2016a XC90 D5 egr ja sisselaske trakti puhastus

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

TheKris79
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 24 Sept 2015, 12:41

2016a XC90 D5 egr ja sisselaske trakti puhastus

PostitusPostitas TheKris79 » 21 Nov 2022, 10:02

Tervitus,
Mõtlesin, et kirjutan teistele millega tegelesin nii umbes kuu aega tagasi ja mis olid avastused. Kahjuks nagu mul kombeks siis piltidega jään hätta sest millegipärast selliseid asju tehes unustan tel kõrval hoida. Asi algas sellest, et ilmusid õli märgid klapikambri kaanele millel siis see PVC klapp külge ehitatud ning otsustasin sealse tihendi välja vahetada ja kuna enamus asju tuli eest ära võtta siis sai ka ülal nimetatud tegevus tehtud.
Nimelt otsustasin, et oleks aeg puhastada ära egr vidina koos jahutiga ja ka sisselaske kollektor. Autol juba 192tuh kellal ning suht kindel, et sellist ettevõtmist keegi teinud pole. Aega kulus 1 terve päev.
Sai siis asjad maha krutitud ning vaatepilt oli suht õudne - kollektor ise oli mõnest kohast umbes 2cm nõgiga kaetud ning avad klappide juurde üle ühe olid nii suletud nõgiga, et polnud peaaegu nähagi millised klapid ise välja näevad.
Netiavarustest sain hea lahenduse plastik kollektori puhastuseks (soovitatakse kasutada Mr Muscle pliidipuhastus vahtu), lasin asja seest täis lasin nii 10min settida ja siis survepesuriga puhtaks. Tulemus oli just nagu uus jupp. Siis sai plastik orgiga sisselaske kanalid puhastatud nii, et klapid kinnises asendis, tolmuimejale peenike toru otsa ning asusin tükke lahti kangutama. Lõpptulemus samuti peaaegu läikivad kanalid ja klapid (lõpus sai siis Liqui Moly egr puhastus vedelikku klappidesse lastud ja pika peene pintsliga nühitud ning tolmuimejaga puhtaks tõmmatud koos vedelikuga). Egr klapp koos jahutuga lahti monteeritud ja see jahutuskast siis atsetooniga täis valatud ning seisnud umbes 4h ja veega puhtaks. Lõpuks kui kõik kokku tagasi sai tegin õli vahetuse lisasin mootori sisepesu uue õliga (Liqui Moly), lasin uuesti õli välja ja uus õli sisse.
Peale kogu seda ettevõtmist olen nüüd 3tuh km maha sõitnud ja peaks ütlema, et mootor palju sujuvamalt ja vaiksemalt tiksub ning reageerimine gaasipedaalile oluliselt parem.
Nähes seda mega nõgi kogust ja osalt ka tükke selles kollektoris hakkasin mõtlema, et kas võib olla sellel mingi seos turbo tükkideks lendamisel siin aasta tagasi? Oskab keegi teadjam seda kommenteerida või olen täitsa valel teel ja võib arvata, et antud tükid põlevad ära kui nad sealt mootorisse lendlevad.
Igatahes jah kellel uued diislid on siis soovitaks kindlasti antud ettevõtmine mingil kilometraazil ära teha ja usun, et midagi päris valesti ei teinud sest siiani tundub, et oli väga kasulik mootorile. Hingamine tundub kohe teine.

Muidugi võib juhtuda, et keerasin miskit tuksi ja see ilmneb alles 20tuh km pärast siis oleks hea kuulda kui keegi arvab, et miskit valesti selles protseduuris mida tegin aga kui tundub ok siis loodan, et on abiks teistelegi.
2016 XC90 First Edition D5
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1479
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: 2016a XC90 D5 egr ja sisselaske trakti puhastus

PostitusPostitas amazon86 » 21 Nov 2022, 21:32

Omal sarnased kogemused algusaastate VEA platvormi diisliga D4204T5. Autoks 2014 V60, hetkel läbisõit üle 190000 km. EGR süsteem sai tervenisti välja vahetatud. Klapp ise kiilus pidevalt kinni, sest juhtpuks oli nii ära kulunud, et tahm sai vahelt läbi. Lisaks oli EGR jahuti nii umbes, et seda ei saanud enam kuidagi puhtaks. Info Autost sai kalli raha eest uuendatud disainiga klapi, kui ka jahuti. Klapil uuendatud just seda juhtpuksi disaini, jahutil suuremad õhukanalid. Lisaks pakuti mingit lõdvikute ümbertegemise lahendust. Uute asjadega sai sõita mingi aasta, kui jahuti jälle umbes, õnneks pääses seekord läbipesuga. Aga üldiselt tekib seda tahma ikka väga palju, sisselase on ikka kohutav, päris läbipesu pole veel teinud. Lisaks see nõgi tapab ära ühe rõhu/temp anduri, neid on läinud juba 3 tükki. Muidu täitsa tore mootor, võtab vähe kütust ja jõuab natuke minna ka, kuid need EURO nõuded pikka iga sellele mootorile ei ennusta.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

Kasutaja avatar
kaupz
Foorumi veteran
Postitusi: 1434
Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
Asukoht: Lääne-Harju vald
Kontakt:

Re: 2016a XC90 D5 egr ja sisselaske trakti puhastus

PostitusPostitas kaupz » 01 Dets 2022, 08:04

Ei leia ühtegi head lehte, kus Recall otsingut teha, aga S60 2012a diislil oli tehase remondi listis tehtud töö Recall: EGR ...
seega mingitel mudelitel ja vanustes on tehas ise neid vahetanud ikka ka.
V70D5atm05chip + v70D5atm03 66+71Beetle +79T2 [exV70/2,5tdi/atm]
PiltPilt Veakoodi kustutamine VIDA-ga Keilas

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1479
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: 2016a XC90 D5 egr ja sisselaske trakti puhastus

PostitusPostitas amazon86 » 03 Dets 2022, 20:18

Transpordiameti lehel on hakatud tagasikutsumisi näitama. EGR teemaga sai Info-Autoga suheldud, nägid tagasikutsumist küll, kuid hakati mingit aegumise teemat jahuma. Üks tarkvaraline tagasikutsumine tehti ära, kuid sellega oli ka probleeme. Antud asutusega on keeruline asju ajada.
VolvoV60.jpg
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist