1. leht 1-st

S40 2010 - 28C ja puhub külma

Postitatud: 15 Aug 2021, 10:19
Postitas immadis
Hei

Kas mõni teadjam oskab abi pakkuda.
Autol nimelt mure, et külma puhub mõnuga, kuid sooja ei taha puhuda.
Võib panna kliimale 28 või isegi 30C kuid ikka ei tule sooja.
Mootoritemp on keskel nagu peaks olema.

Kas salongiradikas praak? Crankis vahetatud 1a tagasi.
Mingid klapid ei liigu?

Re: S40 2010 - 28C ja puhub külma

Postitatud: 15 Aug 2021, 12:39
Postitas Liiwaannus
Kas see kogu aeg uue radikaga olnud või tekkinud mingi hetk?

Re: S40 2010 - 28C ja puhub külma

Postitatud: 15 Aug 2021, 13:47
Postitas immadis
Liiwaannus kirjutas:Kas see kogu aeg uue radikaga olnud või tekkinud mingi hetk?

Enne radika vahetust ei tulnud üldse sooja.
Siis saigi vahetatud aga ajapikku ikka halvemaks läinud.

Re: S40 2010 - 28C ja puhub külma

Postitatud: 15 Aug 2021, 15:59
Postitas Liiwaannus
Aga kui max seadesse paned? Kui lax seades puhub, siis automaatika jurab ja tasuks alustada salongi temp anduri kontrollist nt.
Kui max seades ei tule ka sooja, siis pigem radikas või õhukanalid.

Re: S40 2010 - 28C ja puhub külma

Postitatud: 16 Aug 2021, 08:16
Postitas immadis
Max tempi peale pannes hakkas tõesti veits soojemat tulema, pannes käe vent ava ette siis on tunda leiget.
Alustan anduri puhastamisest.

Re: S40 2010 - 28C ja puhub külma

Postitatud: 16 Aug 2021, 09:03
Postitas taavi
jahutusvedelikutase on paigas?

Re: S40 2010 - 28C ja puhub külma

Postitatud: 16 Aug 2021, 09:34
Postitas Liiwaannus
Jahutusvedeliku tase, võimalikud õhumullid radikas - võib proovida nina kõrgemale keerata masinal ja lasta mootoril töötada. Lisaks tasub veenduda, et mootor soe on. Katsu radikasse minevad ja tulevad torud üle mootoriruumis kui mootor soe on, kas on temp vahe. kui võimalik võiks muidugi isegi mõõta nende temperatuure nt IR termomeetriga.

Re: S40 2010 - 28C ja puhub külma

Postitatud: 16 Aug 2021, 15:12
Postitas Paranormal
Kui õhutamised ja voolikute kontrollid on tehtud siis saab proovida kliimaseadme klappe kalibreerida. Tavaliselt tuleb ette et ükspool salongist saab külma ja teine pool saab sooja kuid mine tea mis sul seal juhtunud on.

Re: S40 2010 - 28C ja puhub külma

Postitatud: 25 Aug 2021, 10:10
Postitas immadis
Nii, vahepeal sai asi niikaugele.
Jahutusvedelik on normis, õhku sees pole.

Veakoode lugedes ütleb, et "damper position faulty position" ehk siis see mootor mis klappe liigutab on vales asendis või õhtal. Kui panna diagnostikaga klappe kalibreerima siis ta ei tee toimingut lõpuni, aga kuulda, et armatuuri all midagi seal kõristab hääl täpselt selline nagu mingil plastik hammasratal oleks hambad maas ja kõristab üle vms.

Kas on kogemusi kellelgi? Võtan mootori maha ja proovida parandada/joota? Või panna kohe uus?

Re: S40 2010 - 28C ja puhub külma

Postitatud: 11 Nov 2021, 10:14
Postitas HendrikS
Tere,

ise käisin just sama tee läbi. Diagnostika näitas LIN1 ja LIN2 lühist ja faulty damper position. Kokku 5 klappi millele juurdepääs just kõige mugavam ei ole. Vahetasin klapid välja ning viga ei lahenenud.Ehku peale vahetasin välja CCM (waterfall konsoolis) ning viga lahenes.

Maksma läks kogu see nali 5 damprit (25 euri kasutatult) + CCM (mis maksis 18 euri kasutatult). Neid töötunde mis komejandi peale läk, ma siinkohal märkima ei tahaks hakata.

Kui on istmesoojendustega auto, on võimalus muidugi ka see, et istmesoojendus on lühises (see istub sama lin liinide peal mis juhivad dampereid), kuid siis oleks sul errorina lin bus error.

Kas sooja ei tule kummaltki poolt? Parema ja vasaku sooja õhu reguleerimiseks on eraldi damperid... juhul kui kummalti poolt ei tule, on kahtlane, et mõlemad damprid korraga läbi kärssasid....

Tervitades,

Hendrik

Re: S40 2010 - 28C ja puhub külma

Postitatud: 11 Nov 2021, 10:18
Postitas SvenR
Arvutiga esimese asjana vaadata ära mis näit on kabiini temp anduril! Olen mitut nimodi säästnud suurtest kulutustest.