Neliveolised

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 573
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

PostitusPostitas Kristjan » 14 Veebr 2008, 21:23

XC70 tuli uuem ehk siis Haldex nelivedu koos mudeliaastaga 2003, sama tundub olevat ka V70AWD: http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/95393132-B90C-449E-BC80-311D248E7AD8/52851/BegV70N.pdf
S60AWD oleks nagu algusest peale Haldex ehk siis mudeliaastast 2002:
http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/95393132-B90C-449E-BC80-311D248E7AD8/52843/BegS60.pdf
S80AWD ka algusest peale: http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/95393132-B90C-449E-BC80-311D248E7AD8/52849/S8020032005.pdf
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 24 Mär 2008, 10:09

Nonii. Volvot siin testis pole aga me võime aimata kuhu ta siin jääb

http://www.youtube.com/watch?v=t09ExAUgtyE
Viimati muutis vanapeer, 15 Aug 2010, 08:39, muudetud 1 kord kokku.
:unibrow:

Valts
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 16 Apr 2007, 21:59
Asukoht: Vändra/Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Valts » 07 Apr 2008, 19:11

Mina kui siis vist suht ainus AWD V70 omanik siin võtan taas sõna. :D

Toimib küll see süsteem ja väga hästi veel. Niikaua kui mõnel rattal pidamist on ja päris põhja peal ei ole, siis läheb vähemalt lumes nagu loom.... Seal kus 2005 aasta tavaline V70 igatpidi hädas oli, tõmbasin mina täislastis käru üles .... :shock:

Alguses võtab esirattad korra ringi, siis käib kerge nõksakas läbi, võtab tagumised kah järgi ja ronib edasi (või tagasi, kuidas vaja)

Vaid siduri peale hakkab see asi, ühel hetkel oli auto kõvas kooriklumes ringi ja gaasi andes tuli vaid head magusat sidurikärsakat. Peab uurima kuidas see elukas seal kasti ja mootori vahel toime tuleb... peaks ehk uue peale mõtlema.

Igatahes minu nelikveo vajaduse lahendab see Volvo AWD lahendus küll ära... päris metsas müttamiseks on teised autod :twisted:
1997 V70 AWD

Valts
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 16 Apr 2007, 21:59
Asukoht: Vändra/Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Valts » 12 Okt 2009, 21:03

Poolteist aastat viimasest postitusest möödunud ja ikka olen üksi siin teemas. Kas tõesti polegi rohkem AWD masinaid meil siin? :?

Igatahes jõudsid minuni ka paljuräägitud AWD probleemid ehk visko ja nurkreduktor. Kevadel peale lume sulamist hakkas visko juurest mingit kahtlast kõrinat tulema ja seega eemaldasin kardaani ja visko. Viimase sees mingi asi puruks, sest viskot käe vahel raputades on selgelt kuulda kuidas seal sees mingi kuul või metallijublakas hüppab. Ühesõnaga p...es!

Nüüd sügise saabudes sain ühe poolpiduse jupi mis aga koos kardaaniga auto alla pannes hakkas hoopis huvitavaid asi tegema. Nimelt pea iga kord kui linnaliikluses on vaja peatumiseni pidurdada, käib vahetult enne seismajäämist põhja alt 1-2 väga kõvat metalset pauku. Kohe niimoodi lõhub et inimesed kõnniteel ehmatusest hüppavad ja autot pikkade pilkudega saatma jäävad. :shock:

Kui see piinlikust ja muret valmistanud testisõit ümber paari kvartali oli Autovivas lõppenud, selgus autot üles tõstes ja õhus "sõitu imiteerides", et tagaots üldse ei vea. Üheskoos arvasime et saba on andnud ka auto esiosas asuv nurkreduktor mis siis vahepeal üritab ikkagi ka tagasilda kaasa vedada aga viskab kulunud nuutidest üle.
Kuna aga pidevalt sõita on vaja, sai auto taaskord esiveoliseks tehtud.

Esiveolisena ei näe ma aga sellel masinal mõtet ja seega on kindel soov asi korda saada. IA-st uusi juppe kohe kindlasti ostma ei lähe kuna olen hindadega päris hästi kursis :x

Esiteks proovin leida töökorras viskot.
Erinevates foorumites tuhlates olen ikkagi veel segaduses. Nimelt saan ma enda viskot käte vahel ühtepidi keerutada, teistpidi on lukus. Keerutada selles mõttes et kui hoian viskot käes siis ühe käega ühest otsast kinni hoides ja teise käega teisest otsast keerates keerleb visko umbes keskkohast täitsa vabalt.
Kas see on normaalne?
AV mehed väitsid et niimoodi see küll teha ei tohiks, peaks olema jäik. See visko mis mul katsetamiseks all oli, ei liikunud kummatki pidi, aga samas lõhkus seal auto all.

Nüüd ei teagi milline see korras visko siis lõpuks on. Äkki kellelgi ikkagi on AWD masin ja on sellise asjaga kokku puutunud?

Samas olen avatud igasugustele pakkumisetele seoses töökorras visko ostuga.
1997 V70 AWD

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4314
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

PostitusPostitas Iceman » 12 Okt 2009, 21:07

Sina olidki see õnnetu seal Autovivas siis. Ma käisin härradega juttu puhumas seal, kui sa ära sõitsid ja siis veits aja pärast platsis tagasi olid. :)

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7043
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

PostitusPostitas Tanel » 12 Okt 2009, 22:10

Kas viskot lahti ei saa teha?
Kui on pees, pole ju midagi kaotada?

Kas sinna Audi vahekasti ei saaks aretada? Oleks pidev nelivedu ja palju stabiilsem.

Ärge näkku lööge. Ei ole awd kursis.
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Valts
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 16 Apr 2007, 21:59
Asukoht: Vändra/Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Valts » 12 Okt 2009, 23:12

Niipalju kui uurinud olen siis visko ei ole remonditav. Vähemalt ise küll seda kuidagi avada ei oskaks.

Visko koosneb tegelikult kahest osast: esimeses pooles on sees mingid kettad ja nende vahel väga paks temperatuuritundlik vedelik (silikoon vms). Kui nüüd esi ja tagaratastel erinev pöörlemiskiirus siis see vedelik seal sees pakseneb veelgi temperatuuri tõusust tingituna ja "kleebib" need kettad kokku, nii et ka tagasild hakkab vedama. See kõik toimub väga olematu aja jooksul, nii et talvistes oludes ja ka näiteks kruusal sõites käib tegelikult seal pidev toimetamine.
Tavaolukorras läheb 95% veojõust ette, 5% taha. See võib aga vajadusel muutuda ka vastupidiseks nii et 95%jõust läheb tagaotsale. Ja loomulikult vastavalt vajadusele kõik vahepealsed variandid. 50/50, 70/30 jne.

Visko teine ehk tagumine pool on tegelikult nn "vabajooksu süsteem " mis ühendab neliveo lahti pidurdamisel (et tagumine ots ei hakkaks esimest lükkama ja ABS saaks rahulikult toimetada).

Teine oluline option selle vabajooksu süsteemi juures on see, et tagurpidikäiguga on see lukus. Mis tähendab siis seda, et tagurpidi sõites veavad alati mõlemad sillad (et mitte öelda kõik rattad 8) )

Kui ma nüüd loogiliselt mõtlen siis peakski see visko ju kätevahel ühtepidi keerlema, kuidas ta muidu ennast rohkem lukustada saaks. Ja teistpidi on lukus, ehk siis tagurpidi pidev nelik sees.
Minu viskol on mainitud metallitükk ringi hüppamas aga just tagumises osas ehk seal vabajooksu poole peal. See näib aga samuti avamatu ja pealegi on seal jooniste järgi väga palju peeneid jubinaid sees.



Audil on vist jah pidev nelivedu ja üldse on see quattro ennast tõestanud kui väga töökindla asjana aga Volvo alla seda ikka vist toppima ei hakkaks.
On ju süsteemid ikkagi täiesti erinevad.

Nüüd kahe ja poole aastase kogemuse põhjal võiksin öelda küll et tegelikult on ka see Volvo nelivedu päris asjalik. Kütusekulus võrreldes esiveolisega tunda ei anna, läbivus nii pehmel pinnasel kui ka talvetingimustes on tavainimese jaoks enam kui piisav, kruusal ja libedatel teedel sõidad nagu mööda rööpaid ja "last but not least"- talvel on ikka väike fun-factor kah sees.

Läbivusest sain aimu just sellel nädalavahetusel kui pidin haagisega külastama paika kus neliveolisena pole ühegi ilmaga probleeme olnud. Nüüd tõmbas kohe seisma jäädes ühe esimese ratta ringi ja sinna ta jäigi. Tuli haagis ära võtta, labidas välja otsida ja sõbrad lükkama kutsuda.
:D

Talvel veidi mägisemal maastikul pidin mina oma autoga tõusust üles tooma kerge koormaga haagise, mille jättis sinna maha uuema kerega esiveoline V70 mis tuli samuti mitme mehe lükkamisjõuga mäest üles aidata.

Mitte et see AWD volvo nüüd mingi eriline maastur oleks aga asja ajab ära.
Seda enam on ka põhjust auto talveks korda saada ja neid neliveolise eeliseid nautida.

Veidi lugemist sellest AWD-asjast kah: http://www.autoworld.com/news/volvo/awd.htm
1997 V70 AWD

Kasutaja avatar
liisa
Kõva postitaja
Postitusi: 179
Liitunud: 19 Apr 2007, 11:02
Asukoht: Norra

PostitusPostitas liisa » 14 Okt 2009, 17:16

Paistab, et oled sama probleemi ees mis mul ca 3 a tagasi. Lugu l6ppes sellega, et sai esindusest uus kast ja nurkreduktor muretsetud, sest vana ei olevat v6imalik parandada.. Jah odav see l6bu ei olnud, kuid kyngastest sai j2lle nina ees yles s6ita talvel, siis loen investeeringu siiski kasulikuks.
V70R AWD `98
x-850 SE `94 universaal
x-850 `94 sedaan

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

PostitusPostitas tnx » 15 Okt 2009, 08:42

Valts kirjutas:See kõik toimub väga olematu aja jooksul, nii et talvistes oludes ja ka näiteks kruusal sõites käib tegelikult seal pidev toimetamine.


Väga olematu see aeg siiski ei ole ning tagatipuks sõltub veel rataste pöörlemiskiiruste erinevusest. Nii et tavasõidul ei asfaldil, kruusal ega talvel veojõud eriti muutuda ei tohiks, nii säästetakse rehve, kütust jne.

valts kirjutas:Tavaolukorras läheb 95% veojõust ette, 5% taha. See võib aga vajadusel muutuda ka vastupidiseks nii et 95%jõust läheb tagaotsale. Ja loomulikult vastavalt vajadusele kõik vahepealsed variandid. 50/50, 70/30 jne.


See läks veidi metsa :) 50/50 on ikka teoreetiline maksimum, sest esirattad on ju jäigalt käigukastiga ühendatud ning seda võimalust pole, kus mootor käitab ainult tagumisi ning esimesed jooksevad vabalt kaasa.


valts kirjutas:Kui ma nüüd loogiliselt mõtlen siis peakski see visko ju kätevahel ühtepidi keerlema, kuidas ta muidu ennast rohkem lukustada saaks. Ja teistpidi on lukus, ehk siis tagurpidi pidev nelik sees.


Brr... Kas seda vabajooksu jura sealt (ajutiselt) ära jätta ei saaks kuidagi? Vedeliksidur iseenesest ei tohiks kumbagi pidi täiesti lukus olla, vaid lihtsalt pöörleb raskelt.

valts kirjutas:Audil on vist jah pidev nelivedu ja üldse on see quattro ennast tõestanud kui väga töökindla asjana aga Volvo alla seda ikka vist toppima ei hakkaks.
On ju süsteemid ikkagi täiesti erinevad.


Audil (v.a. A3 ja TT) on esi- ja tagasilla vahel piiratud libisemisega differ ja sellega saadud pidev nelikvedu. Sama lugu on manuaalkastiga Subarutel. Aga teise tootja süsteemi ümber tõsta on suht raske jah, sest need ju käigukastiga suht-koht ühes tükis. Pealegi Audil ja Subarul on pikimootor, mis tähendab et detailide paigutus on hoopis teine.

Rein
Kõva postitaja
Postitusi: 171
Liitunud: 15 Jaan 2006, 22:12
Asukoht: Lõuna Eesti
Kontakt:

PostitusPostitas Rein » 15 Okt 2009, 22:08

vanapeer kirjutas:Nonii. Volvot siin testis pole aga me võime aimata kuhu ta siin jääb

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=t09ExAUgtyE[/youtube]

Nood ajavad mingit jama seal. Subaru reklaam raamatutes on selgelt kirjas, et sümeetriline nelikvedu on see, et poolteljed, gardaanid jooksevad praktiliselt tasapinnaliselt, ehk siis ilma jõukaota läbi nurkade.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7609
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

PostitusPostitas Liiwaannus » 15 Okt 2009, 23:19

Rein, hetkel jääb su kommentaar minu rumala pea jaoks arusaamatuks, st videos aja ju põmst sama juttu. Sümmeetriline asetus tähendabki ju suhteliselt seda, et mingeid nurki eriti süsteemis pole. :P
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Rein
Kõva postitaja
Postitusi: 171
Liitunud: 15 Jaan 2006, 22:12
Asukoht: Lõuna Eesti
Kontakt:

PostitusPostitas Rein » 16 Okt 2009, 09:52

Seda küll jah, aga see ei anna nüüd subarule sellist eelist, et subaru tänu sellele saab liikuma, aga teised ei saa. Tegelikult muutub Subaru ikka kuramuse kergest ühesilla veoliseks. Volvot ei oska küll siia kuhugi reastada.

Valts
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 16 Apr 2007, 21:59
Asukoht: Vändra/Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Valts » 17 Okt 2009, 17:21

Õhtust!

tnx: Sinu ümberlükatud väited ei ole ma mitte päris oma peaga välja mõelnud vaid veidi ikka ka mujalt tarkust otsinud. Aga see selleks

Minu põhiprobleem on hetkel ikkagi see et ma ei tea kas auto küljest maha monteeritud viskot peab saama käte vahel ühtepidi keerata või mitte. Nagu mainitud siis minu visko ühtepidi keerleb, prooviks saadud, kasutatud ja teadmata korrasolekuga visko oli aga jäik.
Kui teaks kuidas korras visko käituks teaks ehk hakata ka uut (kasutatut) juppi otsima. Uut nagunii osta ei jõua (hind umbes 24K)


Olles nüüd youtubest kõik AWD videod läbi vaadanud, hakkab tunduma et need vana kerega AWD ja XC-d ongi maastikul suutlikumad kui 2000 ja edasi mudelid...

Ja mis puudutab seda Subaru-CRV-Toyota-VW testi mille video ülevalpool, siis arvan et Volvo oleks vähemalt selle stendi peale suutnud ronida, edasise kohta ei julge öelda.

Siinkohal aga väike lubadus et kui sillad jälle korras siis võtan sõbra turvaautoga kaasa ja lähen otsin mõned huvitavad kohad ja võtan asja linti, et kus, kuidas ja mismoodi see süsteem siis ikkagi töötab.

Praeguste ilmadega igatsen vedavat tagaotsa juba päris palju. Olude sunnil vaja päris palju pinnase peal sõita ja haagisega toimetada ja tuleb ikka väga valida kuhu manööverdad või seisma jääda et pärast ka edukalt liikuma saada. Enne nagu nende asjade peale eriti mõtlema ei pidanud.... :?
1997 V70 AWD

Rein
Kõva postitaja
Postitusi: 171
Liitunud: 15 Jaan 2006, 22:12
Asukoht: Lõuna Eesti
Kontakt:

PostitusPostitas Rein » 18 Okt 2009, 12:19

Mõlesin, et töö juurest vanad laagrid kokku koguda ja natuke veel raua kola ja siis kom rulli + 1 plaat kokku keevitada. :)

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

PostitusPostitas tnx » 19 Okt 2009, 08:57

Rein - Subaruid on erinevaid. Odavama otsa automaadiga masinad käituvad jah nagu tavalised libaveolised, 3 lukustuva difriga Sti püsib ikka suht kindlalt mitmerattaveoline. Ja sõltuvalt omaniku soovidest - kas sõita rallit tee peal või maastikul - omab üks või teine süsteem mõningast eelist.

Valts - kas selle siduri külge mingi elektroonika vms juhtimine ka läheb? St kuidas ta aru saab, et auto tagurdab ja peab vabajooksu blokeerima? Kas sellist süsteemi ei ole, et näiteks I käiguga on ka alati täiesti jäik? Kui süsteemi ehitust ei õnnestu välja uurida, siis vist muud varianti pole kui teadaolevalt korras auto peal proovida... Selleks pole ju isegi midagi maha vaja võtta, piisab korra tõstuki peale ajada ja rattaid natuke käega keerutada.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist