xc90 nelikvedu ?

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
cocaman
Foorumlane
Postitusi: 12
Liitunud: 02 Nov 2008, 12:39

xc90 nelikvedu ?

PostitusPostitas cocaman » 02 Nov 2008, 12:46

Värske XC90 omanikuna olin täna üsna üllatunud, kui jäin pehmel põllul mudasse kinni. Huvitav seejuures oli see, et mõlemad esirattad käisid ringi ning kaevasid ennast sillani mutta. Tagasillal rattad aga seisid täitsa rahus paigal, gaasita või mitte. Mida värki, kas XC90 nelikvedu ongi selline haiglane või on hoopis mingi vigur otsad andunud ?

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 02 Nov 2008, 15:00

Linnamaasturi vedu jääb ikka 1-3veo vahele. Aga foorumis peaks olema videosi ühe kasutaja XC90 vägitegudest mudase tee peal. Ehk on sellel tagarataste töö näha.
:unibrow:

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7043
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: xc90 nelikvedu ?

PostitusPostitas Tanel » 02 Nov 2008, 16:22

cocaman kirjutas:Värske XC90 omanikuna olin täna üsna üllatunud, kui jäin pehmel põllul mudasse kinni. Huvitav seejuures oli see, et mõlemad esirattad käisid ringi ning kaevasid ennast sillani mutta. Tagasillal rattad aga seisid täitsa rahus paigal, gaasita või mitte. Mida värki, kas XC90 nelikvedu ongi selline haiglane või on hoopis mingi vigur otsad andunud ?

lase awd kontrollida kas ikka töötab.
vaata kasutaja vaix-i pilte, ta jõudis ikka päris kaua mudas mütata
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Keic
Kreisi postitaja
Postitusi: 352
Liitunud: 26 Jaan 2007, 19:18
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Keic » 05 Nov 2008, 22:44

Kusjuures peaks ikka vähemalt 1 tagaratas vedama, kuid tuttaval on S60R-l olnud 2 korda jama kusagil käigukastis kus mingid nuudid või asjad mis kannavad jõudu kardaanile on lihtsalt oma töölepingu lõpetanud. Ja nuh viimane kord läks see lõbu maksma miskine 25k :)
XC90 D5 '07
XC70 D5 '03
S60AWD 2.4T '02

deejay
Foorumi veteran
Postitusi: 556
Liitunud: 16 Juun 2005, 22:52

PostitusPostitas deejay » 06 Nov 2008, 09:21

Vahekast äkki? Haldex?

Kasutaja avatar
cocaman
Foorumlane
Postitusi: 12
Liitunud: 02 Nov 2008, 12:39

PostitusPostitas cocaman » 06 Nov 2008, 10:16

Viga leitud-parandatud. Vahekasti otsamuhvil olid hambad maas, infoauto sõnul pidi raskema jalaga meestel vahest juhtuma. Kontrollida lihtne, tõstad auto üles ja kui kardaan vabalt ringi käib, on asi suht selge. Muhv ise maksab ~2K, tööd 4-5 tundi.

deejay
Foorumi veteran
Postitusi: 556
Liitunud: 16 Juun 2005, 22:52

PostitusPostitas deejay » 06 Nov 2008, 10:30

Hästi, oligi arvata. Vahekast on R-del samuti nõrguke (kui ikka 3 track day'd teha, siis juba tahabki vahetamist). Ju siis on selle XC-ga puid metsast välja veetud :D Päris okei hinnaga said muide!

Uuno Kabe
Uustulnukas
Postitusi: 4
Liitunud: 11 Juun 2008, 00:19

PostitusPostitas Uuno Kabe » 11 Aug 2009, 22:37

Huvitav, kas kusagilt oleks saada XC90-le taha LSD? Ise pole netis kahjuks midagi selle kohta leidnud...

attrs
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 19 Mär 2009, 13:05

PostitusPostitas attrs » 12 Aug 2009, 21:27

Otsisin kahh mööda netti ringi kunagi selle pilguga kuid tulemusteta. S40 ja S60 tarvis leidus nii esimesse kui tagumisse silda lelusid kuid XC seeria oli puutumata jäetud. Seega jääb vaid veojõukontrolli peale loota.
'88 AZLK 2141 -> '90 Nissan Sunny -> '96 Golf -> '99 Focus -> '05 Multipla -> '07 6 -> '05 XC90 -> '07 Freelander 2 -> '04 S80

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 12 Aug 2009, 21:48

Mis te arvate et nii uue põlvkonna autole saab sellist lisavarustust mujalt kui IAst?
:unibrow:

attrs
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 19 Mär 2009, 13:05

PostitusPostitas attrs » 13 Aug 2009, 00:34

Quaife aeg-ajalt üllatab tehes häid diffreid uutele autodele. Enamasti siiski nende tooted sportlikuma suunitlusega ja seetõttu ka xc välja jäetud.
'88 AZLK 2141 -> '90 Nissan Sunny -> '96 Golf -> '99 Focus -> '05 Multipla -> '07 6 -> '05 XC90 -> '07 Freelander 2 -> '04 S80

attrs
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 19 Mär 2009, 13:05

Re: xc90 nelikvedu ?

PostitusPostitas attrs » 28 Dets 2010, 15:56

Tehtud vähe uurimist nende nelikvedude kohta.

Nimelt siis 2002-2006 isendid kasutavad Haldex-i II gen vahekasti.
2006-2009 (ja ka kõik V8 isendid) haldex III gen-i (ühtlasi kasutati ka nimetust Instant Traction)
2009- kasutab 4gen haldex asja (eLSD)

Laias laastus kehtib see ka kõikidele teistele nelikvelolistele mis toodetud neil aastail.

Mitte kõige informatiivsem asi - pigem lihtsalt endale meeldetuletuseks.
'88 AZLK 2141 -> '90 Nissan Sunny -> '96 Golf -> '99 Focus -> '05 Multipla -> '07 6 -> '05 XC90 -> '07 Freelander 2 -> '04 S80

D5 Power
Foorumlane
Postitusi: 11
Liitunud: 04 Veebr 2011, 12:44

Re: xc90 nelikvedu ?

PostitusPostitas D5 Power » 16 Veebr 2011, 10:34

Eelmisele postitusele lisaksin juurde sellise jutu, kõik mis attrs kirjutanud on on õige ning enamasti juhtub selle vahekasti purunemisi just 2002-2006 masinatel, kuna algul tehti vähe nõrgemast materjalist vastavaid detaile( siis oli tegemist 5 käiguliste kastidega ja see tugevama materjali kasutuselevõtt tuli esile koos 4.4l V8 ja 136kW D5 mootoriga).
Kui teil kelle auto on 2002-2006 on puru see vahekasti muhv siis tasub asendada mitte samasugusega vaid juba uuemale kastile mõeldud muhviga ja siis väheneb tublisti oht, et teil see tegevus mõne aja pärast uuesti tuleb teha. XC90 foorumites on seda ka kirjeldatud kuidas ise kodus vahetada ja milliste tootekoodide vastu täpselt vahetus teha ning pidi sobima 1-1 le.

Sama jutt kehtib ka S60R-idele. See on seotud pigem selle 6 käigulise geartronicu kastiga sest vanad kastid piirasid esimesed 2 käiku ära väände poolelt kuid uus ei tee seda enam ja seega oli vajalik ka vahemuhvi tugevdamine.

Kõik kellel sellist asja parandada vaja võtke lahti allpool olev lehekülg ja olete palju targemad

http://www.volvoforums.org.uk/showthrea ... 896&page=2

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: xc90 nelikvedu ?

PostitusPostitas vanapeer » 16 Veebr 2011, 10:51

Üle pika aja üks uustulnuk, kes midagi uut foorumisse toob. Mina pole küll mingi ütleja aga fiskult privett!
:unibrow:

jr4x4ee
Foorumlane
Postitusi: 13
Liitunud: 22 Aug 2010, 15:50
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: xc90 nelikvedu ?

PostitusPostitas jr4x4ee » 11 Veebr 2012, 13:48

D5 Power kirjutas:Eelmisele postitusele lisaksin juurde sellise jutu, kõik mis attrs kirjutanud on on õige ning enamasti juhtub selle vahekasti purunemisi just 2002-2006 masinatel, kuna algul tehti vähe nõrgemast materjalist vastavaid detaile( siis oli tegemist 5 käiguliste kastidega ja see tugevama materjali kasutuselevõtt tuli esile koos 4.4l V8 ja 136kW D5 mootoriga).
Kui teil kelle auto on 2002-2006 on puru see vahekasti muhv siis tasub asendada mitte samasugusega vaid juba uuemale kastile mõeldud muhviga ja siis väheneb tublisti oht, et teil see tegevus mõne aja pärast uuesti tuleb teha. XC90 foorumites on seda ka kirjeldatud kuidas ise kodus vahetada ja milliste tootekoodide vastu täpselt vahetus teha ning pidi sobima 1-1 le.

Sama jutt kehtib ka S60R-idele. See on seotud pigem selle 6 käigulise geartronicu kastiga sest vanad kastid piirasid esimesed 2 käiku ära väände poolelt kuid uus ei tee seda enam ja seega oli vajalik ka vahemuhvi tugevdamine.

Kõik kellel sellist asja parandada vaja võtke lahti allpool olev lehekülg ja olete palju targemad

http://www.volvoforums.org.uk/showthrea ... 896&page=2


See uuem muhv ei ole oluliselt tugevam, kui siis ühe stastilise ühiku võrra. Kellel viitsimist võib siit rohkem lugeda:

So the final verdict is in. In essence the new collar gear / spline gear that FEO sent was identical to the old one. The part is made of manganese steel which is typically used in applications that require high ductility ("bendyness") and impact resistance. As before, this seems an odd materials choice for the application to start with. Transmission parts of this sort are usually rated in terms of hardness using the Rockwell scales. Specifically, most gears for this type of application are on the "C" scale, usually in the middle. This part didn't even rank on the C scale and both the old and new part ranked at 60 A. Here's it straight from teh horse's mouth "They are about 60 Rockwell A scale (HRA). This is pretty soft. The hardness of most hardened steel and other hard alloys start just above this hardness level. We usually use the Rockwell C scale (HRC) for heat treated steel (quenched and tempered). Typical hardness of average material of this type is in the 30 to 40 HRC range. (Equivalent to 65 to 70 HRA) The A scale ranges from 20 to 92 HRA."
In English this means that they expected a part of this nature to be hardened steel, which is more normal for gear types and links in transmissions, but this didn't even manage to rank on the scale used to rate the hardness of tempered steel. I.e. it's soft metal.

As far as hardening the part, it is just not possible. I asked why and was sent the picture below. This is a picture of the crystalline structure of the metal itself. The steel crystals (yes, steel is actually a crystal) are the dark sections and the alloy section is the lighter coloured material. The alloy used in this part is not hardenable but the steel is. However, this would not yield an improvement overall since there is such a high percentage of alloy materials in the part. It was explained to me like this "It's like putting marbles in play-doh, you can make the marbles as hard as you want, but if you can't change the play-doh it will still fall apart just the same." So if the part was more steel than "play-doh" then we could harden, but as it is we can't. On to the next part!


http://v70r.com/forums/topic/13041-p2-a ... ge__st__30
JR Motors - lisavarustus maasturile ja Land Rover varuosad
GSM - 50 28 488
V70 Titanium 2003 2.4D
XC90 Ocean Race 2006 D5


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline