V50 1.8F 92kW manuaal 2008 - pöörded kõiguvad seisma jäämisel ja muud põnevat

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

aigarovich
Uustulnukas
Postitusi: 3
Liitunud: 11 Aug 2022, 18:31

V50 1.8F 92kW manuaal 2008 - pöörded kõiguvad seisma jäämisel ja muud põnevat

PostitusPostitas aigarovich » 29 Okt 2022, 11:57

Tere eksperdid!

Pöördun teie poole paari "huvitava" probleemiga. Nimelt on hiljuti soetatud Fordil... khmm... Volvol paar häirivat omadust millest ma kuidagi jagu ei saa.

Sõitnud on ca 240 000 km.

1. Nimelt siis seisma jäämisel sooja mootoriga (nt foori taga või parkimiskohale pöörates), käik sees, sidur all kukuvad pöörded ca 300 juurde ja algab õige tühikäigu otsimine. Suhteliselt kiiresti jõuab mootor jälle 800-850 juurde ja kõik on justkui korras... kuni järgmise seisma jäämiseni. Viimasel ajal on asi ikkagi läinud nii pahaks, et jõuab mõni kord korraks ka aku laadimise tule armatuuris põlema panna. Päris välja surnud veel ei ole. Jube häiriv siiski koos korraks väriseva mootoriga.

Leidsin ka ühe näidisvideo - 0:00-0:05 on see mis toimub. (Ärge edasi vaadake, seal liiga halb juba.)
https://www.youtube.com/watch?v=IFW6x8rPAAU

2. Gaasi andmine viivitusega, gaasi lahti laskmine viivitusega.
Niisiis paigal seistes järsul teravalt gaasipedaali vajutamisel on tunda paus mõni millisekund enne kui pöörded ülesse ronima hakkavad.
Sama on ka pedaali lahti laskmisel kui näiteks käiku vahetad - pöörded visatakse natuke veel ülesse (ca 150-200) enne kui need langema hakkavad. Nagu sõita ei oskaks... Selle ebakompetentsuse peitmiseks on vaja gaas varakult lahti lasta enne kui sidurit puudutad.

Lisakatse on veel selline, et püsikiirushoidjaga sõites sidurit alla vajutades juhtub samamoodi väike pöörete tõusmine enne langemist.

3. 92kW ei ole ilmselgelt mingi rakett aga noh, kuidagi lahja tundub see minek üldiselt. Kütusekulu keskmine on ka ca 9l/100km, mis on selline noh... ok aga mitte päris ok. Oli võimalus proovida kuidas sama mootoriga 2007 aasta C30-l tundub ja seal ei olnud selliseid ebameeldivusi tunda.

Ma julgen kahtlustada, et need probleemid on omavahel seotud.

Veakoode ei ole. Härra gljuk vaatas.

Vastavalt erinevatele välismaistele foorumitele, kus samu sümptomeid kirjeldatakse aga keegi otsest kindlat lahendust leidnud ei ole, on vahetatud või üle vaadatud:
a. Throttle body (2017 on selle eelmine omanik uue vastu vahetanud ehk siis suht värske ja puhas)
b. Uus EGR klapp
c. Uued solenoidid, mis sisselaskekolle klappe juhivad
d. Uued süütepoolid, küünlad
e. Uus karterituulutuse klapp koos voolikuga
f. Lambdasensorid mõlemad uued
g. Kõik õlid ja vedelikud on ka vahetatud.

a1. MAP sensor sisselaskekolles on puhastatud aga mitte vahetatud - see oleks järgmine vidin mille kallale ma ehk läheks.
b1. Ma ei ole teinud mingeid aku maha võtmisi koos ECU kondekate tühjaks laskmisega, et settinguid resettida vms. Ma ei tea kas see on üldse mingi reaalne teema?

Kuna igasuguseid komponente on ilmselgelt vahva vahetada aga mingist hetkest enam ei taha, eriti kui tulemuseks on 0, siis kellel ideid või lisaküsimusi tekkis peale selle eepose läbi lugemist palun vabas vormis teada anda!

Aga muidu on täitsa hea mugav auto - tahaks ühe viisaastaku sellega sõita veel.

Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist