V50, 2,4D, 132kw, 2006a mingi elektriteema

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Sceleton
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 12 Okt 2018, 09:00

V50, 2,4D, 132kw, 2006a mingi elektriteema

PostitusPostitas Sceleton » 12 Okt 2018, 09:31

Tere

Imelik teema V50-ga
Lööb armatuuris teate "mootori juhtimise viga, remont vajalik"
Arvutiga näitas mitut asja
1. 2A50 - Kübemefiltri rõhu andur - Mittepiisav signaal
2. 6200 - Generaatori mehhaaniline viga - Signaali viga
3. 135F - Õhulugeja viga - Mittepiisav signaal

Siis veel lisaks roolimooduli viga, juhiukse mooduli viga, keskelektroonika viga....AGA...
...kõikidel vigadel on lisaks juures, kas mittepiisav signaal või signaaliviga.

Kõik vead saab kustutada, aga tulevad mõned tagasi, siis kui autoga sõita "karmimalt", ehk pöörded ülesse ajada ja lappi anda. Rahulikult sõites, ei tule vigu tagasi.

Ning kohapeal tühikäigul käies on tulede pealt näha, et tuled värelevad ja kui käänata rooli ühele või teisele poole või näppida elektriaknaid vms, siis tõmbab tuled korralikult maha.

Testriga mõõtes aku pealt ja ka geneka enda pealt...laadimine kenasti 14,7v...aga kui miskit näppida elektrilist, siis korraks tõmbab alla ja siis kohe viskab kõvasti üle 15v

Kas tegu võiks olla surnud generaatoriga, pingeregulaatoriga või millegi muuga??
Ja kas erinevad veakoodid võib sisse visata selle pärast, et mingil hetkel lihtsalt genekas ei anna õiget pinget??

Ette tänades mõistlike vastuste eest :)

Kasutaja avatar
aLLaN86
Kreisi postitaja
Postitusi: 354
Liitunud: 03 Veebr 2013, 22:31
Asukoht: Pärnu

Re: V50, 2,4D, 132kw, 2006a mingi elektriteema

PostitusPostitas aLLaN86 » 12 Okt 2018, 10:09

Aku seisukord, vanus? Aku ja kere vaheline massijuhe on korras? Need vead viitavad, et süsteemis liiga suur pinge kõikumine, mina isiklikult kahtlustaks esmalt akut ja/või kehva massi.
Kes viimasena pidurdab on kauem kiire!

'98 Volvo S40 T4 1.9 147kw
'99 Mitsubishi Galant 2.0 100kw (müüdud)
'96 Mitsubishi Lancer 1.6 83kw (müüdud)
'82 Opel Ascona C 1.6 55kw (müüdud)

Sceleton
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 12 Okt 2018, 09:00

Re: V50, 2,4D, 132kw, 2006a mingi elektriteema

PostitusPostitas Sceleton » 12 Okt 2018, 10:29

Aga kas töötava mootoriga väga vahet ei peaks olema aku seisukorrast. Töötava mootoriga ikkagi pinge peaks tulema geneka pealt ju?!?!

Aku vanust ei oska ennustada, kuna auto just saabunud Prantsusmaalt ja kes teab kaua see seal peal on olnud.
Kuigi sõber mõõtis üle mingi spets asjandusega aku....Battery health 58%, Lihtsalt seisva auto peal voltaas 12,7 ja külmkäivitusampreid järel veel 520, ning laetus 96%

Võib muidugi proovida mõnd teist akut peale panna, et mis teeb.
Vaatan ka aku ja kere vahelise massi juhtme üle.

PorisedRattad
Kreisi postitaja
Postitusi: 310
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59

Re: V50, 2,4D, 132kw, 2006a mingi elektriteema

PostitusPostitas PorisedRattad » 12 Okt 2018, 12:40

Sceleton kirjutas:Aga kas töötava mootoriga väga vahet ei peaks olema aku seisukorrast. Töötava mootoriga ikkagi pinge peaks tulema geneka pealt ju?!?!


Aku on nagu vahepuhver. Kui sa paneksid lambi põlema otse tuulegeneraatori külge, siis see väreleks ka.

Aku ja genekas tunduks nagu oleks korras. Ma otsiks ka kontakti probleeme.
XC70 2.5T 2004 154kw

Sceleton
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 12 Okt 2018, 09:00

Re: V50, 2,4D, 132kw, 2006a mingi elektriteema

PostitusPostitas Sceleton » 12 Okt 2018, 12:52

Nüüd ikkagi uuesti mõõdeti kõik asjad üle...
Töötava mootoriga geneka laadimispinge kõigub 12-15v...olenevalt erinevate asjade näppimisest... :D:D

Tõenäoliselt siis ikkagi kas harjad või pingeregulaator.

Sellisest pingekõikumisest siis ka tingitud arvavasti erinevate moodulite vead.

Uuel nädalal saame targemaks.

kloox
Kõva postitaja
Postitusi: 169
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: V50, 2,4D, 132kw, 2006a mingi elektriteema

PostitusPostitas kloox » 12 Okt 2018, 15:40

Ma panustan ka pingeregulaatori peale,kui start stop süsteemi pole siis üle 14.5v ei tohiks minna.
S80D5 Aut+AWD

Sceleton
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 12 Okt 2018, 09:00

Re: V50, 2,4D, 132kw, 2006a mingi elektriteema

PostitusPostitas Sceleton » 25 Okt 2018, 07:27

Nüüdseks autol vahetatud kõik rihmad, õlid jms.
Sellega seoses sai ka geneka pool üle käidud. Uued harjad, uus pingeregulaator ja tuleb välja, et genekas on ka taastatud varasemalt.
Kõik massijuhtmed üle vaadatud, puhastatud ja kenasti koos.

Testriga mõõtes, lihtsalt aku seisva mootoriga 12,7v. Laadimispinge töötava mootoriga 14,5v. . .. AGA...
Tühikäigul töötades on tulede pealt näha, et värelevad, ka salongituled.
Ning kohapeal järsult rooli käänates tõmbab tuled maha ja testri peal number muutub 14,5 pealt 13,7 peale...ning taastub kohe.
Pingeregulaator sai pandud boschi originaal.

Kas võib olla tegu sitalt taastatud genekaga? Kas võib tegu olla akus?

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 6248
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: V50, 2,4D, 132kw, 2006a mingi elektriteema

PostitusPostitas Liiwaannus » 25 Okt 2018, 09:18

Nu keeramise hetkel lisandub roolivõimu pumbal koormust, see veab mootori pöörded maha korraks ja sealt ka pinge kõikumine vast või läheb mu loogika rappa?
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Sceleton
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 12 Okt 2018, 09:00

Re: V50, 2,4D, 132kw, 2006a mingi elektriteema

PostitusPostitas Sceleton » 25 Okt 2018, 10:14

Liiwaannus kirjutas:Nu keeramise hetkel lisandub roolivõimu pumbal koormust, see veab mootori pöörded maha korraks ja sealt ka pinge kõikumine vast või läheb mu loogika rappa?


Ei, su loogika kõik õige ja nõustun...kuid...
...Reaalselt roolivõim ei ole sellise võimsusega, et peaks tuled maha tõmbama keerates!? (Sellist asja pole mul ühegi teise autoga olnud)

Teiseks, miks tuled värelevad kohapeal käies?...Kui kõik oleks nigu hea geneka poolel.
Üsna väike tõenäosus on muidugi, et originaal boschi pingekas on praak...aga siis oleks ka testriga mõõtes miskit näha...testriga mõõtes laadimine ilusti korras.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 6248
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: V50, 2,4D, 132kw, 2006a mingi elektriteema

PostitusPostitas Liiwaannus » 25 Okt 2018, 10:27

Äkki 2 erinevat muret? Mis mootori pöörded teevad rooli keeramisel? Äkki keegi saakd vaadata, vb tekib ka rihma libisemine sel hetkel kui pump rakendub. Värelemise osas ei oska arvata, et kui tugev see nähtus on. Etmis sa kirjeldad tugevana ei pruugi ettekujutuses sama pilti teistel luua, sõltub väga inimese tubdlikusest
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Sceleton
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 12 Okt 2018, 09:00

Re: V50, 2,4D, 132kw, 2006a mingi elektriteema

PostitusPostitas Sceleton » 25 Okt 2018, 10:45

Liiwaannus kirjutas:Äkki 2 erinevat muret? Mis mootori pöörded teevad rooli keeramisel? Äkki keegi saakd vaadata, vb tekib ka rihma libisemine sel hetkel kui pump rakendub. Värelemise osas ei oska arvata, et kui tugev see nähtus on. Etmis sa kirjeldad tugevana ei pruugi ettekujutuses sama pilti teistel luua, sõltub väga inimese tubdlikusest



Mootoripöörete langust ei tähelda sellise roolikeeramise juures, ainult tulede pealt on näha, et tõmbab pinge maha.
Rihma libisemise välistaks, kuna nädal tagasi vahetatud kõik rihmad, rullikud ja muu juurde käiv.

Tulede värelemine on täpselt nii tugev, et häirib. Normaalses korras autodel sellist värelust ei ole. Eriti hästi on näha numbritulede ja salongitulede peal, need nigu nõrgemad pirnid. Ja on näha ka maki displei peal.

Võibolla tegu nö "sitalt" joodetud dioodideblokiga!?

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 6248
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: V50, 2,4D, 132kw, 2006a mingi elektriteema

PostitusPostitas Liiwaannus » 25 Okt 2018, 10:57

ei oska pakkuda. Rihma libisemist ma kontrolliks visuaalselt, laseks kellelgi kapoti all piiluda kui krutid rattaid. Ka värske rihmavahetuse korral võib viga olla nii praak komponentides, veas töö teostamisel või hoopis poob roolivõimu pump mingil x põhjusel ebaloomulikult. Rihm on mu piiratud teadmiste juures ainuke rooli keeramist ja geneka tööd seostav jupp, kui selle kiirus ei muutu, miks siis rooli keeramine pingelangu põhjustab?
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

PorisedRattad
Kreisi postitaja
Postitusi: 310
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59

Re: V50, 2,4D, 132kw, 2006a mingi elektriteema

PostitusPostitas PorisedRattad » 25 Okt 2018, 10:59

Kui pöördeid tõsta, siis kas tulede värelemine jääb ?
XC70 2.5T 2004 154kw

Sceleton
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 12 Okt 2018, 09:00

Re: V50, 2,4D, 132kw, 2006a mingi elektriteema

PostitusPostitas Sceleton » 25 Okt 2018, 11:02

Liiwaannus kirjutas:ei oska pakkuda. Rihma libisemist ma kontrolliks visuaalselt, laseks kellelgi kapoti all piiluda kui krutid rattaid. Ka värske rihmavahetuse korral võib viga olla nii praak komponentides, veas töö teostamisel või hoopis poob roolivõimu pump mingil x põhjusel ebaloomulikult. Rihm on mu piiratud teadmiste juures ainuke rooli keeramist ja geneka tööd seostav jupp, kui selle kiirus ei muutu, miks siis rooli keeramine pingelangu põhjustab?



Ok, jah, sellekohapealt saaks selguse rooli keeramisel tekkiva pingelanguse....
...aga teine asi on lihtsalt tühikäigul tulede värelus!? Siinkohal pole rooli keeramisega miskit pistmist...
..või noh jah, ainuke asi küll, kui roolivõimupump miskil x põhjusel ebaloomulikult ei poo...

Sceleton
Foorumlane
Postitusi: 20
Liitunud: 12 Okt 2018, 09:00

Re: V50, 2,4D, 132kw, 2006a mingi elektriteema

PostitusPostitas Sceleton » 25 Okt 2018, 11:03

PorisedRattad kirjutas:Kui pöördeid tõsta, siis kas tulede värelemine jääb ?


Kui pöördeid tõsta sujuvalt ütleme kuni 2000ni...siis värelemine jääb niikauaks, kuni on saavutatud 2000 pööret ja hakkavad värelema edasi...


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline