Termostaadi vahetus

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Termostaadi vahetus

PostitusPostitas Oldschool79 » 19 Dets 2018, 21:33

Tere!

Asjad sedasi, et tuleb termostaadi vahetus käsile võtta.Kui sügisel maanteesõitudel väga palju alla ei läinud, siis nüüdseks olen oma 1500-1700km sõitnud kergetes miinustes ja temp langeb päris alla. 100 km/h ja näitab praktiliselt nulli, 80-90 vahel sõites on esimese pügala juures. Linnasõitudel oleneb sõidukiirusest ja tuule temperatuurist/suunast- Maanteelt linna jõudes st. aeglustades hakkab temperatuur kiiresti taastuma ja puhub salongi sooja. Selline mulje, et 2 varianti, kas termostaat või temp andur (või mõlemad). Tühikäigul püsib näidik 90 peal, ülekuumenemist ei ole, ei sõites ega kohapeal sest normaalnäidust ülespoole ei tõuse. Papitükki ei kasuta, aga eelmisel omanikul vist oli talveks ette pandud. Pilltidega juhend, mis kleepsuks pandud on üsna põhjalik. Aga mul tekkis küsimus seoses õhutamisega, et jahutussüsteemi õhk ei pääseks- Mõnedes Te Seda Ise videotes on näha, et pärast vahetust inimene mudib ülemist ja alumist lõdvikut- Kas sellisel kujul mudimine aitab või mitte- On see üldse vajalik, sest Piltidega juhendis selle kohta ei ole midagi? Plaan siis asi homme käsile võtta (uus termostaat ja vahetusjahutusvedelik olemas) , sest tundub, et ei ole keeruline. mõtlesin, et remonditöökotta pole mõtet selle pärast minna. Kui termostaat ei aita, siis ilmselt proovida temp. anduri vahetust.
Kas jahutusvedeliku temperatuurianduri vahetusel on oluline VIDA otsas käia või mitte? Küsin ette, et siis teaks, kuidas käituda, st. kelle poole vajadusel pöörduda.

Ja veidi Offtopicut ehk teemast välja- Kas mootorile mõjub selline lühiajaline kergetes miinustes kuni -10 madala temperatuuriga sõitmine? Et salongi sooja ei puhkunud, arusaadav, kuid mootor ise? loodan, et midagi ei juhtu, sest tehniliselt võttes mootoris ju käib kütusepõletus edasi- et mootor ise maha jahtuda ei saa. Omalt poolt igal hommikul enne sõitu minekut, auto mootor tiksuma ja niikaua kui lumest puhastan ja veidi toimetan, läheb 15 minutit, selle ajaga mootor enamasti töösoe 90 kraadi ümber) Lugesin osades foorumites- võimalikud plokikaane mikromõrad, aga ma ei tahaks väga uskuda et see sulam, millest mootor valatud, miinuseid ei talu- Ülekuumenemist ega ülekeemist ei talu jah, sest metallil on omadus kuumenedes paisuda ja kui hakkab üle keema, maha jahtuma siis toimub paisumine-kokkutõmbumine, see pidi kahjulikum olema.
Tänud ette ! Ise tegelen sellega esimest korda, mistõttu, andke andeks, kui lollid küsimused.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

usualsuspect
Kõva postitaja
Postitusi: 278
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:39

Re: Termostaadi vahetus

PostitusPostitas usualsuspect » 20 Dets 2018, 09:14

Kui temperatuurinäidik linnas-maanteel erinevat näitab, on see ju korras. Kui seisab stabiilselt näiteks 80 kraadi juures, siis oleks pigem viga anduris.
Vanal T5-l ei aidanud ülemise vooliku mudimine mitte kuidagi. Vesi sisse, käima, kõrval seista ja juurde valada. Väike sõit, õhumullid liiguvad, jälle juurde valada. Anduri vahetusel väga suure tõenäosusega pole mingit vidat vaja. Akuklemm maha kui hirm on.

Lühiajaline sõitmine kurnab aind akut ja ajab õlile vee kondensaadi peale. Tahaks ikka vahest pikemaid otsi saada.

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Termostaadi vahetus

PostitusPostitas PorisedRattad » 20 Dets 2018, 09:30

usualsuspect kirjutas:Kui temperatuurinäidik linnas-maanteel erinevat näitab, on see ju korras.


Olenemata sõidukiirusest ja ilmastikust peab korras kapotialusega olema temperatuuri nõel alati keskel sooja mootori puhul.
XC70 2.5T 2004 154kw

usualsuspect
Kõva postitaja
Postitusi: 278
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:39

Re: Termostaadi vahetus

PostitusPostitas usualsuspect » 20 Dets 2018, 11:25

Jah, hommikul paksu peaga veidi tähendust kaduma läinud.
See lause pidigi tähendama seda, et pigem on viga termostaadis endas ning tempi andurit vahetama ei pea.

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Termostaadi vahetus

PostitusPostitas Oldschool79 » 20 Dets 2018, 18:25

Tänud vastuste eest! Tundub, et sain hakkama, sest pärast termostaadi vahetust läksin proovisõidule ja nüüd enam vahet pole, kas sõidad 50-ga linnas või 100-ga maanteel. Ühtviisi 90 kraadi :-)
Ainult üks asi kripeldab- jahutusradika kraani väljund on märg. Selline mulje, et tilkhaaval lekib. sest kui ühe näpuotsa ära pühid, jääb ikka märjaks. Alguses arvasin, et jahutuvedeliku väljalaskmise tõttu märg, aga pärast sõitu katsusin uuesti. kas on võimalik, et kraan on üle keeratud või praguline? Kas need kraanid on vahetatavad?
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

usualsuspect
Kõva postitaja
Postitusi: 278
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:39

Re: Termostaadi vahetus

PostitusPostitas usualsuspect » 20 Dets 2018, 18:52

Ma ei mäleta miske ta täpselt välja näeb aga võimalus, et lihtsalt torukujuline. Ja selle toru sisemiselt seinalt nõrgub alla vaikselt vana vedelikku. Anna veidi aega ja siis kontrolli uuesti. Lihtsalt jälgi, et loiku radika alla ei teki ja paagist ei kao.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist