Mootor ei käivitu/jätab vahele/sureb välja/Veakoodid/...
Postitatud: 09 Jaan 2010, 18:28
Kuna 800/V70(bensiinimootorid) on mootori mitte käimisel/käivitumiselt tüüpvigu siis mõtlesin nendest siia natukene kirjutada, kellel midagi lisada oma kogemustest siis olge lahked
1. Mootor ei käivitu
Esimese asjana peaks veenduma, et paagis on piisavalt kütet. Kui on siis peaks kuulama, kas süüte sisse keeramisel on kuulda paagi juurest kütusepumba häält(süüte sisselülitamisel u. 2sek peaks pump käima). Kui pumba häält pole kuulda siis peaks kontrollima esimese asjana kütusepumba kaitsme. Kaitsmed asuvad juhipool kapoti all ülemises nurgas. Kütusepumba kaitse on nr 2, samas võiks kontrollida üle ka kaitsme nr 1, mis on süütesüsteemi ja pihustite töö jaoks.
Kui kaitse on korras siis peaks kontrollima üle kütusepumba relee, asub samas plokis kus kaitsmed aga lahti peab keerama kogu kaane(torx). Relee võib olla roheline või punane ja peale on kirjutatud 103 tavaliselt. Põhilised vead releel on külmjooted, mille saab edukalt ise üle joota eeldusel, et on mingigi kogemus olemas. Juhend relee remondiks siin: http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... hp?p=32573
Kui relee toimetab ilusasti(saab mõõta näiteks kütusepumba juurest, nii sedaanil, kui ka universaalil ülevalt auto sisemuset ligipääsetav). Kui pumbani tuleb toide ja pump tööle ei hakka peaks hakkama mõtlema uue kütusepumba peale.
Kui kütusepump töötab ja auto ei käivitu peaks kontrollima üle kütuserõhu, selle jaoks on kütuselati otsas auto rehvi ventiiliga sarnanev asi, mõõtmiseks saab ka kasutada odavat rehvimanomeetrit(manomeetrile hästi ei mõju). Kütuserõhk peab olema 2,7-3 Bar. Kui on alla selle siis peaks kontrollima kütuserõhu regulaatorit. Selleks tuleks tagasivool(paaki tagasi minev kütusevoolik) kinni suruda, kui sellest on abi siis on vigane kütuserõhu regulaator.
Kui kütuserõhk on korras siis peaks eemaldama süütepoolist tuleva juhtme ja panema selle paari milli kaugusele mõnest maandatud punktist ja starterit andma, kui säde on olemas siis võiks liikuda punkt nr 2 juurde.
Kui ei siis peaks kontrollima üle veakoodid, vanema kere puhul ehk siis -94a saab sellega hakkama koduste vahenditega(selleks peab olema väike karbike kõrvalistuja poole kapoti all ajude karbi kõrval kirjaga A ja B ). Juhend siin: http://www.volvoosad.com/Manuals/850veakoodid.pdf
Veakoodid järgmises postituses ka.
Juhendis on puudu esimene lehekülg, veakoodide lugemine käib siis lihtsalt seletatult nii:
Karbis A või B tuleb juhe torgata vastavasse auku:
A1 - käigukast(ATM)
A2- kütusesüsteem
A3 - ABS
A6 - süütesüsteem
A7 - näidukuteplokk
B2 - püsikiirushoidja
B5 - turvapadjad(SRS)
Siis tuleb vajutada nuppu juhtme juures u. 1 sek (samal ajal põleb ka tuli), seejärel vilgutab tuli 3 kohalise koodi. Kood 1-1-1 annab märku sellest, et veakoode pole.
Veakoodide kustutamiseks tuleb kõik koodid ära lugeda st. senikaua lugeda kui tuleb uuesti esimene kood. Siis tuleb hoida all nuppu u. 8 sek ja siis lahti lasta, hetke pärast hakkab tuli uuesti põlema ja siis tule põlemise ajal tuleb nupp uuesti 8 sek alla vajutada. Nupu lahti laskmisel kustub ka tuli. Kustutada pole võimalik veakoode, mis pole parandatud(viga on alles)
Edasised kontrollimised ja vahetused vastavalt veakoodile
PS! Veakoodi ei saa alati puhta kullana võtta, probleeme võib tekitada juhtmestik või veakood võib olla mõne muu asja mittetöötamise tagajärg.
Sagedamaks veaks on nukkvõlli asendiandur(veakood 3-1-4)
Samuti on probleeme olnud "peareleega", mis asub radiaatori kohal plastikääre all.
2. Mootor ei käi korralikult - jätab vahele, sureb välja
Esimese asjana võiks sellel puhul kontrollida üle veakoodid, samuti võib seda põhjustada siis ülalmainitud kütusepumba relee/kütusepump
Kui veakoode pole ja kütusepump töötab korralikult siis võiks võtta välja küünlad ja üle kontrollida. Ette on tulnud ka seda, et klapikambri kaanes küünlaaukude ümber olevad kummitihendid väsivad ja küünlaaugud jooksevad õli täis. Kui küünlaid pole teie teada vahetatud või on vahetatud rohkem kui aasta tagasi siis võiks need ära vahetada, samuti peaks kontrollima küünlajuhtmeid - kas pole mõrased või kusagilt katki, kui tunduvad kahtlased siis vahetus.
Siis peaks eemaldama jagaja kaane, sinna alla koguneb pahatihti niiskus, eriti just märgade ilmadega. Nukkvõlli tagumise simmeri lekkimise korral võib sinna sattuda samuti õli, mida seal olla ei tohiks, selle vastu aitab eelmainitud tihendi vahetus. Kui jagaja kaanel on näha ülelöögi jälgi - musti peenikesi triipe siis peaks selle kiiremas korras vahetama(ei ole kallis varuosa)
Kehv mootori töö võib olla põhjustatud ka veel õhukululugejast ehk AMM-ist, mittetöötavast lambdast, umbes kütusefiltrist jne.
1. Mootor ei käivitu
Esimese asjana peaks veenduma, et paagis on piisavalt kütet. Kui on siis peaks kuulama, kas süüte sisse keeramisel on kuulda paagi juurest kütusepumba häält(süüte sisselülitamisel u. 2sek peaks pump käima). Kui pumba häält pole kuulda siis peaks kontrollima esimese asjana kütusepumba kaitsme. Kaitsmed asuvad juhipool kapoti all ülemises nurgas. Kütusepumba kaitse on nr 2, samas võiks kontrollida üle ka kaitsme nr 1, mis on süütesüsteemi ja pihustite töö jaoks.
Kui kaitse on korras siis peaks kontrollima üle kütusepumba relee, asub samas plokis kus kaitsmed aga lahti peab keerama kogu kaane(torx). Relee võib olla roheline või punane ja peale on kirjutatud 103 tavaliselt. Põhilised vead releel on külmjooted, mille saab edukalt ise üle joota eeldusel, et on mingigi kogemus olemas. Juhend relee remondiks siin: http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... hp?p=32573
Kui relee toimetab ilusasti(saab mõõta näiteks kütusepumba juurest, nii sedaanil, kui ka universaalil ülevalt auto sisemuset ligipääsetav). Kui pumbani tuleb toide ja pump tööle ei hakka peaks hakkama mõtlema uue kütusepumba peale.
Kui kütusepump töötab ja auto ei käivitu peaks kontrollima üle kütuserõhu, selle jaoks on kütuselati otsas auto rehvi ventiiliga sarnanev asi, mõõtmiseks saab ka kasutada odavat rehvimanomeetrit(manomeetrile hästi ei mõju). Kütuserõhk peab olema 2,7-3 Bar. Kui on alla selle siis peaks kontrollima kütuserõhu regulaatorit. Selleks tuleks tagasivool(paaki tagasi minev kütusevoolik) kinni suruda, kui sellest on abi siis on vigane kütuserõhu regulaator.
Kui kütuserõhk on korras siis peaks eemaldama süütepoolist tuleva juhtme ja panema selle paari milli kaugusele mõnest maandatud punktist ja starterit andma, kui säde on olemas siis võiks liikuda punkt nr 2 juurde.
Kui ei siis peaks kontrollima üle veakoodid, vanema kere puhul ehk siis -94a saab sellega hakkama koduste vahenditega(selleks peab olema väike karbike kõrvalistuja poole kapoti all ajude karbi kõrval kirjaga A ja B ). Juhend siin: http://www.volvoosad.com/Manuals/850veakoodid.pdf
Veakoodid järgmises postituses ka.
Juhendis on puudu esimene lehekülg, veakoodide lugemine käib siis lihtsalt seletatult nii:
Karbis A või B tuleb juhe torgata vastavasse auku:
A1 - käigukast(ATM)
A2- kütusesüsteem
A3 - ABS
A6 - süütesüsteem
A7 - näidukuteplokk
B2 - püsikiirushoidja
B5 - turvapadjad(SRS)
Siis tuleb vajutada nuppu juhtme juures u. 1 sek (samal ajal põleb ka tuli), seejärel vilgutab tuli 3 kohalise koodi. Kood 1-1-1 annab märku sellest, et veakoode pole.
Veakoodide kustutamiseks tuleb kõik koodid ära lugeda st. senikaua lugeda kui tuleb uuesti esimene kood. Siis tuleb hoida all nuppu u. 8 sek ja siis lahti lasta, hetke pärast hakkab tuli uuesti põlema ja siis tule põlemise ajal tuleb nupp uuesti 8 sek alla vajutada. Nupu lahti laskmisel kustub ka tuli. Kustutada pole võimalik veakoode, mis pole parandatud(viga on alles)
Edasised kontrollimised ja vahetused vastavalt veakoodile
PS! Veakoodi ei saa alati puhta kullana võtta, probleeme võib tekitada juhtmestik või veakood võib olla mõne muu asja mittetöötamise tagajärg.
Sagedamaks veaks on nukkvõlli asendiandur(veakood 3-1-4)
Samuti on probleeme olnud "peareleega", mis asub radiaatori kohal plastikääre all.
2. Mootor ei käi korralikult - jätab vahele, sureb välja
Esimese asjana võiks sellel puhul kontrollida üle veakoodid, samuti võib seda põhjustada siis ülalmainitud kütusepumba relee/kütusepump
Kui veakoode pole ja kütusepump töötab korralikult siis võiks võtta välja küünlad ja üle kontrollida. Ette on tulnud ka seda, et klapikambri kaanes küünlaaukude ümber olevad kummitihendid väsivad ja küünlaaugud jooksevad õli täis. Kui küünlaid pole teie teada vahetatud või on vahetatud rohkem kui aasta tagasi siis võiks need ära vahetada, samuti peaks kontrollima küünlajuhtmeid - kas pole mõrased või kusagilt katki, kui tunduvad kahtlased siis vahetus.
Siis peaks eemaldama jagaja kaane, sinna alla koguneb pahatihti niiskus, eriti just märgade ilmadega. Nukkvõlli tagumise simmeri lekkimise korral võib sinna sattuda samuti õli, mida seal olla ei tohiks, selle vastu aitab eelmainitud tihendi vahetus. Kui jagaja kaanel on näha ülelöögi jälgi - musti peenikesi triipe siis peaks selle kiiremas korras vahetama(ei ole kallis varuosa)
Kehv mootori töö võib olla põhjustatud ka veel õhukululugejast ehk AMM-ist, mittetöötavast lambdast, umbes kütusefiltrist jne.