v50 xenon

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
SvenR
Foorumi veteran
Postitusi: 893
Liitunud: 19 Dets 2012, 09:50
Asukoht: Võrumaa, Rõuge vald, Pältre 53 812 626
Kontakt:

Re: v50 xenon

PostitusPostitas SvenR » 28 Okt 2014, 07:36

Oskamatu paigaldus ongi see mida teeb mingi ivan või Mati kuskil garaažinurgas ilma tulesid reguleerimata. Muideks soovitatakse tulesid reguleerida isegi siis kui tule sisse läheb teise tootja pirn või teine mudel, lihtsalt pirnid on veits erinevad ning lisaks on olemas vibratsioon mis tule paigast liigutab. Tulede vahetusest ei räägi ma üldse, vahetatakse tuli ära ja ei mingit regullimist, pidevalt imestan et mida see vastu tulev autojuht ühe tulega taevat taga otsib.
Volvod Eesti kagunukas:2x P26 V70 D5244T M56+AW55-50 SN, V50 D5244T8 AW55-50 SN
FB Volvokodu Vida Dice ja KKL VOL-FCR abi Võrumaal

Siim
Foorumi veteran
Postitusi: 1750
Liitunud: 13 Juul 2008, 22:24
Asukoht: Viljandi/Rootsi

Re: v50 xenon

PostitusPostitas Siim » 28 Okt 2014, 10:40

Siis räägid küll konkreetselt kolhoositöökoja meestest. Ise regullin tulesid tööl isegi peale amortide vahetust.
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95

Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: v50 xenon

PostitusPostitas tnx » 28 Okt 2014, 12:25

Oskamatu paigaldus on see, kui xenonile pole pandud automaatset kõrguseregulaatorit või kui xenon on pandud halogeenpirni jaoks ettenähtud laternasse. Samuti see, kui muudatuse käigus tekitatakse elektrisüsteemile ülekoormus, mis tähendab kliendi jaoks pärast tuhandetesse eurodesse ulatuvaid väljaminekuid CEM või muude blokkide asendamiseks.
Halogeenlambi kiirtevihk on selline:
http://www.dtmpower.net/forum/attachmen ... esized.jpg
Õigel xenonil aga selline:
http://www.golfmk6.com/forums/attachmen ... 1344059126
Ehk siis Xenoni valgus on ülevalt palju järsemini ära lõigatud ning seda ka parempoolses servas. Lihtsalt pirni vahetuse ja reguleerimisega sellist erinevust ei kompenseeri.

Töökojas tühja autoga võid ju need tuled silma järgi enam-vähem paika ajada, aga luksmeetriga sa ju uitvalgust ei mõõda - ehk seda osa, mis jääb pirni tasapinnast ülespoole ja mis tegelikult pimestab ning kui keegi pärast autosse tagaistmele istub, siis ju keegi tulesid madalamaks ka ei reguleeri.

See jutt, et juht ise midagi keerab või et vilgutamisega võiks korrale kutsuda, on nagu poliitikute loba alkoholiseaduse ümber, et väikelapsega rannas viibiv vanem võiks kõrval räuskavat jõmmikarja minna korrale kutsuma. Nendel tegelastel, kes oma mingit vajakajäämist kompenseerivad kaaskodanikke demonstratiivse käitumisega häirides, ei paindu ego nii palju, et vilgutamise peale tulesid madalamaks reguleerida. Vastupidi - selle peale tõmmatakse omakorda täied peale, et vilgutaja ikka oma veast kindlalt aru saaks.

Kasutaja avatar
SvenR
Foorumi veteran
Postitusi: 893
Liitunud: 19 Dets 2012, 09:50
Asukoht: Võrumaa, Rõuge vald, Pältre 53 812 626
Kontakt:

Re: v50 xenon

PostitusPostitas SvenR » 29 Okt 2014, 07:52

Võrreldud sama auto peal tutikate tulede sees paraleelselt xenon versus halogeen. Õieti reguleeritud xenon ei pimesta just selle tõttu et lõikejoon on selgelt eristatav ning terav. Samas mis vahet on mis pirn kellegil sees kui u. 30% autodest sõidab nagunii valesti reguleeritud tuledega. Ning veelord mainin ära et esimestel xenonitega tehaseautodel ei muudeta tulede asendit peale käivitushetke, ehk siis kui laetakse pagasiruumi kaupa siis näitavad näitavad tuled taeva. Minu seisukohad põhinevad kogemustel mitte netiavaruste käpardite ja kõvatajate pildikestel. Parim oli see kui kas siin või siis Saabi foorumisse pandi video kus mingi vist poolakas näitas ja promos Philipsi originaale pirade asemele, videos tüüp rikub räigelt pirniga ümber käimise ohutusnõudeid. Seadused on vastu võetud just sellepärast et keegi kuskil hoovipeal omale xenoneid külge ei paneks ja reguleerimata tänavale ei kihutaks. Samas võib ka tehase xenoni reguleerida pimestavasse asendisse kuna vähemalt kuni 2010 aastani on autodel alles ka tulede reguleerimise "kruvid" ja andurid hakkavad arvestama just sellest "nullist" mis tulele peale regullitakse. Võimalik et mingitel lipulaevadel on veits ässamad elektroonikad.
Volvod Eesti kagunukas:2x P26 V70 D5244T M56+AW55-50 SN, V50 D5244T8 AW55-50 SN
FB Volvokodu Vida Dice ja KKL VOL-FCR abi Võrumaal

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: v50 xenon

PostitusPostitas tnx » 29 Okt 2014, 18:26

Seadus ei ütle midagi selle kohta, et garaažis võib midagi rohkem paigaldada kui kodus hoovi peal või et Sven võib midagi teisiti teha, kui Ivan.
Xenoni lõikejoon võib ju selgemalt eristatav olla, aga kui halogeenlambi reflektori lõikejoon keerab paremalt üles, siis see serv pimestab ikka.

Eks minulgi arvamus põhineb suuresti kogemusel. Sõidan 6 kuud aastas iga päev pimedas juba pikemat aega - alati on juhtunud, et tuleb vastu ühe tulega autosid või mõni taevasse näitav latern või selline, kes unustab õigel ajal täistuled maha võtta. Aga paaril viimasel aastal on järsult tõusnud pimestavate vastutulijate hulk ja need on eranditult reflektorlampidesse pandud xenonid või xenon-udukad või muu säärane saast. Viimasel ajal tuleb selliseid vastu pmst iga jumala päev. Siiani pole mitte keegi suutnud usaldusväärselt tõestada, et kusagil tehakse selliseid kodukootud lampe kuidagi teisiti või et neid on võimalik teha kuidagi mittepimestavaid. Ka foorumites on peaasjalikult soovitused, kuidas paremini blokke peita ja üv ja elektroonikat petta ning õigustused ilma tõestuseta (nt pildid või mõõtmistulemused) - ilmselt ikkagi ei ole neid fakte, millega oma juttu kinnitada. Valesti saab paigaldada ka tehasexenoneid või halogeenlampe ja isegi tagatulesid, ometi ei ole nende kasutamine keelatud. Kui aftermarket ilma e-tähiseta hiina xenonit annaks ainult pirni vahetusega ja ilma reguleeriva automaatikata korralikult teha, küllap siis lubataks ka nende kasutamine.

See, et kõrgust regullitakse automaatselt garaažis seatud nullpunkti suhtes, ei ole mingi probleem. Kui on õige kujuga kiirtevihk ja õigesti regullitud tuled, siis näitab ka tee peal õigesti. See, et kõrgust reguleeritakse ainult käivitamisel, ei ole ka väga suur probleem, kuna esiteks on vähemalt autot käivitades kõik korras ning teiseks ei laadita kaugeltki kõikide sõitude alustamise ja sellele eelnenud mootori käivitamise vahepeal taha otsa raskust juurde.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist