1. leht 2-st

Algajale veidi nõu rehviostul?

Postitatud: 13 Apr 2019, 15:31
Postitas k6ps
Tere!

Olen üritanud nüüd kurssi viia mida miski mõõt tähendab ja enam-vähem selge.

Talveks tegelikult juba ostsin Rattad24.ee'st Hankook WINTER I*PIKE RS2 W429, 195/65/R15, 91. Suuruse valisin vist enam-vähem selle järgi mis all oli (kusjuures ees ja taga paarid olid erineva suurusega :( ). Võtsin siis suurtemate järgi kuna väiksemad tundusid kuidagi imelikud antud autol. Praegu täitsa ok:
Pilt
Pilt

Vaatasin siis samade mõõtude järgi seda http://www.pkp.ee/rehvid/PIRELLI/cintur ... 1105156591 ja ehmatasin veidi ära, sest seal kirjas "väikestele linna autodele". Mitte, et mul jeep vm aga väike ka mitte, universaal ikkagi. Küsisin rehvihundist, mis võiks sobida ja öeldi "Teie auto 15´´ original mõõt on 205/65r15". Polegi väga suur vahe.

See et ümbermõõt on veidi suurem ei ole ju probleemiks? Kui on 15 tolli velg, siis läheb iga rehv peale?

Kokkuvõttes, suurt vahet pole kas 195 või 205? Veidi pehmendust rohkem?

Järgmine kevad küll auto plaanis maha müüa aga mingi 250.- eest korralik jooks alla saada tundub nagu ok. Talve omad olid 220.- ja olid testivõitjad. Te võtaksite kasutatud?

Igasugune nõu teretulnud!

Aitäh!

Re: Algajale veidi nõu rehviostul?

Postitatud: 13 Apr 2019, 16:02
Postitas ants
Pehmemaks teeb profiili kõrgus, mitte laius.

Re: Algajale veidi nõu rehviostul?

Postitatud: 13 Apr 2019, 16:29
Postitas Liiwaannus
Rehvi ostes jälgi ka koormusindeksit. Tore oleks kui rehv kannaks veits rohkem kui su täislastis masin kaalub. Lisaks kitsama rehviga jääb haardepinda vöhenaks, tulemuseks in pehmel pinnal kergem sisse vajumine ja kõval pinnal vähem pidamist. Pigem võtaks selle 205 laiuse ja mängiks kõrgusega, et leida populaarne mõõt, võib olulise vahe hinnas teha.

Viidatud lingil muidugi räägib hind tugevalt selle 195 kasuks.

Re: Algajale veidi nõu rehviostul?

Postitatud: 14 Apr 2019, 00:48
Postitas Johnson
Põhimõtteliselt on laias laastus nii, et mida madalam rehv - seda rohkem tunned Eesti teede eripärasid oma tagumikuga. Mida laiem - seda rohkem otsib teed, kui just ilusal asfaltil ei sõida.
Endal hetkel all r18 225/40 - esisillas lõtkud puuduvad ja siledal maanteel lust sõita - allub koheselt igale rooli liigutusele. Samas, kui satun pisutki rööpalisemat teed sõitma (90%eestist) - rool piltlikult tantsib peos, otsib oma rida. Mugavuse poolest võiks ka sõita kõrgema profiiliga, aga eks ilu nõuab ohvreid ja teisalt eks hakkaks esiratas ka kuhugi vastu käima vb.
Kui juhtud pikemaid vahemaid liikuma, siis pööra kindlasti ka tähelepanu tekkivale rehvimürale. Paljude heade rehvide boonuseks ongi vaiksem sõit, aga seda kahjuks ulmelise hinna arvelt.

Re: Algajale veidi nõu rehviostul?

Postitatud: 14 Apr 2019, 01:04
Postitas jx
80% infost inimene hangib silmadega ja seda lehte olen ise kasutanud pildi ette saamiseks:
https://tiresize.com/comparison/

Re: Algajale veidi nõu rehviostul?

Postitatud: 14 Apr 2019, 08:30
Postitas aivaruba
Ma ei oska täpseid nõuandeid anda, aga ise juda palju aastaid kasutanud mudelit ees- 195\ 65\15, TAGA 205\55\16 (V70). enda tunde järgi kõige parem sõidukogemus, aga eks ta võib ju erinev maitse olla

Re: Algajale veidi nõu rehviostul?

Postitatud: 14 Apr 2019, 08:40
Postitas Johnson
aivaruba kirjutas:ees- 195\ 65\15, TAGA 205\55\16 (V70)

Saan ma õigesti aru, et antud info põhjal on sul esisillas kõrgemad-kitsamad 15 tollised ja taga laiemad-madalamad 16 tollised? Kui nii siis on ikka tegemist korraliku lollusega. Terve jooks olgu ikka vähemalt velgede suuruse poolest sama. Rehvi kõrguste erinevusest ühiku võrra saan veel aru aga eelpool mainitu on ikka paras idiootsus.

Re: Algajale veidi nõu rehviostul?

Postitatud: 14 Apr 2019, 10:53
Postitas k6ps
Leidsin midagi, mis meeldima hakkas "Goodyear Efficientgrip Performance". Ainuke asi, et need A, B tasemed erinevad veidi poodides.

Käisin suht palju poode läbi ja soodsamat ei leidnud.
https://www.reff.ee/pood/rehv/soiduauto ... ance-3711/ 49.99€/tk

Massiindkes 91 = 615kg*4 = 2460. Passis täismass 2100.

H = 210 km/h

Peaks vaikne olema -alla 68db pole kuskil näinud.

205 küll enamasti võitja aga vast pole nii suur vahe.
Gute Fahrt, Saksamaa, 2018, #1, (205/55R16)
Aftonbladet Bil, Rootsi, 2017, #1, (205/55R16)
ADAC, Saksa, 2017, #2 (195/65R15)
Teknikens Värld (Rootsi, 2016.03.17), suverehvitest võitja.
Tehnikamaailma Soome, suverehvitest 2016, #2-3 (205/55R16)
GTÜ / Saksa, suverehvitest 2015 võitja (205/55R16)


Tehnikamaailma suverehvitest 2013 võitja (205/55R16)
Automotive Clubs suverehvitest 2013, 2. koht (185/60R15)
Auto Zeitung suverehvitest 2013, 2. koht (215/55R16)
Auto Motor und Sport suverehvitest 2013, 3. koht (205/55R16)
Auto Club Europa suverehvitest 2013, 3.koht (195/65R15)

Re: Algajale veidi nõu rehviostul?

Postitatud: 14 Apr 2019, 11:07
Postitas princeAndrew
Mida kitsam seda ökonoomsem 195 versus 225 aga ilu maksab ka midagi.
Erinevas mõõdus rattaid mõistlikuks ei pea-võib hakata ka ABSi ja muid abilisi segadusse ajama.

Re: Algajale veidi nõu rehviostul?

Postitatud: 14 Apr 2019, 20:09
Postitas k6ps
Ostetud. Tänud nõu ja abi eest!

Re: Algajale veidi nõu rehviostul?

Postitatud: 14 Apr 2019, 21:22
Postitas TiitR
TÜV jälgib meil täna hoolega juba ka nii koormus, kui kiirusindekseid, rehvimõõtudest rääkimata. Vaata mnt.ee lehelt, mis kiirusindeks su autole ettenähtud ja vaata, kas joppas?

Re: Algajale veidi nõu rehviostul?

Postitatud: 15 Apr 2019, 07:26
Postitas PorisedRattad
Mida suurem kiirusindeks, seda jäigem ka rehv.
Mida lähemal on täht A-le seal vihma märgi juures, seda pehmem on segu. Rehv kulub kiiresti.
Mida lärmakamad on, seda paremad vihmamustrid üldjuhul on. Kuigi enamus rehvid tänapäeval on suht sama valjudusega.
Talvel eelistada rehvi laiust autotootja poolt soovitatud või kitsam, siis auto mass suudab naelad/rehvi paremini lume/jää sisse suruda.
Suviti vesiliu puhul on sama reegel. Kui ikka liiga lai rehv on autole alla pandud, siis kipub vesiliug üsna kergelt tulema. Auto massi ja rehvi pindala suhe on paigast ära ja vesi hakkab kandma.

Re: Algajale veidi nõu rehviostul?

Postitatud: 15 Apr 2019, 22:00
Postitas Otomar
TiitR kirjutas:TÜV jälgib meil täna hoolega juba ka nii koormus, kui kiirusindekseid, rehvimõõtudest rääkimata. Vaata mnt.ee lehelt, mis kiirusindeks su autole ettenähtud ja vaata, kas joppas?


TÜV jälgib seda mida Maanteeamet on ette andnud. Kahjuks on need andmed tihti tehase poolt ette antutest väga kaugel. Kui lähed näitama, et tehase poolt on need lubatud siis vingus näoga öeldakse et "me võime ju neid ka arvestada".

Re: Algajale veidi nõu rehviostul?

Postitatud: 16 Apr 2019, 10:26
Postitas TiitR
Justnimelt TÜV lähtub mnt andmetest, kes omakorda saab andmed tüübikinnitusest.
Mis paberiga sa vehid seal TÜV-is, et tehas lubab? Mul andis vin-iga näiteks 18" rattad, 17" rattad ja 2 erinevat mõõtu 16", sama jutt ka kütuseluugil, kuid mnt lehel max. 17" ratas ja vaid üks 16" rattamõõt ja 18" TÜV-i uksetaha minnes saadeti joonelt minema, et mingu võtku margiesindusest vastav paber, et tehas lubab jne. Kütuseluugi kohta ütles, et see neid üldse ei koti, sinna võib igasugu jama kleepida.

Re: Algajale veidi nõu rehviostul?

Postitatud: 16 Apr 2019, 17:55
Postitas aivaruba
Vastuseks Johnsonile: ees ei ole mitte suuremad kohe kuidagi, teineteise peale pannes on ühesuurused, kuid tagumised laiemad. Igatahes nii olen aastaid sõitnud ja ülevaatustel pole ka probleemi olnud. Mõlemad veljed on Voolvo originaalid-valud, Rootsist toodud omal ajal. Ja tegelikult ei mäletagi, miks nii jäi, vist olid naelad eri paaridest