940 põhja keevitus
Postitatud: 19 Jaan 2019, 18:40
Tere!
Tegelikult mu mure ei olegi niivõrd mudelipõhine, kuivõrd kõik autod ju roostetavad ühtviisi ja keevitustööd on samuti ühetaolised igal masinal. Igatahes - vajan keevitat. Võib-olla ka head nõuandjat, kes ütleks, et pole mõtet üritadagi.
Situatsioon selline: 940 D24TIC sedaan, värvkate okei, seest (must nahk) peaaegu okei, kapoti all ja käiguosas kõik tip-top, üksjagu head varustust ka küljes, nagu nt 4x el aknad, püsikas, konditsioneer jne. Ehk siis auto ise on igati viisakas ja sõidukõlbulik, aga tulenevalt soola- ja teekatte segust, mis põhja on aastate jooksul paitanud, on nüüd altvaade üsna kole.
Vahetamist-parandamist vajavad küljekarbid (nii välimised kui osalt ka sisemised pooled) ja kohad, mille külge neid kinnitada, lisaks veel mõned kandevkere detailid (nt see risttala moodi asi, mis jookseb kütusepaagi eest ühest pardast teise), vähemalt üks tungraua koht (vajus läbi) ja paar vähemkriitilist kohta veel. Paksemast rauast kandepiirkonnad on veel terved, aga nii 1,5mm plekki on roosteuss närinud usinalt just sealt, kuhu soola ja liiva kõige rohkem pritsinud on.
Ilmselt mõtleks ma keevituse asemel pigem varuosadeks müümise peale, kui autol veel mingeid olulisi vigu oleks. Paar aastat on see seisnud. Ühe talve õues, misjärel möödunud kevadel käivitus hetkega ja sõitis 50 km kenasti garaazi. Poole tee peal läksid rehvid ka juba ümaramaks ja pehmemaks Täna proovisin jälle - esimesest silindrist käima. Pidurdab-sidurdab ja hoiab vedelikke sees, nagu ette nähtud.
Hea meelega kasutaks seda aparaati veel mõned aastad, sest noh, äge on. Nii et nüüd oleks vaja leida kuskil Tallinnas või selle lähedal mõistlik ja kannatlik keevituskoht, kuhu Volvo viia ja mõne aja pärast ülevaatuskõlbulikuna tagasi tuua.
Märkusena veel, et kuna tegu on mu esimese autoga ja see ca 12 aastat minu käes olnud, siis teatav sentimentaalne suhe on ka, mis aitab langetada mõnevõrra ebaratsionaalsemaid otsuseid kui muidu.
Head nõuanded ja niisama mõtted oodatud.
Tegelikult mu mure ei olegi niivõrd mudelipõhine, kuivõrd kõik autod ju roostetavad ühtviisi ja keevitustööd on samuti ühetaolised igal masinal. Igatahes - vajan keevitat. Võib-olla ka head nõuandjat, kes ütleks, et pole mõtet üritadagi.
Situatsioon selline: 940 D24TIC sedaan, värvkate okei, seest (must nahk) peaaegu okei, kapoti all ja käiguosas kõik tip-top, üksjagu head varustust ka küljes, nagu nt 4x el aknad, püsikas, konditsioneer jne. Ehk siis auto ise on igati viisakas ja sõidukõlbulik, aga tulenevalt soola- ja teekatte segust, mis põhja on aastate jooksul paitanud, on nüüd altvaade üsna kole.
Vahetamist-parandamist vajavad küljekarbid (nii välimised kui osalt ka sisemised pooled) ja kohad, mille külge neid kinnitada, lisaks veel mõned kandevkere detailid (nt see risttala moodi asi, mis jookseb kütusepaagi eest ühest pardast teise), vähemalt üks tungraua koht (vajus läbi) ja paar vähemkriitilist kohta veel. Paksemast rauast kandepiirkonnad on veel terved, aga nii 1,5mm plekki on roosteuss närinud usinalt just sealt, kuhu soola ja liiva kõige rohkem pritsinud on.
Ilmselt mõtleks ma keevituse asemel pigem varuosadeks müümise peale, kui autol veel mingeid olulisi vigu oleks. Paar aastat on see seisnud. Ühe talve õues, misjärel möödunud kevadel käivitus hetkega ja sõitis 50 km kenasti garaazi. Poole tee peal läksid rehvid ka juba ümaramaks ja pehmemaks Täna proovisin jälle - esimesest silindrist käima. Pidurdab-sidurdab ja hoiab vedelikke sees, nagu ette nähtud.
Hea meelega kasutaks seda aparaati veel mõned aastad, sest noh, äge on. Nii et nüüd oleks vaja leida kuskil Tallinnas või selle lähedal mõistlik ja kannatlik keevituskoht, kuhu Volvo viia ja mõne aja pärast ülevaatuskõlbulikuna tagasi tuua.
Märkusena veel, et kuna tegu on mu esimese autoga ja see ca 12 aastat minu käes olnud, siis teatav sentimentaalne suhe on ka, mis aitab langetada mõnevõrra ebaratsionaalsemaid otsuseid kui muidu.
Head nõuanded ja niisama mõtted oodatud.