Tulede 0 asendist Automaatsed päevasõidutuled

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

-V-
Foorumlane
Postitusi: 38
Liitunud: 09 Dets 2013, 01:01
Asukoht: Kuressaare

Tulede 0 asendist Automaatsed päevasõidutuled

PostitusPostitas -V- » 29 Mär 2014, 20:14

Plaan on juba väga pikalt olnud, aga täna võtsin siis käsile..
Kuna häiris, et tulede lülitil 0 asend on (minu jaoks) täiesti mõtetu ja et valgel ajal säästa Xenon lähitulesid, siis tahtsin selle asendi peale hoopis automaatseid päevasõidu tulesid.
Kuna ei soovinud veel lisaks tulesid juurde kruttida, siis kasutasin selleks Park+Udu lahendust (seadusega kooskõlas)
Pilte pole kahjuks teinud, aga Kui kellegil sama tahtmine, siis võin detailselt juhendada ja seletada..
esialgu kiirem ülevaade:

vaja läheb 3 releed, 3 dioodi (kõige tavalisem "rectefier", mina kasutasin kodust leitud 1N4007) ühenduseks juhtmeid ja klemme (ja soovi korral 1 takistit)
tulede lüliti juures soovitan kasutada võimalikult väikest releed (nendel tavaliselt ka suurema takistusega mähised - tarbib vähem voolu)
kaitsme blokis võib suuremaid kasutada, aga soovitan siiski piisavalt väikest, et kaitsmeblokki teiste asjade otsa ära mahuksid

Tulede lülitil kasutatakse juhtmeid 5 (2 asend - Must-Sinine), 6 (0 asend - Must-Roheline), 14 (toide - Oranz-Must)
Tulede lülitil juures tuleb ühendada relee mähise klemmid Lüliti klemmide 14 ja 6 külge (6. juhe tuleb läbi lõigata. Relee külge läheb lüliti poolne ots, auto poolset otsa pole meil vaja)
relee lülitavate kontaktide külge läheb ka see sama 6. mis on ka mähise küljes ja teise lülitatava kontakti külge läheb tuledelüliti 5. juhe (see ainult puutub relee kontakti. See peab auto poole edasi ka minema)
Kuna iga relee mähis tekitab voolu kadumisel paarsada volti tagasilööki, tuleb ahelas asuvate pooljuhtide kaitseks panna mähise kontaktide vahele Diood (pooluse märk (+) poole (see kus on tuledelüliti 14 juhe)
Netist võetud tulede lüliti kontaktide pilt - Pinnide numbrid pildi järgi:
6 5 4 x x x 3 2 1
14 13 12 11 x 10 9 8 7
Siiamaani on siis saavutatud see, et 0 asendis lähevad süüte sisse keeramisel park tuled põlema (sama, mis asend 2, ainult et pargid kustuvad süüte välja võtmisel ära)

edasi Kapoti alla.
kaitsmeblokis All paremalt 2. relee on udutulede oma. Mina tegin nii, et valasin samasugused isased kontaktid samas asetuses epoksiidi, juhtme teise otsa panin emased klemmid ja nii sain relee veidi kaugemale viia, et kontaktide külge lisa juhtmeid ühendada.
Kui seista auto külje peal, siis relee pesa klemmid on: ülemine vasak - mähise lülitus (-); ülemine parem - mähise (+); keskel - udutule (+); kõige alumine - aku (+)
mähise juhtmeid ei pea puutuma (originaal otse releest pesasse), aga lülitatavad klemmid panin lisaks läbi 2 relee - 1 on normaalasendis suletud, teine avatud.
see, mis on normaalasendis avatud (vool läbi Ei käi) seda lülitan parktuledega ja see, mis on suletud, lülitan lähituledega.
selleks ühendasin relee toite juhtmed vastavalt tulede pesa klemmi 7 (park) ja 9 (lähi) külge. (klemmi numbrid pesa peal kirjas)
Kui tuledes kasutuses LED või HID pirnid, tasuks siia redeele ka dioodid panna.. samamoodi poolusmärk (+) poole.
varem mainitud takisti panin selle sama juhtme vahele, mis läheb park tulest releele, et udukad ei hakkaks mitte kohe tööle, vaid alles siis, kui aku pinge on vähemalt 14V (kui mootor töötab) - takisti tuleb valida vastavalt releele.. Minu releega sobis 280 oomi.
Kuna see on ühendatud originaal releega rõõpi, siis saab vajadusel udukaid ka seest lülitiga sisse lülita (Kui on vajadus kasutada koos lähituledega)

Seega... Kui süüde sisse panna, lähevad pargid tööle.. kui auto tööle panna lähevad ka udukad tööle. Ja kui lähituled tööle panna, kustuvad udukad ära.

Kritseldasin kiiruga paar skeemi ka:
Pilt

Pilt

Mina kasutasin selliseid kontakte:
Pilt

ja Selliseid releesid:
Pilt Pilt

Edit: tulede lüliti saab kõige paremini kätte, kui uks lahti teha ja see vendi ava koos ümbritseva plastikuga ära tõmmata, mis suunab ukse sisse õhku ja siis lüliti moodulit lihtsalt tagant lükata.
Volvo V50 2009 100kW PowerShift A/T

J.Aru
Kõva postitaja
Postitusi: 104
Liitunud: 05 Nov 2013, 20:29

Re: Tulede 0 asendist Automaatsed päevasõidutuled

PostitusPostitas J.Aru » 09 Okt 2016, 23:25

Kaevan vana teema ülesse. Ei suutud leida mis auto jaoks konkreetne õpetus on?
Nimelt oleks plaan teha 1997 aasta Volvole automaatselt lülitatavaks samuti park+udu. Hetkel põleb 0 asendis park+lähituled, kaugtulesid lülitada ei saa. Lähitulede asendis põlevad samuti park-lähituli ja kasutatda saab ka kaugtulesid (süüdet välja keerates tuled kustuvad ehk siis lülitit näppida pole vajagi). Parktulede asendis põlevad muidugi nii süüde sees kui süüde väljas park tuled.
Kas oleks võimalik kuidagi saada 0 asendis põlema park+udu? Oleks vaja teada kas automatne tuledelülitus toimub kohe lüliti sees või kuskil eraldi plokis ning kas 0 asendist tuleb eraldi juhe välja nagu antud õpetuses oleval autol? Kui 0 asendis tuleks lülitist eraldi juhe välja ning selle lahti võtmisel saaks "halvata" orginaal automaatsete lähitulede põlema paneku oleks väga lihtne.

Sai nüüd pikk tekst ja palju küsimusi aga oleksin väga tänulik kui keegi oskaks vastata. :) Autoelekter võõras pole ja muude ühendustega saan vabalt hakkama, küsimusi just tekitabki see automaatsete tuledesüsteemi lahendus Volvol, kuna ise olen peamiselt VAG grupi autodega tegelenud kus lähitulede asendis automaatset tulede lülitust ei toimu (pargid jäävad põlema ikkagi).

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Tulede 0 asendist Automaatsed päevasõidutuled

PostitusPostitas tnx » 10 Okt 2016, 09:49

Lülitamine peaks toimuma lülitiploki sees. Seal on lisaks veel üks pisike kruvikeerajaga liigutatav lüliti, millest saad muuta seda, mis 0-asendis toimub. Minul näiteks oli see keeratud nii, et 0 on kõik väljas (hea mõnikord remondi ajal või koha peal tiksudes) ja igapäevaselt lüliti lähitulede asendis, kus siis automaatselt süttisid park+lähi ja süüdet välja keerates ka kõik pime.

J.Aru
Kõva postitaja
Postitusi: 104
Liitunud: 05 Nov 2013, 20:29

Re: Tulede 0 asendist Automaatsed päevasõidutuled

PostitusPostitas J.Aru » 10 Okt 2016, 11:53

Selge, lugesin ka kuskilt sellest kruvist aga kuna rohkem kuskilt kinnitust ei leidnud pidasin naised saunas rääkisid jutuks. :D Kui 0 asendis kuidagi lülitist signaali kätte ei saa siis vist kõige lihtsam oleks seda kruvi keerata ja 0 asendis tuled kustu panna.
Seejärel ise lisada parktuledele ja udutuledele vool süütest läbi relee mis siis orginaal tuledelülitist parktulede signaali saades udutulede relee lahti lülitaks?
Nii peaks idee poolest saama, kui keegi mu mõtte kägus vea leiab võib teada anda. :)

Küsiks ka kuidas V40-l tuledelüliti kätte saab?

Ristooo
Kõva postitaja
Postitusi: 142
Liitunud: 31 Jaan 2011, 16:50

Re: Tulede 0 asendist Automaatsed päevasõidutuled

PostitusPostitas Ristooo » 10 Okt 2016, 21:36

J.Aru kirjutas:Küsiks ka kuidas V40-l tuledelüliti kätte saab?

Lüliti all kaks kruvi, keera need lahti ja ülevalt vendi avast lihtsalt natuke julgemini tõmmata, on teine sellise väikse kõrvaga armatuuri küljes. Ehk on abi

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Tulede 0 asendist Automaatsed päevasõidutuled

PostitusPostitas tnx » 11 Okt 2016, 09:13

Ah krt, kruvi jutt käis V70 kohta. 40-l äkki siis pole või on see mingi lisavarustus vms. See muidu on auto kasutusjuhendis selgitatud ja kruvi ise on kohe nupu kõrval salongis näha, mitte kuhugi taha peidetud. http://www.lvmsms.com/FtpData/0724128(1).JPG all paremal nurgas.

Ristooo
Kõva postitaja
Postitusi: 142
Liitunud: 31 Jaan 2011, 16:50

Re: Tulede 0 asendist Automaatsed päevasõidutuled

PostitusPostitas Ristooo » 11 Okt 2016, 10:05

tnx kirjutas:Ah krt, kruvi jutt käis V70 kohta. 40-l äkki siis pole või on see mingi lisavarustus vms. See muidu on auto kasutusjuhendis selgitatud ja kruvi ise on kohe nupu kõrval salongis näha, mitte kuhugi taha peidetud. http://www.lvmsms.com/FtpData/0724128(1).JPG all paremal nurgas.

40-l jah see ainult, et kas 0 asendis põlevad park+lähi, või mitte midagi.

J.Aru
Kõva postitaja
Postitusi: 104
Liitunud: 05 Nov 2013, 20:29

Re: Tulede 0 asendist Automaatsed päevasõidutuled

PostitusPostitas J.Aru » 11 Okt 2016, 12:44

Ristooo kirjutas:
tnx kirjutas:Ah krt, kruvi jutt käis V70 kohta. 40-l äkki siis pole või on see mingi lisavarustus vms. See muidu on auto kasutusjuhendis selgitatud ja kruvi ise on kohe nupu kõrval salongis näha, mitte kuhugi taha peidetud. http://www.lvmsms.com/FtpData/0724128(1).JPG all paremal nurgas.

40-l jah see ainult, et kas 0 asendis põlevad park+lähi, või mitte midagi.

40'l siis ka ikkagi see kruvi kuskil, et saab valida kas 0 asendid park+lähi või mitte midagi? Hetkel aitaks sellestki kui saaks 0 asendis tuled kustu. Kruvi lüliti juures nagu silma hakanud pole, muidugi pole hoolega uurinud ka.

Ristooo
Kõva postitaja
Postitusi: 142
Liitunud: 31 Jaan 2011, 16:50

Re: Tulede 0 asendist Automaatsed päevasõidutuled

PostitusPostitas Ristooo » 11 Okt 2016, 16:42

J.Aru kirjutas:
Ristooo kirjutas:
tnx kirjutas:Ah krt, kruvi jutt käis V70 kohta. 40-l äkki siis pole või on see mingi lisavarustus vms. See muidu on auto kasutusjuhendis selgitatud ja kruvi ise on kohe nupu kõrval salongis näha, mitte kuhugi taha peidetud. http://www.lvmsms.com/FtpData/0724128(1).JPG all paremal nurgas.

40-l jah see ainult, et kas 0 asendis põlevad park+lähi, või mitte midagi.

40'l siis ka ikkagi see kruvi kuskil, et saab valida kas 0 asendid park+lähi või mitte midagi? Hetkel aitaks sellestki kui saaks 0 asendis tuled kustu. Kruvi lüliti juures nagu silma hakanud pole, muidugi pole hoolega uurinud ka.

Kruvi otseselt pole.
Programming for On or OFF
Turn the headlight switch ON
Turn the ignition key in position II.
Pull the turn signal lever towards you and hold it while turning the headlight switch to position 0.

Proovi see viis ära, minu omal toimis, ehk siis sul ka

J.Aru
Kõva postitaja
Postitusi: 104
Liitunud: 05 Nov 2013, 20:29

Re: Tulede 0 asendist Automaatsed päevasõidutuled

PostitusPostitas J.Aru » 11 Okt 2016, 19:22

Ristooo kirjutas:Kruvi otseselt pole.
Programming for On or OFF
Turn the headlight switch ON
Turn the ignition key in position II.
Pull the turn signal lever towards you and hold it while turning the headlight switch to position 0.

Proovi see viis ära, minu omal toimis, ehk siis sul ka

Selge, proovin ära. Kas sul muidu uuem V40? Sellele sai uuemad esituled ette paigaldatud ja hakkasin releesid paigaldama, et ka lähituled põlema jääks ning avastasin, et sellel tuleb H4 pirnile hoopis pidev + süüte vooluga peale ja massi juhitakse vastavalt ühele ja teisele klemmile? :shock: Kaugtulede kang lülitab ka süüde väljas massi ühe ja teise juhtme vahel ehk siis sellega eeldaks, et mingit plokki tal pole (selline programeerimine nagu eeldaks mingit elektroonikat)?
Aga eks nädalavahetusel proovin ära, kuna tegemist pole päris enda autoga ja pole kohe käepärast. :)

Edit: Uurisin autodatast elektriskeeme ja tundub, et vanemal V40-l tulede jaoks eraldi plokki pole (googeldades leidsin, et uuematel sellejaoks eraldi plokk). Tundub, et saab väga lihtsasti udutulede põlema saamise lahedada, ühe juhtme lahti võtmine tuledelüliti tagant peaks ära kustutama lähituled ja põlema jätma park tuled. Sealt juhtme kaudu tuleb lülitist välja - millega saab kenasti releed juhtida mille udutulede jaoks paigaldan. :)

Kui minu leitud skeem tõele vastab ja õigesti ka aru saan siis vanemal V40-l tulesid üldse kustu polegi võimalik saada, kuna pargid jäävad nii või naa põlema, õnneks see ka minu eesmärk polnud. :rolls eyes:

Igastahes nüüd katsetamist jagub ja peaks kenasti oma mõtted teostatud saama (kui jälle aega leiab). 8)

Ristooo
Kõva postitaja
Postitusi: 142
Liitunud: 31 Jaan 2011, 16:50

Re: Tulede 0 asendist Automaatsed päevasõidutuled

PostitusPostitas Ristooo » 12 Okt 2016, 09:35

J.Aru kirjutas:
Ristooo kirjutas:Kruvi otseselt pole.
Programming for On or OFF
Turn the headlight switch ON
Turn the ignition key in position II.
Pull the turn signal lever towards you and hold it while turning the headlight switch to position 0.

Proovi see viis ära, minu omal toimis, ehk siis sul ka

Selge, proovin ära. Kas sul muidu uuem V40?

Uuem jep.

J.Aru
Kõva postitaja
Postitusi: 104
Liitunud: 05 Nov 2013, 20:29

Re: Tulede 0 asendist Automaatsed päevasõidutuled

PostitusPostitas J.Aru » 15 Okt 2016, 23:37

Nii, nüüdseks järgi proovitud, et 97 aasta V40-l saab lähituled 0 asendis kustu tuledelüliti pistiku nr.9 klemmi all oleva sinise/kollase juhtme lahti ühendamisel. Pargid jäid põlema, mis minu idee puhul väga hästi sobis. Nüüd sealt sama nr.9 klemmi alt saan võtta udutulede lülitamiseks relee mähisele signaali ning hakkavadki pargid+udu 0 asendis põlema ja lähitulede asendis hakkavad süütega lähituled+pargid põlema nagu orginaalis. :)

nustu826
Kõva postitaja
Postitusi: 203
Liitunud: 10 Juun 2013, 20:41
Asukoht: Paide - Türi

Re: Tulede 0 asendist Automaatsed päevasõidutuled

PostitusPostitas nustu826 » 16 Okt 2016, 22:17

Lähituled saad kustu küll ja udukad põlema, aga kas udutuled ka automaatselt ära kustuvad kui lähituled peale keerad? Teatavasti ei tohi ju lähituli koos udutulega korraga põleda

Ja kui sa võtsid lahti selle klemmi 9 alt juhtme, siis kas ikka hakkavad lähituled lülitit keerates automaatselt põlema...

Oma V70-l plaan teha nii, et 0 asendis ei põle miskit, parkidega koos ka päevasõidutuled/udukad(eraldi lülitusega ilmselt käsipiduri alt) kus siis seisva auto puhul ei põle miskit, süütega park asendis süttivad päevasõidutuled vastavalt siis kas käsipidur on peal või ei ja lähitulede asendis päevasõidutuled kustuvad automaatselt...

Lahendus on veel veidi lahtine kuna päevasõidutuled võivad tegelikult ka ilma parkideta põleda ja mis saab siis kui käsipidur on kinni külmunud, aga võimalikult automaatne peaks asi igatahes olema. Variant on veel, et kasutada parkide puhul hämaraandurit mis nood siis automaatselt pimedal ajal süütega sisse lülitab

J.Aru
Kõva postitaja
Postitusi: 104
Liitunud: 05 Nov 2013, 20:29

Re: Tulede 0 asendist Automaatsed päevasõidutuled

PostitusPostitas J.Aru » 17 Okt 2016, 21:52

nustu826 kirjutas:Lähituled saad kustu küll ja udukad põlema, aga kas udutuled ka automaatselt ära kustuvad kui lähituled peale keerad? Teatavasti ei tohi ju lähituli koos udutulega korraga põleda

Jah, udukad kustuvad kenasti ära park-või lähitulesid lülitades, kuna sinna klemm nr.9 saab massi ainult 0 asendis, teistes asendis seal ühendus massiga puudub.

nustu826 kirjutas:Ja kui sa võtsid lahti selle klemmi 9 alt juhtme, siis kas ikka hakkavad lähituled lülitit keerates automaatselt põlema...

Jah hakkavad küll. Eemaldasin selle juhtme sealt pistikust ning kõik toimib kenasti, hetkel 0 asendis hakkavad ainult pargid põlema, kuna udutulede süsteem ehitamata ja lähitulede asendis süttivad süütega lähi ja parktuled ning kustuvad süüdet välja keerates nagu tehasest.

Ehk siis sellega saabki saavutada minusilmis ideaalse süsteemi, 0 asendis põleb park+udu automaatselt ja lähitulede asendis automaatselt park+lähi. Ei pea panema eraldi udutulesid põlema suvel (ja lähitulesid kustutama) ning pikkadel talve õhtutel saabki hoida lülitit lähitulede asendis mitte ei pea iga käivutus lähitulede peale kruvima ning peale sõitu jälle tulesid lülitist välja lülitama.
Samuti toimib park tulede asend igas asendis (süüde sees, süüde väljas).

V40l on üle-üldse väga imelik süsteem mis sellise asja võimalikuks tegi. Nimelt orginaalis on H4 pirniga esituled. H4 pirnile tuleb pidev + süütega peale ning massi lülitatakse vastavate pirni klemmide vahel, et põleks lähi- või kaugtuli. Kui on ainult pargid siis ei tule kummalegi pirni otsale - peale (+ jääb siiski). 0 asendis jookseb läbi eraldi juhtme - pirnidesse, sellepärast ei mõjuta ka kaugtulede kangi asend tulesid ehk kaugtulesid pole võimalik lülitada ja põlevad koguaeg lähituled. Lähitulede asendis antakse läbi tuledelüliti - kaugtulede kangile, kust see siis vastavalt juhitakse kas lähi- või kaugtule otsale pirni küljes, kusjuures eelnevalt, nr.9 klemmilt võetakse - ära, kuna muidu põleks lähi ja kaugtuli koos.

Ei puutu küll siia teemasse aga kuna sai ette pandud uuema V40'ne 2x H7 tuled siis plaanisingi panna selle eelnevalt nr.9 klemmi all olnud otse lähituledesse mineva juhtme kokku selle juhtmega mis tuleb tuledelülitist välja ja läheb kaugtule kangi siis kui tuledelüliti on lähitulede asendis. Nii saan lähi-ja kaugtuled korraga põlema. Loomulikult on igal tulel ka oma releed ehk midagi maha ei kärsata. Teine võimalus oleks olnud tuled korraga põlema saada dioodide abil, ehk oleks kaugtulede relee signaali juhtinud ka lähitulede relee signaali külge. Otse juhtmeid ühendades põleks ka lähituledega kaugtuled.

Pikk ja lohisev tekst aga kes asjast natuke jagab saab loodetavasti aru. :)


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist