klõbin pärast hammasrihma vahetust 2,5tdi 103kw 97-00a

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
kaupz
Foorumi veteran
Postitusi: 1436
Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
Asukoht: Lääne-Harju vald
Kontakt:

klõbin pärast hammasrihma vahetust 2,5tdi 103kw 97-00a

PostitusPostitas kaupz » 26 Aug 2008, 20:38

aprillis sai vahetatud mõlemad hammasrihmad.
pärast seda jäi kõrvu mingi "uus" klõbin, mille kiirus oli võrdeline mootori pööretega.

selline klapi klõbina moodi.

nüüd pärast tuksi läinud veepumba vahetust läks klõbin tugevamaks.
väideti küll et ülemist nuka ratast ei puudutud ja vastus oli et "no ei tea millest see tulla saab"


mootor siis 2,5tdi 103kw viimase 2000a kandilise v70 peal.

viitsib mulle keegi selgitada kuidas nukkvõll-tõukur süsteemis klõbin tekib?

alguses aprillis öeldi et pole hullu ja ei tea mis hääl see on.
nüüd aga oli jupi kõvem plagin/klõbin/...

vahepeal sõitsin u 3000km ja hääl ei muutunud.
V70D5atm05chip + v70D5atm03 66+71Beetle +79T2 [exV70/2,5tdi/atm]
PiltPilt Veakoodi kustutamine VIDA-ga Keilas

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 26 Aug 2008, 22:31

:unibrow:

Kasutaja avatar
kaupz
Foorumi veteran
Postitusi: 1436
Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
Asukoht: Lääne-Harju vald
Kontakt:

PostitusPostitas kaupz » 26 Aug 2008, 23:23

oii kurja, ma olin ainult sigulli mootorit lähedalt näinud, vist korra ka 1990a vw vabalthingavat diislit ilma klapikambrikaaneta. ja seal asi ju nookuritega?

vot siis hüdrotõukurid.

vahetatakse ka neid vastavalt vajadusele (sõltuvalt õlist ja ....) mitte läbisõidu järgi?

samas kui iga rihmavahetuse või süütenurga seadmisega hääl jubedamaks läheb, siis peaks viga sealt otsima?
kas saab vale nuka asend klõbinat teha?
mis mille vastu käima hakkab valel ajal?


kas veepumba vahetuseks on vajadust lahti keerata nuka rihmaratast?
V70D5atm05chip + v70D5atm03 66+71Beetle +79T2 [exV70/2,5tdi/atm]
PiltPilt Veakoodi kustutamine VIDA-ga Keilas

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

PostitusPostitas tnx » 27 Aug 2008, 10:39

Hüdrotõukureid vahetatakse vastavalt vajadusele jah. Nende iseloomulik hääl on enamasti tugev terav tärin, mis suurtel pööretel või mootori soojenedes kaob järsku (suurema survega lööb õli sisse). Hüdrotõukurit (õigem nimi oleks hüdrokompensaator) võib ka nookuritega mootoris kasutada, selle hüdraulika mõte on klapivahe automaatne reguleerimine kruvide või seibide kasutamise asemel.

Vale nuka asend saab teha klõbinat küll, aga siis peaks sellega kaasnema ka mootori ebaühtlane töö, eriti diislil kus see mõjutab ka pumba asendit. Kui nurgad paigast ära, siis võib kolisema hakata kõik - klapiajam, kolvid, pump. Siis on hääled suurel koormusel tugevamad ja vabajooksul võivad hoopis kaduda.

Veepumba vahetusel ei ole otsest vajadust lahti keerata nuka rihmaratast, eriti kui vahetati vända otsas ratast, aga kusagilt on vaja pärast hammasrihma paigaldust nurgad uuesti õigeks panna.

Meister peaks siiski suutma selle välja selgitada, kustkandist klõbin tuleb ja otsustada, kas see on ohtlik või mitte.

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

PostitusPostitas bronec » 27 Aug 2008, 11:06

Klõbinaks piisab täiesti paigast ära pumbast. Sama teema nuka hammasrihmaga.Ega mingi tuli armatuuris põlema ei lähe vahepeal?

Jaanionu
Kreisi postitaja
Postitusi: 360
Liitunud: 29 Dets 2006, 22:13
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Jaanionu » 27 Aug 2008, 11:59

Sellel autol tuleb alati peale rihma vahetust pumba uuesti paika panna :idea:

Kasutaja avatar
kaupz
Foorumi veteran
Postitusi: 1436
Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
Asukoht: Lääne-Harju vald
Kontakt:

PostitusPostitas kaupz » 27 Aug 2008, 14:18

jutt õige teil.

eile tuli ei põlenud, aga oli see vastik klõbin/kolin (hammasrihma rataste nurki/asendeid ei muudetud, vahetati veepumpa)

täna keerati aga "kõrva järgi" süüdet/pumpa ja klõbin kadus.
aga põlema hakkas mootorituli.

eks pean kuskil arvutiga seltsimehe otsima kes juhtme taha pistab.

samas ilmselt vaja nukk ja pubma nuka ratas ja muud märgid üle vaadata.
et kui ühel juhul pump arvab et süüde õige, aga kõrval on valus kuulata klõbinat.

teisel juhul ei ole klõbinat aga pump arvab et tsükkel vale...
V70D5atm05chip + v70D5atm03 66+71Beetle +79T2 [exV70/2,5tdi/atm]
PiltPilt Veakoodi kustutamine VIDA-ga Keilas

Kasutaja avatar
kaupz
Foorumi veteran
Postitusi: 1436
Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
Asukoht: Lääne-Harju vald
Kontakt:

PostitusPostitas kaupz » 13 Okt 2008, 12:07

paluks soovitusi, kus ja mis hinnaga saab süütenurga reguleerimistööd teha tallinna kandis?


kaupo
V70D5atm05chip + v70D5atm03 66+71Beetle +79T2 [exV70/2,5tdi/atm]
PiltPilt Veakoodi kustutamine VIDA-ga Keilas

Kasutaja avatar
SassGuss
Kreisi postitaja
Postitusi: 492
Liitunud: 16 Juul 2007, 11:53
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe...
Kontakt:

PostitusPostitas SassGuss » 13 Okt 2008, 22:09

Sain just tehtud oma V70le, ise tegin. Ei ole kõige parem töö. Kontrollida nuka asendit suht raske, palju kergem lihtsalt ta paika panna. Ja selline töö peaks tehtud olema iga rihma vahetusega (kontrollitud!!!). Mul muutus hääl paremaks, töötab ühtlaselt, külmastpeast ei tossa, jõudu veits juurde tuli. Aga kõige parem on tunne, et mootor hingab nii nagu peab, seega kestma peaks kauem.

Aga hüdrotõukuri hääl on see hääl, mis on sul käivitamisel enne kui õli õigesse kohta jõuab.
V70 2.5 TDI Aut. 99a. Turbo Kuur
744 D2.4 M47 90a. Eakas
745 D2.4 M47 88a. Troll
944 D24TIC 91a. TurboPeldik
744 mingi bensu motoga. Nahhuj mul seda vaja???

Kasutaja avatar
SassGuss
Kreisi postitaja
Postitusi: 492
Liitunud: 16 Juul 2007, 11:53
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe...
Kontakt:

PostitusPostitas SassGuss » 13 Okt 2008, 22:12

Aga sellist tööd ei usu et sulle keegi teeb nii nagu peab. Tavaliselt läheb arvuti või muu jama külge, keeratakse pumba nurk "paika", ja silmad punnis et "milleks nukka näppida, hammakas ju poldiga kinni"
V70 2.5 TDI Aut. 99a. Turbo Kuur
744 D2.4 M47 90a. Eakas
745 D2.4 M47 88a. Troll
944 D24TIC 91a. TurboPeldik
744 mingi bensu motoga. Nahhuj mul seda vaja???

Kasutaja avatar
kaupz
Foorumi veteran
Postitusi: 1436
Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
Asukoht: Lääne-Harju vald
Kontakt:

PostitusPostitas kaupz » 14 Okt 2008, 08:34

seda arvangi, et kuskil on mõni märk paigast ära.
kui on tuli kustus, siis teeb mootor häält, suht tugev "tõgin", kas siis töötsükkel nii vale et kostub detonatsiooni hääl ?

kui aga keerati nii, et häält ei teeks, siis hakkab tuli põlema.

nii et vaja kõik nuka-vända märgid üle vaadata.
V70D5atm05chip + v70D5atm03 66+71Beetle +79T2 [exV70/2,5tdi/atm]
PiltPilt Veakoodi kustutamine VIDA-ga Keilas

Kasutaja avatar
kaupz
Foorumi veteran
Postitusi: 1436
Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
Asukoht: Lääne-Harju vald
Kontakt:

PostitusPostitas kaupz » 30 Okt 2008, 18:51

27okt2008
viimane nädal ülevaatuse tegemisega aega, siis oleks 2a hooleta.
ja tulest võiks ikka lahti saada.

testrem ütles otse, et nemad poolikut tööd ei taha teha,
"keppigu need mehed edasi kes asja tegid"

viin masina rihmavahetajate juurde ja lubasid käia linnas tule paika panna.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

30okt2008
teisipäeval käidi linnas arvuti taga, "ei olnud abi"
kolmapäeval vaadati kõik märgid üle "nüüd on vaja arvutiga tuli ära nullida"
neljapäeval tehti laagris Diislikeskuses kuido juures asi korda.

selgituseks öeldi, et koos veepumbaga vahetatud lamerihma ratas (kummist puhvriosaga) ajas reguleerimise sassi.

et "tollel ei ole auk läbi ratta, et näeks hammsrima rattaga õigeks paika panna"

järgmine mees teadis rääkida, et suurel rattal on lohk, mis siis läheb hammasrihma ratta naga vastu paika.
ning lamerihma rattal on siis märk mille järgi reguleeritakse.

nüüd asi korras ja 103kw kõik kapoti all tagasi.

muuseas öelndu kuido, et eelsüüteküünlad ei tööta.
sellest arutasin juba aasta tagasi siin:
http://www.volvofotod.pri.ee/volvoclubf ... sc&start=0
V70D5atm05chip + v70D5atm03 66+71Beetle +79T2 [exV70/2,5tdi/atm]
PiltPilt Veakoodi kustutamine VIDA-ga Keilas


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist