850 salongiventilaator ei tööta

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

J.Aru
Kõva postitaja
Postitusi: 104
Liitunud: 05 Nov 2013, 20:29

850 salongiventilaator ei tööta

PostitusPostitas J.Aru » 02 Mai 2017, 19:05

Seekordne mure salongiventilaatoriga, ei taha teine mitte koostööd teha. Lugu sai alguse vist kuskil talvel kui auto teiste käes oli, seetõttu ei oska täpsemalt seletada. Kui mina näppima hakkasin siis salongiventilaatorit ei saanud mingi nipiga käima, proovisin ventikat otse aku pealt- toimis. Näppisin ühte suuremat pistikut seal veel, panin pistiku ventika külge tagasi ja peale seda hakkas tööle, niikaua töötab kuni AUT peale natukeseks panna, siis hakkavad REC ja AC vilkuma ning lüliti enam ventilaatorile ei mõju. Kui korraks süüde välja ja uuesti sisse keerata siis ventikas toimib jälle niikaua kuni AUT peale panna. Samuti ventikas kigiseb, kas võibki viga ehk selles olla, et ventikas tarbib liiga palju voolu ja tekitab ülekoormuse?

Panen video ilmestamaks juttu, video ajal tegi küll korra ka nii, et peale 0 asendis olemist enam tööle ei hakanud, enamasti siiski 0 asendist hakkas tööle. Videost ei ole ka hästi näha aga ventikas ei tööta enam peale seda kui REC ja AC vilkuma hakkavad.https://youtu.be/0m60SxTBHjs


Lisaks ehk oskab öelda kus ja mis asjad ventikat juhivad? Talvel seal midagi tehti ja tuledelüliti parkide või lähitulede peale keerata siis hakkab salongiventilaator täisvõimsusel tööle (isegi siis kui ventika enda lülitist enam ei toimi), esialgu kohe mingit isearetust ventika juures ega ka rooliall tuvastada ei suutnud.

Ühtlasi ehk keegi oskab öelda mis punane tuli armatuuris põlema jääb, peaks olema jahutusvedeliku madala taseme hoiatus?

hendrikmm
Foorumi veteran
Postitusi: 612
Liitunud: 19 Mär 2013, 18:32

Re: 850 salongiventilaator ei tööta

PostitusPostitas hendrikmm » 02 Mai 2017, 22:35

Rec ja ac vilkumine viitavad veakoodile kliima süsteemis, kui saad loe veakoode, ehk saad targemaks. Olenevalt aastast saad seda vb ilma lisaseadmeteta teha. Ventika reostaadi koos termokaitsmega leiad kindalaeka tagant, puhurist vasakul pool u 20 cm.

Punanse tule suhtes on sul õigus, madal jahutusvedeliku tase.

J.Aru
Kõva postitaja
Postitusi: 104
Liitunud: 05 Nov 2013, 20:29

Re: 850 salongiventilaator ei tööta

PostitusPostitas J.Aru » 02 Mai 2017, 23:23

Kaablit Volvo jaoks mul ei ole, kunagi kuskilt vist leidsin, et Vol-Fcr võiks toimida ka VCDS kaabliga (see olemas, kuna ise tegelen peamiselt Vag grupi autodega)? Ilma lisaseadmeta veakoodide lugemine oleks veidike lihtsam, selle kohta võiks käia järgnev link: http://www.volvotips.com/index.php/850- ... ce-manual/ ? Või on keegi lausa eesti keelde õpetuse ümber tõlkinud? Konkreetne auto võetud 96aasta lõpus arvele ehk siis vist võiks käia veel sinna 96 aasta mudeli sisse.
Katsun millalgi veel seda reostaati uurida, peab ju kuskil mingi ühendus tehtud olema, et tulede pealt ventikas käima hakkab...

Siis on sellega ka järjekordselt mingi kala. Vaatasin, oli tõesti paak kuival, panin täis ja tuli ikka põleb. Proovisin anduri pistiku klemme lühistada aga ei aidanud ka see. Kas Volvol vajab mingit kindlat takistust siiski anduri otste vahel või on tõesti ka seal nii lihtne süsteem, et ainult lahtise ahela puhul tuli ei põle ehk lihtsalt pistik lahti ja tuli kustub(sedasi jäi proovimata)? Muidugi jääb veel võimalus, et kuskil mujal ühenduse probleem, seepärast veel ka andurit/ paaki uut otsima ei torma.

Scorps
Foorumlane
Postitusi: 68
Liitunud: 05 Okt 2015, 21:47

Re: 850 salongiventilaator ei tööta

PostitusPostitas Scorps » 03 Mai 2017, 16:53

Ka mul on hakanud salongiventilaator streikima. Enamasti töötab, aga mõnikord ei tööta ja siis suvalisel hetkel hakkab järsku tööle. Kliimaplokk on automaatne nagu teemaalgatajal, ühtegi kliimaga seonduvat veakoodi ei ole. Milles võib asi olla?

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: 850 salongiventilaator ei tööta

PostitusPostitas Liiwaannus » 03 Mai 2017, 17:39

Surev vent. Võid proovida maha võtta, lahti katkuda ja puhastada, aga oma kogemuse põhjal oli see kantossilappimine. Mõni aeg hiljem sai poest ikkagi uus toodud.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

J.Aru
Kõva postitaja
Postitusi: 104
Liitunud: 05 Nov 2013, 20:29

Re: 850 salongiventilaator ei tööta

PostitusPostitas J.Aru » 03 Mai 2017, 18:45

Liiwaannus kirjutas:Surev vent. Võid proovida maha võtta, lahti katkuda ja puhastada, aga oma kogemuse põhjal oli see kantossilappimine. Mõni aeg hiljem sai poest ikkagi uus toodud.

Kas siis tegi samamoodi, et enamasti ainult AUT peal olles tuli viga sisse ja peale süüte välja ja uuesti sisse keeramist jälle toimis?
Scorps kirjutas:Ka mul on hakanud salongiventilaator streikima. Enamasti töötab, aga mõnikord ei tööta ja siis suvalisel hetkel hakkab järsku tööle. Kliimaplokk on automaatne nagu teemaalgatajal, ühtegi kliimaga seonduvat veakoodi ei ole. Milles võib asi olla?

Ehk harjad läbi? Võid teinekord proovida põrutada kui ei toimi, kui sedasi ärkab ellu siis üsna kindlalt harjad. Samuti võib proovida ventikale otse voolu anda kui parasjagu ta ei toimi.
Kahtlustasin teemas oleval autol esialgu sama aga harjade veaga ei hakkaks igakord peale süüte välja ja uuesti sisse keeramist tööle.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: 850 salongiventilaator ei tööta

PostitusPostitas Liiwaannus » 03 Mai 2017, 18:58

Sry, jätsin tsiteerimata, mul rohkem scorpsi sümptomitele vastav oli see jama, et lampi töötas ja lampi mitte. Vahel hakkas keset sõitu tööle ja vahel mitte.
Su jama paistab juhtimises olevat, mitte ventika mootoris. Võid muidugi kindalaeka alt kaane ära võtta ja kui tõrkuma hakkab, siis koputada mootori korpuse pihta.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

J.Aru
Kõva postitaja
Postitusi: 104
Liitunud: 05 Nov 2013, 20:29

Re: 850 salongiventilaator ei tööta

PostitusPostitas J.Aru » 03 Mai 2017, 19:28

Liiwaannus kirjutas:Sry, jätsin tsiteerimata, mul rohkem scorpsi sümptomitele vastav oli see jama, et lampi töötas ja lampi mitte. Vahel hakkas keset sõitu tööle ja vahel mitte.
Su jama paistab juhtimises olevat, mitte ventika mootoris. Võid muidugi kindalaeka alt kaane ära võtta ja kui tõrkuma hakkab, siis koputada mootori korpuse pihta.

Seda koputamist alguses ka proovisin (nagu enne mainisin siis alguses ei toimunud mitte ühestki asendist, isegi mitte selle süsteemiga mis aretatud on ehk tulesid põlema pannes samuti ei toiminud) aga tulemust ei andnud. Peale mootorile otse voolu peale andmist ja pistikute näppimist hakkas sedasi pool vigaselt toimima.
Lisaks harjad minu loogika järgi seda kuidagi põhjustada ei saa, hakkab ju igakord uuesti tööle? Samuti toimib selle süsteemiga mis tulede alt aretatud on ehk nüüd kui tuledelülitit näppida siis igast asendist hakkab vent täis võimsusel tööle, isegi siis kui kliimaplokis tuled vilguvad ja õige lüliti ei mõju.

Ise ikkagi mõtlen, et ehk on asi ikkagi raskesti liikuvas ventika mootoris ja lülitab termokaitsme lahti ülekoormuse tõttu? Ampermeetrit mul vist samuti nii võimast ei ole, et mootorile vahele ühendada ja vaadata palju tarbib.

stihl
Foorumlane
Postitusi: 90
Liitunud: 19 Jaan 2010, 08:49
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 850 salongiventilaator ei tööta

PostitusPostitas stihl » 04 Mai 2017, 12:10

Salongiventikas pole 850-l ühestki otsast tuledega seotud.

Pilt

Kui sul sel mingi seos on, siis on keegi mingit jama seal teinud.
Samas, ventikas käib suht lihtsalt kõrvalistuja eest maha ja saab ju maas proovida, kas töötab.
Harjad ja puksid on põhilised, mis neil läbi kuluvad ja mõlemaid saab vahetada kui käed õlast välja kasvavad.

J.Aru
Kõva postitaja
Postitusi: 104
Liitunud: 05 Nov 2013, 20:29

Re: 850 salongiventilaator ei tööta

PostitusPostitas J.Aru » 04 Mai 2017, 14:25

Seda kindlasti, et mingit isearetust on seal tehtud aga ei leidnud kohe ülesse mis seal täpsemalt tehtud on. Samas see probleem oli enne, et läbi kliimaploki ei saa vahepeal ventikat juhtida, seepärast tehti ka see aretus. Peab ükspäev ette võtma ja rohkem uurima/ lammutama. Saan õigesti aru, et ventikat juhitakse -ga ja + tuleb koguaeg peale isegi kui süüde väljas?

Ventikas ise töötab koguaeg, selles olen 99.9% kindel, aga kuskilt kaob pinge ära läbi orginaal elektrisüsteemi. Samas tasuks vist tõesti ventikas maha võtta ja korralikult puhastada- määrida, kui asi on ülekoormusest põhjustatud nagu kahtlustan siis võiks see vähemalt natukeseks aidata.

J.Aru
Kõva postitaja
Postitusi: 104
Liitunud: 05 Nov 2013, 20:29

Re: 850 salongiventilaator ei tööta

PostitusPostitas J.Aru » 06 Nov 2018, 15:36

Vana teema juba küll aga märkasin, et lahendus kirjutamata. Nähtavasti oli probleem sellel autol kliimaplokis, pimedas märkasin, et kliimaploki valgustus ainult hõõgub. Korpusesse lisamassi andes hakkas valgustus ilusti eredalt põlema ning vent toimib samuti kenasti (tõsi, ventilaatori puksid küll andsid natukese ajaga päris alla ja sai eelmine sügis uus vent külge). Kuna kliimaploki klemmidele kõik massid nagu jõudsid kenasti sai lihtsalt ploki seest ühe - klemmi alt joodetud juhe korpuse külge. Nii toimib tänaseni, küll AUT asend ei toimi ehk plokk vigane arvatasti, veakoode oli ka pea 20 ja kustutada vähemalt minul ei õnnestunud (vilgukoodid, vol-fcr-iga ligi ei saanud).
Kusjuures nii imelik kui see ka pole siis massi puuduse tõttu töötas vent ka tulesid sisse lülitades täisvõimsusel, ühtegi isearetust ei leidnud ja peale lisamassi korpusesse enam ise tööle ei hakka.

J.Aru
Kõva postitaja
Postitusi: 104
Liitunud: 05 Nov 2013, 20:29

Re: 850 salongiventilaator ei tööta

PostitusPostitas J.Aru » 15 Okt 2019, 11:14

Kaevaks teema uuesti ülesse, hakkasin uuesti neid kliimaploki veakoode uurima ja seekord õnnestus 24st veakoodist 13 ära kustutada ehk alles jäi 11. Kahtlustan ise ikkagi juhtploki viga aga tahaks enne üle kontrollida, et reaalselt asi korras on (ainuke mida ise olen tähele pannud, et jalgadele suunav mootor on kinni ja mingi hetk, näiteks peale 60min sõitmist, läheb näiteks 22 kraadi juures jahedaks, peab 24 kraadi peale keerama). Veakoodid ise sellised:
133 Passenger’s side air duct temperature sensor shorted to ground(earth)
134 Passenger’s side air duct temperature sensor open circuit or shorted to 12 volts
212 Driver’s side damper motor position sensor shorted to earth
222 Passenger’s side damper motor position sensor shorted to earth
231 Ventilation damper motor position sensor open circuit or shorted to 12 volts
233 Floor/defrost damper motor position sensor open circuit or shorted to 12 volts
321 Driver’s side damper motor active too long
322 Passenger’s side damper motor active too long
323 Ventilation damper motor active too long
324 Floor/defrost damper motor active too long
325 Recirculation damper motor active too long
Leidsin otsides sellise lehekülje kus on õpetused kuidas mida testida: http://www.volvotips.com/index.php/850- ... ce-manual/ Kahjuks on siin tihedalt juttu mingist "special tool"st. Samas on seal mainitud, et kui esinevad korraga 321, 322, 323, 324 ja 325 siis üle vaadata klemm A28, minul see kenasti olemas kliimaploki taga aga - seal peal ei olnud nagu peaks.
On ehk kellelgi pädevat skeemi pakkuda kus on näidatud kuhu see A28 suunduma peaks (minul oli roosakas juhe musta triibuga) ning mis klemmide all asuvad kliimaploki toited ja massid? Ehk on ikkagi massipuudus kuskilt ja seepärast vajas ka juhtplokk lisamassi korpusesse, et ventikat saaks normaalselt juhtida.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Purjekas ja 7 külalist