940 põhja keevitus

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Mihkel940
Uustulnukas
Postitusi: 5
Liitunud: 19 Jaan 2019, 17:29

940 põhja keevitus

PostitusPostitas Mihkel940 » 19 Jaan 2019, 18:40

Tere!

Tegelikult mu mure ei olegi niivõrd mudelipõhine, kuivõrd kõik autod ju roostetavad ühtviisi ja keevitustööd on samuti ühetaolised igal masinal. Igatahes - vajan keevitat. Võib-olla ka head nõuandjat, kes ütleks, et pole mõtet üritadagi.

Situatsioon selline: 940 D24TIC sedaan, värvkate okei, seest (must nahk) peaaegu okei, kapoti all ja käiguosas kõik tip-top, üksjagu head varustust ka küljes, nagu nt 4x el aknad, püsikas, konditsioneer jne. Ehk siis auto ise on igati viisakas ja sõidukõlbulik, aga tulenevalt soola- ja teekatte segust, mis põhja on aastate jooksul paitanud, on nüüd altvaade üsna kole.

Vahetamist-parandamist vajavad küljekarbid (nii välimised kui osalt ka sisemised pooled) ja kohad, mille külge neid kinnitada, lisaks veel mõned kandevkere detailid (nt see risttala moodi asi, mis jookseb kütusepaagi eest ühest pardast teise), vähemalt üks tungraua koht (vajus läbi) ja paar vähemkriitilist kohta veel. Paksemast rauast kandepiirkonnad on veel terved, aga nii 1,5mm plekki on roosteuss närinud usinalt just sealt, kuhu soola ja liiva kõige rohkem pritsinud on.

Ilmselt mõtleks ma keevituse asemel pigem varuosadeks müümise peale, kui autol veel mingeid olulisi vigu oleks. Paar aastat on see seisnud. Ühe talve õues, misjärel möödunud kevadel käivitus hetkega ja sõitis 50 km kenasti garaazi. Poole tee peal läksid rehvid ka juba ümaramaks ja pehmemaks :) Täna proovisin jälle - esimesest silindrist käima. Pidurdab-sidurdab ja hoiab vedelikke sees, nagu ette nähtud.

Hea meelega kasutaks seda aparaati veel mõned aastad, sest noh, äge on. Nii et nüüd oleks vaja leida kuskil Tallinnas või selle lähedal mõistlik ja kannatlik keevituskoht, kuhu Volvo viia ja mõne aja pärast ülevaatuskõlbulikuna tagasi tuua.

Märkusena veel, et kuna tegu on mu esimese autoga ja see ca 12 aastat minu käes olnud, siis teatav sentimentaalne suhe on ka, mis aitab langetada mõnevõrra ebaratsionaalsemaid otsuseid kui muidu.

Head nõuanded ja niisama mõtted oodatud.

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 6668
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: 940 põhja keevitus

PostitusPostitas Tanel » 19 Jaan 2019, 19:06

Esmalt tee korralik ülevaade kasvõi piltide näol.
Ühe vähene on teise palju. Selline suhtumine on kaheti mõistetav.
Järgmiseks vaata mida on plekkidena saada ja mis hinnaga.
Mõelda kas lasta põhi liivapritsist läbi ja siis kogu põhi üle vaadata ning hiljem uus kaitse peale mis siis oleks jäädav järgmiseks 10aastaks.
Volvo S70 T5 97a 192Kw, 423Nm from wheels
Volvo 854 T5-R T-Gul 95a
Volvo S80 V8 Executive 08a
Volvo 142 72a
Volvo 855 T-5R T-Gul 95a

Mihkel940
Uustulnukas
Postitusi: 5
Liitunud: 19 Jaan 2019, 17:29

Re: 940 põhja keevitus

PostitusPostitas Mihkel940 » 19 Jaan 2019, 19:51

Hästi. Näitan pilte ka, mis hetkel võtta.

Risttala (?):
IMAG0241.jpg


Sama lähemalt:
IMAG0242.jpg


Parema küljekarbi sisemine tagumine osa ja tungraua koht:
IMAG0243.jpg


Ehk annab üldmulje kätte. Välimised karbid praktiliselt puuduvad, sisemistest alles ca kolmandik kuni pool vast.

Kasutaja avatar
Sigar
Foorumlane
Postitusi: 19
Liitunud: 30 Juun 2017, 19:33

Re: 940 põhja keevitus

PostitusPostitas Sigar » 20 Jaan 2019, 08:28

Kui ikkagi tehnika on korras, nagu ka eelnevalt tekstist loetud sai, auto on niivõrd kaua olnud, et juba sentimentaalne väärtus on olemas, siis sellise margi ja mudeli puhul minu silmis ei tohiks olla ühestki sendist kahju, et see Volli taas tänavatele saada. Neid autosid enam ei tule kuskilt peale ning iga aastaga jääb neid aina vähemaks, niiet isiklik arvamus on, et lase keevitus ära teha, mökla kogu põhi, karbid ja koopad vastava tõrjega üle, soovituslik ka karbid vastavat õli täis lasta ning seda autot ei ole mitte paariks aastaks, vaid julgelt ikka kauemaks perioodiks. Mina oma 940 2,4 TDI 90kw ostsin 2017. aasta suvel kaitseväe esimesel väljaloal, sai kogu see trall selle autoga läbi sõidetud ja nii, et kordagi mind Volts alt ei vedanud, isegi talvel -25 kraadidega Tapal käivitus poolest pöördest ja tõi mind kenasti koju, niiet ainult müts maha selle vanakese ees. Kurb küll tõdeda, et ka see üks talv tegi palju liiga, mille tulemusel ootan nüüd töökoja järjekorras, kus siis vahetatakse ära üks osa parempoolsest karbist ning poolraami väikene auk tehakse ka korda. Mul tekkis selle autoga sentimentaalne väärtus juba aastaga, siis 12 aastat on hoopis teine tera. :D Momendil ongi nii, et minu Volvo jääbki talvedeks seisma, et autot võimalikult kaua säilitada ning ostsin igapäevaseks liiklemiseks ühe odava mõnesaja eurose isendi, mida pole soolas ja keemias nii kahju rikkuda.
Niiet otsi keegi, kes Su Volvo keretööd ära teeks, kui selleks on rahalised võimalused olemas, sest see masin väärib seda. :)

447auj
Foorumlane
Postitusi: 29
Liitunud: 02 Mai 2019, 09:19

Re: 940 põhja keevitus

PostitusPostitas 447auj » 02 Mai 2019, 09:49

Leidsin ka nädal tagasi 940 ja oleks üks-ühele pildid juurde panna.
Õnneks endal tulid autoga uued karbid kaasa.Vähe mõtlemist vaja
selle ristalaga.Äkki kellelgil häid ideid.
Pane siis uued pildid ülesse kui mõtled ikka taastamise kasuks

Kasutaja avatar
Probz
Foorumlane
Postitusi: 73
Liitunud: 25 Mär 2017, 18:44

Re: 940 põhja keevitus

PostitusPostitas Probz » 06 Mai 2019, 08:28

Minu 700 seerial on rist-tala samas seisus. Ootan ka lahendusi tala suhtes.

447auj
Foorumlane
Postitusi: 29
Liitunud: 02 Mai 2019, 09:19

Re: 940 põhja keevitus

PostitusPostitas 447auj » 23 Mai 2019, 23:07

Nüüd siis tala ja karbid tehtud.Katsun varsti pilte tuua enne kui värvi läheb.Päris kõvasti sai auto all püherdatud kuna tõstukit endal pole.

Mihkel940
Uustulnukas
Postitusi: 5
Liitunud: 19 Jaan 2019, 17:29

Re: 940 põhja keevitus

PostitusPostitas Mihkel940 » 04 Juun 2019, 15:19

Annan siis ka teada, et juba paar kuud tagasi sai põhi lõpuks keevitatud ja küljekarbid pandud ning kivikaitsemöks peale. Pilti pole jõudnud teha (muude tõrgete tõttu hetkel kanali pealt ära ja eriti hästi alla pildistama ei mahu), aga loodetavasti saan varsti need ka tehtud ja jagatud.

Risttala ja muude keeruliste kohtade lahendus oligi minu puhul see, et väikestest ca 50x50mm tükkidest painutamise ja sobitamise teel sai midagi originaalkuju laadset modelleeritud. Keevitustöö hind läks selle võrra küll metsikult lakke ja ausalt öelda tagantjärgi natuke kahetsen. See on ka natuke jama, et karpide keevituse ajaks tõsteti auto keret väheke käpardlikult külgmistest räästaliistudest (alumiinium), mis enne olid sirged, nüüd aga üsna nähtavalt kõverad ja kriimud peal. Aga üldine mulje on enam-vähem. Kui nüüd kunagi veel sõitma ka saab, siis võiks isegi üle elada :)

447auj
Foorumlane
Postitusi: 29
Liitunud: 02 Mai 2019, 09:19

Re: 940 põhja keevitus

PostitusPostitas 447auj » 12 Aug 2019, 22:54

Sai ka karbid ja mingisugune moodustis tagumiste tõstekohtade ümber ehitatud. Risttalaga läks vähe lihtsamalt kuna originaali pm. Polnud siis sai sirge karp asemele panna

Kuubik
Foorumlane
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Juul 2019, 00:16

Re: 940 põhja keevitus

PostitusPostitas Kuubik » 12 Aug 2019, 23:07

Pane pilti ka ning räägi mis põhjakaitset kasutasid

mlangenberg
Uustulnukas
Postitusi: 1
Liitunud: 14 Aug 2019, 17:40
Asukoht: Berlin
Kontakt:

Re: 940 põhja keevitus

PostitusPostitas mlangenberg » 14 Aug 2019, 17:43

Teil on väga suur kahju. Tõenäoliselt on uue auto ostmine lihtsam
We're up all night to get lucky online https://slots.io/et

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4223
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: 940 põhja keevitus

PostitusPostitas ants » 14 Aug 2019, 19:07

mlangenberg kirjutas:Teil on väga suur kahju. Tõenäoliselt on uue auto ostmine lihtsam


Kas Berliinis müüakse uusi 7 ja 9 sajaseid? :(
Kohe ostaks. :)
745 GL ´91; LR90 ´87.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline