11. leht 17-st

Re: Neliveolised

Postitatud: 13 Apr 2011, 15:21
Postitas t6nu
pooltelgi ja kardaani ajavad ju ka rattad ringi

Re: Neliveolised

Postitatud: 13 Apr 2011, 16:32
Postitas vanapeer
Siis kui "kaabib" ehk Haldex lülitub. Võiks oletada, et kuivaga saab sõita nii, et seda vaja ei lähe.

Re: Neliveolised

Postitatud: 13 Apr 2011, 17:05
Postitas t6nu
haldex lülitab mootoripoolset otsa, ratastepoolne ots ehk poolteljed ja kardaan ei jää ju seisma siis kui haldeks pole ühenduses vaid rattad on sunnitud seda tühjalt kaasa vedama.

Re: Neliveolised

Postitatud: 13 Apr 2011, 19:39
Postitas tarts70
t6nu kirjutas:haldex lülitab mootoripoolset otsa, ratastepoolne ots ehk poolteljed ja kardaan ei jää ju seisma siis kui haldeks pole ühenduses vaid rattad on sunnitud seda tühjalt kaasa vedama.



Kardaan jääb tegelikult vahekastist mootori poole, aga point jääb samaks. Mootor veab tühjalt kardaanijuppi ja vahekasti kaasa. Ning rattad veavad pooltelgi, difrit ja teist poolt vahekasti.

Iga pisiasi loeb. Isegi osad rehvitootjad lubavad oma rehvidega saavutada madalama küttekulu pisema veeratakistuse arvelt. Ja rallikatel ei kasutata generaatorit. Mitte siis küttekulu vaid lisavurtsu jaoks. Iga lisavidin mida mootor peab kaasa vedama mõjutab tema performancet ja õkonoomsust ;)

Re: Neliveolised

Postitatud: 14 Apr 2011, 08:52
Postitas tnx
Subaru-aegadest mäletan, et neliveolise kütusekulu (sai nii haldexi kui difriga varianti pruugitud) erinevus linnavahel keerutades vs pikka sirget teed sõites oli suurem, kui üheveolisel. Kuna erinevus tuli just sellest keerutamisest - sirget teed pidi 15 km Laagrist kesklinna ja tagasi sõites oli kulu väike sõltumata foori tsüklitest - tegin ma järelduse, et järsul pööramisel tekkivast rataste kiiruse erinevusest juba piisab selleks, et nii liba- kui pärisveoline hakkaks natuke rakenduma ja seeläbi vaba veeremist pooma.

Re: Neliveolised

Postitatud: 14 Apr 2011, 11:06
Postitas vanapeer
Volvo on öelnud, et tagavedu tuleb taha, kui esirattad 1/8 ringi kaabivad. Sellist vilistamist ju suvel pole kogu aeg.

Re: Neliveolised

Postitatud: 14 Apr 2011, 20:51
Postitas Kristjan
tanelus kirjutas:Küsiks siin teema all ka seda, mis on v70 2.5T 154kW AUT AWD kütusekulu? Kas maanteel alla 8 või üle? Kas on vahet FWD ja AWD kütusekulul, kui see AWD selline libavärk?


Siin koopia 2 aasta tagusest postitusest kütusekulu kohta:
Olen sõitnud 3,5 aastat 125 kW V70-ga ja 1,5 aastat XC70-ga, millel 154 kW. Mõlamd 5 käigulised automaadid. Kütusekulu vahe oli ca 1 l võimsama kahjuks. Miinimumid olid 7,4 l sajale (2400 km sõitu 90% maanteed) ja 8,4 l sajale (2200 km 90% maanteesõitu). Ka keskmises kulus oli umbes liitrine vahe sajale km.

Re: Neliveolised

Postitatud: 15 Apr 2011, 23:31
Postitas tanelus
Kristjan kirjutas:Siin koopia 2 aasta tagusest postitusest kütusekulu kohta:
Olen sõitnud 3,5 aastat 125 kW V70-ga ja 1,5 aastat XC70-ga, millel 154 kW. Mõlamd 5 käigulised automaadid. Kütusekulu vahe oli ca 1 l võimsama kahjuks. Miinimumid olid 7,4 l sajale (2400 km sõitu 90% maanteed) ja 8,4 l sajale (2200 km 90% maanteesõitu). Ka keskmises kulus oli umbes liitrine vahe sajale km.


Aitäh selge vastuse eest!

Re: Neliveolised

Postitatud: 10 Juun 2011, 23:11
Postitas Karel
Pole küll V70 aga S60 AWD 154kw ja keskmine kütusekulu on suvel ~11.5 ja talvel 13l/100km, maanteel võtab 7-8 vahele kui mõistlikult sõita.

Re: Neliveolised

Postitatud: 28 Juul 2011, 10:04
Postitas Aare85
Viskoga süsteemi saab tegelikult kontrollida ülevaatuspunktis, seal on piduristendidel 4wd autode kontrollimiseks eraldi sellised rullidega alused, mis stendil mitteolevale sillale alla pannakse. Kas Haldexiga saab, ei tea. Pole proovinud.

Nt XC70 pidurite kontrollimisel, nagu rulliga natukenegi esirattaid ringi ajada, hakkavad tagarattad kohe nendel alustel ringi käima ja auto nagu üritab sealt pealt minema sõita. Sama asi on ka siis, kui tagarattad stendile ajada ja esiratastele alused alla panna.

Mul hakkas praktiliselt kohe tagumisi kaasa vedama, mingit tajutavat viivitust ei olnud.

Re: Neliveolised

Postitatud: 08 Aug 2011, 11:10
Postitas tnx
ÜV punktis peaks ka Haldex hakkama tagarattaid kohe kaasa vedama, aga seda ei saa seal teada, kas sidur korralikult peab või hakkab koormusel läbi libisema ja porri kinni jäädes on sisuliselt ikka ühesillavedu.
See ~1/8 pöördene viivitus silmaga vaadates polegi tajutav ega väga oluline, pigem on automaatselt lülituva neliveo erinevus võrreldes teistega selles automaatsuses. st sa ei saa iial kindel olla, misveoline see auto parasjagu on ja millal ta oma käitumist muuta otsustab.

Re: Neliveolised

Postitatud: 14 Aug 2011, 17:40
Postitas aimar
Tere.Nimelt on siis probleem järgmine et kevadel kadus ära siis tagasilla vedu järsku .Kuna oli ka plaanis rihma vahetus autovivas lasin neil ka seda awd-d vaadata nende arvamus oli et läbi on vahe kasti muhv.Sai nüüd ka see ära vahetatud aga minu arust ikka asi ei tööta .Kuidas saaks seda kontrollida?Ise mõtlesi et tõstan esiotsa ülesse ja panen draivi peale et siis on näha kas tõukab autot edasi,aga juhtus hoopis see et kui auto üleval tõmbasin draivi sisse lõi armaturi abs tule põlema ja kompusse kirja peatu turvaliselt. Aga kui lasin auto esi osa maha tagasi ja hakkasin sõitm kustus ka abs tuli ära ja abs toimib.Aga mida pole on taga vedu .
Kas keegi oskaks midagi pakkuda mida peks kontrollima või peaks minema info autosse on neil seal mõni stend kus süsteemi kontrollida.
Tänud.


Raporteeri postitusest

Re: Neliveolised

Postitatud: 15 Aug 2011, 09:36
Postitas tnx
Alustaks sellest, et märgiks ära auto margi - siis saaks teada, kas on viskoga süsteem või haldex. Viimasel on lülitamiseks ka toimiv elektroonika vajalik. Tunduvalt ohutum testimismetoodika on selline, et tõsta üles kõik neli ratast ja vaadata, mitu neist siis ringi käib.

Re: Neliveolised

Postitatud: 15 Aug 2011, 19:02
Postitas aimar
Vabandust ja autoks on volvo S 80 awd 2,5T 2004a.

Re: Neliveolised

Postitatud: 22 Aug 2011, 10:37
Postitas Aare85
Käisin enda viskoga V70XC-d eile Männikul natuke proovimas ja peab ütlema, et pettumuse valmistas. Kui sõita sinna karjääride vahele sisse (enne ringteed vasakule üle raudtee), siis vasemat kätt on üks majavare ja selle taga üks mägi, kus rajad sisse sõidetud. Suht mannetu esinemine, rohkem kui poole mäe peale ei jõudnudki, ühel hetkel käivad neli ratast vilinal ringi ja tuleb õigel ajal järgi anda, muidu kaevab sisse. Autol olid all pea uued üsna karvase mustriga lamellrehvid. Olen samast mäest Suzuki Liana 4x4-ga 84 (viscous blade coupling) üles ja alla korduvalt sõitnud (Saku tee poolt laugemast nõlvast üles ja paremalt alla tagasi), seejuures olid all valdavalt pikisoontega Yokohama suverehvid ja auto ise hulka madalam.
Youtube videotes oli analoogne case (on miski video Subaru Outback vs XC 70). Liigne mass on see, mis esimese asjana jänni jätab. Seega kui ronite kuskile põlvini liiva sisse, siis pole probleem mitte 4veo töötamises, vaid selles, et auto jääbki seal jänni.

Samas liivasest merekaldast olen paadikäru (kokku vast 600 kg) üles ja alla vedanud ning saab hakkama, sellisel puhul (tasasel maal) ei tohi peatuda, vaid hoida rattad otse ja pressida gaasile. Sidurit libistada ei või, kohe kärsakas taga.