Neliveolised

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas vanapeer » 15 Aug 2010, 00:20

Üks XC70 ostetud.
:unibrow:

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re:

PostitusPostitas vanapeer » 15 Aug 2010, 09:39

naxitrall kirjutas:Kaevaks siis vana teema taas ülesse kuna on hakanud ka awd mõtted mõlkuma peas. Teemat lugedes hakkas üks asi pead vaevama. Kas võimalik ei oleks seda viscot sealt vahelt minema visata ja jäigaks keevitada vms, et pidev vedu oleks? :S Kas ta hakkab siis kasti/difrit lammutama? Muidu oleks plaan olnud osta omale v70awd veitsa tõsisemate plaanide jaoks, aga kuna see nelja veo värk selline kahtlane, siis hakkan kahtlema juba.


attrs kirjutas:Kurvis läbivad tagumised rattad lühema maa kui esimesed. Seetõttu ei tasu sildu jäigalt ühendada (va kui pehmel pinnasel liikled).


No mis te nüüd pablate:) Ega siis jutt tagadiffri kemppi lukust pole, vaid sellest, et tekitada jäik "kardaan" tagadiffrini. Differ teeb oma tööd ikka edasi. Mis siis tähendab, et kurvis lubab pooltelgedel erinevid kiirusi ja kui lsd-d vms pole, siis libedaga kannab jõu ainult koormamata rattale.
Kuid eelpool sai vist selgeks, et peeti läheb hoopis nurkreduktor, mis asub enne viskoõnnetust.
:unibrow:

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Re:

PostitusPostitas ants » 15 Aug 2010, 15:42

vanapeer kirjutas:Kuid eelpool sai vist selgeks, et peeti läheb hoopis nurkreduktor, mis asub enne viskoõnnetust.


Õigust räägid- vanapeer :)
745 GL ´91; LR90 ´87.

attrs
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 19 Mär 2009, 13:05

Re: Neliveolised

PostitusPostitas attrs » 21 Aug 2010, 22:54

Kui keskelt visco vms õnnetus jäigalt lukku panna (ehk esisilda ja tagasilda minevad veovõllid jäigalt ühendada) siis peavad 2 ratast neljast alati läbima sama teepikkuse. Ülejäänud 2 saavad tänu sildades olevatele diffritele teha mida tahes. Teisisõnu ühel sillal paiknevad rattad saavad läbida erineva teepikkuse KUID eri telgedel olevad 2 ratast peavad ALATI läbima sama teepikkuse.

Seega kisub ikkagi asi kõva kattega kurvis hapuks, mis omakorda tähendab liigset koormust rehvidele ja silladetailidele.

Lugemist:
http://www.lcool.org/technical/diffs/diffs.html
'88 AZLK 2141 -> '90 Nissan Sunny -> '96 Golf -> '99 Focus -> '05 Multipla -> '07 6 -> '05 XC90 -> '07 Freelander 2 -> '04 S80

Kasutaja avatar
t6nu
Foorumi veteran
Postitusi: 724
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:36

Re: Neliveolised

PostitusPostitas t6nu » 22 Aug 2010, 09:25

attrs kirjutas:Kui keskelt visco vms õnnetus jäigalt lukku panna (ehk esisilda ja tagasilda minevad veovõllid jäigalt ühendada) siis peavad 2 ratast neljast alati läbima sama teepikkuse. Ülejäänud 2 saavad tänu sildades olevatele diffritele teha mida tahes. Teisisõnu ühel sillal paiknevad rattad saavad läbida erineva teepikkuse KUID eri telgedel olevad 2 ratast peavad ALATI läbima sama teepikkuse.

Seega kisub ikkagi asi kõva kattega kurvis hapuks, mis omakorda tähendab liigset koormust rehvidele ja silladetailidele.

Lugemist:
http://www.lcool.org/technical/diffs/diffs.html


Nii ta on jah. Omades ise üht vene päritolu UAZ-i, võin kinnitada, et kui esisild sees, siis asfaldi peal järsku kurvi tehes on võimalik lihtsalt pooltelje ots ära lõhkuda, juba tehtud :-) Sel masinal ongi esi- ja tagasild samuti jäigalt ühendatud, st ilma keskdifrita. Kruusa peal ja metsavahel pole muidugi mingit probleemi, talvel asfaldil ka mitte.
volvo 850 sedaan (1994), 2,4L, bensiin+gaas!, 106kw
UAZ 3153 2,9 (ajatu) 66kw :thumbsup:
bmw 525 e34 (1995) 2,5 142kw, müüdud
bmw 525 e28 (1983) 2,5 110 kw, müüdud

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas vanapeer » 22 Aug 2010, 10:33

Ja teil on täiesti õigus
Pilt

Jäiga diffriga saaks sõita ainult siis, kui poolteljed on 240 paksusega. Keevitatud diffritega tegelased nendivad lihtsalt vilistavaid rehve parklas manööverdades.
:unibrow:

tuhk
Kõva postitaja
Postitusi: 112
Liitunud: 30 Dets 2009, 11:29
Asukoht: Pärnu

Re: Neliveolised

PostitusPostitas tuhk » 28 Aug 2010, 05:24

Mr. vanapeer! Näita oma autot!

uku3
Foorumi veteran
Postitusi: 943
Liitunud: 03 Mai 2006, 09:39
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas uku3 » 28 Aug 2010, 08:26

Mati kas jätsid 200-sega hüvasti või hakkad kah kolektsinääriks?

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas vanapeer » 28 Aug 2010, 09:38

Nõrk olen küll, sest ei suutnud naiskale tagaveolisi meelepärasena näidata. Ta valis XC70. Pole paha, sest kui mõtlema hakata, siis mootor on whiteblock 1 silindrita ja käidukast on M90 sugulane :)
Muud erilst pole midagi, et kui volvo mõtles et värvib auto mistral green metallicuks, siis ark teadis, et see on helesinine.
Vana omanik kiskus aasta eest pandud porikad maha (ju need sobivad uuele ka) ja nüüd vaja uued panna, sest "karbid" on nii kumerad, et pask lendab poolde autosse ka linnas sõites.
:unibrow:

TarviR

Re: Neliveolised

PostitusPostitas TarviR » 15 Dets 2010, 14:44

Ons kellelgi kogemust, kas volvo 2. gen haldexil kontrolleri vahetus võimalik on? Tahaks nimelt hankida agressiivsema käitumisega tüki. VW-del vahetatakse neid kontrollereid küll, isegi Haldexi firma ise pakub Haldex Blue nn performance kontrollerit. Paha lugu on see, et kuskilt ei leia sobivust Volvodega.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas vanapeer » 17 Dets 2010, 10:43

Sain ise targmaks ja jagan teistele ka füüsikatundi. See 90% ehk >50% jõu ülekandmine tagaratastele on võimalik, kui teha selgeks mis definitsioonidest me räägime :)
Can Haldex send more than 50% of the torque to the rear?
Yes.


Can Haldex make the rear tires turn faster than the front tires?
No.


Those two answers are not contradictory.
Torque is an *applied* force. It must push against something to be measured at all. Torque cannot exist without a load, or in our case
traction. If the rear end has a lot more traction than the front and Haldex is
fully locked, then it *will* send more torque to the rear than the front.


Example, front tires on ice, rear tires on pavement.


Example, front tires on wet crosswalk stripe, rear tires on wet pavement.

mmandel kirjutas:
RS013 kirjutas:Viimase kohta tsiteerin IAd
"Tegemist on täielektroonilise nelikveosüsteemiga, mis rakendub olenevalt sõidu tingimustest (libe tee, mäkketõus jne.)
Ühtegi lukku sildadel ei ole. Veojõu jagamine esi- ja tagasilla vahel sõuldub jällegi sõidutingimustest. Kunagi tehasest küsisin ja vastati, et konkreetset valemit ei ole. Kui jätta auto suure kalde all mäel veerel seisma ja hakata kohalt minema, siis võib isegi mõneks sekundiks 90% veojõudu kanduda tagasillale."


See IA väide 90% kohta on küll jabur.
Esisild on ju jäigalt ühendatud käigukastiga.
Volvodel pole mingit vahekasti, ainuke neliveo element on sidur käigukasti ja tagasilla vahel. Pole tähtsust, kas sidurit juhitakse väliselt (Haldex) või siseselt (visko).
Lõpuks teeb see sidur ainult 1 asja: ühendab tagasilla käigukasti/esisillaga. ühendus on "sujuv" 0-100%.

Olukorras, kus igasugu andurid (olgu nad elektroonilised: abs jne) või mehaanilised/pneumaatilised (visko korral) tuvastavad, et pidamine on hea - on sidur lahutatud ja tagasild lihtsalt veereb järgi.
Ja kui pidamises miskit muutub, (esirattad libisevad jne jne) siis hakkab sidur ühendama kuni maksimaalsel olukorras on tagasild ühendatud käigukastiga nii jäigalt kui vähegi võimalik (haldex siduri edasiantav pöördedemoment on ikkagi lõplik suurus ...jne).

Voh! Äkki oli kellelgil abi ...

Mulle pakuks hoopis rohkem huvi, et kas ja kuidas saaks seda haldexit käsitsi juhtida, et ehitaks lülititi "4wd lock"?

Mait
:unibrow:

Valts
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 16 Apr 2007, 21:59
Asukoht: Vändra/Tallinn
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas Valts » 25 Veebr 2011, 21:58

Oskab ehk keegi öelda või kusagilt programmidest järgi vaadata et kas I gen V70 AWD siduriketast saab vahetada nii et mootorit päris maha ei võta. Esialgne visuaalne vaatlus annab küll märku ohust et see käigukast sealt päris naljalt välja ei mahu.?
1997 V70 AWD

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas sipelgas » 25 Veebr 2011, 22:00

Ei pea maha võtma aga allapoole tuleb veidi lasta ja poolraam tuleks eemaldada.

Valts
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 16 Apr 2007, 21:59
Asukoht: Vändra/Tallinn
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas Valts » 09 Mär 2011, 21:48

Kui kellegil on küsimusi I gen AWD mootoripoolsete süsteemide (nurkreduktor, hammasmuhvid jms) kohta siis vastan meeldeldi.
Sai veedetud meeldivalt aega kus kogu see kraam oli laua peal laiali. Purunenud asjad ka taastatud-välja vahetatud ilma Infosse raha viimata...... :twisted:
1997 V70 AWD

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas vanapeer » 11 Mär 2011, 15:18

Võiksid teemas värskeid muljeid jagada.
:unibrow:


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist