S40 tuledepesuri mootorid

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

S40 tuledepesuri mootorid

PostitusPostitas Oldschool79 » 17 Juun 2019, 20:10

Oehh... Krt. Pidin ikka näppima... :? Ühesõnaga tegin kapoti lahti ja hakkasin uurima. Järsku avastasin ühe lahtise pistiku, mille juhe jookseb kõrvalistuja poole. Ühesõnaga mõtted läksid koheselt parempoolse tuledepesuri peale, teadsin et see ei tööta ja lootsin siis, et kui tagasi ühendan, hakkab tööle. Hakkas, aga mitte nii nagu soovisin, tõuseb üles ja algasendisse tagasi lähe. Proovisin mitmeid kordi, aga tutkit.

Nüüd mõtlen, et tuleks asi ikka korda ajada. Skandix pakub ulmehinnaga orignaalmootorit. Eks võtan ilmselt Ebayst, kasutatud, müüjapoolse garantiiga, et on kontrollitud...
Kuna üritasin jõuga tagasin alla suruda, siis tundub et tuledepesuri kojamees sai natuke haiget. Nüüd on algasendist sentimeetri kõrgemal
Tuledepesuri kojamehed ei maksa suurt midagi, aga kasutatud mootori ost on risk.Kuna kumbki mootoritest ei tundu korrektselt töötavat (klaasipesuaine pump ja pihustid on töökorras), siis tuleb korda saada ehk osta mõlemad.

Küsimus, kas asi tasub vaeva ära või mitte (on tuledepesuri mootori vahetus väga keeruline, arvestades, et mootori kättesaamiseks tuleb esituled ja esipamper maha võtta?
Korda tahan teha põhimõttel, et sõiduajal pesurit kasutades kojamehed peale ei jääks. Muidugi saaks kõik üldse maha kruvida, aga milleks, kui pesuri kasutamisel esituled ei pleegitu välja nagu ilma pesurita esituled. Kuivõrd ülevaatused sellise asja mittetöötamisel norivad? ÜV-ni on septembrini aega. Jõuan nokitseda.
Viimati muutis Oldschool79, 17 Juun 2019, 20:59, muudetud 1 kord kokku.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: S40 tuledepesuri mootorid

PostitusPostitas Liiwaannus » 17 Juun 2019, 20:46

Kui märkavad võivad ka norida. Kui nokkida viitisd võid laua oeal molekulideks tõmmata, vahel õnnestub neid ka elustada. Sõltub, mis sees toimub. Oma kogemus ütleb, et mootor ise füüsiliselt enamasti korras, probleem kopsikus olevates ülekannetes või termokaitses.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: S40 tuledepesuri mootorid

PostitusPostitas Oldschool79 » 17 Juun 2019, 21:00

Ok arvestan sellega. Tänud soovituste eest.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
aLLaN86
Foorumi veteran
Postitusi: 571
Liitunud: 03 Veebr 2013, 22:31

Re: S40 tuledepesuri mootorid

PostitusPostitas aLLaN86 » 18 Juun 2019, 08:00

Mul oli üleeelmine sügis, lambist lakkas vasakpoolne korralikult toimimast, jäi ka üles seisma ja alla läks ainult siis, kui keerasin süüte korra välja ja siis uuest sisse, jälle natuke aega süüde väljas ja siis sisse. Ja nii sentimeeter haaval jõudis alla tagasi. Võtsin siis pistiku lahti, kõik korras. Võtsin mootori kopsiku lahti, seal ka kõik ilus kena - määre omal kohal, mingit korrosiooni ega muud säärast ei täheldanud. Kuna elektrik pole, panin kokku tagasi. Jätsin mõlemad ilusti alumissse asendisse ja jätsin pistikud tagant. Ülevaatusel isegi ei uuritud, kas töötavad ja nii 2 korda läbitud. Enne muidugi panin tutikad tulekojamehed külge, et siis jääks mulje nagu huvitun nende sihipärases toimimises.
Muideks ei olnud vaja stanget eest võtta, et eemaldada, vähemalt vasaku sai lihtsalt kätte, kui tuli eest, kinnitus ja mutrid olid siis juba käega katsutavad. Mis mõttes ei pleegi või siis osad pleegivad? Mul T4-l on päris klaas tulel ja sellega küll midagi ei juhtunud, kui need ei tööta...
'13 Volvo S80 T6 (MY14)
'98 Volvo S40 T4
'99 Mitsubishi Galant 2.0
'96 Mitsubishi Lancer 1.6
'82 Opel Ascona C 1.6

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: S40 tuledepesuri mootorid

PostitusPostitas Oldschool79 » 18 Juun 2019, 13:20

Suur tänu ALLaN86! Tänud kogemuse jagamise eest.
Põhimõtteliselt häirib teadmine, et ei tööta. Lahtivõtmine- Ees on mingi plastikmansett, see eest ära, siis saab kätte?
Kindlasti on uued kojamehed kõige lihtsam variant, et viisakas välja näeks.

Mis tuledeklaasi pleekimisse puutub, siis mulle on jäänud mulje, et autod, millel on ainult pesur ilma kojameesteta laterna ees või üldse ilma pesurita, need pleegivad või sõltub see sellest, kas tuleklaas on ehtne klaas või läbipaistev plastik?!?
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

j0hanne5
Foorumi veteran
Postitusi: 607
Liitunud: 18 Veebr 2016, 19:57
Asukoht: Tartu

Re: S40 tuledepesuri mootorid

PostitusPostitas j0hanne5 » 18 Juun 2019, 14:39

Oldschool79 kirjutas:Mis tuledeklaasi pleekimisse puutub, siis mulle on jäänud mulje, et autod, millel on ainult pesur ilma kojameesteta laterna ees või üldse ilma pesurita, need pleegivad või sõltub see sellest, kas tuleklaas on ehtne klaas või läbipaistev plastik?!?


Just täpselt sellest sõltubki, klaas ei väsi - plastmass tuhmub.

Kasutaja avatar
aLLaN86
Foorumi veteran
Postitusi: 571
Liitunud: 03 Veebr 2013, 22:31

Re: S40 tuledepesuri mootorid

PostitusPostitas aLLaN86 » 18 Juun 2019, 20:42

j0hanne5 kirjutas:Just täpselt sellest sõltubki, klaas ei väsi - plastmass tuhmub.

Minu viga, arvasin et 2000a. ja edasi olid kõigil tuled klaasist, olenemata varustusest jms nagu enne seda aastatuhandet. Aga see selleks :)
'13 Volvo S80 T6 (MY14)
'98 Volvo S40 T4
'99 Mitsubishi Galant 2.0
'96 Mitsubishi Lancer 1.6
'82 Opel Ascona C 1.6

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: S40 tuledepesuri mootorid

PostitusPostitas Oldschool79 » 18 Juun 2019, 21:44

aLLaN86 kirjutas:
j0hanne5 kirjutas:Just täpselt sellest sõltubki, klaas ei väsi - plastmass tuhmub.

Minu viga, arvasin et 2000a. ja edasi olid kõigil tuled klaasist, olenemata varustusest jms nagu enne seda aastatuhandet. Aga see selleks :)


Mul 2002 aasta väljalase ja tulede ees on klaas, aga olen näinud volvosidki, millel plastikust ja tuled väga tuhmunud, sama nagu enamus riisirakettidel,millede omanikud ei pööra tuledele mingit tähelepanu. Plastiktuled nõuavad poleerimist, mis on omaette väike kulu auto välise puhtuse hoidmisel, aga tegelikult on see ka sõiduohutuse osas väga oluline, et kui tuled on tuhmunud, siis nad ei valgusta ühtlaselt.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist