Volvo 960 läbipõlenud pirni viga armatuuris?

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

olku1968
Kõva postitaja
Postitusi: 126
Liitunud: 08 Nov 2012, 23:16

Volvo 960 läbipõlenud pirni viga armatuuris?

PostitusPostitas olku1968 » 20 Nov 2020, 09:44

Tere.Väike probleem 95nda aasta 960 ga.Nimelt armatuuris põleb tuli,mis näitab,et probleem pirnidega.Kui auto ostsin,vahetasin ära ühe numbritule ja ühe piduritule pirni.Visuaalselt kõik ok.Nüüd selline nähtus,et armatuuris tuli aeg ajalt põleb,pidurit vajutades kustub ära,kas viga võib olla kehvas massis?Tänud ette.

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2231
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: Imelik nähtus

PostitusPostitas volvo245 » 20 Nov 2020, 12:37

Jh ikka võib olla viga kehvas massis(pigem universaali probleem mitte sedaanil), aga reeglina viga pirnide erinevas takistuses!
Eh neil vanadel soovitav vahetada pirne paarikaupa ehk kui vahetad parema piduritule pirni vaheta kohe vasak kah ja soovitatavalt sama firma pirn!
See veasüsteem võrdeleb paremat/vasakuga
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Imelik nähtus

PostitusPostitas ants » 20 Nov 2020, 13:16

Kui Sa pargid ära kustutad, kas hoiatus tuli ikka põleb, võibolla on pargi pirnil kehv mass,
pidurit vajutades mass paraneb. Katseta pirni vahetusega, selle mida Sa vahetasid.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Volvo 960 läbipõlenud pirni viga armatuuris?

PostitusPostitas Liiwaannus » 20 Nov 2020, 17:58

Kas see kustub pidurivajutuse ajal ära või kustub ja jääb kustu esimese pidurivajutuse peale?
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Tuuletallaja
Foorumi veteran
Postitusi: 503
Liitunud: 25 Okt 2009, 21:53
Asukoht: Faeht/Reval

Re: Volvo 960 läbipõlenud pirni viga armatuuris?

PostitusPostitas Tuuletallaja » 20 Nov 2020, 20:31

Mul "uuel-vanal" 8-sajasel on see nn. pidurite kontroll tuli - süüde sisse, mootor käima ja pirni märk kaob alles peale esimest piduripedaali vajutust... ise olin ka algul üllatunud aga teadmamehed väitsid, et olla selline asi kunagi mingi turu vollidel olnud (minu oma peaks olema algselt Saksast pärit).
Kindel, et lambi hetkedel uuesti põlema süttib?

Edit: selle turu teema täpsustuseks mainin, et ma polnud 8-sajasel sellisest asjast varem kuulnudki (seega ei ole otseselt 9-sajase kohta käiv tähelepanek).
Viimati muutis Tuuletallaja, 21 Nov 2020, 15:31, muudetud 2 korda kokku.
Mulkku no. 5
Pilt '01 V70 S
Pilt '94 855 GL(E) "Konn"
Pilt '95 855 GLT "Ustav lahinguvant Gustav"
Pilt '91 744 GL "Sinine / Lendav Hollandlane"
ja paar riisiraketti

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Volvo 960 läbipõlenud pirni viga armatuuris?

PostitusPostitas ddig » 20 Nov 2020, 22:28

900-stel olen kohanud kahte erinevat lahendust, ühel juhul jääb kontrolllamp põlema kuni esimese pidurivajutuseni (ehk siis juht peab sõitu alustades kontrollima, et pidurituled töötavad) ning teisel juhul süttib kontrolllamp vaid siis kui mõni parasjagu põlema pidavatest lampidest ei tööta. Ühegi auto turu/päritoluga pole õnnestunud seda omadust seostada.

Kui kontrolllamp põleb kogu aeg ja kustub ära vaid piduri vajutamise hetkeks, siis on ilmselt endiselt kaks võimalust. Ühel juhul on tegemist sellega, et piduritulede süttimisel teisi lampe ei kontrollita. Teisel juhul on tegemist mingisuguse puuduliku ühendusega nagu eespool viidati.

Puudulik massiühendus on reeglina esimene asi mida kontrollida aga hämmastavalt kombel suudetakse kahe niidiga pirne (universaali gabariit/pudrituli on 5/21W pirniga) panna vales asendis pessa ning neid pesasid omakorda valesti tuleraamile.

Mittepõlevate pirnide kohta on ka siit foorumist korduvalt blondikaid läbi käinud, kus ei ole aru saadud, et autol on tagatuledes mitu gabariittule pirni (nt. 900 sedaanidel on üks gabariittuli tagatiiva otsade peal ning teised pagasiluugi küljes).

Täna pärastlõunal oli lõbus üllatus kui oma 91a auto käivitasin, siis veaindikaator põles. Seda on ennegi juhtunud ja tavaliselt on põhjuseks üks tagumistest gabariitidest, mis on seni kerge koputamise peale tööle hakanud. Tänane erines selle poolest, et neljast gabariidist põles vaid üks ja ülejäänud kolm hakkasid kõik kerge koputuse peale tööle ja hiljem rohkem tähelepanu ei vajanud :-)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

olku1968
Kõva postitaja
Postitusi: 126
Liitunud: 08 Nov 2012, 23:16

Re: Volvo 960 läbipõlenud pirni viga armatuuris?

PostitusPostitas olku1968 » 21 Nov 2020, 09:43

Pidurit vajutades tuli kustub ära jah,lisaks on läbi ka salongiventika lüliti taga olev pirn,eks tegelen edasi,tänud vastamast kõigile,olge terved!

Todu
Foorumlane
Postitusi: 38
Liitunud: 04 Mär 2008, 19:50

Re: Volvo 960 läbipõlenud pirni viga armatuuris?

PostitusPostitas Todu » 10 Veebr 2021, 15:54

Enda 940-l põles tuli kogu aeg kuigi pirnid terved. Lõpuks ledsin kontrollplokis külmjoodise ja mitte ühe. Nüüd kõik OK.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist