1. leht 1-st

Volvo 960 läbipõlenud pirni viga armatuuris?

Postitatud: 20 Nov 2020, 09:44
Postitas olku1968
Tere.Väike probleem 95nda aasta 960 ga.Nimelt armatuuris põleb tuli,mis näitab,et probleem pirnidega.Kui auto ostsin,vahetasin ära ühe numbritule ja ühe piduritule pirni.Visuaalselt kõik ok.Nüüd selline nähtus,et armatuuris tuli aeg ajalt põleb,pidurit vajutades kustub ära,kas viga võib olla kehvas massis?Tänud ette.

Re: Imelik nähtus

Postitatud: 20 Nov 2020, 12:37
Postitas volvo245
Jh ikka võib olla viga kehvas massis(pigem universaali probleem mitte sedaanil), aga reeglina viga pirnide erinevas takistuses!
Eh neil vanadel soovitav vahetada pirne paarikaupa ehk kui vahetad parema piduritule pirni vaheta kohe vasak kah ja soovitatavalt sama firma pirn!
See veasüsteem võrdeleb paremat/vasakuga

Re: Imelik nähtus

Postitatud: 20 Nov 2020, 13:16
Postitas ants
Kui Sa pargid ära kustutad, kas hoiatus tuli ikka põleb, võibolla on pargi pirnil kehv mass,
pidurit vajutades mass paraneb. Katseta pirni vahetusega, selle mida Sa vahetasid.

Re: Volvo 960 läbipõlenud pirni viga armatuuris?

Postitatud: 20 Nov 2020, 17:58
Postitas Liiwaannus
Kas see kustub pidurivajutuse ajal ära või kustub ja jääb kustu esimese pidurivajutuse peale?

Re: Volvo 960 läbipõlenud pirni viga armatuuris?

Postitatud: 20 Nov 2020, 20:31
Postitas Tuuletallaja
Mul "uuel-vanal" 8-sajasel on see nn. pidurite kontroll tuli - süüde sisse, mootor käima ja pirni märk kaob alles peale esimest piduripedaali vajutust... ise olin ka algul üllatunud aga teadmamehed väitsid, et olla selline asi kunagi mingi turu vollidel olnud (minu oma peaks olema algselt Saksast pärit).
Kindel, et lambi hetkedel uuesti põlema süttib?

Edit: selle turu teema täpsustuseks mainin, et ma polnud 8-sajasel sellisest asjast varem kuulnudki (seega ei ole otseselt 9-sajase kohta käiv tähelepanek).

Re: Volvo 960 läbipõlenud pirni viga armatuuris?

Postitatud: 20 Nov 2020, 22:28
Postitas ddig
900-stel olen kohanud kahte erinevat lahendust, ühel juhul jääb kontrolllamp põlema kuni esimese pidurivajutuseni (ehk siis juht peab sõitu alustades kontrollima, et pidurituled töötavad) ning teisel juhul süttib kontrolllamp vaid siis kui mõni parasjagu põlema pidavatest lampidest ei tööta. Ühegi auto turu/päritoluga pole õnnestunud seda omadust seostada.

Kui kontrolllamp põleb kogu aeg ja kustub ära vaid piduri vajutamise hetkeks, siis on ilmselt endiselt kaks võimalust. Ühel juhul on tegemist sellega, et piduritulede süttimisel teisi lampe ei kontrollita. Teisel juhul on tegemist mingisuguse puuduliku ühendusega nagu eespool viidati.

Puudulik massiühendus on reeglina esimene asi mida kontrollida aga hämmastavalt kombel suudetakse kahe niidiga pirne (universaali gabariit/pudrituli on 5/21W pirniga) panna vales asendis pessa ning neid pesasid omakorda valesti tuleraamile.

Mittepõlevate pirnide kohta on ka siit foorumist korduvalt blondikaid läbi käinud, kus ei ole aru saadud, et autol on tagatuledes mitu gabariittule pirni (nt. 900 sedaanidel on üks gabariittuli tagatiiva otsade peal ning teised pagasiluugi küljes).

Täna pärastlõunal oli lõbus üllatus kui oma 91a auto käivitasin, siis veaindikaator põles. Seda on ennegi juhtunud ja tavaliselt on põhjuseks üks tagumistest gabariitidest, mis on seni kerge koputamise peale tööle hakanud. Tänane erines selle poolest, et neljast gabariidist põles vaid üks ja ülejäänud kolm hakkasid kõik kerge koputuse peale tööle ja hiljem rohkem tähelepanu ei vajanud :-)

Re: Volvo 960 läbipõlenud pirni viga armatuuris?

Postitatud: 21 Nov 2020, 09:43
Postitas olku1968
Pidurit vajutades tuli kustub ära jah,lisaks on läbi ka salongiventika lüliti taga olev pirn,eks tegelen edasi,tänud vastamast kõigile,olge terved!

Re: Volvo 960 läbipõlenud pirni viga armatuuris?

Postitatud: 10 Veebr 2021, 15:54
Postitas Todu
Enda 940-l põles tuli kogu aeg kuigi pirnid terved. Lõpuks ledsin kontrollplokis külmjoodise ja mitte ühe. Nüüd kõik OK.