5. leht 17-st

Postitatud: 28 Dets 2009, 10:59
Postitas naxitrall
tnx kirjutas:
Galancer kirjutas:Kuna juba Subarut mainitud, siis nende omanikud ka neid rahulikemaid AT kastiga libaveolisis muutnud päris (4) veolisteks, suht lihtne oli, kuna vist tegu oli elektirlise ühendusega keskdiffriga vmt


Subaru 4EAT on jah elektrohüdrauliliselt juhitav Haldexi-tüüpi sidur keskel ning seal on juba tehasest selline süsteem, et käiguvalitsa 1 ja R asendis (uuematel isegi natuke veel keerulisema loogikaga) on sidur alati maksimaalselt ühendatud. Seetõttu on võimalik lihtsa elektrimodifikatsiooniga teha auto keskelt nii jäigaks, nagu tehases maksimaalselt lubatud on (ehk siis mitte kinni keevitatud vaid lihtsalt sidur ühendatud!). Aga kuna see süsteem mõjub suhteliselt halvasti ka auto juhitavusele, siis kunagi ei tehta seda modifikatsiooni permanentseks vaid pannakse käepärasesse kohta lüliti ning kasutatakse jäärajal hullamiseks, mitte tänavasõidul.

Sama lugu on ju ka suurte maasturitega - millel jäigalt hammasratastega ühenduv vahekast, sellel on alati eraldi õpetused ning lisakaitsed (nt väljakeeratavad esimesed veovõllid) selleks, et piirata neliveo kasutamist ainult neisse kohtadesse, kus suurt läbivust vaja.

Kui tahad autole pidevat nelivedu ehitada, siis mina soovitaks vaadata doonoriteks masinaid, millel algusest peale pikimootor ja pidev nelivedu olemas - manuaalkastiga Subaru, Audi quattro (v.a. TT ja A3) või sajandivahetuse VW passat. Mõnel neist ehk saab käigukastist keskdifri koos torseni või viskolukuga eraldada ning Volvo põhja alla ära mahutada...


Okei..ütleme nii, et see vahekast mahub sinna alla ja saab ta toimima, aga keegi on Volvo neliveose käimakotti testinud? :D Mis valule see vastu peab? On kuskil mingit kirjamaterjali ehk kellelgil? :roll:

Postitatud: 28 Dets 2009, 11:45
Postitas Tanel
Suured su ambitsioonid on?
300hp peab küll. Iseasi palju vahekastid ja tagasild kannatab.

Postitus parandatud moderaatori poolt.

Postitatud: 28 Dets 2009, 12:13
Postitas vanapeer
Haldex pole mõeldud kogu aeg maksimaalselt töötama. Õli/kettad kuumenevad üle ja lülitab 4veo välja. http://www.tehnikamaailm.ee/est/tm/2009 ... derID=1687

Postitatud: 29 Dets 2009, 12:10
Postitas tnx
Neliveolise Volvo käigukastiga on see häda, et nurkreduktor on seal sees ja isegi kui Haldexi asemel taha mingi muu vahekast panna, siis see õnnetu koht jääb ikka alles.

Teadmatus

Postitatud: 30 Dets 2009, 11:36
Postitas tuhk
Kuidas sellest neliveo toimimisest aimu saada? Kas lülitub enne STC aktiveerumist või koos sellega?

Postitatud: 30 Dets 2009, 12:00
Postitas Tanel
Töötab siis kui esirattad hakkavad läbi libisema. Ei ole vaja mingeid klaffe vajutada.

Re: Teadmatus

Postitatud: 30 Dets 2009, 12:35
Postitas ants
tuhk kirjutas:Kuidas sellest neliveo toimimisest aimu saada? Kas lülitub enne STC aktiveerumist või koos sellega?


Praegu libedaga hakkavad esirattad kraapima kui nelivedu vigane,
korras neliveoga hakkavad kõik rattad pea korraga vedama.

Postitatud: 30 Dets 2009, 22:37
Postitas turboES
Täna proovisin ühte '06 V70 awd. Väga mõnusalt kiirendas lumes, nagu enda esiveolisega suvel. Sellel hakkasid esimesed kergelt kraapima, siis käis mingi nõks läbi auto ja tagumised hakkasid vedama.

Postitatud: 31 Dets 2009, 18:11
Postitas ranzu
Oman nelikveolist volvot ja oskan nii paljut rääkida ,et talvel saan kõik neliratast korralikult ringi(esimesed teevad ühe ringi ja siis rakenduvad tagumised rattad tööle),aga suvel kahjuks mitte.
Kas keegi on proovind teha suvel kuival asvaldil ca.4000-6000 pöörde pealt starti?
Minul neliratast kohapeal ringi ei hakkak käima vaid käivad esirattad tühja.Tagumised küll aitavad natuke kaasa aga nii nagu audidel et neliratast ringi saada mina oma volvoga ei saa:(((

Postitatud: 31 Dets 2009, 18:27
Postitas naxitrall
ranzu kirjutas:Oman nelikveolist volvot ja oskan nii paljut rääkida ,et talvel saan kõik neliratast korralikult ringi(esimesed teevad ühe ringi ja siis rakenduvad tagumised rattad tööle),aga suvel kahjuks mitte.
Kas keegi on proovind teha suvel kuival asvaldil ca.4000-6000 pöörde pealt starti?
Minul neliratast kohapeal ringi ei hakkak käima vaid käivad esirattad tühja.Tagumised küll aitavad natuke kaasa aga nii nagu audidel et neliratast ringi saada mina oma volvoga ei saa:(((


Ei ole küll kogemusi veel 4 veose Volvoga, aga kaldun arvama, et see 4-6000rpm'i pealt siduri pääsmine ei mõju Volvo kastile eriti hästi. Seoses selle suve värgiga ma kaldun arvama, et see visco/haldex libiseb läbi lihtsalt (loe: nagu kulunud siduriga üheveoline).

Postitatud: 31 Dets 2009, 18:39
Postitas Tanel
ranzu kirjutas:Oman nelikveolist volvot ja oskan nii paljut rääkida ,et talvel saan kõik neliratast korralikult ringi(esimesed teevad ühe ringi ja siis rakenduvad tagumised rattad tööle),aga suvel kahjuks mitte.
Kas keegi on proovind teha suvel kuival asvaldil ca.4000-6000 pöörde pealt starti?
Minul neliratast kohapeal ringi ei hakkak käima vaid käivad esirattad tühja.Tagumised küll aitavad natuke kaasa aga nii nagu audidel et neliratast ringi saada mina oma volvoga ei saa:(((

Muidugi libiseb läbi.
Ei usu, et on mõeldud lend starte tegema too v70r. Pigem ikka aitamaks kaasa kiiremal sõidul.

Postitatud: 31 Dets 2009, 21:54
Postitas t6nu
Veider see asi siis, lugesin hiljuti just ühe teise automargi foorumis kurtmist, et Bmw330xd, (see ka neliveoline) sõidu ajal pühib kiirendades minema nagu loom, aga kui lumme kinni jääd, siis kohapealt paigast 4-veoga ei saa, kaabib vaid ühe sillaga. On see asi siis tõesti nii hull??? Eelnevaid Volvo paigaltvõtu jutte lugedes tundubki, et see võib tõsi olla :shock:

Re: Neliveolised

Postitatud: 03 Jaan 2010, 17:56
Postitas Valts
WOW, neliveomehi on juurde tekkinud/tekkimas, see on hea.

Paraku on kohe ka mured sellega olemas.

Mis siin seda kuiva kõva pinnase peal nelja ratta kohapeal ringisaamist puudutab, siis omad kogemused ütlevad et ei õnnestu üldse. Mitte et ma seda sihilikult oleks proovinud saavutada aga mõni kord ikka ette on tulnud. Teevad esirattad imeväikse kraapsu ja siis on kohe ka minek. Ei kaabi seal midagi, see ikka kõvemate autode pärusmaa.
Isegi lahtise kruusa või kiviklibu peal startides hakkab tagumine ots kohe vedama.

Lumes on tõesti hea kiirendus.
Kuna sellel talvel pean ise esisillaga läbi ajama siis kohe paha on kuulata kuidas tracs iga ristmiku peal meeleheitlikult ragiseb.
Lumes kinni istudes veab ikka mõlema sillaga, ehk siis reeglina kahe rattaga. Aga mõnikord ei pruugi sellestki kasu olla..... :roll:

Re: Neliveolised

Postitatud: 03 Jaan 2010, 18:35
Postitas supp
juhin siinkohal tähelepanu sellele, et kõiksugu iselülitatavad 4 veod on siiski mõeldud pidamise parendamiseks tavaliikluses, mitte rallimiseks mudas, lisaks on nende puuduseks ka eksteem oludes lollitamine (võibolla hakkab see asi juba kaduma, eks kogenumad räägivad) ehk masin on libisemisse lastes korra esi, korra nelja vedune ja see pole ju mitte hea autojuhi kohapealt.

Re: Neliveolised

Postitatud: 04 Jaan 2010, 11:53
Postitas RS013
Ma nüüd ei saa aru, kas Haldex (visco) süsteemid on eri nö viitaegadega ka erinevatel markidel? Endal on kogemus VW Bora 4Motioniga ja sellel oli see sisselülitamise aeg küll ma ütleks et kohene... võib-olla proffesionaal saab sellest aru kusagil kruusarajal, aga näiteks maanteel ESP välja lülitada ja 3./ 4. käiguga sai maanteel väga uljalt pikki kurve külg ees võtta ilma, et tagasilla sisselülitumise hetke oleks pidanud kartma. Samamoodi liivas ning kruusal vedasid üsna momentaalselt kõik rattad. Asfaltil ei jälginud kuidas rattad töötavad aga 4 jutti maha vist ei saanud, aga selleks ilmselt jõudu ka liiga vähe.

Kuna ka minu mõtted on üsna tihti liikunud XC70 peale, siis äkki siinsed omanikud räägivad vähe lähemalt omadest kogemustest.