siis see mõjutab juhitavust küll, see ongi sama, mis blokeeritud differ esi- ja tagasilla vahel. Päris nii jäik ei ole, nagu kinni keevitades saaks, aga siiski piisavalt, et auto enam libedal ei pööraks korralikult. Maastikul ilmselt poleks vahet jah, seal kiirused väikesed, aga tänavale ei sobi. Selliseid häkke on tehtud küll, googelda veidike, mul ühtegi valmis linki pole kohe käepärast. Siia kunagi postitati ka mingeid ülevaatuse piduristendis mõõdetud numbreid, et kui kõvasti need neliveod haagivad.
ABS ja käigukasti suhtluse puudumise põhjuseid võib olla üsna erinevaid, kas on blokk ise õhtal, bloki toide jamab, mingi muu ühendus jamab jne.

okira
Foorumlane
Postitusi: 18
Liitunud: 31 Aug 2012, 07:52

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas okira » 09 Sept 2015, 11:40

OK.Nagu siinkandis öeldakse,küll tuu viga ütskõrd esi välla palas.Aga aitäh suhtlemise eest.

okira
Foorumlane
Postitusi: 18
Liitunud: 31 Aug 2012, 07:52

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas okira » 15 Sept 2015, 12:11

Uuesti sama jama. Kuskil siin foorumis leidsin ühekoha, kus räägitakse ühest andurist, mis asub piduri vaakumvõimendi küljes.Sellel tekib ühendustes külmjoode ja viskab ka sellise kirja ette.Kas on võimalik selle asja korrasolekut enne kontrollida, kui hakata teda maha võtma ja lammutama?(jootekohtade parandamiseks) Ja, mis on ta töö põhimõte?

Kasutaja avatar
igiliikur
Kõva postitaja
Postitusi: 177
Liitunud: 09 Apr 2015, 19:39

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas igiliikur » 15 Sept 2015, 19:53

Ma saan aru, et sul viskab iga kord ette ANTI SKID SERVICE REQUIRED. Pane see google otsingusse ja lugemist jätkub terveks õhtuks...
XC90

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2874
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: XC/AWD nelikvedu

PostitusPostitas allan » 15 Dets 2015, 21:20

Inferno kirjutas:Ainukeseks töötavaks-mugavaks lahenduseks ,mille täna ise ära tegin on siis YAW sensorile lüliti vahele panek. Sõidu ajal saab nüüd lülitist maha võtta ja peale tagasilülitamist ja süüde-sissevälja on kõik jälle korras. See võtab siis maha (1) Traction control (TC),(2) Spin control (SC) ,(3) Active Yaw control (AYC) kuid jätab tööle ABS ja AWD ehk siis nii nagu peakski olema algusest peale tehase poolt võimalik.

Tegime Rasmusega oma V8-tele sama tuuningu täna. S80-l on mass roheline/lilla, sellele lüliti vahele ja väga hästi läheb põiki.
Süüte väljalülitamisega kaovad ka teated DIM-ist, seega great success :)
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 37 külalist