Mingi asjandus armatuuri all

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
Niru
Kõva postitaja
Postitusi: 206
Liitunud: 04 Mär 2010, 12:54
Asukoht: Muumiorg Tartu kandis

Mingi asjandus armatuuri all

PostitusPostitas Niru » 06 Apr 2019, 23:21

Tere,

armatuuri all roolivarda juures jäi silma selline ebatüüpilise kujuga plokk, kas selline on kõigil volvodel ja mida see asjandus teeb?
volvo plokk.jpg
Volvo S80 D5 `05 autom.120kw
Volvo 740 2,3 `92 autom.85kw universaal (nuke)

Kasutaja avatar
SinineVagun
Foorumi veteran
Postitusi: 752
Liitunud: 14 Sept 2011, 21:30
Asukoht: Järvamaa

Re: Mingi asjandus armatuuri all

PostitusPostitas SinineVagun » 06 Apr 2019, 23:33

Maki võimendi.
V70 2,5TD ´99
940 ´94 2,3b :arrow: MÜÜDUD
V70R AWD ´03 :arrow: MÜÜDUD
XC90 V8 MY´07 Executive
C70 D5 '07

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2231
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: Mingi asjandus armatuuri all

PostitusPostitas volvo245 » 06 Apr 2019, 23:36

Tohutu võimsusega 4x20w :lol:
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Mingi asjandus armatuuri all

PostitusPostitas ddig » 07 Apr 2019, 01:33

Selle gabariidi juures oleks vast kerge liialdus enamat oodata?!

Keskmine järelturu autoraadio, vaatamata imelistele lubadustele, sama näitajat kindlasti reaalselt produtseerida ei suuda.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
Niru
Kõva postitaja
Postitusi: 206
Liitunud: 04 Mär 2010, 12:54
Asukoht: Muumiorg Tartu kandis

Re: Mingi asjandus armatuuri all

PostitusPostitas Niru » 07 Apr 2019, 21:30

Võiks aru saada nii et makist peaks minema kaabel sellesse nõukaaegse ilmega pistikusse, millised makid seda toetavad?
ja nendest juhtmetest peaks siis uskumatu litakas kõlaritesse jõudma?
Hetkel kõlarijuhtmeid keegi ise ümber mudinud, et kas see võimendi üldse elus on.
Volvo S80 D5 `05 autom.120kw
Volvo 740 2,3 `92 autom.85kw universaal (nuke)

Kasutaja avatar
valus.
Kreisi postitaja
Postitusi: 326
Liitunud: 30 Sept 2013, 13:10

Re: Mingi asjandus armatuuri all

PostitusPostitas valus. » 23 Mai 2020, 12:42

ddig kirjutas:Selle gabariidi juures oleks vast kerge liialdus enamat oodata?!

Keskmine järelturu autoraadio, vaatamata imelistele lubadustele, sama näitajat kindlasti reaalselt produtseerida ei suuda.



Jah, need mis reklaamitakse üldiselt 4 x 45 või 50 on reaalne RMS 4 x 18w
Nii, et see 4 x 20w oma aja kohta suht ok.

Võrdluseks tooks näiteks omal kodus Estonia AC35-021 on nimivõimsus kõigest 35w. Konks ongi selles, et tänapäeval reklaamitakse Peak poweri numbreid mida kõlar kannatab hetkeks välja ilma läbipõlemata. Reaalsed RMS numbrid 3 x väiksemad. Siis jääbki inimestel mulje, et küll tänapäeval on vinged kõlarid - tegelikult on u 90% "moodsatest" kõlaritest ja võimenditest täielik kaka.
MB W211 320CDI R6 2005
Jaguar XJ40 4.0 1990
V70 D5 2004
V70 TDI 1999 - ei sõida
S70 TDI 1999 - müüdud
944 2,3 b 1992 - müüdud

Voldemort
Foorumlane
Postitusi: 40
Liitunud: 08 Juun 2020, 13:37

Re: Mingi asjandus armatuuri all

PostitusPostitas Voldemort » 18 Nov 2020, 08:27

Parim nali, mis saanud, on see, kui kunagi vaidlesin ühe "audiofiiliga" sellel teemal. Väitis, et ta tampooni pagassis on 400w rms supakas. Lõhkus küll, kuid see oligi sõna otseses mõttes lõhkumine. Panime sama võimu otsa radiotehnika s90 kõlari, matsus niimoodi, et tahavaatepeegel kukkus küljest :D
Vanakooli kõlarid olid klass omaette, mul ka kodus ac35'ed ja olenemata, et väidetavalt on mu autos rms võimsus 2x suurem kõlarite kohapealt, siis millegipärast toas piiksuvad isegi suvalised arvutikõllid nad üle. Selle loo mõte on see, et nad ei aja sassi mitte ainult peak ja nominaalvõimsusi, vaid ka valetavad neid jõhkralt. Isegi kui oomid ja mängu võtta ja nn ausalt võrrelda, siis ikka ei ole miskit võrrelda.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Mingi asjandus armatuuri all

PostitusPostitas Liiwaannus » 18 Nov 2020, 11:44

Kõlaritel on nominaalvõimsus, mis iseloomustab võimsustaluvust, ehk palju elektrit kannatab läbi lasta mähisest ilma, et asi müraks läheks. Lisaks on tundlikkus, mis iseloomustab kõlari võimekust heli teha teatud kindlate signaali parameetrite juures. Kui kõike koos ei võrdle pole mõtet võrreldagi.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
totu
Kõva postitaja
Postitusi: 296
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:01
Asukoht: Harjumaa

Re: Mingi asjandus armatuuri all

PostitusPostitas totu » 18 Nov 2020, 21:38

Number numbriks aga asjad on tegelikult vingemaks läinud. Tubane 5x75W resiiver suudab (normaalsete kõlaritega) sellist pauku teha, et S90d viskaks membraanid keskpõrandale kokku. Rohkem valdkond "rohi oli rohelisem...". Loomlikult on megaandmetega plõkstoose liikumas, mille helikvaliteedi võiks iseloomustada nimetusega "selga". Kasutades mõlemat, julgen väita, et tänapäevase, tavalise, autostereo helipilt on võrreldav mõneteistaastase Volvo "premium audioga", surroundi küll ei ole ja reguleeringuid vähem aga preemiumit ongi väga keeruline heaks reguleerida.
PS: Olen üritanud oma katuseta mittevolvo heli, talutava raha eest, heaks saada, vot see on väljakutse. Originaalne, Bose võimendiga, süsteem kostab, nagu tite peer vannis.
Ärge põdege!

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Mingi asjandus armatuuri all

PostitusPostitas Loff » 18 Nov 2020, 23:17

S-90 on ju legendaarne läbukõll.
Aga ütleme, et 80-ndate Jaapani High-end analoogvõimendi vastu pole tänapäeva keskmises hinnaklassis resiiveril suht-koht midagi panna. Aga ilmselt see on ka apelsini võrdlemine kartuliga.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Mingi asjandus armatuuri all

PostitusPostitas PorisedRattad » 20 Nov 2020, 13:38

Helinduses on nii palju nüansse, et tihti nende mitte arvestamisel saadaksegi valed eelarvamused mingist helitehnikast.
Kõlarite võimsuse standardid on peak (pmpo), rms, gost (venemaal ikka veel kasutatakse) ning vahest harva olen näinud vanade saksa kõlaritel ka Din-i.
Võimenditel on peak, rms, din, gost. Võimenditel on lisaks veel omaette võimsuse klassid, mille kasutegurid erinevat suuresti. Klass A,B,C ja D .
Ohmide puhul on jäme arvestus 100w@4ohm=50w@8ohm. 200W (rms) @4ohm autovõimendi külge võib panna rahulikult 8ohm@100w kõlari.
Kõiki neid nüansse peab tegelikult arvesse võtma.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Mingi asjandus armatuuri all

PostitusPostitas taavi » 20 Nov 2020, 17:45

ja lõpuks kui valjusti su kõlar mängib on detsibellides väljendatud :) ja et saada ilus helipilt suure õhuliigutamise valguses, peaks vaatama et kõik sagedused oleks ka lineaarselt nii kõlaril kui võimendil.

Sai just tööjuurde soetatud blaupunkti juhtmevaba kõlar, et koosolekutel mikrofonist veidi häält võimedndada, suur kleeps kapotil, et 200W RMS. toitejuhtme sisendi peal kirjas max energy consuption 20W. Saime perpetum mobile omale :)
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist