V50 parkimisandurid ja mõned elektroonika küsimused

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
anduke88
Foorumlane
Postitusi: 65
Liitunud: 29 Sept 2020, 13:56
Asukoht: Tallinn ja Tartu

V50 parkimisandurid ja mõned elektroonika küsimused

PostitusPostitas anduke88 » 03 Mai 2021, 17:34

Tere
Ei ole Volvoga veel päris sinapeal, seega küsin-uurin lisaks, samal ajal autot laiali lammutades. No see tagauste-istme-piitade-ruloo nagin käis ajudele näiteks > sai kõik pilbasteks võetud ja tagasi kokku ning vaikus majas.

1. V50-l ei tööta ostust saadik parkimisandurid. Mis kala sellega on?
Kui alguses ei olnud mingit infot keskekraanil, siis pärast kaabli sappa panemist (märts) ja ilma soojenedes(aprilli viimastel nädalatel), tekkis tagurduskäigu sisse panemisel armatuuri kiri, et parkimisandurid on aktiivsed. Ennem seda kirja armatuuril pea poolteist kuud ees ei olnud kordagi. Võid exit nuppu vajutada kui andureid ei soovi (midagi taolist kiri ka ees) Igatahes ükski andur ei pulseeri reaalselt, kui neid sõrmega katsuda, kui andurid peaksid aktiivsed olema.

Üks anduritest on eelmistel omanikel vahetatud, 3 tk originaalid. Seega nende varasem ajalugu minujaoks - teadmata.

Igatahes kaabel näeb parkimisandurite ploki ära (vidas roheline kenasti), kõik selle jaoks ilus ja tore, kuid sellega asi piirdubki.
1.1. Mismoodi need andurid tööle saada? Mis on neil autodel tüüpviga, et andurid ei tööta? On probleem parkimisandurite plokis? Andurites endas? Kaitse on kaitsmeblokis täitsa olemas ja terve.
1.2. Kui ennem armatuuris ei olnud ühtegi kirja ja nüüd soojema ilmaga näitab et parkimisandurid on aktiivsed - millest see tekkis? Ja teine asi - miks ei käi ühtegi piiksu või muud helilist hoiatust. Nö tavaliselt kui andur omadega elu lõpus, siis süsteem vingub ja jonnib.
1.3. Võtsin parema külje lahti pagassis. Juhtplokk okei. Kuid küsimus, kas juhtplokile peabki tulema vaid 2 pistikut taha? Ehk keskmine pistik on tühi? Miks keskmine pistik on tühi või mis sinna peaks/võiks käia?
Pildil parkimisandurite plokk tähistatud rohelisega. Sellel sabas äärmistes aukudes 2 pistikut (üks must ja teine tumekollane).

2. Pagassi lahti kakkudes hakkas silma 2 mitte kuhugi viivat kaablit. Mille jaoks need veel on või mis seal võiks asetseda (no auto paremas nurgas, parkimisandurite ploki kõrval?). Tähistasin pildil HALLI ja PUNASE NOOLEGA.
2.1. Punane jäme kaabel. 2ne pistik. Teine klemm tühi. Pistikul ühtegi märget peal ei ole. Tuleb kimbu seest, pikkuse osas ulataks üles, parema tagatulede lampide vahetamise auguni (alumine).
2.2. Tehase iseoleeri sees tulev 2ne pistik. Üks klemm ühte pidi, teine klemm teistpidi. Üks juhe on oranzi värvi, teine juhe on musta värvi. Pistikul üliväiksed kirjed peal, võiks arvata et auto tehasest sellega tulnud.
Pilt

3. Kuna soov saada veokonks autole, siis kuhu veokonksu elektroonikablokk ühendatakse või kus selle koht originaalis on? Selle jaoks äkki paremal need üleliigsed pistikud ongi? Või see peaks paiknema vasaku küljekatte taga?

4. Kuna autol on Dynaudio heli, siis brozüüri lugedes kõik okei:
Pilt
Kuid kas Dynaudio süsteemi siis pakutake ilma tagumise subwoofer süsteemita, mis peaks paiknema pagassi põranda all, vasakul ees (varuratta ja tagumise vasaku ratta vahel, nurgas) ja olema "L" tähelise kujuga?
Näiteks see:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201602 ... 1c8b34.jpg
2009a Volvo V50 2.0D 100kw ATM R-Design
Volvo S40 2.0D R-Design :evil:

Kasutaja avatar
anduke88
Foorumlane
Postitusi: 65
Liitunud: 29 Sept 2020, 13:56
Asukoht: Tallinn ja Tartu

Re: V50 parkimisandurid ja mõned elektroonika küsimused

PostitusPostitas anduke88 » 16 Mai 2021, 23:16

:roll:
2009a Volvo V50 2.0D 100kw ATM R-Design
Volvo S40 2.0D R-Design :evil:

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: V50 parkimisandurid ja mõned elektroonika küsimused

PostitusPostitas Liiwaannus » 16 Mai 2021, 23:29

V70 puhul oli supakas optional kahele paremale stereole. Pakun, et v50 sama teema.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
totu
Kõva postitaja
Postitusi: 296
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:01
Asukoht: Harjumaa

Re: V50 parkimisandurid ja mõned elektroonika küsimused

PostitusPostitas totu » 17 Mai 2021, 16:48

S40, ilmselt ka V50, "Premium Audiol" ei ole supakat. Pilt räägib ju ka seda, 12 kõlarit ja kogu lugu. Aga heli on ju hea?
Ärge põdege!

raidu
Foorumlane
Postitusi: 94
Liitunud: 05 Sept 2010, 18:48

Re: V50 parkimisandurid ja mõned elektroonika küsimused

PostitusPostitas raidu » 17 Mai 2021, 21:05

Lisavarustusena oli v50'l subwoofer täitsa olemas.
Asub pagasniku vasakul poolel.
30752135 on kood.

Kasutaja avatar
anduke88
Foorumlane
Postitusi: 65
Liitunud: 29 Sept 2020, 13:56
Asukoht: Tallinn ja Tartu

Re: V50 parkimisandurid ja mõned elektroonika küsimused

PostitusPostitas anduke88 » 18 Mai 2021, 12:38

Tänud.
Ju siis pagassis paremal see halli pistikuga, punase paksu kaabliga juhe, on supaka toide. Võimalik, et see teine pistik on siis supaka juhtimine. Seda olen kuulnud jah, et supakas asub vasakul. Seega imelik, et juhtmesik on paremal ja see peab tulema üle varuratta vasakule.
Võimalik, et Dynaudiot peab seadistama (equalizer pool), kuid ma olen pettunud. Peaks ju olema Volvode au ja uhkus.
Kuid minu jaoks - kui volüüm on madal, kuuled nagu mängiks köögimakk või telefon.
Kui volüüm normaalne niiet kuuled ka teist inimest ideaalselt - hakkab juba vaikselt looma, kuid väga lahja.
Kui volüüm normaalne kuid tekib kergelt raskus teise inimese kuulmisega - see juba rahuldav.
Kui volüüm juba kõvem et teist ei kuule, see suht kole. Heli on kuidagi väga paigast + kõlarid lihtsalt kas plärisevad või baasi osa peksab üle.
Ja siis oleneb laulust raadios - kas bassi on liigselt ehk plärisevad kõlarid või mängib kui köögimakk. Sama on aux pealt kuulates, sama on USB pealt kuulates (no siin väga mõjutab, mis kvaliteediga on laulud + mismoodi nad sinna pandud on ehk ala mõnel bass boost vms peal, siis jällegi kohutav kuulata). CD osa ei oska kommenteerida, ainult ühte CD plaati siiani proovinud.

Kõrvutades B7.5 Passatit standard heliga ja Volvo V50 Dynaudio süsteemi - laias laastus ütlen et standardkõlaritega passat mängib paremini ja ühtlasemalt ehk miski ei häiri ega plärise.

Võibolla ma teistega harjunud. MB Burmester, Bmw bowers & Wilkins, Bose, Bang & Olufsen, Harman Kardon, samas 90% autodest olnud tavalise helisüsteemiga.

Hea näidet USB pulgal üks bass boost 50 cent Candy shop lugu. Viimase auto Bose helisüsteem mängis seda lugu ideaalselt nii vaikselt kui max asendist, heli bassine (med-max bass jne seadete alt näppides, min ei olnud bassine aga parem kui Volvos). Max asendis oli selline bass et kõrvad jooksid s..avett pärast seda. Ning Bosel oli huvitav omadus - lugu võis vaikselt mängida taustal, mõnus bassine, helitase minimaalne kuid said päris vaikselt kaaslasega autos vestelda, taustaks mõnus vaikselt bassiselt käiv bass boost antud lugu. Volvos samal helitasemel käib köögimakk kus ainult tekst kuulda.

V50 sama lugu kuulates samalt pulgalt siis Dynaudio kõlarid kas peksavad lihtsalt tuimalt üle või plärisevad. Seaded nii max kui med asendis. min asendis kannatab kuulata ilma et üle peksaks, aga siis nagu köögimakk. Lisaks EQ timmimisel ei ole leidnud sobivat seadet.

Esikõlarid on, mis nagu häält teevad Volvos, kuid tagumised on küll veidrad. Heli tahapoole ei saa suunata, köögimakk jälle mängib. Või kui heli viia ainult tagakõlarite peale, siis see mis neist tuleb ajab naerma.

Bass boost oli vaid näide. Audiofiil ei ole, pigem öeldud et elevant on kõrva peale astunud. Enamasti midagi kindlat ei kuula, lihtsalt mõni suvaline raadiojaam taustaks mängimas. Või kuskil sõites kus raadiolevi kehva või üldse olematu, siis läheb usb või aux august spotify mängima.
2009a Volvo V50 2.0D 100kw ATM R-Design
Volvo S40 2.0D R-Design :evil:


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist