Volvo v70 t5 turbo ülerõhk! viga teada!

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Ian
Foorumlane
Postitusi: 26
Liitunud: 18 Mai 2013, 21:58

Volvo v70 t5 turbo ülerõhk! viga teada!

PostitusPostitas Ian » 16 Mär 2016, 16:26

Tere!
Mootriks B5204T3 166kw ja turboks 16T ning millegipärast tekib ülerõhk ca 1.5 bari.
Vaikselt gaasiga meelitades saab sõita, kuid järsku spoolib ja üle 1 bari hakkab jubedalt mootor katkuma.
Täna vahetasin TCV ehk siis turbrõhuregulaatori uue vastu välja, kuid ikka sama jama, voolikud ka ei tohiks kusagilt lekkida.
Vaatasin ka aktuaatori varda liikumist ja kõrgematel pööretel ikka liigub ilusti. Enam ei oska mida kahtlustada või vaadata.
On kellelgi midagi tarka nõu anda?
Tänud!
Viimati muutis Ian, 19 Mär 2016, 10:10, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
DanielS
Kreisi postitaja
Postitusi: 300
Liitunud: 05 Aug 2012, 00:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Volvo v70 t5 turbo ülerõhk!

PostitusPostitas DanielS » 16 Mär 2016, 18:17

Ian kirjutas:Tere!
Mootriks B5204T3 166kw ja turboks 16T ning millegipärast tekib ülerõhk ca 1.5 bari.
Vaikselt gaasiga meelitades saab sõita, kuid järsku spoolib ja üle 1 bari hakkab jubedalt mootor katkuma.
Täna vahetasin TCV ehk siis turbrõhuregulaatori uue vastu välja, kuid ikka sama jama, voolikud ka ei tohiks kusagilt lekkida.
Vaatasin ka aktuaatori varda liikumist ja kõrgematel pööretel ikka liigub ilusti. Enam ei oska mida kahtlustada või vaadata.
On kellelgi midagi tarka nõu anda?
Tänud!

Kust selline teadmine et 1.5bar ?
Katkumine ehk fuelcut arvatavasti .
Voolikud TCV'l õigetpidi ?
Actuatoril pinge originaal/on kinni klapi küljes ?
965 T6
744 (Müüdud)
854R (Varuosadeks)
945 Röd (Müüdud)
964 Purple (Müüdud)
944 (Müüdud)

Ian
Foorumlane
Postitusi: 26
Liitunud: 18 Mai 2013, 21:58

Re: Volvo v70 t5 turbo ülerõhk!

PostitusPostitas Ian » 16 Mär 2016, 20:55

Kui auto sain, oli salongis boosti kell juba olemas. Viga oligi juba alguses, kuid eelmine omanik oli selle auto kohapealt teadmatuses.
TCV-l peaksid voolikud õigesti olema, vähemalt skeemi järgi! Actuaatoril on ka pinge paigas.
Ühendasin enne kaks voolikut TCV-st lahti ja panin siis actuaatorist ja turbo kompressorist väljatulevad voolikud kokku, kuid nende vahele panin tavalise co keevituse düüsi 0.6mm ja hakkas vähem puhuma ca 1bar... ala nagu MBC:). Kuid ikkagi pole see normaalne ja viienda käiguga kipub ikka veits katkuma...
Kas ummistunud PCV ei võiks seda põhjustada (vahelduseks võtsin aju ka lahti ja et mingi chipi jura vms aga silmähtavalt pole seal midagi ümbertinutatud)

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7044
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Volvo v70 t5 turbo ülerõhk!

PostitusPostitas Tanel » 16 Mär 2016, 20:58

Kas originaal wg?
Äkki keegi vedrusid vahetanud
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Ian
Foorumlane
Postitusi: 26
Liitunud: 18 Mai 2013, 21:58

Re: Volvo v70 t5 turbo ülerõhk!

PostitusPostitas Ian » 16 Mär 2016, 21:16

Kui actuaatori vedru veel pehmem panna ehk see viib rõhu alla.
Lihtsalt võimatu gaasi vajutada...lööb laksust fuel cut-i kui rõhk üle 1 bar-i läheb.
Proovin vedru ära vahetada, actuaatori varras oli vaba, seda vist pole mõtet keerata.

wackou
Foorumi veteran
Postitusi: 2079
Liitunud: 07 Juun 2006, 21:54
Kontakt:

Re: Volvo v70 t5 turbo ülerõhk!

PostitusPostitas wackou » 17 Mär 2016, 13:24

Arvaks ka, et aktuaator liiga pingesse tõmmatud ja hoiab liiga hästi WG klappi kinni.
Kas spoolib liiga hästi, kiirelt, kui peaks?
Kõige lihtsam vist kellegi käest aktuaatorit laenata. Või mismoodi sa vedru vahetama hakkad?
S40 T4 HX35

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: Volvo v70 t5 turbo ülerõhk!

PostitusPostitas joss122 » 17 Mär 2016, 18:45

Sarnast viga ajasin ka taga mingi aeg.

Kontrollitud said kõik, vahetatud said kõik probleemsed osad (Küünlad, poolid, rihm, reguleeritud actuaator, lambda, katalüsaator jne, turborõhu solenid) ja tulemuses oli null.

Kui pääsed korraliku diagnostika ligi, siis kontrolli reaalselt gaasi pedaali liikumine ära.

Minu autol oli ära kulunud mingi osa gaasiklapi liikumise alas. Tühikäik oli vist 7% ja max gaasiasend oli ainult 85% st reaalselt ei näinud aju mingi hetk õigeid asju ja tegi igasuguseid lollusi. Kakkus, tootis liiga palju rõhku, siis jälle ei liikunud korralikult ja tühikäigul kohalt võttes loopis pöördeid.

Miski ime väega polnud kunagi ei ETM veakoodi ega midagi. Sellepärast ei osanud seda elektrilist gaasiklappi kahtlustada. Küll aga esines ülerõhuga seotud veakoode.

Viga tuli esile peale plokikaane tihendi vahetust.

NB! Vot kui peaks sul olema gaasitrossiga variant siis ei oska enam kaasa rääkida!!
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

Ian
Foorumlane
Postitusi: 26
Liitunud: 18 Mai 2013, 21:58

Re: Volvo v70 t5 turbo ülerõhk!

PostitusPostitas Ian » 17 Mär 2016, 19:56

Jah, spoolib liiga hästi, laks ja ülerõhk! Pidasin silmas seda vedru, mis on kopressori küljes actuaatori kõrval, kuhu ka vaakum külge läheb, seal sees mingi kummipadi ja seal all vedru, ei teagi täpselt kuidas seda nimetada:) Polnud täna aega katsetada, aga huvitav, et 0.6 co keevituse otsik ajab veel asja ära:))
Gaasipedaal sellel variandil veel trossiga!
Oli muidu plaan ajule remap teha (kasutaja Pestav juures), vaja WB lambdat koos kellaga ehk on kellelgi pakkuda, näiteks kasutatud ja töökorras?

Kasutaja avatar
DanielS
Kreisi postitaja
Postitusi: 300
Liitunud: 05 Aug 2012, 00:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Volvo v70 t5 turbo ülerõhk!

PostitusPostitas DanielS » 17 Mär 2016, 21:51

wackou kirjutas:Arvaks ka, et aktuaator liiga pingesse tõmmatud ja hoiab liiga hästi WG klappi kinni.
Kas spoolib liiga hästi, kiirelt, kui peaks?
Kõige lihtsam vist kellegi käest aktuaatorit laenata. Või mismoodi sa vedru vahetama hakkad?

Saab vahetada ,valtsitud kohast lahti suruda ja pärast kinni .Aga arvatavasti jah ,pinge liiga suur .
965 T6
744 (Müüdud)
854R (Varuosadeks)
945 Röd (Müüdud)
964 Purple (Müüdud)
944 (Müüdud)

wackou
Foorumi veteran
Postitusi: 2079
Liitunud: 07 Juun 2006, 21:54
Kontakt:

Re: Volvo v70 t5 turbo ülerõhk!

PostitusPostitas wackou » 18 Mär 2016, 07:53

Saan aru, võtad vana vedru välja, aga mis speci järgi sinna uue leiad?

Kui TCV ära võtta ja vaakum otse turbost aktuaatori külge lasta?
S40 T4 HX35

Ian
Foorumlane
Postitusi: 26
Liitunud: 18 Mai 2013, 21:58

Re: Volvo v70 t5 turbo ülerõhk!

PostitusPostitas Ian » 18 Mär 2016, 15:03

wackou kirjutas:Saan aru, võtad vana vedru välja, aga mis speci järgi sinna uue leiad?

Kui TCV ära võtta ja vaakum otse turbost aktuaatori külge lasta?

Panin täna teise actuaatori koos vardaga (G15 külest) ja sättisin ilusti pingevabalt paika. Ikka sama jama, ühendasin siis actuaatori ja tubokompressori voolikud otse kokku, kuid tundub laisk olevat 0,5 bar ja mõtleb, nagu sõidaks vabalthingavaga! Samas kui co keevituse düüsi 0.6mm vahele panen on isegi parem.
Ma ei saagi aru mis kuradi jama see on (juhtmed ja küünlad tunduvad ok NGK-7, rootor ja kaas kah nagu korras), üle ei tohiks peksta!
Ehk on jama selles klapis mis on turbokompressori küljes, (ei teagi, kuidas seda nimetatakse) seal ka vedru sees koos kummimembraaniga!? seesama kuhu läheb roheline voolik.
turbohosesfor99-.jpg

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4316
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: Volvo v70 t5 turbo ülerõhk!

PostitusPostitas Iceman » 18 Mär 2016, 16:05

Kruvi see bypass lahti, seal on ka kummimembraan sees, mis võib katki olla.

wackou
Foorumi veteran
Postitusi: 2079
Liitunud: 07 Juun 2006, 21:54
Kontakt:

Re: Volvo v70 t5 turbo ülerõhk!

PostitusPostitas wackou » 18 Mär 2016, 16:12

By-pass klapp ei tohiks küll rõhku mõjutada.
Kui TCV mängust välja jätta, siis nagu toimib?

Muide, mul on selle asenduseks pakkuda Forge "blanking plate" :)
See küll pigem sel juhul, kui soov blow-off installida.
S40 T4 HX35

Ian
Foorumlane
Postitusi: 26
Liitunud: 18 Mai 2013, 21:58

Re: Volvo v70 t5 turbo ülerõhk!

PostitusPostitas Ian » 18 Mär 2016, 17:39

wackou kirjutas:By-pass klapp ei tohiks küll rõhku mõjutada.
Kui TCV mängust välja jätta, siis nagu toimib?

Muide, mul on selle asenduseks pakkuda Forge "blanking plate" :)
See küll pigem sel juhul, kui soov blow-off installida.

Jah siis nagu toimiks
Kui blanking plate ja blow - off, kas siis asi muutuks? Siis võib TCV vahelt visata?

wackou
Foorumi veteran
Postitusi: 2079
Liitunud: 07 Juun 2006, 21:54
Kontakt:

Re: Volvo v70 t5 turbo ülerõhk!

PostitusPostitas wackou » 18 Mär 2016, 19:13

Ian kirjutas:Jah siis nagu toimiks
Kui blanking plate ja blow - off, kas siis asi muutuks? Siis võib TCV vahelt visata?


Ei, antud probleemi lahenduseks blow-offi install kindlasti ei ole :)
S40 T4 HX35


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist